کمپین های بازاریابی خلاقانه برای روز مادر 

کمپین های بازاریابی خلاقانه برای روز مادر 


20 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کمپین های بازاریابی خلاقانه برای روز مادر

بهترین کمپین های بازاریابی برای روز مادر در روزهای قرنطینه چه کمپین هایی می‌تواند باشد؟ بیایید کمی خوشبین باشید و به فرصت‌ها فکر کنید. در دوران پاندمی کرونا و شرایط قرنطینه کمپین های بازاریابی با مخاطب بیشتری روبرو می‌شوند. کمپین بازاریابی برای روز مادر اگر درست طراحی شوند در این شرایط که معمولاً اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند و شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده می‌شوند، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در این مقاله از مجله کوروش به معرفی ایده‌های کمپین های خلاقانه برای روز مادر در دوران قرنطینه می‌پردازیم.

 

یک مسابقه برای کمپین روز مادر

 

شما می‌توانید مخاطبان خود را به یک کمپین برای روز مادر دعوت کنید. برای چنین کاری یک مسابقه ترتیب دهید. از مخاطبان‌تان بخواهید که یک نامه سرشار از محبت برای مادرشان بنویسند. بعد از بین بهترین نامه‌ها چندین نامه را انتخاب کرده و از محصولات خود به عنوان هدیه برای برندگان استفاده کنید. تمامی این روند را در شبکه‌های اجتماعی خود پوشش دهید. تجربه نشان داده که معمولاً مسابقه هم برای بزرگسالان و هم برای بچه‌ها بسیار جذابیت دارد.این کمپین ساده می‌تواند برای مخاطبین شما یک انگیزه ایجاد کند.

 

کمپین «حدس بزن»، یک استراتژی چالشی

 

کمپین های بازاریابی خلاقانه برای روز مادر

 

معمولاً در روانشناسی بازاریابی ثابت شده که مخاطبان تمایل زیادی به حدس زدن دارند. مخاطبان حتی تمایل زیادی حتی قضاوت کردن دارند. بنابراین راه‌اندازی یک مسابقه با استفاده مثبت از این نکته می‌تواند بسیار موفق باشد. برای بازاریابی کمپین روز مادر می‌توانید یک مسابقه راه بیندازید. چهره یک شخص مهم که ارتباطی با روز مادر دارد و یا یک شخصیت برجسته زن را در شبکه‌های اجتماعی خود به صورت فلو منتشر کنید. چهره باید تا حدودی غیر قابل شناسایی باشد. تا فرارسیدن روز مادر می‌توانید از کمپین حدس بزن استفاده کنید.

 

در کمپین سوال کنید که این چهره ها متعلق به چه کسی است؟ در نهایت در روز پایان کمپین از چهره رونمایی کنید. به برندگان که درست حدس زده‌اند کارت خرید از محصولات خود را هدیه بدهید. شما با کمپین حدس بزن نام برند خود را به سادگی در ذهن مخاطب تثبیت می‌کنید. چرا که ناخودآگاه ذهن او را به سمت یک چالش می‌کشانید.

 

آزمون شخصیت شناسی برای کمپین روز مادر

 

کمپین های بازاریابی خلاقانه برای روز مادر

 

شما می‌توانید یکی از راه‌های بازاریابی برای روز مادر را راه‌اندازی کمپین شخصیت شناسی قرار دهید. می‌توانید آزمون‌های شخصیت شناسی راه بیندازید. مثلاً برای روز مادر تستی در وبسایت و یا شبکه اجتماعی خود قرار دهید که مخاطبان با انجام آن بفهمند تا چه اندازه آماده مادر شدن هستند. باید بر اساس پاسخ‌های هر فرد نتایج ارزیابی نهایی در اختیار مخاطب قرار گیرد. سعی کنید تعداد سوالات زیاد نباشد تا مخاطب از تست زدن خسته نشود. مخاطب شما باید این امکان را داشته باشد تا پاسخ تست را در شبکه های اجتماعی شیر کند و در صورت تمایل به نمایش بگذارد. بر اساس بررسی های صورت گرفته در حوزه دیجیتال مارکتینگ، یک چنین کمپین‌هایی معمولاً خیلی زود وایرال می‌شود. بنابراین شما توانسته‌اند با هزینه کمی یک بازاریابی عالی کنید.

 

راه اندازی یک کمپین برای اشتراک تجربیات مخاطبان در روز مادر

 

کمپین های بازاریابی خلاقانه برای روز مادر

 

استفاده از تجربه مخاطبان هم جذاب است و هم تاثیرگذار. شما می‌توانید در بازاریابی برای فروش محصولات خود در روز مادر، یک کمپین راه اندازی کنید و از مخاطبین خود بخواهید تا تجربیات خود را از مادر شدن و مادر بودن را به اشتراک گذارند. با چنین کاری مخاطبان را کنشگر بخش اصلی کمپین خود قرار داده‌اید. حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید بهترین عکس‌های تاثیرگذار خود را به اشتراک بگذارند. در نهایت برای همه مخاطبان حق رای بگذارید. کسانی که بیشترین و بهترین رای‌ها را کسب کردند، می‌توانند برنده کمپین تبلیغاتی روز مادر شما باشند. شما می‌توانید به برندگان از محصولات خود و یا کارت خرید از فروشگاه را هدیه بدهید.

 

یک مسابقه برای روز مادر طراحی کنید و دو جایزه بدهید

 

کمپین های بازاریابی خلاقانه برای روز مادر

 

می‌توانید در وبسایت خود نظرسنجی بگذارید. مخاطبانی که در نظرسنجی شرکت می‌کنند در قرعه کشی شرکت داده می‌شوند. پس از آن به برندگان قرعه کشی به جای یک جایزه دو جایزه هدیه بدهید و روی کلمه دو هدیه بازاریابی کنید. این که یک هدیه برای کسی که پاسخگو بوده و برنده شده و یک هدیه برای مادر او و به مناسبت کمپین روز مادر است. راه اندازی یک چنین مسابقه‌ای باعث می‌شود تا شما با یک تیر دو نشان را هدف قرار دهید. اینکه علاوه بر به دست آوردن بهترین دیتا در مورد محصولات خود، یک بازاریابی موفق برای روز مادر انجام داده‌اید. می‌توانید بر روی شعار یک مسابقه و دو هدیه به مناسبت روز مادر در شبکه‌های اجتماعی مانور بیشتری دهید.

 

کمپین روز مادر برای مادران باردار

 

کمپین های بازاریابی خلاقانه برای روز مادر

 

اگر در زمینه توزیع و پخش وسایل کودک و مادر فعالیت می‌کنید، به راحتی می‌توانید یک کمپین جذاب برای روز مادر طراحی کنید. شما می‌توانید از مادرانی که باردار هستند بخواهید تا در یک دوره زمانی از اتفاق‌ها و تجربیات متفاوت جسمی و روحی خود در قالب پست‌های شبکه‌های اجتماعی بنویسند. می‌توانید یک هشتگ مناسب برای این کمپین تعریف کنید و از مخاطبان بخواهید تا زمان انتشار مطالب‌شان برای شرکت در کمپین بازاریابی شما از این هشتگ استفاده کنند.

 

در میانه کمپین می‌توانید مدام بهترین تجربیات را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از بین منتخبین مادرانی که بیشترین رای را اعلام کنید. گام بعدی انتخاب جایزه است. محصولات خود را در قالب یک پک هدیه به برندگان کمپین هدیه بدهید. مادران زیادی تمایل دارند تا از تجربیات خود بنویسند. راه‌اندازی یک چنین کمپین بازاریابی قطعا نتایج رضایت بخشی به همراه دارد. مخاطبان شما کسانی هستند که درگیر یک موضوع نسبتا پر اهمیت در زندگی هستند و هیجان زیادی دارند. از این فرصت استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک