۵ ویژگی دستمال توالت استاندارد و باکیفیت و روش تشخیص آن ها

۵ ویژگی دستمال توالت استاندارد و باکیفیت و روش تشخیص آن ها


2 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
5 ویژگی دستمال توالت استاندارد و بی‌ضرر کدامند؟

دستمال توالت از جمله ضروری‌ترین و اساسی‌ترین محصولات سلولزی و بهداشتی است  که از قرن نوزده میلادی در دسترس عموم مردم قرار گرفت. از سوی دیگر کیفیت دستمال توالت به خاطر مصرف ویژه آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این در حالی است که اهمیت خرید‌ دستمال توالت‌ از فروشگاه‌ها و مغازه‌های معتبر برای اطمینان از کیفیت بالای آن و آگاهی در مورد کیفیت و ویژگی‌های بهترین دستمال توالت با استاندارد بالا مسئله‌ای است که کمتر به آن پرداخته شده است. از آن‌جایی که دستمال توالت غیراستاندارد با کیفیت نامطلوب تاثیرات جبران‌ناپذیری بر سلامت پوست و بدن می‌گذارند بهتر است راهنمای خرید دستمال توالت استاندارد به علاوه آگاهی در مورد ۵ ویژگی بهترین و باکیفیت‌ترین دستمال توالت و راه‌های تشخیص این استانداردها، به همراه تاریخچه‌ای کوتاه در مورد دستمال توالت را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس سلامت همراه باشید.

 

 

 

تاریخچه جالب دستمال توالت

 

تاریخچه جالب دستمال توالت

 

اگر چه دستمال توالت رولی تاریخچه‌ کوتاهی در دنیای مدرن دارد (از قرن ۱۹ میلادی به بعد در میان عامه مردم مرسوم شد) اما شواهد نشان می‌دهند که از دو قرن پیش از میلاد مسیح چینی‌ها از انواع لفاف و پدهای اولیه به عنوان دستمال توالت استفاده می‌کردند.

 

از قرن ششم میلادی بود که استفاده از انواع اولیه دستمال توالت به طور گسترده در چین مرسوم شد. در حقیقت از لحاظ پیشینه تاریخی نخستین نمونه دستمال توالت به شکل امروزی و البته به صورت محدود در سال ۱۳۹۱ میلادی در کشور چین و برای اعضای خاندان امپراطوری چین ساخته شد. برخی از انواع این دستمال‌ها معطر هم بودند و به نظر می‌رسد که از همان زمان ایده استفاده از دستمال توالت در دنیای مدرن مرسوم شد.

 

 

ویژگی‌های بهترین و باکیفیت‌ترین دستمال توالت و راه‌های تشخیص آن‌ها

 

5 ویژگی بهترین و باکیفیت‌ترین دستمال توالت و راه‌های تشخیص آن‌ها

 

تفاوت‌های میان انواع دستمال توالت با مارک‌ها و برندهای مختلف بسیار ظریف است. البته در این میان سلیقه خریداران هم بدون تاثیر نیست. برخی افراد یکسری ویژگی‌ها را بر سایر خصوصیات ترجیح می‌دهند، مثلا قیمت دستمال توالت و جنبه اقتصادی آن برایشان مهم است و کیفیت در مرحله بعد قرار می‌گیرد.

 

با این‌همه تمام تولیدکنندگان و کارخانه‌های محصولات سلولزی و به خصوص دستمال توالت «نرم و لطیف بودن» را مهم‌ترین ویژگی محصول خود می‌دانند و بیش از همه بر آن تاکید می‌کنند. به همین دلیل اغراق نیست اگر بگوییم تاکید بر «نرم و لطیف بودن» بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان دستمال توالت در سرتاسر جهان است به خصوص برای دستمال توالت‌هایی که از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند.

 

بهترین و باکیفیت‌ترین نوع دستمال توالت و دستمال کاغذی از خمیر الیاف سلولزی و به رنگ سفید یا سایر رنگ‌ها (رنگ‌های ثابت و مجاز) تهیه می‌شوند. اما ۵ ویژگی که یک دستمال توالت را تبدیل به بهترین دستمال توالت می‌کنند کدامند؟

 

۱- دستمال توالت باید بدون ماده شیمیایی کلر باشد

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دستمال توالت خوب و استاندارد این است که عاری از ماده «کلر» باشد. در حقیقت عاری بودن از کلر مهم‌تری ویژگی یک دستمال توالت استاندارد و دارای سلامت کیفی است. شاید خیلی‌ها ندانند که در تولید دستمال کاغذی از مواد شیمیایی فراوانی استفاده می‌شود که یکی از خطرناک‌ترین آن‌ها «کلر» است.

حتما بخوانید  دلایل لرزش بدن بعد از ورزش چیست و چرا نباید نگران بود؟

 

ماده‌ای شیمیایی که می‌تواند از طریق پوست وارد جریان خون شده و سلامت فرد را به طور جدی به خطر بیندازد.  یکی از نشانه‌های کیفیت مطلوب دستمال توالت و دستمال کاغذی این است که در موقع پاک کردن دست خیس بعد از نیم ساعت به حالت اولیه خود بازگردد، درغیر اینصورت مواد شیمیایی به کار برده شده مطلوب نبوده است.

 

اما چرا در بسیاری از دستمال توالت‌ها «کلر» وجود دارد؟ در بسیاری از دستمال توالت‌ها و دستمال کاغذی‌های ارزان قیمت و به طبع آن با کیفیت پایین از ماده «کلر» برای سفید کردن دستمال کاغذی استفاده می‌شود. ابتلا به انواع سرطان‌، برهم خوردن تعادل هورمون‌ها، نقص سیستم ایمنی بدن، کاهش قدرت باروری و نقایص مادرزادی تنها بخشی از ورود کلر از طریق دستمال توالت و دستمال کاغذی به بدن هستند.

 

۲- دستمال توالت نباید به محیط زیست آسیب برساند

 

می‌دانستید ۱۵ درصد از میزان جنگل‌زدایی‌ها در سرتاسر دنیا به خاطر تولید دستمال توالت و دستمال کاغذی اتفاق می‌افتد؟ به نظر می‌رسد باید برای کاهش این میزان تخریب محیط زیست باید یک فکر اساسی شود.

 

یک راه‌حل مفید در این زمینه استفاده از «کاغذ سنگی» برای تولید دستمال کاغذی است. کاغذ سنگ (Stone Paper) محصولی شبیه  کاغذ معمولی است که اولین بار در دهه ۱۹۹۰ میلادی توسط کمپانی لانگ منگ تکنولوژی (TLM) ابداع و به بازارهای جهانی عرضه شد.

 

ماده اصلی تشکیل دهنده این نوع از کاغذ پودر سنگ ( کربنات کلسیم) است. برای تولید کاغذ سنگی نیازی به قطع درختان و هدر رفت آب نیست. بد نیست بدانید مواد اولیه این کاغذ در کشور ایران به وفور یافت شده و می‌توان آن را از باقی مانده‌های سنگ آهک استفاده شده در برخی صنایع به‌دست آورد.

 

 

۳- تعداد لایه‌های دستمال توالت مهم است

 

بهترین و باکیفیت‌ترین دستمال توالت عموما باید متشکل از ۱ تا سه ورق باشد. از میان بهترین انواع دستمال توالت در ایران دستمال توالت برند « ایزی پیک» در انواع سه و چهار لایه تولید شده که همین امر قدرت جذب این دستمال را نسبت به سایر انواع مشابه بالاتر می‌برد. از جمله ویژگی‌های دستمال توالت ایزی پیک کیفیت بالای الیاف دستمال و قدرت جذب بالا است.

 

این در حالی است که علیرغم سه یا چهار لایه بودن دستمال رول توالت ایزی پیک بسیار حجیم و در عین حال سبک است و برای پوست شما حساسیتی ایجاد نخواهد کرد. جنس الیاف این دستمال رول ۱۰۰ درصد پنبه است و به همین دلیل هیچ آسیب و حساسیت برای پوست بدن شما ایجاد نمی‌کند.

 

۴- میزان مقاومت دستمال در عین نرمی و لطافت مهم است

 

بسیاری از انواع دستمال توالت‌های موجود در بازار بلافاصله بعد از جذب مقدار کمی آب به سرعت وا رفته و از هم می‌پاشند. این مسئله برای یک دستمال رول توالت استاندارد یک ضعف بزرگ به شمار می‌رود. این در حالی است که اغلب برندهای تولید دستمال توالت مدعی‌اند که میزان مقاومت ورق‌های دستمال در برابر رطوبت بسیار بالاست.

 

در واقع کاغذ توالت می‌تواند یک‌لا، دولا، سه‌لا و حتی ضخیم‌تر باشد که ضخامت آن می‌تواند موجب مقاومت، نرمی و جذب بیشتر مایعات کمک کند. یک دستمال توالت استاندارد بعد از مصرف نباید پودر و ریز ریز شود و بوی نامطبوع قبل و بعد از مصرف نداشته باشد.

 

 

۵- پرفراژ دستمال توالت مهم است

 

بهترین نوع دستمال توالت آن‌هایی هستند که پرفراژ مناسب و باکیفیت دارند. برای این‌که هنگام جدا کردن یک برگ دستمال توالت و دستمال کاغذی بقیه برگ‌های دستمال هم از جای خود خارج نشوند و آسیب نبینند و آلوده نشوند باید دستمال توالت دارای پرفراژ مناسب باشد. یکی از ویژگی‌های دستمال توالت ایزی پیک هم جداسازی آسان و بدون تماس با دست آلوده است.

حتما بخوانید  همه چیز درباره جرم گیری دندان + روش ها، مزایا، عوارض و هزینه

 

 

دستمال توالت ایزی پیک چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟

 

دستمال توالت ایزی پیک چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟

 

شرکت «کیمیا تجارت لطیف ایرانیان» که نامی خوشنام در عرصه محصولات سلولزی است اقدام به تولید دستمال کاغذی و دستمال توالت با رعایت بالاترین کیفیت و استانداردهای جهانی کرده است.

 

 

«هر سفیدی بهداشت نیست» این شعار دستمال کاغذی «ایزی پیک» است. دستمال توالت «ایزی پک» با بسته بندی جدید و ویژگی‌های منحصر به فرد برای نخستین بار در جهان تولید شده و به دلیل نوع بسته‌بندی خاصی که دارد امکان نفوذ هرگونه میکروب و باکتری به داخل دستمال را به صفر می‌رساند.

 

از سوی دیگر همانطور که پیشتر گفتیم از ویژگی‌های مهم دستمال توالت استاندارد پرفراژ مناسب و در نتیجه جداسازی هر برگ دستمال با سهولت و تنها با استفاده از یک دست است، ویژگی که اغلب که دستمال‌های توالت رولی موجود در بازار فاقد آن هستند. همین مسئله امکان آلوده شدن دستمال در اثر تماس با دست آلوده را چند برابر کرده و سلامت بدن را به خطر می‌اندازد.

 

در این میان دستمال توالت و دستمال حوله کاغذی نسل جدید «ایزی پیک» به صورت تا خورده و دارای برش کامل بسته بندی شده است به نحوی که هر برگ به راحتی و تک به تک از بسته خارج می‌شود و سایر برگه‌های دستمال در اثر تماس آلوده نمی‌شوند.

 

قدرت جذب بالای آب و رطوبت و کیفیت بالای دستمال توالت ایزی پیک از دیگر ویژگی‌های این دستمال توالت استاندارد است که سبب می‌شود بعد از برخورد با آب و رطوبت ریز ریز نشده و انسجام خود را حفظ کند و به همین دلیل یک دستمال توالت مقرون به صرفه است. به طور خلاصه ویژگی‌های استاندارد و منحصر به فرد دستمال توالت «ایزی پیک» عبارتند از:

 

*بسته بندی خلاقانه و بهداشتی و عدم نفوذ میکروب و باکتری به داخل دستمال

*آویز جهت سهولت در مصرف (هنگردار) با قابلیت اتصال آسان بر روی رگال های استاندارد و قابلیت نصب بر روی تمامی آویزها

*جذب بالای آب و رطوبت و مقرون به صرفه بودن و در نتیجه استفاده از یک برگ به جای چند برگ

*جداسازی آسان و بدون تماس با دست آلوده

 

 

جشنواره بزرگ ایزی پیک

 

جشنواره بزرگ ایزی پیک

 

در جشنواره بزرگ “ایزی پیک”، با خرید محصولات ایزی پیک از فروشگاه‌های افق کوروش در سراسر ایران، برنده صدها جوایز ارزنده ازافق کوروش شوید.

جوایز:

  • جایزه ۵۰ میلیون تومانی – ۱ عدد
  • دستگاه پلی استیشن ۵ – ۱ عدد
  • گوشی آیفون ۱۳ پرو – ۱ عدد
  • تلویزیون هوشمند ۵۸ اینچ جی پلاس  – ۵ عدد
  • گوشی موبایل سامسونگ A12 – دوازده عدد

نحوه برنده شدن در جشنواره “ایزی پیک”

 

شرایط جشنواره به شرح ذیل می باشد:

بازه زمانی جشنواره:

شروع: ۱ اسفند ۱۴۰۰
پایان: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

شرایط شرکت:

ثبت کد قرعه‌کشی ذیل فاکتور در my.okcs.com

*صرفا خرید از محصولات ایزی پیک که در پوستر به آن اشاره شده است

**خرید هر ۵۰ هزارتومان = ۱ امتیاز

ارسال کد قرعه کشی:

مرحله اول:دریافت کد قرعه کشی در زیر فاکتور و یا از طریق پیامک

مرحله دوم: 

  1. ورود به سایت my.okcs.com
  2. وارد کردن شماره موبایل خود در سامانه و دریافت کد تایید ورود
  3. ثبت کد قرعه کشی در سامانه

اطلاعات بیشتر در:

my.okcs.com

 

کالابرگ الکترونیک