روش های خانگی از بین بردن زردی دندان

روش های خانگی از بین بردن زردی دندان


21 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش های از بین بردن زردی دندان

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که خوردن چه خوراکی‌هایی می‌تواند باعث زردی دندان‌های شما شود؟ همه ما انسان‌ها داشتن لبخندی زیبا و منحصر‌به‌فرد را دوست داریم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لبخند زیبا، داشتن دندان‌هایی سفید و درخشان است. دندان‌های سفید مانند مرواریدی چشم‌نواز، لبخند انسان را به نمایش می‌گذارد. مصرف مداوم دخانیات، سیگار و الکل یکی از مهم‌ترین دلایل زرد شدن دندان‌ها است. اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. خوردن بسیاری از غذاها و خوراکی‌ها در طول روز می‌تواند اصلی‌ترین علت زردی دندان باشد. از بین بردن زردی دندان ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. بهترین روش‌های خانگی و درمان قطعی رفع و از بین بردن زردی دندان‌ها را ازسرویس  سلامت در مجله کوروش بخوانید.

 

مصرف چه خوراکی‌هایی باعث زرد شدن دندان می‌شود؟

 

مصرف بسیاری از انواع خوراکی‌ها باعث زردی دندان‌های شما می‌شود. زردی دندان‌ها معمولاً به عنوان یک بیماری شناخته نمی‌شوند، بلکه تنها هشداری برای نشان دادن ساییدگی مینای دندان‌ها هستند. البته تغییر رنگدانه های مینای دندان نیز به عنوان یک علت بسیار شایع و مهم در زرد شدن دندان‌ها به شمار می‌رود. سفید کردن دندان بسیار دشوار است، به همین دلیل می‌توان گفت که پیشگیری از زردی شدن دندان‌ها یک کار هوشمندانه و عاقلانه است!

 

مصرف چه خوراکی‌هایی باعث زرد شدن دندان می‌شود؟

 

خوراکی‌هایی که موجب زرد شدن دندان‌ها می‌شوند

 

  • قهوه
  • نوشیدنی‌های گازدار
  • انواع آبمیوه‌های صنعتی
  • انواع سس گوجه فرنگی و سس سویا
  • انواع ادویه‌های کاری
  • ریشه گیاهانی مانند چغندر قند
  • کربوهیدرات‌های تصفیه شده
  • مواد اسیدی
  • بستنی و شکلات
  • غذاها و خوراکی‌های حاوی رنگ‌دانه های مصنوعی

 

 

شاید برایتان جالب باشد : آدامس بایودنت دارنده نشان توث فرندلی | خواص جویدن آدامس بایودنت برای دندان‌ها

 

 

چرا دندان‌ها زرد می‌شوند؟ مهم‌ترین دلایل زردی دندان

 

شاید همه نمی‌دانند که رنگ دندان توسط عاج (بافت استخوانی در زیر مینای دندان) که داخلی‌ترین بافت دندان است، تعیین می‌شود. مانند رنگ مو یا رنگ پوست، اینکه دندان‌های ما کم و بیش سفید هستند، ارتباط کام لا مستقیمی با ژنتیک بدن ما دارد.

حتما بخوانید  طرز تهیه پاپیای مرغ اسپانیایی (Paella) به ۲ روش در تابه و فر

با گذشت سال‌ها، باید شاهد تغییر رنگ دندان‌ها بود، چرا که مینای دندان رنگ خود را از دست می‌دهد. مینای دندان قسمتی خارجی و بسیار متخلخل است که اجاز عبور بسیاری از مواد را می‌دهد. تأثیر شگفت انگیز ترک مصرف خوراکی‌های حاوی رنگ برای از بین بردن زردی دندان را نباید دست کم گرفت.

 

چرا دندان‌ها زرد می‌شوند؟ مهم‌ترین دلایل زردی دندان

 

این مواد با گذشت زمان و به مرور به عاج دندان می‌چسبند و باعث تغییر رنگ آن می‌شوند. بنابراین هر چیزی امکان تغییر رنگ دندان را ایجاد می‌کند، سیگار، دخانیات و حتی میان وعده‌ها که شاید به صورت مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باید بدانید که نه تنها مصرف غذاهای مناسب، بلکه نحوه مصرف غذا نیز به طرز عجیبی در زرد یا سفید ماندن دندان‌ها مؤثر است. غذاهایی وجود دارند که می‌توانند دندان‌های شما را لکه دار کنند، اما در عین حال غذاهای مفیدی نیز وجود دارند که باعث حفظ سفیدی دندان می‌شوند.

 

 

چگونه تغذیه مناسب می‌تواند در رفع زردی دندان به ما کمک کند؟

 

جویدن خوراکی یا غذا به مدت طولانی و آرام بسیار مهم است. هر چه میزان تولید بزاق در دهان بیشتر شود، به همان میزان باکتری‌های سطح دهان نیز کاهش می‌یابند. نوشیدن آب میزان اسیدی ته باعث کاهش سطح حفره‌های ایجاد شده در دندان‌ها می‌شود.

مصرف غذاهای خام و ترد به عنوان یک الگو عالی برای سفید شدن دندان‌ها شناخته می‌شوند. مصرف متعادل ترکیباتی مانند سرکه سیب در عین اسیدی بودن می‌تواند باعث بهبود روند سفید شدن دندان گردد.

 

 

خوراکی‌هایی که در از بین بردن و رفع زردی دندان مؤثر هستند

 

  • سبزیجات خام مانند: کرفس، هویج، کلم برو کلی، سیب، گلابی، گردو
  • توت فرنگی
  • روغن مریم گلی و روغن نعنا
  • محصولات لبنی و دانه کنجد
  • چای سبز
  • میوه‌های حاوی ویتامین c، کیوی، پرتقال
  • قارچ‌های شیاتکه

 

خوراکی‌هایی که در از بین بردن و رفع زردی دندان مؤثر هستند

 

حقایقی درباره سفید کردن و جرم گیری دندان‌ها که نمی‌دانید!

 

سفید کردن و جرم گیری دندان یا بروساژ دندان می‌تواند برای دندان‌های شما مفید باشد اما توصیه می‌شود این کار را هر ۶ ماه یک بار انجام دهید. درمان‌های خانگی برای سفید شدن دندان‌ها می‌توانند بسیار موثرتر باشند، این کار از زرد شدن دندان‌های شما جلوگیری می‌کند. در اینجا به برخی از حقایق ساده‌ای که باید در مورد سفید شدن دندان بدانید، اشاره می‌کنیم.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش
  • حساسیت دندان بعد از سفید کردن طبیعی است.
  • سفید شدن دندان‌های با نور لیزر و اولت را بنفش (UV) موقتی است.
  • لکه‌های سخت دندان‌ها در این روش پاک نمی‌شوند.
  • بهترین درمان خانگی این است که دندان‌های خود را قبل از خواب مسواک کنید.
  • دندان‌های همه افراد نمی‌توانند همیشه سفید باشند.
  • دندان‌های شما مانند اسفنج‌هایی هستند که انواع مختلف غذا مانند قهوه، چای و گوشت را جذب می‌کنند. این منجر به دندان‌های مایل به زرد یا قهوه‌ای می‌شود.
حتما بخوانید  3 روش صحیح فریز کردن انبه + نحوه یخ زدایی و مدت نگهداری

 

 

حتما بخوانید : ۲۰ درمان خانگی “رفع بوی بد دهان” برای همیشه با درمان خانگی و طب سنتی

 

روش‌های درمان خانگی مؤثر برای از بین بردن زردی دندان

 

سفید کردن دندان با ۳۵-۳۸٪ پر اکسید هیدروژن یا بی کربنات سدیم، سفیدی با لیزر و استفاده از ماسک‌های ماسک‌های سیلیکونی نرم سفارشی حاوی کار بامید پر اکسید، از جمله روش‌های درمانی پزشکی برای از بین بردن زردی دندان هستند.

 

 

حتما بخوانید : ۱۳ ماده غذایی برای سفید کردن و از بین بردن زردی دندان در خانه

 

 

انجام این روش‌ها شاید هزینه‌های سنگینی را برای افراد به دنبال داشته باشد. این در حالی است که استفاده از روش‌های درمانی مؤثر اما کاملاً خانگی و رایگان، گزینه منطقی‌تری برای سفید شدن دندان‌ها است.

 

روش‌های درمان خانگی مؤثر برای از بین بردن زردی دندان

 

موثرترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن زردی دندان در طب سنتی

 

*جوش شیرین دارویی است که باید در حد متوسط استفاده شود. استفاده بیش از حد جوش شیرین می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند و باعث ایجاد لکه‌ها، حفره‌ها، التهاب لثه‌ها، حساسیت بیش از حد دندان‌ها و گاهی اوقات پالپیت شود. این ماده اغلب در ترکیب خمیر دندان‌ها استفاده می‌شود.

* گیاهان، مفیدترین گیاه برای سفید کردن دندان در طب سنتی بدون شک مریم گلی است. مالیدن برگ مریم گلی تازه روی دندان‌ها با زردی دندان‌ها مقابله می‌کند. این ماده اغلب در ترکیب خمیر دندان‌ها استفاده می‌شود. درمان قطعی زردی دندان با داروها و ترکیب‌های خانگی در کوتاه‌ترین زمان امکان‌پذیر است.

* آب لیمو، استفاده از آب‌لیمو و غر غره کردن آن می‌تواند در کاهش میزان لک یا زردی دندان مؤثر باشد.

* پوست لیمو یا پرتقال، مالیدن پوست پرتقال به صورت مستقیم روی دندان‌ها در کاهش میزان رنگ یا لک دندان مؤثر است.

* پر اکسید هیدروژن، می‌توان با ترکیب محلول حاوی پر اکسید هیدروژن (۳٪) و جوش شیرین، خمیردندانی جادویی برای سفید شدن دندان‌ها ابداع کرد.

* پوست تازه درخت گردو، این ماده که سرشار از هیدروکسید پتاسیم است، به صورت مالش روی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تأثیر شگفت انگیز مراقبت و بهداشت دندان یعنی مسواک زدن را فراموش نکنید!

 

 

شاید برایتان جالب باشد : ۱۰ مدل از پرفروش ترین و بهترین مارک خمیر دندان خارجی و ایرانی

 

کالابرگ الکترونیک