۱۶ ماده غذایی شگفت‌انگیز برای زیبایی صورت و تناسب اندام بانوان

۱۶ ماده غذایی شگفت‌انگیز برای زیبایی صورت و تناسب اندام بانوان


15 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین غذاها زیبایی صورت تناسب اندام

بدن زنان به دلیل فیزیولوژی متفاوت و تجربه مواردی مثل بارداری، زایمان، عادت ماهیانه و … نیاز به تقویت درست و اصولی دارد. از سوی دیگر در قرن حاضر به دلیل افزایش مصرف مواد غذایی فوری که گاهی فقط خاصیت سیرکنندگی دارند و برای بدن فایده چندانی ندارند قوای بدنی و تناسب اندام زنان دچار ضعف و در برخی موارد عوارض سوء سلامتی جدی شده است. ۱۶ نمونه از بهترین غذاها برای سلامت، زیبایی صورت ، جوان ماندن و تناسب اندام بانوان را از سرویس سلامت در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- لوبیا سبز

 

تناسب اندام در زنان

 

«لوبیا سبز» یک ماده غذایی مقوی و سرشار از فیبر، چربی‌های خوب و مفید و نیز ترکیباتی شبیه استروژن به نام «ایزوفلاون» است که هم خطر سرطان پستان را در زنان کاهش می‌دهد و هم بسیاری از مشکلات یائسگی مثل گر گرفتگی را درمان می‌کند. اگر به دنبال ماده غذایی ارزان و در دسترس برای تناسب اندام و جوانی می‌گردید حتما لوبیا سبز را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

 

 

۲- کلم پیچ

 

تناسب اندام در زنان

 

یکی دیگر از بهترین غذاها برای زیبایی صورت و تناسب اندام بانوان و جوان ماندن که اتفاقا به آسانی در دسترس همگان است. برگ‌‌های کلم پیچ سرشار از ویتامین K هستند که همراه با ویتامین D و کلسیم سلامت استخوان‌های شما را تضمین می‌کنند. برگ‌های سبز کلم پیچ ۲۰ درصد نیاز روزانه شما با ویتامین C و ویتامین A را تامین می‌کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: روش های کوچک کردن شکم

 

 

۳- مارچوبه

 

رژیم غذایی درست برای سلامت و زیبایی صورت

 

به دنبال یک ماده غذایی دیگر سرشار از ویتامین K برای استحکام استخوان‌ها می‌گردید؟ «مارچوبه» تازه و سبز یکی دیگر از مواد غذایی در دسترس برای تناسب اندام و جوانی زنان است. کافی است روزانه ½ فنجان مارچوبه سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید و ۱/۳ نیاز روزانه خود به ویتامین k را تامین کنید. مارچوبه سرشار از اسید فولیک است که یک ماده حیاتی برای سلامت ستون فقرات نوزاد و نیز تناسب اندام و جوانی زنان است.

 

 

۴- انواع لوبیا

 

بهترین غذاها برای تناسب اندام

 

انواع مختلف لوبیا از لوبیا چیتی گرفته تا لوبیا قرمز و سفید و چشم بلبلی و … سرشار از پروتئین بدون چربی و فیبر هستند. لوبیاها فشار خون را کاهش می‌دهند و قند خون و ریتم قلب را تنظیم می‌کنند. تمام این موارد سبب سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود که علت نخست مرگ و میر زنان در دنیاست.

حتما بخوانید  22 خواص و مضرات زعفران در بارداری | مقدار مصرف در ماه های مختلف

 

 

بیشتر بخوانید: خوراکی های کاهش دهنده قند خون

 

 

۵- گریپ فروت

 

«گریپ فروت» یک ماده غذایی مفید دیگر برای تناسب اندام و جوانی زنان است. گریپ فروت با خواصی شبیه پرتقال اما دارای شکر کمتری است و از بروز سکته مغزی و قلبی در زنان جلوگیری می‌کند. اگر دارو مصرف می‌کنید بهتر است با پزشک خود در مورد مصرف گریپ فروت مشورت کنید.

 

 

۶- انواع گیلاس و توت

 

انواع «گیلاس» و «توت» علاوه بر ظاهر زیبا و خوش رنگ‌شان سرشار از فلانوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که از پیر شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کنند و دقیقا همان چیزی هستند که برای تناسب اندام و جوانی به آن‌ها نیاز دارید. انواع توت از پیر شدن سلول‌های مغز پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این شما برای کلاژن‌سازی جهت داشتن پوستی جوان و صاف به ویتامین C نیاز دارید که انواع توت و گیلاس این نیاز شما را برطرف می‌کنند.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

بیشتر بخوانید: تفاوت کربوهیدرات های ساده و پیچیده

 

 

۷- پاپایا

 

بهترین غذاها برای سلامتی اندام و صورت

 

«پاپایام یک میوه استوایی و کمی دور از دسترس با رنگ نارنجی مایل به قرمز که به خاطر وجود ماده بتاکاروتن و لیکوپن در آن است یعنی همان ماده‌ای که در گوجه‌فرنگی و خربزه هم موجود است. لیکوپن یک آنتی‌اکسیدان است که خطر ابتلا به سرطان پستان و دهانه رحم را کاهش می‌دهد. علاوه بر این لیکوپن کلسترول و فشار خون را کنترل و از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند به همین خاطر ماده‌ای مفید برای سلامت اندام و جوانی زنان است.

 

 

۸- ماست کم چرب

 

زمانی که وارد دهه ۵۰ زندگی می‌شوید به کلسیم بیشتری نیاز دارید. مصرف روزانه ۲۵۰ گرم ماست کم چرب ۱/۳ نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین می‌کند. ماست سرشار از ویتامین D است که به بدن برای جذب بهتر مواد معدنی مورد نیازش کمک می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: غذاهای کاهش دهنده وزن و سیر کننده

 

 

۹- ماهی ساردین

 

سلامتی بدن و اندام درست

 

ماهی‌های کوچک «ساردین» سرشار از اسیدهای چرب مفید، ویتامین D و کلسیم هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ساردین کیفیت شیر زنان شیرده را بالا می‌برند و برای زنان باردار هم بسیار مفید هستند. ساردین نسبت به سایر ماهی‌ها جیوه کمتری دارد.

 

 

۱۰- تخم کتان

 

«تخم کتان» ماده‌ای سرشار از فیبر و ترکیبات گیاهی است که مثل استروژن عمل می‌کنند که ریسک ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان پستان را در زنان کاهش می‌دهند. روغن کتان هم یک منبع خوب برای دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ است. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید برای مصرف تخم کتان با پزشک خود مشورت کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه دمی یارما با گوشت چرخ کرده و بدون گوشت + فیلم

 

 

بیشتر بخوانید: روش های اصولی کاهش وزن

 

 

۱۱- گردو

 

یک ماده غذایی مفید دیگر برای تناسب اندام و جوانی زنان «گردو» است. گردو برای پیشگیری از انواع سرطان مفید است و علاوه بر این حضور آن در رژیم غذایی به تناسب اندام شما کمک می‌کند. یک روش خوشمزه برای مصرف گردو مخلوط کردن آن با ماست کم چرب است ،به این ترتیب با یک تیر دو نشان می‌زنید.

 

 

۱۲- آووکادو

 

خب احتمالا می‌گویید «آووکادو» یک میوه گران است، اما ما در این‌جا خواص آن را به شما می‌گوییم و خوردن یا نخوردن آن را به عهده خودتان می‌گذاریم. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب مفید است که هم جا دادن آن در رژیم غذایی روزانه برای آب کردن چربی شکم مفید است و هم سلامت پوست و چشم‌ها را تضمین می‌کند، سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و سبب افزایش کلسترول خوب در خون می‌شود.

 

 

۱۳- سیب ‌زمینی شیرین

 

غذای مناسب برای سلامتی

 

مس، فیبر، ویتامین B6، پتاسیم و آهن بخشی از مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در «سیب‌ زمینی شیرین» هستند. علاوه بر این ویتامین A موجود در «سیب زمینی شیرین» سلامت چشمان شما را تضمین می‌کند. خوردن سیب زمینی شیرین در طول دوران بارداری و شیردهی برای سلامت و قوی‌ شدن ریه‌های نوزاد شما بسیار مفید است.

 

 

۱۴- اسفناج

 

فولات یا ویتامین B9 دوست زنان است. فولات از ابتلا به جنون، بیماری‌های قلبی و سرطان روده بزرگ در زنان پیشگیری می‌کند به همین خاطر یک ماده غذایی مفید برای تناسب اندام و جوانی زنان است. علاوه بر این اسفناج ماده‌ای غنی از «لوتئین» است که این آنتی‌اکسیدان از عدسی‌ها و شبکیه چشم محافظت می‌کند.

 

 

۱۵- جگر گاو

 

غذاهایی که باعث بهبود سلامتی می شوند

 

«جگر گاو» احتمالا غذای محبوب تعداد کمی از زنان است اما وقتی بدانید این ماده غذایی سرشار از فولات و اسید فولیک از جمله بهترین غذاها برای زیبایی صورت و تناسب اندام بانوان و البته جوان ماندن است از خوردن آن چشم‌پوشی نمی‌کنید. اگر گیاهخوار هستید به جای جگر گاو، اسفناج و لوبیا چشم بلبلی بخورید.

 

 

۱۶- گوشت قرمز کم چرب

 

نیاز به آهن موجود در «گوشت قرمز» از سن ۱۸ سالگی به بعد در زنان بیش از مردان حس می‌شود. گوشت قرمز سرشار از آهن است و علاوه بر این بمب زینک و ویتامین B محسوب می‌شود. بهتر است گوشت قرمز کم چرب را جایگزین گوشت قرمزی کنید که رگه‌های چربی در خودش دارد.

 

 

منبع: Web MD 

 

کالابرگ الکترونیک