۸ دمنوش مفید گیاهی برای تسکین و درمان درد قاعدگی

۸ دمنوش مفید گیاهی برای تسکین و درمان درد قاعدگی


5 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
دمنوش درمان درد قاعدگی

دمنوش گیاهی برای تسکین درد قاعدگی بسیار مفید است. معمولاً یک یا دو هفته مانده به دوران قاعدگی، بدن دچار تغییرات هورمونی می‌شود که با درد التهاب همراه است. گرفتگی دوران قاعدگی هر چه به پریود نزدیک‌تر می‌شوید، بیشتر می‌شود. بنابراین برای تسکین درد ناشی از انقباضات رحم، مصرف دمنوش‌های گیاهی بسیار تاثیرگذار است. به طور کلی چای و دمنوش گیاهی با افزایش سطح استروژن و یا کاهش پروژسترون باعث تسکین درد و تعادل هورمونی در بدن می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپری در مجله کوروش ۸ دمنوش مفید برای تسکین و درمان و کاهش درد قاعدگی و پریودی را معرفی می‌کنیم.

دمنوش گیاهی زنجبیل برای درمان درد قاعدگی

 

دمنوش گیاهی زنجبیل برای درمان درد قاعدگی

 

زنجبیل به دلیل خاصیت ضد‌التهابی که دارد، یک دمنوش گیاهی عالی برای کاهش گرفتگی و درد های قاعدگی و پریودی محسوب می‌شود. زنجبیل به عنوان تسکین‌دهنده و کاهش‌دهنده دردهای التهابی پیش از قاعدگی نیز استفاده می‌شود. برای تسکین و درمان دردهای پیش از دوره قاعدگی بهتر است روزانه ۴ فنجان دمنوش زنجبیل بنوشید. زنجبیل پروستاگلاندین را کاهش می‌دهد. به همین دلیل عوارض رایج مرتبط با دوران قاعدگی و دردهای متداول آن چون گرفتگی عضلات وسردردهای شدید و میگرنی را بسیار کم می‌کند.

 

 

حتما بخوانید:

 

۱۱ روش خانگی برای درمان سریع و قطعی میگرن شدید بدون دارو با طب سنتی

 

 

دمنوش بادرنجبویه برای تسکین درد دوران قاعدگی

 

دمنوش بادرنجبویه برای تسکین درد دوران قاعدگی

 

دمنوش بادرنجبویه یکی دیگر از دمنوش های گیاهی برای تسکین درد دوران قاعدگی و کاهش دل درد پریودی است. دمنوش بادرنجبویه به کاهش درد پریودی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که میزان آنتی‌اکسیدان موجود در این دمنوش در کاهش التهاب بسیار تاثیرگذار است. دمنوش بادرنجبویه، اثرات ضد اسپاسم و التهابی دارد. نوشیدن یک فنجان از این دمنوش در روزهای اول قاعدگی بسیار مفید و موثری است.

 

چای و دمنوش شنبلیله برای تسکین و درمان درد قاعدگی

 

چای و دمنوش شنبلیله برای تسکین و درمان درد قاعدگی

 

شنبلیله یک گیاه مناسب برای دوران قاعدگی است. دمنوش گیاهی شنبلیله باعث کاهش گرفتگی‌های دوران قاعدگی و کاهش دل درد پریودی می‌شود. دمنوش شنبلیله به کاهش علائم دوران پیش از قاعدگی نیز بسیار کمک می‌کند. این گیاه حاوی فیتواستروژن است. فیتواستروژن به تعادل سطح استروژن در بدن بسیار کمک می‌کند. این گیاه یک گیاه بسیار عالی برای ایجاد تعادل هورمونی در بدن زنان است.

 

دمنوش گیاهی رازیانه یک مسکن عالی برای درد قاعدگی

 

دمنوش گیاهی رازیانه یک مسکن عالی برای تسکین درد قاعدگی

 

رازیانه از جمله گیاهانی است که در کاهش درد پریود و گرفتگی‌های دوران قاعدگی بسیار تاثیرگذار است. معمولاً توصیه می‌شود تا پیش از دوران قاعدگی دمنوش گیاهی رازیانه به مدت یک هفتگی مصرف شود. توصیه می‌شود در هفته منتهی به دوران قاعدگی در روز به میزان ۳۰ میلی گرم از عصاره گیاه رازیانه مصرف شود. مصرف این میزان رازیانه پیش از دوران قاعدگی در کنترل علائم درد این دوران بسیار موثر است. دمنوش گیاهی رازیانه یک گزینه عالی برای رفع گرفتگی‌های عضلانی در دوره قاعدگی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ در فر و تابه + آموزش تصویری پیچیدن

 

دمنوش نعنا فلفلی ضد درد و مسکن دوران قاعدگی

 

دمنوش نعنا فلفلی ضد درد و مسکن دوران قاعدگی

 

نعنا فلفلی به دلیل اثرات شل‌کنندگی عضلات یکی از دمنوش‌های گیاهی عالی برای گرفتگی درد های دوران قاعدگی است. مطالعاتی که روی تاثیر نعنا فلفلی بر روی درد پریود انجام گرفته، نشان می‌دهد که این ماده به کاهش شدت درد دوران قاعدگی و بهبود علائم مربوط به این دوران بسیار کمک می‌کند. نعنا فلفلی تاثیر زیادی در کاهش عوارض جانبی پیش از دوران قاعدگی نیز دارد. نعنا در درمان نفخ رایج پیش از دوران قائدگی نیز بسیار تاثیر دارد. این دمنوش عوارض جانبی به همراه ندارد. بنابراین یکی از بهترین دمنوش‌های گیاهی برای کم کردن دردها و گرفتگی‌های دوران قاعدگی محسوب می‌شود.

 

چای دارچین برای کاهش درد و گرفتگی در دوران قاعدگی

 

چای دارچین برای کاهش درد و گرفتگی در دوران قاعدگی

 

در مورد تاثیر دمنوش گیاهی دارچین بر کاهش درد، تحقیقات بسیاری انجام شده است. چای دارچین در کاهش درد و گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی بسیار تاثیرگذار و مثل مسکن برای دل درد پریودی عمل می کند. اگر روزانه به طور متداول یک بار از دمنوش گیاهی دارچین استفاده کنید، با علائم کمتری در دوران پیش از قاعدگی مواجه خواهید شد. همچنین میزان درد دوران قاعدگی شما بسیار کاهش خواهد یافت. چرا که گیاه دارچین به شدت در کاهش درد و نفخ دوران قاعدگی موثر است.

 

 

دمنوش ریشه گیاه قاصدک برای گرفتگی و درد های دوران قاعدگی

 

دمنوش ریشه گیاه قاصدک برای گرفتگی و تسکین درد های دوران قاعدگی

دمنوش گیاهی ریشه گیاه قاصدک تاثیر زیادی در ایجاد تعادل در میزان استروژن و پروژسترون در بدن دارد. عدم تعادل در میزان استروژن و پروژسترون باعث گرفتگی‌های دوران قاعدگی می‌شود. بنابراین مصرف این دمنوش گیاهی در دوران قاعدگی بسیار توصیه می‌شود. ریشه قاصدک حاوی استروژن‌های گیاهی زیادی دارد و در سم‌زدایی بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. منظور از سم‌زدایی، پاکسازی هورمون‌های اضافی بدن است. این گیاه به جلوگیری از یبوست که یکی از علائم دوران قاعدگی است، بسیار کمک می‌کند.همچنین پاکسازی استروژن اضافی در بدن باعث تعادل هورمونی می‌شود. بنابراین نقش مهم دمنوش گیاهی ریشه قاصدک در پاکسازی استروژن اضافی در بدن را نباید نادیده گرفت.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

آموزش کاشت ۱۰ گیاه دارویی قابل کشت در گلدان و باغچه خانه

 

 

تاثیر دمنوش گیاهی پوست درخت در درمان درد قاعدگی

 

تاثیر دمنوش گیاهی پوست درخت در درمان و تسکین درد قاعدگی

 

چای و دمنوش گیاهی پوست درخت در گرفتگی عضلات و تسکین درد ناشی از آن بسیار تاثیرگذار است. این دمنوش گیاهی برای گرفتگی عضلات در دوره قاعدگی بسیار توصیه می‌شود. چای پوست درخت خاصیت ضداسپاسم دارد و برای رحم بسیار مفید است .همچنین استفاده از این دمنوش گیاهی باعث کاهش علائم دوران پیش از قاعدگی می‌شود.

 

پوست بسیاری از درختان به طرز شگفت آوری اثرات مفیدی برای بدن دارند. معمولاً در طب سنتی از پوست درختانی چون بلوط، فندق و آلبالو برای درمان گیاهی بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. پوست این گیاهان تاثیر زیادی در تسکین درد و شل کردن عضلات دارد. معمولاً درختانی که پوست خشن‌تری دارند، تاثیرات دارویی بیشتری هم دارند. این گیاهان دارویی که معمولاً به صورت دمنوش مصرف می‌شوند، در نقاط مختلف دنیا همچنان طرفداران بسیار زیادی دارند.

حتما بخوانید  15 طرز تهیه ماسک برای درمان لک و جوانسازی انواع پوست

 

پوست درخت بلوط برای درمان درد قاعدگی

 

پوست درخت بلوط برای تسکین و درمان درد قاعدگی

 

دمنوش گیاهی پوست درخت بلوط تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد. پروتئین‌های موجود در پوست درخت بلوط به کاهش انقباض بافت‌های بدن کمک می‌کنند. همچنین باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند و از ترشحات ترکیبات التهابی در بدن جلوگیری می‌کنند. استفاده از دمنوش پوست درخت بلوط معمولاً برای بیماری‌های التهابی و باکتریایی توصیه می‌شود. این دمنوش گیاهی خواص ضد باکتریایی دارد و در درمان التهابات پوستی و زخم‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است.

 

پوست درخت بید

 

دمنوش پوست درخت بید برای تسکین و درمان دردهای قاعدگی

 

دمنوش گیاهی پوست درخت بید در سراسر دنیا به عنوان یک ماده غیر شیمیایی جایگزین آسپرین استفاده می‌شود. پوست درخت بید خاصیت درمانی زیادی دارد. آلیسین موجود در آن در رقیق شدن خون بسیار تاثیر‌گذار است. دمنوش گیاهی درخت بید به عنوان یک مسکن برای کاهش درد و همچنین پایین آوردن دمای بدن در زمان تب استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از این دمنوش گیاهی در کاهش درد دوران قاعدگی بسیار تاثیرگذار است. همچنین پوست درخت بید به کاهش درد کمر و درمان التهاب مفاصل بسیار کمک می‌کند. در پوست درخت بید میزان زیادی تانن وجود دارد.این ماده خاصیت ضد ویروسی و قارچی دارد. دمنوش پوست درخت بید در کاهش کلسترول و خارج و فشار خون بسیار موثر است.

 

بیشتر بخوانید:

 

بهترین و موثرترین روش‌های پایین آوردن تب کودکان و بزرگسالان

 

 

دمنوش گیاهی پوست درخت آلبالو برای کاهش درد معده و سنگ کلیه

 

دمنوش گیاهی پوست درخت آلبالو برای کاهش درد معده و سنگ کلیه و تسکین درد قاعدگی

 

پوست درخت آلبالو خواص زیادی برای درمان بیماری‌هایی چون سنگ کلیه دارد. پوست درخت آلبالو آرام‌بخش و تقویت‌کننده معده است. معمولاً از دمنوش گیاهی پوست درخت آلبالو به عنوان یک دمنوش گیاهی با خاصیت ضد اسهال و استفراغ و و اشتها‌آور استفاده می‌شود. پوست درخت آلبالو را معمولاً با هسته آلبالو به صورت دمنوش تهیه می‌کنند. این دمنوش در درمان بیماری‌های روده و معده بسیار موثر است. مصرف روزانه دو فنجان دمنوش پوست درخت آلبالو در آرامش بسیار موثر است. معمولاً از این دمنوش گیاهی در زمان بروز حساسیت‌های شدید آلرژیک نیز استفاده می‌شود.بدلیل خاصیت آرام‌بخش آن از این دمنوش برای تسکین دردهای دوران قاعدگی نیز استفاده می‌شود.

 

دمنوش پوست درخت فندق برای درمان درد قاعدگی

 

دمنوش پوست درخت فندق برای تسکین و درمان درد قاعدگی

 

در دیدگاه طب سنتی، فندق طبعی گرم و خشک دارد و از پوست درخت فندق برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. دمنوش گیاهی و جوشانده پوست فندق خواص بی‌نظیری دارد. از جمله خواص مهم این دمنوش گیاهی درمان بیماری‌های زنانه است. دمکرده و دمنوش گیاهی پوست درخت فندق برای قطع خونریزی‌های زیاد و بی‌موقع پیش از دوران قاعدگی بسیار توصیه می‌شود. معمولاً دمنوش گیاهی پوست درخت فندق عوارض‌جانبی به همراه ندارد. پوست درخت فندق در تنظیم عادت ماهانه زنان بسیار تاثیر گذار است. همچنین از این دمنوش گیاهی برای درمان واریس و بواسیر استفاده می‌شود.

 

 

منبع: composednutrition

 

کالابرگ الکترونیک