۵ دلیل انحراف مشتریان تجارت الکترونیک از مسیر خرید

۵ دلیل انحراف مشتریان تجارت الکترونیک از مسیر خرید


13 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
5 راهی که منجر به انحراف مشتریان تجارت الکترونیک از مسیر خرید می شود

مشتریان تجارت الکترونیک گاهی ممکن است از مسیر خرید خود منحرف شوند. جذب، تبدیل و حفظ خریداران در هر محیطی یک چالش بزرگ است. این چالش در سال گذشته تشدید شد. به گزارش فورچون، مشتریان تجارت الکترونیک در طی پاندمی کرونا وفاداری کمتری نسبت به قبل از خود نشان دادند. به طوری که مصرف کنندگان تمایل به تغییر نام برند، جستجوی یک پلتفرم بهتر با تجربه خرید یکپارچه و آنلاین بودند. در این مقاله ازسرویس علم و تکنولوژی  مجله کوروش به بررسی راه هایی که باعث می شود مشتریان تجارت الکترونیک در مسیر خرید خود منحرف شوند، پرداخته ایم.

مصرف کنندگان در مسیر خرید تجارت الکترونیک، گزینه های خود را باز نگه می دارند

 

مصرف کنندگان در مسیر خرید تجارت الکترونیک، گزینه های خود را باز نگه می دارند

 

اکثر خریداران در مسیر خرید در تجارت الکترونیک تمامی گزینه ها را باز نگه می دارند. همین موضوع یک چالش برای برندهای فعال در تجارت الکترونیک محسوب می شود. چرا که رقبا در حال افزایش هستند و داشتن اشتباهات و انحرافاتی در مسیر خرید می تواند باعث از دست دادن مشتریان شود. در این میان روش ها و مسیرهایی وجود دارند که مشتریان را از مسیر خرید منحرف می کنند. گرچه در دنیای خرده فروشی و تجارت الکترونیک نمی توان هر گونه انحرافی را خنثی کرد. اما راهکارهایی وجود دارد که می توان برخی از آن ها را شناسایی کرد و از بین برد. باید دلایل سرگردانی مصرف کنندگان و مشتریان را بررسی کرده و آن ها را به حداقل رساند. این دلایل می تواند شامل مواردی چون جستجوی خسته کننده، عدم وجود نظرات مثبت و یا گزینه های پرداخت غیر قابل انعطاف باشد.

 

بیشتر بخوانید: اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در خرده فروشی و تجارت الکترونیک

 

 

عدم وجود نظرات مثبت آنلاین در مسیر خرید تجارت الکترونیک

 

عدم وجود نظرات مثبت آنلاین در مسیر خرید تجارت الکترونیک

 

یکی از موضوعات مهم در مسیر خرید تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان نظرات راجع به کالا و خدمات است. برای مصرف کنندگان مهم است که پول خود را کجا خرج کنند. بنابراین هنگام خرید بیش از هر زمان دیگر به صحبت های دیگر خریداران متکی هستند. بیشتر مصرف کنندگانی که خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، لزوما برای خرید نیز به فروشگاه شما سر نمی زنند. آن ها گاهی برای تصمیم گیری وارد پلتفرم خرده فروشی شما می شوند.

 

 

بررسی نظرات آنلاین قبل از خرید

 

بررسی نظرات آنلاین قبل از خرید

 

بر اساس بررسی های صورت گرفته، ۹۱ درصد از مشتریان می گویند آن ها هنگام تصمیم گیری برای خرید، به بررسی های آنلاین روی می آورند. بنابراین اگر بررسی ها ضعیف باشد می تواند در تصمیم گیری مصرف کنندگان در مسیر خرید تجارت الکترونیک تاثیرگذار باشد. البته ارائه محصولات و خدمات با کیفیت خود باعث ثبت بهترین تجربه خرید برای مشتریان می شود. این موضوع اولین گام در جهت دستیابی به نشان ۵ ستاره مطلوب است. با این حال مشتریان را تشویق کنید تا نظرات آنلاین خود را بنویسند. از الگوهایی چون مشوق تشویق و تاکتیک هایی که در اختیار دارید برای ثبت نظرات استفاده کنید. سعی کنید تعاملات با مشتریان را افزایش دهید. در این صورت بازدهی نرخ تبدیل و وفاداری مشتری افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید  16 استراتژی هوشمندانه برای برنامه ریزی بازاریابی تعطیلات

 

خستگی و عدم تمرکز مشتریان تجارت الکترونیک در مسیر خرید

 

خستگی و عدم تمرکز مشتریان تجارت الکترونیک در مسیر خرید

 

یکی از دلایل انحراف مشتریان تجارت الکترونیک در مسیر خرید، خستگی از بعضی عوامل محیطی است. بر هیچ کس پوشیده نیست که در شرایط اقتصادی کنونی، حفظ تمرکز و مشارکت مشتریان یک موضوع چالش برانگیز است. این موضوع فقط بحث رقابت با یک برند تجاری رقیب که محصولات مشابهی ارایه می دهد، نیست. شما باید به شبکه های اجتماعی، وبلاگ و هر نوع حواس پرتی که مشتری را از دنیای خرید آنلاین منحرف می کند، توجه کنید.

 

 

مدت زمان شکاف جستجو

 

مدت زمان شکاف جستجو

 

مطالعات اخیر نشان داده که شکاف جستجو می تواند از چند دقیقه تا چند هفته طول بکشد. به طوری که خریداران پس از مرور برخی موضوعات بار دیگر می توانند پس از اندکی استراحت به پروسه خرید برگردند. در مسیر تجارت الکترونیک نمی توان انتظار داشت که این موضوع را به طور کامل حل کرد. دنیای دیجیتال مملو از انحرافات است. شما می توانید از تجزیه و تحلیل مبتنی بر قصد خرید یا احتمال بازگشت خریداران استفاده کنید و گاهی با یک یادآوری ملایم و ایجاد انگیزه مناسب آن ها را به سبد خرید بازگردانید. برای به حداقل رساندن انحراف خریداران از مسیر خرید، تا می توانید از قدرت شخصی سازی اطلاعات استفاده کنید. این کار می تواند به خریداران در یافتن سریع تر مطالب پیشنهادی مربوطه کمک کند.

 

بخوانید۵ اصل کلیدی تجربه کاربری موفق تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی

 

 

ربودن مشتری در مسیر خرید در تجارت الکترونیک

 

ربودن مشتری در مسیر خرید در تجارت الکترونیک

 

ربودن سفر مشتری باعث می شود تا شما در مسیر تجارت الکترونیک بتوانید مصرف کنندگان کمتری را جذب خود کنید. در حالی که کمبود نظرات مثبت یک چالش بزرگ متمرکز در حفظ مشتریان پلتفرم های تجارت الکترونیک محسوب می شود، اما موضوع مهم تر دیگری نیز وجود دارد. بسیاری از پلتفرم های تجارت الکترونیک مشتریان خود را در مسیر خرید از جانب بسیاری از برندهای رقیب از دست می دهند. تبلیغات تزریقی در مرورگرهای تلفن همراه و یا وب آن ها باعث می شود تا مشتریان به سمت سایت های رقیب هدایت شوند. این تبلیغات تزریقی از طریق نرم افزار وارد دستگاه کاربر می شود و ربطی به سایت خرده فروشی ندارد. تحقیقات نشان می دهد که خریداران تا حدود زیادی تمایل به این تبلیغات نشان می دهند. بنابراین شما ممکن است در مسیر خرید بسیاری از مصرف کنندگان خود را ناخودآگاه از دست دهید. حذف بنرها و تبلیغات سایت های رقیب می تواند کمک کند تا در معرض این خطر قرار نگیرید. مشتریان شما بتوانند بی وقفه و بدون انحراف به مسیر خرید خود در پتلفرم تجارت الکترونیک ادامه دهند.

 

گزینه های پرداخت غیر قابل انعطاف در مسیر خرید تجارت الکترونیک

 

گزینه های پرداخت غیر قابل انعطاف در مسیر خرید تجارت الکترونیک

 

یکی از موضوعات مهم در مسیر خرید تجارت الکترونیک، عدم وجود گزینه های منعطف پرداخت است. بسیاری از خرده فروشان بسیار خوب می دانند که خریداران به مراحل پایانی پرداخت می رسند. اما رسید خرید خود را به دلیل مسائل مربوط به پرداخت رها می کنند. این موضوع به دلیل عدم وجود روش های ترجیحی پرداخت برای مصرف کنندگان است. انعطاف پذیری در روش پرداخت با یک تمرکز خاص می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل شود. پیش بینی های بازار نشان می دهد که تقاضای مصرف کنندگان برای گزینه های پرداخت بسیار مهم و در حال رشد است.

حتما بخوانید  نگاهی به بازاریابی فیجیتال در صنعت خرده فروشی

 

 

اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید

 

بر اساس تحقیقات گزینه «اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید» به سرعت به رقمی معادل ۹۹۵ میلیارد دلار هزینه در سال ۲۰۲۶ خواهد رسید. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۱ برابر با ۲۶۶ میلیارد دلار برآورد شده است. خریداران از این گزینه بسیار استقبال می کنند. با گنجاندن چنین گزینه هایی، می توانید طیف وسیع تری از مصرف کنندگان را جذب کنید. در عین حال می توانید از گزینه های پرداخت انعطاف پذیر دیگری مانند برنامه های اقساطی استفاده کنید. این کار باعث وفادارسازی مشتریان پلتفرم تجارت الکترونیک خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: استراتژی فروش اقساطی در فروشگاه های خرده فروشی 

 

 

ترکیب خرید از محیط  کار و خانه از انحرافات مسیر خرید تجارت الکترونیک

 

ترکیب خرید از محیط  کار و خانه از انحرافات موجود در مسیر خرید تجارت الکترونیک

 

با توجه به این که در دوران پاندمی کرونا هستیم، بسیاری از مصرف کنندگان هنوز به طور پاره وقت در خانه کار می کنند. کارشناسان پیش بینی می کنند ترکیب محیط کار و خانه فعلا ادامه دارد. برای بسیاری از مصرف کنندگان در یک سال گذشته مرز بین خانه و محل کار مبهم شده است. حتی تجارب خرید آن ها در مسیر خرید تجارت الکترونیک یکنواخت شده است. بسیاری از خرده فروشان متوجه این تغییرات نشده اند. حالا تجربه خرید خریداران باید از طریق کانال های مختلف و به صورت پویاتر صورت بگیرد.

 

 

استفاده از دستگاه های متفاوت در مسیر خرید

 

مصرف کنندگان از دستگاه های متفاوت در مسیر خرید استفاده می کنند. بنابراین شما باید انعطاف پذیری زیادی در کنترل مشتری به خرج دهید. استفاده از روش های بازاریابی اومنی چنل و چند کاناله می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. مشتری که درگیر مراقبت از کودک است، در عین حال اضطراب آموزش از راه دور را دارد، باید بتواند مسیر خرید را از هر کانالی که می خواهد در هر زمان ممکن ادامه دهد. به زبان ساده، خریداران چیزهای زیادی در ذهن خود دارند، این اضطراب و درگیری باعث می شود آن ها به سمت سفرهای خرید متروکه سوق داده شوند. بنابراین بهتر است از طریق ایمیل، پیام کوتاه مناسب و پشتیبانی از آن ها در کانال های مختلف سعی در حفظ مشتری کنید.

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

ایجاد وفاداری و حفظ مشتری در مسیر خرید کار ساده ای نیست. با این حال می توان با شناسایی عوامل انحرافی در مسیر خرید تجارت الکترونیک تا حد زیادی در عدم انحراف مشتریان تاثیرگذار بود. برنامه ریزی دقیق و درک داده های خریداران می تواند در این مسیر بسیار تاثیرگذار باشد. مشتریان میل به خرید از پلتفرم های تجارت الکترونیک دارند. بنابراین باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک