طرز تهیه دمنوش گل محمدی و خواص شگفت انگیز گل رز

طرز تهیه دمنوش گل محمدی و خواص شگفت انگیز گل رز


11 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تهیه-دمنوش-گل-محمدی

دمنوش گل محمدی از جمله دمنوش‌ های پرخاصیت است که طرز تهیه آن با دمنوش های دیگر کمی متفاوت است. گل محمدی خواص زیادی دارد. دمنوش گل رز از جمله دمنوش‌های خوش طعم و خوشمزه است. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه دمنوش گل محمدی را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه دمنوش گل محمدی

 

تهیه-دمنوش-گل-محمدی

 

مواد لازم

 

گل محمدی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
آب گرم: چهار لیوان دسته‌دار فرانسوی
عسل: به میزان دلخواه
دارچین و هل: به میزان دلخواه

 

مراحل تهیه

 

تهیه-دمنوش-گل-محمدی

 

در طرز تهیه دمنوش گل محمدی یا همان دمنوش گل رز، ابتدا گل‌های محمدی را در یک قوری ریخته و آب گرم را به آن اضافه کنید. برای تهیه دمنوش گل محمدی نباید از آب جوش استفاده کرد. برای اینکه آب جوش طعم و خواص آن را تا حد زیادی از بین می‌برد. بنابراین زمانی که آب جوشید، زیر آن را خاموش کنید. وقتی که آب از حالت جوش افتاد، می‌توانید از آن استفاده کنید. پس از ریختن آب در قوری ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش شما دم بکشد. شما می‌توانید زمانی که آب را اضافه می‌کنید، کمی هل و دارچین هم به دمنوش اضافه کنید.

 

تهیه-دمنوش-گل-محمدی

 

این بستگی به مزاج خود شما دارد. برخی گل محمدی را با چای سبز یا سیاه ترکیب می‌کنند. اگر می‌خواهید گل محمدی را با چای سبز یا سیاه ترکیب کنید، می‌توانید همزمان که هل و دارچین را اضافه می‌کنید، کمی چای سبز و چای سیاه به آن بیافزایید. چای سبز نیز مانند دمنوش گل محمدی با آب داغ آماده می‌شود. آب شما برای دم کردن چای سبز نیز نباید در حالت جوش باشد. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دمنوش شما آماده سرو است. شما می‌توانید هنگام سرو دمنوش از کمی‌ عسل هم استفاده کنید.

 

برخی در طرز تهیه دمنوش گل محمدی یا گل رز از زعفران هم استفاده می‌کنند. زعفران را در ۵ دقیقه آخر دم کشیدن دمنوش به آن بیفزایید. پیشنهاد می‌شود اگر از زعفران برای دمنوش استفاده می‌کنید، دیگر از دارچین استفاده نکنید.

 

 

خواص دمنوش گل محمدی

 

تهیه-دمنوش-گل-محمدی

فواید و خواص دمنوش گل محمدی بسیار زیادند. مهمترین خواص دمنوش گل محمدی جوانسازی پوست و درمان جوش صورت است. گل محمدی حاوی میزان بسیار زیادی ویتامین A و آنتی‌اکسیدان است. بنابراین تاثیر زیادی در سلامت پوست دارد. گل محمدی خاصیت کلاژن سازی زیادی هم دارد. بنابراین مصرف آن برای درمان چین و چروک صورت بسیار توصیه می‌شود.

 

مصرف گل محمدی باعث لاغری و کاهش وزن هم می‌شود. این دمنوش با طرز تهیه بسیار ساده به پاکسازی روده، چربی سوزی بدن و کاهش وزن هم کمک می‌کند. معمولاً سرو دمنوش گل محمدی برای میان‌وعده بسیار توصیه می‌شود. چرا که از اشتهای زیاد جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند. این دمنوش باعث افزایش سطح هورمون‌های شادی‌آور در بدن می‌شود.

 

تهیه-دمنوش-گل-محمدی

 

نوشیدن یک تا دو فنجان از دمنوش گل رز در روز باعث از بین رفتن اضطراب،افسردگی و و استرس و ناراحتی خواهد شد. میزان بالای ویتامین C موجود در دمنوش گل محمدی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود. این دمنوش یکی از نوشیدنی‌هایی است که برای سرماخوردگی توصیه می شود. اما یکی از خواص و فواید فواید شگفت انگیز دمنوش گل محمدی در مورد یبوست و اسهال است.

 

جالب اینجاست که مصرف این دمنوش برای هر دو مشکل یبوست و اسهال توصیه می‌شود. معمولاً از گل محمدی به عنوان یک ملین طبیعی نام برده می‌شود که در سم‌زدایی کبد بسیار تأثیرگذار است. گل رز دارای خواص ضد التهابی بوده و مصرف آن برای درمان رماتیسم و آرتروز بسیار توصیه می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های بالا در دمنوش گل محمدی باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک