چند حرکت ورزشی در روزهای قرنطینه کرونا برای تقویت سیستم ایمنی

چند حرکت ورزشی در روزهای قرنطینه کرونا برای تقویت سیستم ایمنی


17 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چند حرکت ورزشی در روزهای قرنطینه خانگی کرونا برای تقویت سیستم ایمنی

می‌دانستید مطالعات پزشکی حاکی از آن است که تجربه استرس برای طولانی مدت می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و فرد را در برابر ابتلا به بیماری‌های آسیب‌پذیر نماید؟ در واقع زمانی که سیستم ایمنی بدن شما تضعیف شود حتی در برابر یک سرماخوردگی ساده هم آسیب‌پذیر می‌شوید چه برسد به انواع آنفولانزا و بیماری حاد تنفسی مثل کرونا ویروس کووید ۱۹. به همین خاطر یکی از کارهای توصیه شده برای کنترل استرس به خصوص در زمان شیوع و اپیدمی بیماری کرونا که مجبور هستیم در خانه بمانیم بهتر است چند حرکت ورزشی به صورت روزانه انجام دهید. در واقع ورزش کردن به هر شکلی می‌تواند در نقش تسکین دهنده استرس باشد. در مجله کوروش چند حرکت ورزشی در روزهای قرنطینه خانگی به خاطر ویروس کرونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین برای شما توضیح می‌دهیم که ساز و کار ورزش کردن به چه نحوی می‌تواند استرس را از شما دور کند. در سرویس سلامت همراه ما باشید.

 

 

چطور ورزش کردن استرس را کم کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند؟

 

چطور ورزش کردن استرس را کم کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند؟

 

مسئله اینجاست که فعال بودن می‌تواند تسکین دهنده‌های طبیعی بدن ما یعنی ماده شیمیایی اندورفین را تقویت کرده و ذهن ما را از نگرانی‌های روزمره منحرف کند؟ و چه چیزی بهتر از این در روزهای انتشار آمار و اخبار کرونا در ایران و سرتاسر جهان که ذهن افراد را به خودش حسابی مشغول کرده است. علاوه بر این ورزش کردن و ترشح هورمون اندورفین می‌تواند اضطراب را کاهش دهد، ترشح هورمون استرس یعنی کورتیزول را به حداقل برساند، خواب را که معمولا به خاطر استرس مختل می‌شود تنظیم کند و در نتیجه با کاهش استرس احساس بهتری در ما ایجاد کند.

حتما بخوانید  ۲۰ روش سریع و فوری درمان گلودرد کرونا و سرماخوردگی در خانه

 

بنابراین توصیه پزشکان این است در این روزها که باید در خانه بمانیم سعی کنید حتما ورزش روزانه را در دستور کار خود قرار دهید. در ادامه ورزش‌های که می‌توانید در خانه انجام دهید و در نتیجه سطح استرس را کاهش دهید را معرفی خواهیم کرد.

 

 

بیشتر بخوانید: نکاتی برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن در دوران قرنطینه خانگی کرونا

 

 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن در قرنطبنه خانگی کرونا یوگا کنید

 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن در قرنطبنه خانگی کرونا یوگا کنید

 

یوگا از آن دسته ورزش‌های محبوبی است که به راحتی در خانه هم می‌توانید آن را انجام دهید و نیاز به وسیله خاصی به جز یک دست لباس راحت و زیرانداز ندارید. یوگا با افزایش مقاومت و انعطاف‌پذیری بدن تنش جسمی را کاهش داده و به خاطر تنفس عمیق که یکی از ارکان ورزش یوگا است سبب ایجاد واکنش آرامش در بدن شما می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش ۷ حرکت یوگا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

 

در قرنطینه خانگی برقصید

 

در قرنطینه خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن برقصید

 

رقصیدن علاوه بر فواید جسمی و روحی زیادی که برای جسم و جان شما دارد با ایجاد حس چابکی و شادی باعث کاهش استرس و در نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در روزهای قرنطینه خانگی به خاطر شیوع ویروس بیماری کرونا با بچه‌ها و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها حرکات موزون انجام دهید و به سبک خودتان برقصید تا سر بچه‌ها را هم گرم کنید.

 

 

 اپلیکیشن‌های پیلاتس را برای روزهای قرنطینه دانلود کنید

 

 اپلیکیشن‌های پیلاتس را برای روزهای قرنطینه دانلود کنید

 

برای انجام پیلاتس یک دست لباس ورزشی لازم دارید و یک توپ پیلاتس و یک برنامه آموزشی. در ورزش پیلاتس با تمرکز بر تقویت ماهیچه‌ها یک هماهنگی جسمی و روحی در شما ایجاد می‌شود و از این طریق بدن شما به تعادل و آرامش می‌رسد. آرامش هم کلید اصلی تقویت سیستم ایمنی بدن شماست.  برای آموزش پیلاتس اپلیکیشن Pilates – Lumowell را برای اندروید از گوگل پلی دانلود و اپلیکیشن Pilates Anytime را برای آیفون از اپ استور دانلود کنید.

حتما بخوانید  10 توصیه طب سنتی برای روزه داری آسان و سالم ماه رمضان

 

 

بیشتر بخوانید: نگاهی به تاثیر قرنطینه بر سلامت روان

 

 

تای چی؛ یک ورزش چینی برای مقابله با کرونا

 

تای چی؛ یک ورزش چینی برای مقابله با کرونا

 

ورزش تای چی از روی هنرهای رزمی چین باستان گرفته شده است و به نوعی مراقبه در حرکت است. تای چی حرکت را به تنفس پیوند می‌زند و با تمرکز بر زمان حال جذب نگرانی‌های روزمره و استرس را به حداقل می‌رساند. به این ترتیب هم اختلال خواب شبانه برطرف می‌شود و هم آمادگی قلبی و عروقی و تنفس بهتری پیدا می‌کنید که به خصوص این روزها برای مقابله با بیماری کرونا به شدت به آن نیاز داریم. فیلم‌های آموزشی تای چی را از اینترنت دانلود کنید.

 

 

منبع: Mayoclinic

کالابرگ الکترونیک