اگر مشکوک به بیماری کرونا بودم چه کنم | نشانه‌های بیمار مبتلا به کرونا

اگر مشکوک به بیماری کرونا بودم چه کنم | نشانه‌های بیمار مبتلا به کرونا


19 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نشانه‌های بیمار مبتلا به کرونا

علائم و نشانه‌های بیمار مبتلا به کرونا یا همان سندرم حد تنفسی کرونا ویروس سارس کووید ۱۹ را می‌شناسید؟ اصلا می‌دانید تفاوت علایم بیماری کرونا با آنفولانزا و سرماخوردگی چیست؟ می‌دانستید با توجه به شیوع کرونا و اپیدمی شدن آن در ایران در حال حاضر باید هر علامت سرماخوردگی را کرونا به حساب بیاوریم اما لازم نیست به پزشک مراجعه کنیم؟ از سرویس سلامت در مجله کوروش به شما می‌گوییم اگر مشکوک به بیماری کرونا بودید باید چه کارهایی انجام دهید و از کجا بفهمیم سرما خورده‌ایم، آنفولانزا داریم یا نشانه‌های بیمار مبتلا به کرونا را داریم.

چه افرادی مشکوک هستند؟ بیمار مبتلا به کرونا چه نشانه‌هایی دارد؟

 

نشانه‌های بیمار مبتلا به کرونا

 

کرونا ویروس این روزها تبدیل به یک معضل بزرگ شده و نگرانی های زیادی را در کشورهای مختلف ایجاد کرده است این ویروس در ایران نیز متاسفانه تاکنون قربانی های زیادی گرفته است . هر فردی که علائم بیماری کرونا (تب، سرفه، کاهش بویایی، خستگی شدید، درد بدن، تنگی نفس، سر درد، سرگیجه، گلو درد، لرز، اسهال و استفراغ داشته باشد مشکوک به بیماری کرونا است. یادتان باشد در حال حاضر با توجه به اپیدمی و وضعیت کرونا نمی‌توان بین علائم بیماری کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی تفاوت قائل شد.

از سوی دیگر داشتن تنها یک یا دو علامت از بیماری کرونا گاهی می‌تواند علائم بیماری‌های شایع دیگری مثل حساسیت فصلی باشد. اما ممکن است بعضی علائم بیماری کرونا زودتر بروز کند و سپس علائم دیگری یک به یک اضافه شوند.

کاهش حس بویایی، اسهال، تهوع، لرز شدید، خستگی شدید و بدن درد می‌توانند از علائم زودهنگام بیماری باشند.

 

 

علائم دقیق بیماری ویروس کرونا چیست،چطور تشخیص دهیم؛ اگر مبتلا شدیم چه کنیم؟

 

 

اگر تب، اسهال یا استفراغ و … داشته باشیم کرونا داریم؟

 

نشانه های بیمار مبتلا به کرونا ؛ اگر تب، اسهال یا استفراغ و ... داشته باشیم کرونا داریم؟

 

*تب می‌تواند علامتی دیررس در بیماری باشد یا اصلا رخ ندهد. پس نداشتن تب به معنای نداشتن کرونا نیست. اما وجود تب به تنهایی و بدون هیچ علامت دیگری نیز شک به ابتلا به کرونا را در ما ایجاد می‌کند.

 

*اگر آبریزش بینی، عطسه ممتد، سرفه، تنگی نفس، کاهش بویایی و یا سردرد دارید در صورتی که نگران هستید با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرید.

 

*اگر فقط یک یا دو علامت از موارد گفته شده در بالا را دارید که مطمئن نیستید در اثر مشکل دیگری مثل آلرژی فصلی ایجاد شده تا ۴ روز خودتان را قرنطینه کنید تا مطمئن شوید علائم دیگری بروز پیدا نمی‌کنند.

 

*اگر نقص ایمنی، تنگی نفس، تب بالای ۳۸.۷، بیماری زمینه‌ای، تب بیشتر از ۵ روز، تشدید قابل توجه سرفه، خلط‌ دار شدن سرفه و یا کاهش سطح هوشیاری داشتید به پزشک مراجعه کنید.

 

*اگر مشکوک به بیماری کرونا هستید حداقل ۷ روز از شروع علائم و یا ۴۸ ساعت بعد از برطرف شدن علائم تب، سرفه، عطسه، اسهال و استفراغ در اتاقی مجزا در خانه قرنطینه باشید.

 

*اگر کاهش حس بویایی و از بین رفتن مزه غذا بدون گرفتگی و آبریزش بینی دارید ممکن است علائم دیگر بیماری کرونا را پیدا نکنید. در این صورت از زمان کاهش حس بویایی حداقل ۷ روز قرنطینه در اتاقی مجزا را رعایت کنید.

 

*با توجه به امکان احتمال بیماری حتی بعد از بهبودی قرنطینه را تا ۱۴ روز بعد از برطرف شدن تمام علائم و نشانه‌ها ادامه دهید و مراقبت باشید با دیگران تماس نداشته باشید.

 

*ما هنوز نمی‌دانیم اگر کسی یک بار به بیماری کرونا مبتلا شد باز هم مبتلا خواهد شد یا خیر. آمار در این زمینه اندک است بنابراین لازم است بعد از بهبودی احتیاطات گفته شده را از سر بگیرید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

۸ بیماری با علائمی شبیه کرونا که در فصل پاییز شیوع پیدا می‌کنند

 

از کرونا ویروس نترسید؛ تقویت سیستم ایمنی بدن با این ۱۲ میوه و ویتامین

 

کالابرگ الکترونیک