همه‌ چیز درباره لیزر موهای زائد بدن و صورت؛ عوارض، فواید و هزینه لیزر

همه‌ چیز درباره لیزر موهای زائد بدن و صورت؛ عوارض، فواید و هزینه لیزر


27 آبان 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
همه‌ چیز درباره لیزر موهای زائد بدن و صورت؛ عوارض، فواید و هزینه لیزر

همه ما سؤالات زیادی درباره روش لیزرکردن موهای زائد صورت و بدن در زنان و مردان داریم. این روش نسبتا جدید، چگونه کار می‌کند؟ چقدر طول می‌کشد تا دوباره مو در بدنمان در بیاید؟ آیا لیزرکردن عوارضی هم دارد؟ در این مقاله ما به همه سؤالات شما درباره لیزرکردن موهای زائد بدن و صورت توضیح داده‌ایم. در مجله کوروش در مورد لیزر موهای صورت و بدن و عوارض و مضرات و فواید آن و هزینه لیزر را بخوانید.

چقدر طول می‌کشد تا دوباره مو در ناحیه لیزر شده، رشد کند؟

 

همه‌ چیز درباره لیزر موهای زائد بدن و صورت؛ عوارض، فواید و هزینه لیزر

 

لیزر موهای زائد، اثر و ماندگاری طولانی مدت دارد؛ زیرا در این روش فولیکول مو از بین می‌رود. با این حال، ممکن است مو دوباره رشد کند، به‌خصوص اگر فولیکول آسیب دیده و در طی روش لیزر موهای زائد، به‌طور کامل از بین نرود. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان اکنون از لیزر موهای زائد به‌عنوان روشی برای ازبین‌بردن موهای زائد در بلند مدت یاد می‌کنند. برای آگاهی از نحوه کار لیزر موهای زائد، مدت زمان ماندگاری و عوارض لیزر موهای زائد، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

 

 لیزرکردن موهای زائد بدن و صورت چگونه کار می‌کند؟

 

در لیزرکردن موهای زائد بدن و صورت از نور لیزر برای هدف قراردادن رنگدانه موجود در موهای جداگانه استفاده می‌شود. نور به فولیکول مو تابانده می‌شود. گرمای حاصل از نور لیزر، فولیکول مو را از بین می‌برد و مو دیگر نمی‌تواند از ناحیه لیزرشده رشد کند. مو از یک چرخه رشد منحصربه‌فرد پیروی می‌کند که شامل دوره‌های استراحت، ریزش و رشد است. موهایی که به‌تازگی برداشته شده و در مرحله استراحت هستند؛ برای فرد متخصص یا لیزر قابل مشاهده نخواهند بود، بنابراین ممکن است لازم باشد فرد قبل از لیزرکردن صبر کند تا موهای تازه برداشته‌شده دوباره رشد کند. برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد در طول ۲ تا ۳ ماه به چندین روش درمانی نیاز دارد.

 

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

 

همه‌ چیز درباره لیزر موهای زائد بدن و صورت؛ عوارض، فواید و هزینه لیزر

 

از بین بردن مو از طریق فولیکول مو، دائمی است. با این حال، افرادی که تحت لیزر موهای زائد قرار می‌گیرند؛ می‌توانند انتظار داشته باشند که برخی از موهای ناحیه مورد نظر دوباره رشد کنند. با گذشت زمان، می‌توان دوباره ناحیه را درمان کرد تا تعداد موهایی که دوباره رشد می‌کنند، کاهش یابد. در بعضی موارد، حتی ممکن است ازبین‌بردن تمام موها نیز امکان‌پذیر باشد.

 

رشد یا عدم رشد مو به فاکتورهای زیادی از جمله نوع موی دوباره رشد کرده و مهارت شخصی که مو را از بین می‌برد؛ بستگی دارد. اکثر مردم دریافتند که وقتی موها دوباره رشد می‌کنند، سبک‌تر و کمتر از قبل قابل توجه است. زیرا لیزر ممکن است به فولیکول مو آسیب برساند حتی اگر نتواند آن را از بین ببرد. اگر فولیکول مو آسیب ببیند اما از بین نرود، در نهایت مو دوباره رشد می‌کند. ازبین‌بردن تک فولیکول‌های مو دشوار است، بنابراین اکثر افراد ممکن است کمی مویشان دوباره رشد کند.

 

وقتی مو دوباره رشد کرد، امکان لیزر مجدد آن وجود دارد؛ بنابراین افرادی که می‌خواهند همه موها را بردارند ممکن است به چندین روش درمانی نیاز داشته باشند. در بعضی موارد، موها ممکن است خیلی سبک، خیلی کوتاه یا در برابر درمان مقاوم باشند. در این موارد، ممکن است فرد انتخاب کند که از روش‌های دیگر برداشتن موهای زائد خود استفاده کنند.

 

چند ماه بعد موی زائد دوباره رشد می‌کند؟

 

مدت زمانی که برای رشد مجدد مو لازم است به چرخه رشد منحصر‌به‌فرد مو بستگی دارد. موی برخی از افراد سریع‌تر از موی بقیه افراد رشد می‌کند. موهایی که در مرحله استراحت قرار دارند، آهسته‌تر از موهایی که در فاز دیگری هستند، رشد می‌کنند. اکثر افراد می‌توانند ظرف چند ماه انتظار رشد مجدد مو را داشته باشند. پس از این اتفاق، آنها می‌توانند لیزر یا روش‌های دیگری را برای حذف مجدد مو را انتخاب کنند.


آیا پس از لیزر، رنگ پوست یا مو فرق می‌کند؟

 

موهای زائد در افرادی که رنگ روشن دارند و دارای موهای تیره هستند، بهترین عملکرد را دارد. این به این دلیل است که لیزر، کنتراست رنگدانه را برای هدف قرار می‌دهد. افرادی که پوست تیره یا موهای روشن دارند ممکن است به جلسات لیزر بیشتری نسبت به دیگران نیاز داشته باشند و ممکن است متوجه شوند که مدتی پس از لیزکردن، موهای بیشتری روی بدنشان رشد می‌کنند. برای ازبین‌بردن دائمی مو، تکنسین باید بداند که چگونه مو را هدف قرار دهد و نوع مناسب لیزر را انتخاب کند. تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۳ نشان داد که لیزرهایی که طول موج بیشتری تولید می‌کنند، روی پوست تیره بهترین عملکرد را دارند.

 

عوارض جانبی و خطرات لیزر موهای زائد صورت و بدن

 

همه‌ چیز درباره لیزر موهای زائد بدن و صورت؛ عوارض، فواید و هزینه لیزر

 

در طول درمان، برخی از افراد دچار سوزش، گزگز یا ناراحتی می‌شوند. به همین دلیل، بسیاری از متخصصان یک کرم بی‌حس‌کننده را در ناحیه‌ای که تحت درمان هستند، استفاده می‌کنند. با این حال، برخی از افراد نیز ممکن است پس از مصرف کرم بی‌حس‌کننده، واکنش آلرژیک یا تحریک پوستی داشته باشند.

 

عوارض جانبی جزئی در لیرز موهای زائد بدن شایع است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

*تغییر در رنگ پوست، به‌ویژه در افرادی که پوست تیره دارند، این عارضه معمولا موقتی است؛

*قرمزی پوست؛

*تاول ‌زدن یا پوسته‌ شدن پوست.

 

گاهی اوقات، تحریک مربوط به از بین‌بردن مو باعث ایجاد زخم می‌شود. پوست آسیب‌دیده نیز می‌تواند آلوده شود. اگرچه نادر است، عفونت‌های پوستی می‌توانند گسترش‌یافته و زندگی فرد را تهدید کنند. ارائه یک شرح حال پزشکی دقیق و بحث درمورد خطرات و مزایا می‌تواند به ارائه‌دهنده کمک کند تا درمان صحیح را تعیین کرده و خطر عوارض جانبی جدی را کاهش دهد. به دنبال حذف موهای زائد، فرد باید از قرارگرفتن در معرض آفتاب خودداری کند. آفتاب می‌تواند پوست را تحریک کند که خطر تاول و زخم را افزایش می‌دهد. افرادی که درد شدید، تب، ایجاد پوسته، تاول یا سایر علائم آسیب پوستی یا عفونت را تجربه می‌کنند، باید به پزشک مراجعه کنند.

 

هزینه لیزر موهای زائد

 

همه‌ چیز درباره لیزر موهای زائد بدن و صورت؛ عوارض، فواید و هزینه لیزر

 

هزینه لیزر موهای زائد بدن در زنان و مردان متفاوت است و بستگی به تعداد جلسات و دستگاهی دارد که پزشک از آن استفاده می‌کند. اکثر افراد به جلسات متعدد نیاز دارند، بنابراین افراد باید با ارائه دهنده درمان خود درمورد اینکه چند جلسه برای انجام هزینه کلی نیاز دارند صحبت کنند. از آنجا که لیزر موهای زائد تقریبا همیشه یک عمل زیبایی است؛ بعید به نظر می‌رسد بیمه بتواند آن را پوشش دهد.

 

پس هزینه کل لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه چه کسی درمان را انجام می‌دهد. ارائه‌دهندگان ماهر مانند متخصصان پوست و جراحان ممکن است هزینه بیشتری را بگیرند اما احتمال آسیب‌دیدگی یا عوارض جانبی آنها کمتر است.

 

سایر عوامل موثر بر هزینه عبارت‌اند از:

 

*تعداد جلسات مورد نیاز؛

 

*چه مقدار مو دوباره می‌روید؛

 

*تعداد موهای هدف قرار گرفته؛

 

*اندازه منطقه‌ای که نیاز به لیزر دارد.

 

برداشتن مقدار کمی مو از ناحیه‌ای مانند لب بالایی هزینه کمتری نسبت به برداشتن مو از کل پا دارد.

 

 

سخن آخر

 

لیزر موهای زائد صورت و بدن می‌تواند میزان موی بدن فرد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در بیشتر افراد، با گذشت زمان برخی از موها دوباره رشد می‌کنند. حتی وقتی موها دوباره رشد می‌کنند، مو کمتر می‌شود و ظاهر صاف‌تری ایجاد می‌کند. برای درک واقع‌بینانه انتظارات شما از لیزر موهای زائد، اهداف درمان را با پزشک یا متخصص حذف مو در میان بگذارید. ممکن است بعضی از افراد با رنگ‌های پوست مختلف و جنس مو، نتیجه بهتری نسبت به سایر افراد بگیرند. تنها راه برای دانستن اینکه به‌طور قطع چه انتظاری می‌توانید بعد از لیز داشته باشید؛ صحبت با پزشک، متخصص پوست یا شخص ماهر دیگر مفید است.

 

 

کالابرگ الکترونیک