معرفی ۸ چای و دمنوش خوشمزه برای هضم سریع غذا

معرفی ۸ چای و دمنوش خوشمزه برای هضم سریع غذا


26 آذر 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی 8 چای و دمنوش خوشمزه برای هضم سریع غذا

بعد از یک زیاده‌روی در جشن تولد خواهرتان یا پرخوری در رستوران، هیچ چیز به اندازه یک دمنوش طبیعی نمی‌تواند به هضم غذا و بهتر شدن احوال معده‌تان کمک کند. نوشیدن یک فنجان چای یا دمنوش گیاهی برای تسکین علائم ناراحتی معده و بهبود هضم غذا و همچنین از بین بردن حالاتی مثل دردهای شکمی، نفخ، سوزش معده، ریفلاکس و حالت تهوع بسیار مؤثر است. اما بعد از غذا چه دمنوشی بخوریم؟ در این مقاله می‌توانید با لیستی از بهترین انواع دمنوش هضم سریع غذا از وب‌سایت‌های silicol و senchateabar در مجله کوروش آشنا شوید.

 

 

دمنوش بابونه یک دمنوش هضم سریع غذا

 

معرفی چند دمنوش برای هضم سریع غذا

 

چای بابونه، یکی از خوش طعم‌ترین و آرام‌بخش‌ترین انواع چای برای شل کردن عضلات گوارشی و کمک به درمان سوء‌هاضمه، نفخ شکم، حالت تهوع، اسهال، یبوست و استفراغ است. خوردن این چای بعد از شام و قبل از اینکه به رختخواب بروید، اثرات آرام‌بخشی بر سیستم گوارش و هضم غذا می‌گذارد و به شما کمک می‌کند تا خواب باکیفیت‌تری را تجربه کنید. از طرف دیگر این دمنوش در بهبود علائم ریفلاکس و کاهش آنزیم‌های گوارشی نیز تأثیر مطلوبی دارد.

 

دمنوش نعناع یک دمنوش هضم سریع غذا

 

نعناع یک دمنوش هضم سریع غذا و انتخابی بی‌نظیر برای ناراحتی‌های معده است. بررسی ۱۴ مطالعه انجام شده روی دمنوش نعناع بر روی ۱۹۲۷ نفر نشان می‌دهد که خوردن نعناع و بوییدن عطر آن می‌تواند مشکلات مربوط به درد معده در کودکان را کاهش دهد. برخی مطالعات حاکی از آن است که بوییدن عطر نعناع موجب جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ می‌شود. دمنوش نعناع می‌تواند با کاهش انقباضات عضلانی گوارشی، ناراحتی، درد و نفخ معده را برطرف کند و همچنین در بهبود و از بین بردن مسمومیت‌های غذایی نیز نقش مهمی دارد. خاصیت ضد باکتریایی دمنوش نعناع به بدن کم می‌کند تا باکتری‌های مضر بدن را از بین ببرد. این دمنوش بر درمان سندرم روده تحریک پذیر و همچنین از بین بردن مشکلات گوارشی تأثیر زیادی دارد و می‌تواند مشکلات مربوط به روده بزرگ را نیز درمان کند.

حتما بخوانید  29 خواص و فواید درمانی عجیب روغن نارگیل برای سلامت بدن

 

دمنوش زنجبیل

 

معرفی 8 چای و دمنوش خوشمزه برای هضم سریع غذا

 

دمنوش زنجبیل یک دمنوش هضم سریع غذا است که مطالعات انجام شده روی این دمنوش نشان می‌دهد در کاهش نفخ، درد شکم، سوء‌هاضمه و منظم کردن حرکات روده نیز تأثیر بسیار خوبی دارد. چای زنجبیل به دمنوش طبیعی برای درمان مشکلات مربوط به معده است که به تجزیه غذا و تسریع سوخت و ساخت بدن نیز کمک زیادی می‌کند. اگر هنوز از خودتان می‌پرسید بعد از غذا چه دمنوشی بخوریم بهتر است یک بار دمنوش زنجبیل را امتحان کنید تا از طعم لذیذ آن و اثرات آرام‌بخش آن روی معده خود متعجب شوید.

 

دمنوش رازیانه

 

رازیانه یک گیاه با خاصیت ضد باکتریایی و عطر و طعمی جذاب است که یک درمان بی‌نظیر برای یبوست، نفخ شکم، معده درد، اسهال محسوب می‌شود. خوردن یک فنجان دمنوش رازیانه می‌تواند موجب تسکین علائم قاعدگی و همچنین حالت تهوع شود و به شدت روی هضم غذا و بهبود وضعیت روده‌ها تأثیر می‌گذارد.

 

دمنوش چای سبز یک دمنوش هضم سریع غذا

 

معرفی چند دمنوش برای هضم سریع غذا

 

تاکنون مطالعات زیادی روی دمنوش چای سبز انجام شده است و خواص و مزیت‌های بی‌شماری برای این چای به ثبت رسیده است. این دمنوش یک روش درمان طبیعی برای اسهال، عفونت‌های هلیکوباکتر پبلوری است. از طرف دیگر بررسی‌ها نشان داده است که مواد موجود در این دمنوش می‌تواند در درمان ضخم معده، علائم سوء‌هاضمه، نفخ شکم و دردهای شکمی بسیار مؤثر باشد. خاصیت ضد التهابی چای سبز می‌تواند به کاهش گرفتگی معده و از بین بردن التهاب و ورم معده کمک کند و موجب بهبود روند هضم شود. این چای تأثیر زیادی بر کاهش وزن دارد و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن می‌تواند به تقویت متابولیسم بدن کمک کند. از طرف دیگر این دمنوش هضم سریع غذا می‌تواند به شما کمک کند تا بعد از خوردن یک وعده غذای مفصل، احساس بهتری را تجربه کنید.

حتما بخوانید  11 خاصیت روغن آرگان اصل مراکشی برای لک صورت و تقویت مو و شوره سر

 

دمنوش شیرین بیان

 

قرن‌ها است که از دمنوش شیرین بیان در طب سنتی به عنوان داروی گیاهی مؤثر برای بهبود وضعیت گوارشی استفاده می‌شود. این دمنوش از معده در برابر اسید اضافی محافظت می‌کند و در پیشگیری و درمان زخم معده نیز بسیار مؤثر است. ترکیبات موجود در دمنوش شیرین بیان موجب بهبود اسپاسم روده می‌گردد و به عنوان یک دمنوش هضم سریع غذا شناخته می‌شود.

 

دمنوش چای سیاه

 

معرفی چند دمنوش برای هضم سریع غذا

 

بهتر است بدانید چای سیاهی که ما ایرانی‌ها روزانه چند وعده می‌نوشیم، یکی از مؤثرترین انواع دمنوش‌ها برای تقویت ایمنی بدن و بهبود وضعیت روده است. نوشیدن چای سیاه به عنوان دمنوش هضم سریع غذا می‌تواند بر سلامت روده تأثیر زیادی بگذارد و موجب بهبود هضم غذا شود. از طرف دیگر این دمنوش با به حداقل رساندن ناراحتی‌های گوارشی تأثیر مستقیمی بر بهبود عملکرد روده‌ها دارد.

 

دمنوش ریشه قاصدک

 

شاید در مورد دمنوش ریشه قاصدک نسبت به سایر دمنوش‌هایی که تا الان اشاره شد، کمتر شنیده باشید. اما این دمنوش هضم سریع غذا در کاهش علائم مربوط به گرفتگی و درد معده بسیار مؤثر است. دمنوش ریشه قاصدک به بدن کمک می‌کند تا مواد غذایی را بهتر تجزیه کند و موجب بهبود میزان انسولین در بدن شود. از طرف دیگر این دمنوش در کاهش فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مؤثر است و از ایجاد مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند. این چای با افزایش شمار گلبول‌های سفید خود قدرت دفاعی بدن را افزایش می‌دهد و با باکتری‌های مضر روده مقابله می‌کند.

 

کالابرگ الکترونیک