۸ درمان طبیعی و خانگی التهاب و قرمزی پوست بدون نیاز به داروهای شیمیایی

۸ درمان طبیعی و خانگی التهاب و قرمزی پوست بدون نیاز به داروهای شیمیایی


4 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درمان التهاب و قرمزی پوست

التهاب و قرمزی پوست صورت که اغلب در گونه، بینی و پیشانی رخ می‌نمایاند اتفاقی اذیت کننده است. افراد با رنگ پوست روشن بیش از دیگران درگیر این التهاب می‌شوند.  اگر از التهاب پوست رنج می‌برید و می‌خواهید درمانی طبیعی برای قرمزی پوست بیابید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با طب سنتی، راهکارهای جالبی به شما معرفی کنیم. وقتی صحبت از درمان‌های معمول روزاسه یا همین التهاب سرخی پوست می‌شود، بسیاری آدرس استفاده از آنتی بیوتیک می‌دهند. اما در ادامه می‌توانید از سرویس سلامت در مجله کوروش راهکارهایی طبیعی برای درمان خانگی التهاب و قرمزی پوست را بخوانید.

 

روزاسه چیست و چرا التهاب قرمزی پوست به سراغ ما می‌آید؟

 

درمان التهاب و قرمزی پوست ؛ روزاسه چیست و چرا التهاب قرمزی پوست به سراغ ما می‌آید؟

 

روزاسه یک بیماری پوستی مزمن است که منجر به التهاب و قرمزی پوست می‌شود. همچنین می‌تواند باعث ایجاد جوش‌های پوستی شود. عوامل موثر متفاوت هستند اما ممکن است شامل استعداد ژنتیکی، هورمون‌ها، کنه‌های پوستی، رژیم غذایی و عوامل محیطی باشند. افرادی با پوست روشن و بور و همچنین کسانی که صورتشان به راحتی سرخ می‌شود این التهاب را بیش از دیگران تجربه می‌کنند. جالب است بدانید در مراحل آغازین این بیماری خود به خود عود کرده و بهبودی نشان می‌دهد ولی اغلب پیشرفت کرده و سال‌ها ادامه می‌یابد.

 

جالب است بدانید این التهاب و قرمزی پست در زنان سه برابر شایع‌تر است. معمولاً ۳۰ تا ۶۰ سالگی سن بروز این التهاب اذیت کننده است. نشانه‌های این را می‌توان در گردن، کتف، گوش و سینه نیز دید. ممکن است قرمزی و تورم پوست همزمان با سایر ضایعات پوستی هم همراه شود. درگیر شدن بینی، که بیشتر در آقایان دیده می‌شود، به رینوفیما (rhinophyma) معروف است.

 

برای شروع، لازم است بدانید که چهار زیرگروه مختلف روزاسه وجود دارد. گروه‌های سه و چهار اغلب نیاز به مراقبت پزشکی و استفاده از آنتی بیوتیک خوراکی و یا روش‌های درمانی سبک دارند. اما می‌توان دو گروه اول و دوم را با درمان‌های طبیعی برطرف کرد زیرا اما در خانه به راحتی می‌توانیم به جدال با قرمزی، تورم و آکنه برویم.

 

 

نقش روغن‌های پاک‌کننده در درمان التهاب قرمزی پوست

 

نقش روغن‌های پاک‌کننده در درمان التهاب قرمزی پوست

 

به جای استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی با ترکیبات عریض و طویل، بهتر است از پاک کننده‌های ملایم، مانند روغن‌های پاک‌کننده و محصولات حاوی روغن دانه گل رز، روغن خولان، روغن تامانو و گل مغربی استفاده کنید. زیرا این مواد بسیار مغذی و ضد التهاب هستند. روغن‌ها نه تنها به کاهش التهاب کمک می‌کنند، بلکه برای آبرسانی نیز مفید هستند. فقط در مورد زیر انواع خاصی از روزاسه مانند آکنه روزاسه، که Sprester می‌گوید استفاده از هر روغنی توصیه نمی‌شود.

 

مواد اصلی روغن دانه هویج یک روغن اساسی است که دارای خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدان و ضد التهاب است حتی اگر روغن‌های پاک‌کننده لطیف‌تر و برای استفاده روی پوست حساس هستند، همیشه محصولات جدید را در قسمت داخلی مچ دست خود بررسی کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

 

 

رژیم غذایی سالم ضروری است

 

رژیم غذایی سالم برای درمان التهاب و قرمزی پوست ضروری است

 

حتما پیش‌تر این جمله را شنیده اید: «شما همان چیزی هستید که می‌خورید!» به همین دلیل متخصصان تغذیه استفاده از غذاهای تقویت‌کننده سلامتی (چربی‌های خوب، غذاهای حاوی فیبر بالا، سبزیجات، زردچوبه و زنجبیل) را به شما معرفی می‌کنند. از آنجا که روده التهاب در بدن را تنظیم می‌کند، معرفی مواد غذایی حاوی فیبر زیاد و قند کم و روغن‌های هیدروژنه باعث کاهش التهاب در کل بدن می‌شود، آنها توضیح می‌دهند. مواد اصلی پودر زردچوبه از ریشه Curcuma zedoaria، نوعی زنجبیل بومی جنوب شرقی آسیا است. ماده فعال آن، کورکومین، چیزی است که به آن رنگ زرد می‌دهد. همچنین مشخص شده است که زردچوبه باعث افزایش هیپرپیگمانتاسیون می‌شود. این مواد به درمان التهاب سرخی قرمزی پوست شما می‌کند.

 

اغلب کسانی که رژیم‌های غذایی خود را اصلاح کرده‌اند در یک برنامه پاکسازی شرکت کرده‌اند و بهبودی را به چشم می‌بینند. علاوه بر آن شما می‌توانید بیرون رفتن برای تهیه سبزیجات و مواد خوراکی تازه را دستور کار قرار دهید. تهیه غذاهای سالم و طبیعی می‌تواند بخشی از یک برنامه هفتگی آرامش بخش برای شما باشد. در ادامه خواهیم گفت که چرا آرامش هم برای درمان این التهاب ضروری است.

 

 

آب آلوئه ورا معجزه‌ای طبیعی برای پوست

 

آب آلوئه ورا معجزه‌ای طبیعی برای درمان التهاب و قرمزی پوست

 

استفاده از آلوئه ورا یا آلوورا به صورت موضعی چیز جدیدی نیست، اما نوشیدن آن چطور؟! نوشیدن آب آلوئه ورا مانند نوشیدن آب با آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های اضافی است. این به افزایش مقدار آب در روده کمک می‌کند و به دفع سموم در بدن کمک می‌کند، بنابراین به التهاب در بدن کمک می‌کند و روزاسه را کاهش می‌دهد.

مواد اصلی آلوئه ورا ماده‌ای مشتق شده از طبیعت است که به دلیل خاصیت تسکین دهنده و مرطوب کنندگی شناخته شده است. موسیلاژ ژل داخلی گیاه آلوئه ورا (بخشی که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود) از ۹۹.۵٪ آب تشکیل شده است.

می توانید آب آلوئه ورا را در فروشگاه خریداری کنید، یا اینکه خودتان آن را تهیه کنید. برای تهیه آب آلوئه ورا در خانه، چند قطعه آلوئه ورا (از ساقه تازه آلوئه ورا، زیر قسمت سبز آن جدا کنید) برداشته و آنها را در مخلوط کن بیاندازید. آب را به مخلوط کن اضافه کنید تا این دو کاملا ترکیب شوند. در صورت تمایل می‌توانید کمی لیمو یا آبغوره برای طعم بهتر به آن اضافه کنید.

 

 

شاید برایتان جالب باشد:

 

۶ مورد از خواص عجیب آلوئه‌ورا و ماسک آلوئه‌وار برای پوست و درمان لک و لاغری

 

 

از تحریک کننده‌های احتمالی دوری کنید

برای درمان التهاب و قرمزی پوست از تحریک کننده‌های احتمالی دوری کنید

 

همیشه مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست خود را بررسی کنید. از ژل‌های پاک کننده، پاک کننده‌های لایه بردار اسیدی و هرگونه محصول دارای اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید دوری کنید. در حالی که همه ما به دنبال یک راه‌حل طبیعی هستیم، مطمئن شوید که به مواد نگهدارنده طبیعی موجود در محصولات طبیعی نگاه می‌کنید زیرا برخی از مواد تشکیل دهنده خاص – مانند ریشه تربچه – برای برخی افراد بسیار تحریک کننده است. تحریک کنندگی مواد غذایی، شما را وارد التهاب پوستی روزاسه کرده و ممکن است تا مدت‌ها برای درمان آن نیازمند زمان و مراقبت باشید.

 

 

برای درمان التهاب قرمزی پوست محصولی ضد التهاب بیابید

 

برای درمان التهاب قرمزی پوست محصولی ضد التهاب بیابید

 

از آنجا که در التهاب قرمزی پوست (روزاسه) پوست به خطر می‌افتد، حتی ممکن است با کوچکترین عامل تحریک شوید. بهترین اقدام در هنگام بروز روزاسه تقویت حس اطمینان و آرامش است که برای پوست ضروری است. اسطوخودوس، بلغور جو دوسر، بابونه و شیرین بیان، دارای خاصیت آرام بخش هستند. سعی کنید با دمنوش های طبیعی و مواد غذایی سالم از استرس و تنش دوری کنید تا این التهاب به سراغ پوست شما نیاید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

معرفی بهترین کرم ها برای خشکی پوست صورت

جوانسازی پوست دست با پارافین و فواید و عوارض آن

 

کالابرگ الکترونیک