مقایسه و تفاوت های کره بادام زمینی با کره بادام

مقایسه و تفاوت های کره بادام زمینی با کره بادام


20 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کره بادام زمینی یا کره بادام

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که کره بادام زمینی بخرید یا کره بادام؟ در نتیجه مقایسه این دو کره مفید و مغذی به نتایجی در مورد تفاوت کره بادام زمینی و کره بادام دست یافته ایم که آن را در سرویس سلامت مجله کوروش با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

باید همین اول بگوییم که قرار دادن هر دو کره در رژیم غذایی یک فواید غذایی دارد و در واقع لازم نیست یکی را بهتر از دیگری بدانید. اگر چه هر دو گزینه های خوشمزه ای هستند، اما دست پیدا کردن به این سوال که کدام کره مغذی برای شما سالم تر است، جای بحث دارد. این دو کره بین مردم کل دنیا محبوب هستند و انتخاب بین آن ها به فاکتورهایی بستگی دارد که هم شامل مواد مقوی و مغدی آن ها می شود و هم هزینه ای که بابت آن پرداخت می کنید.

 

 

تفاوت کره بادام زمینی با کره بادام

 

مقایسه و تفاوت کره بادام زمینی و کره بادام

 

با مقایسه این دو کره خوشمزه و دوست داشتنی می توان به این نتیجه رسید که هر دو فواید تغذیه ای مختلفی دارند. بهترین کار این است که بین این دو کره می خواهید چه مزایایی به دست آورید. به بیان بهتر، شما دوست دارید چه نوع فواید غذایی را از کره مغز خود دریافت کنید؟ البته اگر به یکی از این دو حساسیت ندارید. چون در این صورت یک انتخاب بیشتر جلو پایتان نیست.

همچنین خیالتان را راحت کنیم که کره های آجیل اغلب حاوی چربی های اشباع نشده هستند که چربی های مفیدی برای بدن به حساب می آیند. این موضوع باعث می شود که آنها یک افزودنی عالی برای بیشتر رژیم های غذایی باشند.

 

 

پروتئین

 

پروتئین کره بادام و بادام زمینی

 

هر دو کره تقریبا به یک میزان پروتئین دارند. در یک قاشق کره بادام ۶/۷ گرم پروتئین و در کره بادام‌ زمینی ۷/۱ گرم پروتئین وجود دارد. برای مقایسه بهتر است بدانید که یک تخم مرغ بیش از حدود ۶ گرم پروتئین را در خود جای داده است. اما به هر روی، هر دو منبع بسیار خوبی برای پروتین گیاهی هستند.

البته فراموش نکنید که کره های مغزها، اگر چه منبع پروتئین هستند اما پروتئین کاملی نیستند. این بدان معنی است که آنها حاوی تمام پروتئین های ضروری یا اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن نیستند.

یک هم راه حل دارد و آن این است که شما با خوردن انواع حبوبات، سبزیجات، دانه ها، مغزها و غلات کامل، می توانید تمام کلیه پروتئین های ضروری و اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

 

 

چربی

 

چربی کره بادام زمینی

 

اگر رژیم لاغری دارید یا می خواهید چربی کمتری را به بدنتان وارد کنید، باید بگوییم که روغن بادام، چربی کمتری نسبت به کره بادام زمینی دارد. اما نکته جالب این است که کره بادام زمینی در واقع ۲۵ درصد چربی غیر اشباع کمتری نسبت به نوع بادامی اش دارد. این را هم در یاد داشته باشید که گنجاندن چربی اشباع نشده در رژیم غذایی کار بسیار خوبی است.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه مربای گوجه سبز (مربا آلوچه) با هسته و بدون هسته

 

 

فواید چربی های غیر اشباع

 

در واقع چربی غیر اشباع یک چربی سالم در رژیم غذایی است که بعد از غذا احساس سیری و رضایت در شما ایجاد می کند. چربی های سالم فواید زیادی برای سلامتی بدن دارند. این فواید شامل ارتقای عملکرد طبیعی مغز و سیستم عصبی، کاهش سطح کلسترول و کاهش التهاب می شوند.

اما اگر به دنبال کره مغزهایی هستید که واقعاً سیر کننده باشند، کره بادام در واقع گزینه بهتری است. البته از لحاظ وزنی (به گرم) تفاوتشان بسیار ناچیز است؛ حدود ۲ گرم در ۱ قاشق غذاخوری. مقایسه این دو کره نشان می دهد که هر دو منبع عالی چربی اشباع نشده هستند.

 

 

تحلیل فیبر موجود در کره

تحلیل فیبر موجود در کره

 

در حالی که تفاوت چربی اشباع نشده این دو کره، جزئی است اما تفاوت در میزان فیبر، قابل توجه است. اگر می خواهید فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید، کره بادام گزینه بهتری است. زیرا نسبت به کره بادام زمینی، دو برابر فیبر بیشتری را تأمین می کند.

افزودن فیبر بیشتر به رژیم غذایی فواید زیادی برای سلامتی دارد که از آن جمله می توان به هضم بهتر غذا و کاهش وزن اشاره کرد. دقت کنید که اگر مقدار کافی فیبر نخورید، سلامت بدن شما ضربه جدی می بیند و با چالش های زیادی را در پی خواهد داشت.

 

 

ویتامین و مواد معدنی

 

احتمالا لازم نیست یادآوری کنیم که هر دو کره، حاوی ویتامین های طبیعی زیادی هستند. ولی در این مورد هم، کره بادام گزینه بهتری است. شاید برایتان جالب بدانید که کره بادام ۷ برابر کلسیم، سه برابر ویتامین E و دو برابر آهن دارد.

همچنین کره بادام حاوی مقدار بیشتری منیزیم، فسفر و پتاسیم است. بد نیست بدانید که بدن بدون منبع مطمئن منیزیم نمی تواند انرژی تولید کند. این ماده همچنین برای سلامت استخوان ها حیاتی است. پتاسیم هم یک الکترولیت ضروری است که بدن برای عملکرد طبیعی به آن نیاز دارد.

 

 

مواد معدنی دیگر

 

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

با این حال، اگر به دنبال کره مغذی هستید که به شما پتاسیم، بیوتین، منیزیم یا روی بیشتری بدهد، انتخاب هر دو مورد منطقی است. در واقع فرقی نمی کند که به کدام یک از آنها روی بیاورید. مطمئن باشید که در مقایسه این دو کره مشخص می شود که هر دو، مقدار زیادی از این مواد معدنی را دارند.

 

 

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی

 

 

 اگر کالری کمتری می خواهید، کدام کره را انتخاب کنید؟

 

اگر کالری کمتری می خواهید، کدام کره را انتخاب کنید؟

 

بهتر است وقتتان را زیادی نگیریم. کالری موجود در این دو کره، تقریبا یکسان است. به ازای ۱ قاشق غذاخوری کره (بادام و بادام زمینی)، حدود ۱۰۰ کالری مصرف می کنید. البته که این موضوع به برند تولید کننده کره هم دارد. اما به طور کلی، این میزان برای هر دو کره یکی است.

حتما بخوانید  طرز تهیه 3 مدل آبمیوه کوکتل با نوشابه انرژی‌ زا به سبک کافی شاپ

 

 

شکر

 

در این مورد اما باز هم یک تفاوت عمده وجود دارد. شکر کره بادام تقریبا ۵۰ درصد کمتر از کره بادام زمینی است. حتی در انواع شیرین نشده هم این میزان همین است. با این حال کره بادام زمینی نیز قند کمی دارد.

به خاطر داشه باشید که موقع خرید کره این دو کره، بررسی برچسب تغذیه و خرید محصولات بدون قند یا نمک اضافه شده ضروری است. پس باید به این مورد دقت کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کیک کره بادام زمینی «

 

 

ریسک کدام بیشتر است؟

 

ریسک کدام بیشتر است؟ریسک کدام بیشتر است؟

 

بادام زمینی دقیقا مانند نخود و لوبیا از خانواده حبوبات است و از آن جایی که در زیر زمین رشد می کند، ممکن است به کپک آسپرژیلوس آلوده شود که بسیار سمی است. البته خوشبختانه در کره بادام زمینی نسبت به خود بادام زمینی به میزان قابل توجهی این خطر از بین رفته است. چون در روند تولید، مقدار زیادی از این سم از بین می رود.

آجیل ها هم تا حدی باعث ایجاد آلرژی می کنند. بنابراین هنگام استفاده از کره های مغذی باید احتیاط و از مصرف هر گونه ماده حساسیت زا خودداری کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کره بادام زمینی « 

 

 

مقایسه کلی تفاوت کره بادام زمینی با کره بادام

 

مقایسه کلی کره بادام زمینی با کره بادام

 

در یک برآورد کلی و در مقام مقایسه بهتر است این موارد را بدانید. در هر ۱۶ گرم کره از هر دو نوع کره (بادام زمینی و بادام) میزان مواد مغذی، چربی، کالری، پروتئین، قند و … به شرح زیر است:

 

 

کره بادام زمینی:

 

کالری: ۹۶

پروتئین: ۳/۶

چربی: ۸/۲

کربو هیدرات: ۳/۶

فیبر: ۰/۸

چربی اشباع شده: ۱/۷

چربی اشباع نشده: ۲

 

 

کره بادام:

 

کالری: ۹۸

پروتئین: ۳/۴

چربی: ۸/۹

کربو هیدرات: ۳

فیبر: ۱/۶

چربی اشباع شده:  ۰/۷

چربی اشباع نشده: ۲/۲

 

 

سخن نهایی درباره مقایسه و تفاوت کره بادام زمینی و کره بادام

 

سخن نهایی درباره مقایسه کره بادام با بادام زمینی

 

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، هر دو کره تا حد قابل قبولی سالم هستند و تنها در جزییات است که مشخص می شود کره بادام نسبت به  بادام‌ مدل زمینی کمی سالم تر است. اما همان طور که گفتیم در هنگام خرید هر دو کره باید به برچسب و برندی که روی آن هاست دقت کنید. چون مواد افزودنی مثل شکر یا نمک حتما میزان مواد مغذی را گاهی اوقات تا حد چشم گیری تغییر می دهد.

از طرفی قیمت کره بادام نسبت به بادام زمینی بیشتر است اما این به آن معنا نیست که آن را باید از سبد غذایی خود حذف کنید. برعکس. بهتر است هر دو کره را در کنار هم به کار ببرید. البته در نظر داشته باشید که در مصرف هیچ یک از این دو کره زیاده روی نکنید و مصرف آن را بر اساس میزان سلامتی خود تنظیم کنید.

 

 

طرز تهیه کره حیوانی یا روغن زرد

 

 

منبع: eatthis/medicalnewstoday

 

 

کالابرگ الکترونیک