آمادگی فروشگاه های خرده فروشی برای فروش در تعطیلات

آمادگی فروشگاه های خرده فروشی برای فروش در تعطیلات


15 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آمادگی فروشگاه های خرده فروشی برای فروش در تعطیلات

فروشگاه های خرده فروشی باید بتوانند خود را برای فروش در تعطیلات آماده کنند. پاندمی کرونا زنجیره تامین در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده و شرکت ها مجبورند تا در نحوه مدیریت تولید، موجودی و تقریبا همه جنبه ها تجدید نظر کنند. در این میان اگر تعطیلاتی پیش رو باشد کارآفرینان و رهبران کسب و کارهای خرده فروشی باید بیش از پیش آماده باشند. آن ها باید بتوانند پرسنل، دارایی، مواد اولیه و وابستگی به جریان نقدی را به حداکثر برسانند. تنها در این صورت است که می توانند تقاضا را برآورده کنند. در این مقاله از مجله کوروش به نحوه آمادگی فروشگاه های خرده فروشی برای فروش در تعطیلات پرداخته ایم.

مراحل برنامه ریزی فروشگاه های خرده فروشی برای فروش در تعطیلات

 

مراحل برنامه ریزی فروشگاه های خرده فروشی برای فروش در تعطیلات

 

در سال های اخیر خریدهای فصلی زودتر آغاز شده اند. به طوری که ۴۰ درصد از مصرف کنندگان قبل از هالووین شروع به خرید اقلام لیست تعطیلات خود کرده اند. با ادامه پاندمی کرونا، خرده فروشان توجه بیشتری به موجودی فصلی خود دارند اما باید بدانند که پیش از تعطیلات توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. آن ها باید موجودی های فصلی را قبل از تعطیلات تهیه کنند تا مشتریان بتوانند با خیال راحت خرید کنند. مشتریان نباید استرس صف های طولانی و تاخیر در تحویل کالا را داشته باشند. برنامه ریزی دقیق برای تعطیلات پیش رو از طرق مختلفی امکان پذیر است. این برنامه ریزی شامل مراحل مشخصی است. مراحلی چون اهمیت به استراتژی بازاریابی، استخدام کارکنان فصلی، بهینه سازی و… .

 

بیشتر بخوانید: خرده فروشی چیست و چه اهمیتی دارد

 

 

برنامه ریزی برای استراتژی بازاریابی و پروموشن فروش در تعطیلات

 

برنامه ریزی برای استراتژی بازاریابی و پروموشن فروش در تعطیلات

 

فروشگاه های خرده فروشی برای فروش در تعطیلات برنامه ریزی داشته باشند. آن ها باید استراتژی بازاریابی قوی تدوین کنند. وقتی صحبت از بازاریابی می شود، بازاریابی دیجیتال احتمالا مهم ترین کانال برای فصل خرید در تعطیلات خواهد بود. اما بهتر است به کانال های دیگر بازاریابی نیز توجه شود. نباید در اجرای استراتژی بازاریابی شما خلاء وجود داشته باشد. بازاریابی باید در تمامی رسانه ها و کانال ها به صورت منسجم صورت بگیرد.

 

 

استفاده از استراتژی بازاریابی اومنی چنل

 

استفاده از استراتژی بازاریابی اومنی چنل

 

یکی از بهترین رویکردهای بازاریابی، استراتژی بازاریابی اومنی چنل است. در این نوع استراتژی بازاریابی از تمامی کانال ها برای جذب خریداران استفاده می شود. حتی فروشگاه های فیزیکی نیز هدف قرار می گیرند تا خریداران سفر خرید خوبی را تجربه کنند. مشتریان و مصرف کنندگان از تجارب خرید از طریق چندین کانال استقبال می کنند. آن ها می خواهند فروشگاه های خرده فروشی در تعطیلات از همه کانال ها چه آفلاین و چه آنلاین آن ها را پشتیبانی کنند. استفاده از روش بازاریابی اومنی چنل به خرده فروشان این امکان را می دهد تا با استفاده از قابلیت های آنلاین خود مردم را به بازدید از فروشگاه های فیزیکی ترغیب کنند. تجربه مشتری از طریق بازاریابی اومنی چنل عمیق تر و بهتر خواهد بود. در عین حال اگر این استراتژی بازاریابی به درستی اجرا شود، وفاداری مشتریان در فصل فروش در تعطیلات افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید  بازاریابی رفتاری چیست | مزایا و نحوه بهره برداری از آن برای فروش بیشتر

 

 

از تاریخ ها و رویدادهای مهم استفاده کنید

 

از تاریخ ها و رویدادهای مهم استفاده کنید

 

برنامه ریزی مناسب برای این نوع بازاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. پیش از تعطیلات باید به کمپین های تبلیغاتی از ایمیل مارکتینگ گرفته تا ارتباط با مشتریان در رسانه های اجتماعی بپردازید. برای تثبیت استراتژی محتوایی خود از تاریخ ها و رویدادهای مهم استفاده کنید. به عنوان مثال روز شکرگزاری، روز کسب و کار های کوچک و… را به خاطر بسپارید. کمپین های خود را در این تاریخ ها برنامه ریزی کنید. اگر با مازاد برخی از اقلام و محصولات مواجه هستید، در بازاریابی از آن ها به عنوان هدیه استفاده کنید. هدیه ای که پس از خرید برای مشتریان ارسال خواهد شد. در هدایای خود از چیزهای دیگری مثل کد تخفیف برای تعطیلات نیز استفاده کنید.

 

استخدام کارکنان فصلی در فروشگاه های خرده فروشی برای فروش در تعطیلات

 

استخدام کارکنان فصلی در فروشگاه های خرده فروشی برای فروش در تعطیلات

 

فروش در تعطیلات در فروشگاه های خرده فروشی افزایش پیدا می کند. همه چیز با سرعت بالا شروع می شود. کارکنان خدمات مشتری، کارگران انبار، رانندگان تحویل کالا و پرسنل سخت مشغول هستند. بهتر است رویکردی در جهت استخدام کارکنان فصلی برای فروش در تعطیلات داشته باشید. برای استخدام کارکنان فصلی باید پارامترهای قانونی و پیامدهای مالیاتی مربوط به استخدام پیمانکار یا کارکنان نیمه وقت را در نظر بگیرید. بنابراین با توجه به کسب و کاری که دارید، بهتر است قبل از شروع تعطیلات از یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید.

 

 

کارکنان فصلی یا تمام وقت؟

 

کارکنان فصلی یا تمام وقت؟

 

در حال حاضر همزمان با پاندمی کرونا، شمار زیادی از افراد تقاضای کار دارند. شما می توانید از این نیروهای کار استفاده کنید. بهتر است شروع استخدام کارکنان فصلی را به آخرین لحظات موکول نکنید. تفاوت عمده ای نیز میان کارکنان فصلی تمام وقت و پیمانکاران وجود دارد. بنابراین باید بتوانید در مدیریت نیروی کار با شناخت این تفاوت ها بهترین تصمیم گیری را اتخاذ کنید. پیمانکاران می توانند بسیار راهگشا باشند. آن ها معمولا در حوزه های تخصصی مختلفی آماده ارائه خدمات هستند. بهتر است ماه های قبل از فروش در تعطیلات را به پروسه استخدام و بررسی این موضوع اختصاص دهید. شما می توانید نحوه ترکیب افراد با بقیه اعضای تیم خود را در این زمان ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید اگر از کارکنان فصلی برای فروش در تعطیلات در فروشگاه های خرده فروشی خود استفاده نکنید، ممکن است تحت فشارهای ناشی از تعطیلات قرار بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: پاندمی کرونا و تاثیرات آن بر صنعت خرده فروشی

 

 

بهینه سازی تصمیمات فروشگاه های خرده فروشی با استفاده از هوش مصنوعی برای فروش در تعطیلات

 

بهینه سازی تصمیمات فروشگاه های خرده فروشی با استفاده از هوش مصنوعی برای فروش در تعطیلات

 

فروش در تعطیلات در سال جاری در فروشگاه های خرده فروشی بسیار متفاوت از سال های قبل خواهد بود. بنابراین شما باید از راهکارهای جدیدی برای مشتریان هدف خود استفاده کنید. حتی پیش بینی خرید سخت تر خواهد بود. تعیین اهداف دقیق فروش، اجرای قیمت گذاری موثر و مدیریت درست موجودی برای فروشگاه های خرده فروشی از اهمیت زیادی برخوردار است. خوشبختانه با استفاده از فناوری های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، می توان این کارها را به درستی و دقیق انجام داد. در زنجیره تامین می توان از هوش مصنوعی استفاده بهینه کرد.

حتما بخوانید  اهمیت تماس تلفنی در بازاریابی در کنار دیجیتال مارکتینگ

 

 

پیش بینی با نرم افزارهای هوش مصنوعی

 

پیش بینی با نرم افزارهای هوش مصنوعی

 

نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند پیش بینی را از حدس جدا کنند. پیش بینی های دقیق که از طریق الگوریتم های سنجش تقاضا مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می شود تاثیر چشمگیری در توانمندسازی فروشگاه های خرده فروشی دارد. از ابزارهای ارزیابی دیتا می توانید برای رویدادهای بازاریابی موازی استفاده کنید. بنابراین اطلاعات زیادی در مورد نحوه واکنش به محصول و یا خدمات جدید خواهید داشت. در عین حال می توانید واکنش ها به تغییرات قیمت و روند تقاضا و موارد دیگر را ارزیابی کنید. شما می توانید با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها عملیات فروش در تعطیلات را به خوبی مدیریت کنید. هوش مصنوعی بینش مفید و کاربردی را از این داده ها در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ کاربرد برتر تکنولوژی هوش مصنوعی در صنعت خرده فروشی

 

 

خلق استراتژی موثر برای رفع نگرانی های ایمنی پاندمی کرونا در فروشگاه های خرده فروشی

 

خلق استراتژی موثر برای رفع نگرانی های ایمنی پاندمی کرونا در فروشگاه های خرده فروشی

 

فروش در تعطیلات در فروشگاه های خرده فروشی در دو سال اخیر کمی متفاوت تر شده است. مصرف کنندگان نگران ایمنی و سلامتی خود هستند. آن ها ترجیح می دهند از گزینه های پرداخت بدون تماس استفاده کنند. تقریبا بیش از نیمی از مصرف کنندگان از خرده فروشانی که از مزیت پرداخت بدون تماس بهره مند نیستند، خرید نمی کنند. بهتر است بر روی گزینه های پرداخت با کیفیت بالا بدون دغدغه و بدون تماس سرمایه گذاری کنید. این کار می تواند مزیت رقابتی قابل توجهی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. سیستم های پرداخت بدون تماس از مشتریان محافظت می کنند. همچنین باعث می شوند تا آن ها بدون دردسر یک تجربه خرید ایده آل داشته باشند. این موضوع در نهایت به افزایش فروش کمک می کند. پرداخت بدون تماس همچنان نسبتا جدید است. ممکن است نصب تابلوهای راهنمای فروشگاه برای استفاده از این گزینه ها تاثیرگذار باشد. حتی می توانید از کارکنان بخش پشتیبانی برای کمک به مشتریان و راهنمایی آن ها در هنگام خرید استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید » اهمیت سیستم های پرداخت در صنعت خرده فروشی «

 

 

سخن پایانی

سخن پایانی

 

فروشگاه های خرده فروشی در تمامی شرایط باید از آمادگی لازم و چابکی کافی برای فروش برخوردار باشند. با این حال شلوغی تعطیلات اجتناب ناپذیر است. برای فروش در تعطیلات بهتر است راهکارهایی از پیش تعیین شده را در مسیر استراتژی بازاریابی و فروش خود قرار دهند. این راهکارها با توجه به شیوع پاندمی کرونا در دو سال اخیر باید کاملا به روز شده و بر اساس داده های جدید باشد.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک