واکسیناسیون کرونا تجارت جهان را نجات نمی‌دهد؛ رستگاری خرده فروشی با دیتا

واکسیناسیون کرونا تجارت جهان را نجات نمی‌دهد؛ رستگاری خرده فروشی با دیتا


14 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
واکسیناسیون-کرونا-تجارت-جهان

واکسیناسیون کرونا، رهبران تجارت جهانی را امیدوار کرده است. سال ۲۰۲۱ مجموعه جدیدی از چالش های سازمانی را به همراه خواهد داشت. اما در حال حاضر رهبران تجارت در این واقعیت دلخوش شده‌اند که واکسن از راه رسیده است. آنها معتقدند با شروع روند واکسیناسیون، از ۱۲ ماه آشفتگی گذشته عبور خواهند کرد. بنابراین سرمایه‌گذاران حوزه تجارت با شنیدن خبر خوش واکسیناسیون، برنامه ریزی عملیاتی خود را از حالت کوتاه مدت و حفظ بقا به سمت برنامه ریزی طولانی مدت تغییر می‌دهند. برای فهم بهتر این تغییر روند و بهره گیری از چشم انداز پیش روی رهبران تجارت جهان در روزگار پسا واکسیناسیون کرونا، شرکت Oxylabs تحلیلی ارائه کرده است. در ادامه این مقاله از مجله کوروش این تحلیل را مرور خواهیم کرد.

 

واکسیناسیون کرونا تجارت جهان را به اهمیت داده و دیتا می‌رساند

 

واکسیناسیون-کرونا-تجارت-جهان

 

در مرحله اول، توماس مونتویلا، مدیر ارشد بازرگانی در Oxylabs، معتقد است که شرکت های بیشتری شروع به اتخاذ یک استراتژی مبتنی بر داده برای سال آینده می‌کنند. موفقیت سازمانی در سال ۲۰۲۱ به توانایی مشاغل در تصمیم گیری بهتر و سریعتر مبتنی بر داده بستگی دارد که با توجه به کمیت و کیفیت داده های موجود تعیین می‌شود. داده های جایگزین، که داده های جمع آوری شده از منابع عمومی آنلاین هستند، به عنوان وسیله‌ای برای اطمینان از اطلاعات همه جانبه، همچنان به رشد محبوبیت خود ادامه می‌دهند.

 

واکسیناسیون-کرونا-تجارت-جهان

 

این افزایش اعتماد به داده های جایگزین، راهی سریعتر و کارآمدتر برای جمع آوری اطلاعات به سازمان ها می‌دهد. این یک تعداد مزایا را برای مشاغل فراهم می کند از جمله اینکه می‌توانند به طور موثر بر قیمت رقبا نظارت کنند، رفتار مشتری را ردیابی کنند، روند بازار را دقیق اندازه بگیرند و بفهمند رقبا چه محصولاتی را به بازار می‌آورند. برای دستیابی به این هدف، تیم های مهندسی باید زیرساخت‌های نظارت بر وب خود را بسازند و یا زیرساخت‌های جمع آوری و نظارت بر داده ها را تهیه کنند.

 

 

تجارت جهان بدون تحلیل داده واکسینه نخواهد بود!

 

واکسیناسیون-کرونا-تجارت-جهان

 

یکی دیگر از ملاحظات سال پیش رو از طرف گدیمیناس ریکویچیوس، مدیر مشارکت‌های استراتژیک در Oxylabs، در مورد اهمیت یک سازمان برای استفاده از حجم روزافزون داده های عمومی است مخصوصا در روزگار پسا کرونا. او معتقد است: نیاز بیشتر به سیستم های ذخیره سازی اختصاصی داده و اطلاعات، که منجر به انبار داده های مجازی میش‌ود ضروری است. ذخیره اطلاعات جمع آوری شده در انبار داده‌ها روشی حیاتی است. اما تفسیر داده‌های جمع آوری شده برای شرکت‌ها نیز به همان اندازه مهم خواهد بود. شرکت‌ها برای اینکه بتوانند برای کمک به شکل گیری و رشد سیاست‌های تجاری بینش ایجاد کنند.

 

ریکویچیوس می‌گوید ما همچنین می توانیم انتظار داشته باشیم که طی ۱۲ ماه آینده سرمایه گذاری بر دو حوزه افزایش یابد. شرکت‌ها برای هوش مصنوعی و فن آوری‌های مبتنی بر یادگیری ماشین افزایش بودجه خواهند داشت. با توجه به افزایش محبوبیت نرم افزار تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ در میان چندین سازمان برجسته جهان، می‌توان انتظار داشت که افزایش راه حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش یابد، که فرصت‌های زیادی را برای مشاغل ایجاد خواهد کرد. شرکت‌هایی که قبلاً در طی همه گیری و پاندمی کرونا در خطوط انتقال داده هوشمند سرمایه گذاری کرده‌اند، در مقایسه با شرکت‌هایی که کاهش هزینه را انتخاب کرده‌اند، برنده بزرگ خواهند بود.

 

 

تجارت جهان امیدوار به واکسیناسیون قانون آزادی استخراج داده از وب!

 

واکسیناسیون-کرونا-تجارت-جهان

 

گریباوسکاس، مشاور حقوقی Oxylabs، نیز معتقد است در سال ۲۰۲۱ شاهد رشدی در اتکا به داده‌ها خواهیم بود. او می‌گوید امسال نیز شاهد تغییرات نگرش بلندمدت نسبت به scraping وب (استخراج داده از وب) داریم. وقتی داده و اطلاعات از یک یا چند سایت مختلف جمع‌آوری شود و در فرمت مدنظر ذخیره شود در واقع وب اسکرپینگ رخ داده است. انتظار می‌رود که این استاندارد برای جمع‌آوری داده‌های وب برای خرده‌فروشی، تجارت الکترونیک، امور مالی، نظارت برند، تایید تبلیغ و امنیت سایبری نگهداری شود.

 

واکسیناسیون-کرونا-تجارت-جهان

 

در حالی که نظرات پیرامون وب اسکرپینگ تغییر می‌کند، سال آینده نیز از نظر حقوقی حساس خواهد بود. گریباوسکاس ادامه می‌دهد: همه به پرونده دادگاه عالی آمریکا چشم دوخته‌اند. قانون تقلب و سو استفاده (CFAA)، که مرزهای قانونی دسترسی غیرمجاز به اطلاعات را ترسیم می‌کند، امسال موضوعی مهم است. در صورت تصویب، مشاغل مبتنی بر داده و دیتا می‌توانند دسترسی به اطلاعات بخش عمومی اینترنت را از دست بدهند.

 

کالابرگ الکترونیک