۶ مورد از خواص عجیب آلوئه‌ ورا برای جوش، درمان لک و لاغری

۶ مورد از خواص عجیب آلوئه‌ ورا برای جوش، درمان لک و لاغری


3 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ماسک آلوئه‌ورا برای درمان لک

«آلوئه‌ورا» از جمله گیاهان جادویی و اتفاقا در دسترس برای شفاف‌سازی پوست و زیبایی و درخشندگی موهاست در حقیقت آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست بسیار موثر است. به جز استفاده از آلوئه‌وار برای درست کردن مربای آلوئه‌ورا و کمپوت آلوئه‌وار که بسیار هم پر خاصیت هستند بد نیست بدانید اغلب برندهای معتبر و مشهور آرایشی و بهداشتی در ترکیب محصولات ممتاز خود از گیاه آلوئه‌ورا استفاده می‌کنند. ۶ مورد از خواص عجیب آلوئه‌وار به عنوان گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان، طرز تهیه ماسک آلوئه‌ورا برای پوست و درمان لک صورت و ماسک مو و لاغری و کاهش وزن را از سرویس سلامت در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- آلوئه‌ورا؛ درمانی موثر برای ترمیم پوست‌های خشک و آسیب‌دیده

«آلوئه‌وار» گیاهی سرشار از ویتامین E، C و بتاکارون است که سبب خواص بی‌نظیر غذایی و ضدپیری و نیز تاثیر آن در زیبایی پوست می‌شود. اگر پوست صورت‌تان خشک است مقداری ژل آلوئه‌ورا، نوک قاشق چایخوری زردچوبه، یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری شیر و چند قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت‌تان بگذارید.

ژل آلوورا دارای خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی نیز هست. علاوه بر این در صورت ابتلا به اگزما، خارش و التهاب پوست دست و صورت و خشکی و کم‌آبی شدید پوست، کرم دست و صورت آلوئه‌ورا یک گزینه بسیار مناسب برای شماست.

۲- خواص اسکراب آلوئه‌ورا برای درمان لک صورت و زیبایی پوست

خواص اسکراب و ماسک آلوئه‌ورا برای درمان لک صورت و زیبایی پوست

 

یکی دیگر از خواص آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست دست و صورت استفاده از آن به صورت اسکراب است. یک فنجان ژل آلوئه‌ورا تازه، یک فنجان شکر و دو قاشق غذاخوری آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و در حمام به صورت اسکراب روی پوست صورت و بدن بمالید. اسکراب آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست دست و صورت شما معجزه می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد.

۳- آلوئه‌وار برای درمان جوش

ماسک آلوئه‌وار برای درمان لک و جوش

اگر پوستی مستعد جوش و آکنه دارید مقداری ژل آلوئه‌ورا، با مقداری گردوی آسیاب شده و عسل مخلوط کنید (گردو باید مثل آرد شده باشد). خواص آنتی‌اکسیدانی آلوئه‌وار و عسل پوست شما را صاف و شفاف و چربی پوست شما را تنظیم می‌کند.

۴- آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست حساس

ماسک آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست حساس و درمان لک

برای درست کردن ماسک آلوئه‌ورا برای درمان عرق سوز شدن، پوست و درمان لک صورت مقداری ژل آلوئه‌ورا، آب خیار، ماست و گلاب را با هم مخلوط کنید تا یک ماسک یکدست به دست بیاید. ماسک را روی پوست صورت و دست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشورید.

بیشتر بخوانید:

جوانسازی پوست صورت با داروهای گیاهی

 

آموزش طرز تهیه ۴ ماسک خانگی با عسل برای ترمیم انواع پوست

۵- آلوئه‌ورا برای کاهش وزن و لاغری

ماسک آلوئه‌ورا برای درمان لک ؛ آلوئه‌ورا برای کاهش وزن و لاغری

علاوه بر کاربردهای فراوان و خواص آلوئه‌ورا برای درمان لک صورت و زیبایی پوست در صنعت زیبایی، این گیاه شگفت‌انگیز در حوزه تغذیه و سلامت هم کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای بالقوه آلوئه‌ورا تاثیر آن بر کاهش وزن و لاغری است. آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسید، انواع آنزیم و استرول است که در کاهش وزن و لاغری موثرند.

برای درست کردن یک نوشیدنی خوشمزه آلوئه‌وار به منظور کاهش وزن و البته تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین انرژی لازم در طول روز مقداری ژل آلوئه‌ورا را در غذاساز میکس کنید. سپس مقداری از سبزیجات یا میوه‌های مورد علاقه‌تان و ترجیحا مقداری شیرین را به این ژل اضافه کرده و میل کنید. اگر طعم نوشیدنی کمی به تلخی می‌زد مقداری عسل و لیموترش هم اضافه کنید.

۶- آلوئه‌ورا برای درمان ریزش مو

ماسک آلوئه‌ورا برای درمان لک ؛ آلوئه‌ورا برای درمان ریزش مو

اگر دچار ریزش مو هستید و از انواع مکمل‌ها و ماسک‌های پیشنهادی نتیجه نگرفته‌اید این بار ماسک آلوئه‌ورا را برای مو امتحان کنید. آلوئه‌ورا حاوی آنزیم‌هایی است که سلول‌های مرده پوست را ترمیم می‌کنند و به همین دلیل آلوئه‌ورا یکی از اجزای اصلی شامپوهای ضد ریزش مو است. در حقیقت آلوئه‌وار ساختاری شبیه کراتین دارد که سبب بازسازی و جوانی و رشد دوباره موها و نیز جلوگیری از شکستگی و خرد شدن موهای خشک و آسیب دیده می‌شود. برای تهیه یک ماسک مو مقوی با آلوئه‌ورا مقداری ژل آلوئه‌ورا با چند قطره روغن نارگیل خالص ترکیب کنید و روی موها بمالید و چند ساعت روی مو نگه دارید و سپس آبکشی کنید.

 

منبع : FOOD NDTV

 

 

کالابرگ الکترونیک