۳۲ درمان خانگی آنفولانزا در طب سنتی برای کودکان و بزرگسالان

۳۲ درمان خانگی آنفولانزا در طب سنتی برای کودکان و بزرگسالان


26 مهر 1401 . زمان مطالعه: 26 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
32 درمان خانگی آنفولانزا در طب سنتی برای کودکان و بزرگسالان
فهرست محتوا پنهان

استفاده از روش‌های درمان خانگی آنفولانزا با استفاده از دمنوش و غذاهای مفید از رایج‌ترین شیوه‌های بهبود این بیماری است که از گذشته تا به امروز همواره مورد تأیید پزشکان طب سنتی نیز قرار دارد. اگر به دنبال سریع‌ترین راه درمان آنفولانزا در خانه هستید، قبل از هر چیزی باید بدانید که چطور می‌توانید علائم بیماری را کاهش داد و احساس بهتری را تجربه کرد. درواقع درمان خانگی آنفولانزا با داروهای گیاهی بسیار مؤثر است و می‌تواند شما را از شر علائم آزاردهنده بیماری رها کند. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش می‌توانید با روش‌های سریع درمان خانگی آنفولانزا آشنا شوید.

 

 

آنفولانزا چیست و چه علائمی دارد؟

 

آنفولانزا چیست و چه علائمی دارد؟

 

آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که موجب بروز علائمی مانند تب، کوفتگی، بدن درد، کاهش اشتها، سرفه خشک و گلودرد می‌شود. علائم آنفولانزا معمولاً برخلاف سرماخوردگی ناگهانی و شدید بروز می‌کند و این موضوع روش ساده‌ای برای تفکیک سرماخوردگی و آنفولانزا محسوب می‌شود.

این بیماری گاهی اوقات زمینه عفونت‌های باکتریایی را در بدن فراهم می‌کند و مشکلات جدی‌تری را برای فرد ایجاد می‌کند. این بیماری از طریقه قطرات آب دهان و ترشحات بدن بیمار به افراد دیگر منتقل می‌شود و به سرعت در بدن تکثیر پیدا می‌کند.

آنفولانزا سویه‌های مختلفی دارد و امروزه یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از بیماری تزریق واکسن آنفولانزا است. علائم بیماری آنفولانزا معمولاً از ۷ تا ۱۴ روز طول می‌کشد و اوج شدت بیماری معمولاً ۱ تا ۴ روز است.

 

روش‌های درمان خانگی آنفولانزا

 

روش‌های درمان خانگی آنفولانزا

 

آنفولانزا یک بیماری ویروسی است و درمان آن نیاز به گذشت زمان دارد. اما مصرف خوراکی‌های مفید و همچنین به کار گرفتن روش‌های خانگی و ویتامین‌های مختلف می‌تواند روند درمان بیماری را سریع‌تر کند. در ادامه می‌توانید با روش‌های درمان خانگی آنفولانزا آشنا شوید.

 

۱- آب و مایعات بنوشید

 

برای درمان آنفولانزا مایعات و آب بنوشید

 

اولین و مهم‌ترین کاری که باید بعد از ابتلا به آنفولانزا انجام دهید، نوشیدن آب بیشتر است. بهتر است در طول بیماری بیشتر از همیشه از آب گرم استفاده کنید و به هیدراته شدن بدنتان کمک کنید. نوشیدن آب می‌تواند به دفع میکروب‌ها از بدن کمک زیادی کند و به برطرف کردن علائم بیماری کمک کند. نوشیدن ۸ لیوان آب گرم یا ولرم برای افرادی که به آنفولانزا مبتلا هستند، درست همانند معجزه عمل می‌کند.

به خاطر داشته باشید که اگر به بیماری‌های خاص همچون «نارسایی احتقانی قلب» مبتلا هستید، نباید به میزان زیاد آب بنوشید و از همین رو بهتر است برای درمان از پزشک متخصص خود کمک بگیرید.

 

۲- ویتامین C را فراموش نکنید

 

برای درمان آنفولانزا ویتامین C را فراموش نکنید

 

چگونه آنفولانزا را درمان کنیم؟ مصرف ۴۰۰میلی گرم ویتامین سی به همراه آب فراوان ۴ وعده در روز می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود بیماری‌های ویروسی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی داشته باشد و اتفاقا یک درمان طبیعی آنفولانزا در طب سنتی است.

در مجموع دریافت ویتامین C از طریق منابع طبیعی آن نظیر میوه‌ها و سبزی‌ها بی‌خطر است. در اکثر افراد نیز مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین C در دوزهای مجاز آن عارضه‌ای ندارد. میزان دوز توصیه‌شده این ویتامین روزانه ۹۰ میلی‌گرم برای مردان و ۷۵ میلی گرم برای زنان است.

به هر حال به یاد داشته باشید دوزهای بیشتر از ۲ هزار میلی‌گرم در روز این ویتامین برای بزرگسالان توصیه نمی‌شود. هر چند که هنوز تأثیر ویتامین C بر جلوگیری از علائم سرماخوردگی به طور قطعی ثابت نشده است، اما مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از ویتامین C می‌تواند روند درمان بیماری را سریع‌تر کند و به کاهش علائم بیماری نیز کمک کند.

ویتامین C یکی از مواد خوراکی تقویت سیستم ایمنی بدن است و از این راه نقش مؤثری بر درمان خانگی سرماخوردگی و آنفولانزا دارد. سعی کنید در طول زمانی که به آنفولانزا مبتلا شده‌اید، روزانه از آب پرتقال تازه، میوه پرتقال و میوه‌های حاوی ویتامین C استفاده کنید. فراموش نکنید که زیاده‌روی در مصرف مکمل ویتامین C می‌تواند موجب ایجاد ناراحتی‌های گوارشی و سنگ کلیه شود.

برای تأمین آب مورد نیاز بدن می‌توانید از آب نارگیل، آبمیوه‌های طبیعی، سوپ و آب سبزیجات تازه استفاده کنید. توجه داشته باشید که زرد بودن رنگ ادرار نشانه کم آب بودن بدن است.

 

۳- سوپ مرغ را امتحان کنید

 

چه قبول کنید و چه این موضوع را باور نداشته باشید، سوپ مرغ درمان خانگی آنفولانزا با طب سنتی است. سوپ مرغ داغ می‌تواند به کاهش مخاط در سیستم تنفسی کمک کند و با هیدراته کردن بدن و همچنین تأمین ویتامین‌ها و پروتئین مورد نیاز بدن به درمان آنفولانزا کمک کند.

سوپ مرغ دارای خواص ضد التهابی است و از همین رو خوردن آن می‌تواند به بهبود علائم آنفولانزا نیز کمک کند. از سوی دیگر سوپ پای مرغ هم خواص بی‌نظیری برای تقویت بدن و درمان ضعف بدن به خصوص در دوره ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا دارد.

 

۴- از منتول استفاده کنید

 

برای درمان آنفولانزا از منتول استفاده کنید

 

استفاده از مقداری «عصاره منتول» و یا بو کردن آن، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای باز کردن بینی‌های گرفته در زمان ابتلا به آنفولانزا است. گرفتگی بینی در زمان آنفولانزا واقعاً برای بیماران آزار‌دهنده است. استفاده از روغن منتول، نعنا فلفلی و اکالیپتوس نیز روش بی‌نظیری برای برطرف کردن این مشکل است.

برای رفع سردرد و گرفتگی بینی آنفولانزا می‌توانید از بخور روغن منتول نیز استفاده کنید. برای این کار باید آب را بجوشانید و سپس کمی روغن منتول به آن اضافه کنید و برای چند دقیقه از این بخور استفاده کنید.

 

۵- دوش بگیرید

 

یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی آنفولانزا «دوش گرفتن» است. دوش گرفتن با آب گرم می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری را تجربه کنید. قرار گرفتن در معرض بخار آب گرم موجب رفع گرفتگی بینی می‌شود و راهکار مناسبی برای باز گردن مجرای تنفسی است. بهتر است برای جلوگیری از سرگیجه و ضعف در زمان دوش گرفتن، در حین دوش روی یک صندلی بنشینید و از گرمای آب و بخار آب حمام لذت ببرید.

 

۶- آب نمک غرغره کنید

 

برای درمان آنفولانزا آب نمک غرغره کنید

 

یکی دیگر از روش‌های درمان آنفولانزا در طب سنتی استفاده از «آب نمک» است. آب نمک می‌تواند گلو را ضدعفونی کند و درد گلو را تا حد زیادی درمان کند. برای تهیه آب نمک باید ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان فرانسوی دسته‌دار آب گرم ترکیب کنید. سپس از این ترکیب چندین بار برای غرغره کردن استفاده کنید. بهتر است از اولین روز شروع بیماری تا خوب شدن کامل به این کار ادامه دهید تا گلودردتان سریع‌تر تسکین پیدا کند.

 

۷- بیشتر بخوابید

 

برای درمان آنفولانزا بیشتر بخوابید

 

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه درمان آنفولانزا در خانه استراحت کردن است. اگر به آنفولانزا مبتلا شده‌اید، بهتر است بیشتر زمان خود را به استراحت کردن و خوابیدن اختصاص دهید. به طور کلی زمانی که در بدن عفونت ایجاد می‌شود، سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با این عفونت به انرژی زیادی نیاز دارد.

هر چقدر کمتر از بدنتان کار بکشید و بیشتر استراحت کنید، سیستم ایمنی بدن شما نیز بهتر می‌تواند با عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زا مبارزه کند. بهتر است در طول بیماری کار کردن را فراموش کنید و از فعالیت‌های شدید نیز خودداری کنید تا هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کنید.

 

۸- غذاهای مقوی و سالم میل کنید

 

غذاهای مقوی و سالم میل کنید

 

برای تأمین انرژی بدن و کمک به سیستم دفاعی باید در طول بیماری از غذاهای پرانرژی و حاوی ویتامین بیشتر استفاده کنید. سعی کنید در طول ابتلا به آنفولانزا از میوه و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید. غذاهای حاوی گوشت و پروتئین‌های گیاهی به همراه غلات بهترین گزینه برای انرژی بخشیدن به بدن هستند.

در طول بیماری به هیچ عنوان به سراغ غذاهای سرخ شده و فرآوری شده نروید و بیشتر از غذاهای پخته و بدون چربی استفاده کنید. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، بهتر است در مورد رژیم غذایی خود در طول بیماری با پزشک مشورت کنید.

 

۹- مصرف دمنوش را فراموش نکنید

 

برای درمان آنفولانزا مصرف دمنوش را فراموش نکنید

 

درمان خانگی آنفولانزا با داروهای گیاهی یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین روش‌های بهبود علائم این بیماری است. در طول بیماری سعی کنید هر روز از دمنوش‌های گیاهی مفید حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده کنید. استفاده از مایعات داغ می‌تواند به رفع احتقان بینی و همچنین تسکین گلودرد کمک زیادی کند. دمنوش زنجبیل، دارچین، بابونه، نعنا، پونه، آویشن، لیمو و اکالیپتوس بهترین گزینه برای رفع علائم آنفولانزا در خانه محسوب می‌شوند.

 

۱۰- از روغن‌های آرامبخش استفاده کنید

 

رایحه درمانی یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی آنفولانزا است که می‌تواند به تجربه یک احساس خوب در کنار کاهش تب و درمان عفونت کمک کند. استفاده از روغن‌های آرامبخش مثل روغن زنجبیل، اکالیپتوس و اسطوخودوس می‌تواند به تسکین سردرد، رفع مشکلات معده و همچنین باز شدن مجاری بینی کمک کنند. از طرف دیگر استفاده از روغن‌ها موجب می‌شود تا در طول بیماری راحت‌تر بخوابید و استراحت کنید.

بد نیست بدانید روغن برگ درخت اکالیپتوس از زمان‌های قدیم به خاطر خواص درمانی‌اش همواره مورد استفاده پزشکان و طبیبان بوده است. این روغن کاهنده التهاب و درد، مشکلات هضم و گوارش، مشکلات تنفسی و گرفتگی گلو است. روغن برگ درخت اکالیپتوس را به صورت بخور یا اسپری می‌توانید استفاده کنید.

 

۱۱- از زینک بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنید

 

درمان آنفولانزا با مصرق زینک

 

«زینک» یا همان ماده معدنی «روی» یکی از بهترین مکمل‌ها برای درمان خانگی آنفولانزا است. کارشناسان معتقد هستند که مصرف زینک می‌تواند از تکثیر ویروس آنفولانزا در بدن جلوگیری کند و به تسریع روند بهبود بیماری نیز کمک کند. می‌توانید از مکمل زینک به صورت قرص، آبنبات مکیدنی و یا شربت استفاده کنید. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این مکمل موجب ایجاد حالت تهوع و بدن درد می‌شود.

مواد خوراکی سرشار از زینک مثل انواع ماهی، میگو، سیر، حبوبات، گوشت قرمز، سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج و …علائم و آثار سرماخوردگی و آنفولونزا را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. اگر به آنفولانزا مبتلا شدید روزانه ۷۵ میلی‌گرم زینک به صورت کپسول یا مواد غذایی حتی برای زنان شیرده یا باردار شفابخش است. علاوه بر این زینک کاهنده فشار خون و تنظیم کننده قند خون است.

 

۱۲- عسل بخورید

 

عسل طبیعی دارای خواص ضد میکروبی است و برای درمان گلودرد و رفع سرفه بسیار مفید است. مصرف عسل برای درمان آنفولانزا در کودکان بالای یک سال و بزرگسالان بسیار مؤثر است و می‌تواند به رفع علائم بیماری کمک کند. برای درمان گلودرد و سرفه می‌توانید مقداری عسل را در آب گرم ترکیب کنید. سپس مقداری آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید و از این معجون چند بار در روز استفاده کنید.

 

۱۳- سیر یک درمان بی‌نظیر برای آنفولانزا است

 

سیر یک درمان بی‌نظیر برای آنفولانزا است

 

سیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است که از روش‌های درمان خانگی آنفولانزا با طب سنتی نیز محسوب می‌شود و می‌تواند به درمان علائم آنفولانزا نیز کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از سیر به مدت ۳ ماه می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

استفاده از خواص سیر خام و پخته در رژیم غذایی می‌تواند به از بین بردن میکروب‌ها و تسریع بهبود بیماری کمک زیادی کند. به یاد داشته باشید که پختن سیر موجب کاهش خواص آن نمی‌شود، بنابراین می‌توانید از آن به هر شکلی که دوست دارید در غذا استفاده کنید.

 

۱۴- ویتامین D را فراموش نکنید

 

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که با کمبود ویتامین D روبرو هستند، معمولاً بیشتر به بیماری‌های عفونی و ویروسی مبتلا می‌شوند. مصرف ویتامین D یکی از بهترین روش‌های درمان خانگی آنفولانزا است که می‌تواند به جلوگیری از آنفولانزا و همچنین بهبود سریع‌تر بیماری کمک کند.

هر چند که ویتامین D در خوراکی‌ها یافت می‌شود، اما اکثر افرادی که پوست آن‌ها کمتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، با کمبود این ویتامین مواجه هستند و بهتر است که به صورت مرتب از مکمل‌های ویتامین D استفاده کنند.

بد نیست بدانید ویتامین D تنها ویتامینی است که بدن انسان قادر به تولید آن تنها ۳۰ دقیقه بعد از آفتاب گرفتن است. طبق تحقیقات پزشکی انجام شده ارتباط مستقیمی میان کمبود ویتامین D و ابتلا به آنفولانزا وجود دارد.

زمانی که بدن شما کمبود ویتامین D نداشته باشد ۵۰ درصد احتمال ابتلا به آنفولانزا در شما کاهش پیدا می‌کند. ویتامین D کلسیم را به استخوان‌های شما هدایت می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. اگر روزانه به اندازه کافی در معرض آفتاب قرار نمی‌گیرید باید زیر نظر پزشک و با توجه به نیاز بدن‌تان روزانه قرص ویتامین D مصرف کنید.

 

۱۵- استرس را از خود دور کنید

 

برای درمان آنفولانزا استرس را از خود دور کنید

 

«استرس» یکی از بدترین حس‌هایی است که می‌تواند موجب ضعف سیستم ایمنی بدن شود. مطالعات نشان می‌دهد که انجام تمرین‌های مدیتیشن و خالی کردن ذهن نقش مؤثری بر کاهش استرس دارد.

از طرف دیگر معمولاً افرادی که استرس کمتری دارند، دوره‌های بیماری کوتاه‌تر و علائم خفیف‌تری را تجربه خواهند کرد. سعی کنید با استفاده از روش‌های مختلف مثل مدیتیشن در خانه و محل کار، مطالعه، صحبت کردن با دوستان و انجام کارهای هنری استرس را از خود دور کنید.

 

۱۶- از پروبیوتیک‌ها استفاده کنید

 

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که موجب سلامت روده و سیستم گوارش می‌شوند. از طرف دیگر این باکتری‌ها نقش مؤثری برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک کند و جلوی ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی را بگیرد.

معمولاً افرادی که در رژیم غذایی خود از پروبیوتیک‌ها استفاده می‌کنند، نسبت به سایر افراد کمتر به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا می‌شوند. برای تأمین پروبیوتیک می‌توانید از قرص‌های مکمل و همچنین ماست و لبنیات پروبیوتیک استفاده کنید.

 

۱۷- از جینسینگ استفاده کنید

 

اگر در فکر درمان خانگی آنفولانزا با داروهای گیاهی هستید، بهتر است از «جینسینگ» غافل نشوید. از زمان‌های قدیم و در طب باستان ریشه گیاه «جینسینگ» یکی از بهترین و موثرترین درمان‌‌های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بوده است.

ریشه جینسینگ که پیشینیان به آن «نوشدارو» می‌گفتند با تقویت سیستم ایمنی بدن قدرت ویروس و باکتری‌ها را به کمترین میزان ممکن می‌رساند و سبب می‌شود که به راحتی دچار بیماری‌هایی مثل آنفولانزا یا سرماخوردگی نشوید یا در صورت ابتلا زودتر سلامت خود را به دست بیاورید و بیماری در شما خفیف‌تر بروز کند.

برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها روزانه دو بار و هر بار ۱۰۰ میلی‌گرم ریشه جینسنگ را به صورت دمنوش و حتما در قوری چینی یا لعابی یا پیرکس (فلزی نباشد) یا در غذا به صورت تکه تکه یا به تنهایی میل کنید.

ریشه جینسینگ به صورت کپسول هم موجود است. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما در مورد مصرف جینسینگ با پزشک مشورت کنید چون ممکن است در پروسه تاثیر داروهای دیگر اختلال ایجاد کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف جینسینگ می‌تواند طول مدت زمان بیماری و شدن علائم آنفولانزا و سرماخوردگی را در افراد مسن کاهش دهد. می‌توانید از جینسینگ به صورت مکمل و یا دمنوش استفاده کنید.

 

۱۸- از انواع توت غافل نشوید

 

برای درمان آنفولانزا از توت‌ها غافل نشوید

 

انواع توت میوه‌هایی لذیذ و خوشمزه و سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که می‌توانند به بدن در مبارزه با ویروس آنفولانزا کمک کنند. توت‌ها سرشار از پلی فنول‌ها هستند که خواص ضد میکروبی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف انواع توت مثل توت فرنگی، زغال اخته، شاه توت و تمشک می‌تواند با تأمین ویتامین C مورد نیاز بدن به تقویت سیستم ایمنی و همچنین کاهش علائم بیماری آنفولانزا کمک کند.

 

۱۹- روغن نارگیل استفاده کنید

 

روغن نارگیل برای درمان خانگی آنفولانزا مفید است؟

 

چگونه آنفولانزا فصلی و جدید را درمان کنیم؟ با یک داروی شگفت‌انگیز و خوشبو برای آنفولانزا روغن نارگیل است. روغن طبیعی نارگیل دارای «اسید لائوریک» است، همان اسیدی که به صورت طبیعی در شیر زنان شیرده وجود دارد و معمولا بدن نوزادانی که شیر مادر را می‌خورند در برابر ابتلا به ویروس‌ها قوی می‌کند.

یک درمان سریع و قطعی آنفولانزا در طب سنتی استفاده از اسید لائوریک است. اسید لائوریک این توانایی را دارد که بسیاری از ویروس‌ها و باکتری‌های مضر را از بین ببرد و البته یک چربی‌سوز طبیعی هم هست. اسید لائوریک یک ماده طبیعی موثر در از بین بردن ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا است و یک درمان سریع بیماری آنفولانزا در خانه است.

روغن نارگیل سرشار از چربی‌های خوب و کمترین میزان چربی مضر برای بدن است. برای این‌که از خواص شگفت‌انگیر روغن نارگیل به بهترین صورت ممکن استفاده کنید، حتما روزی ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص در سالاد و غذا میل کنید.

 

۲۰- دمنوش برگ زیتون میل کنید

 

دمنوش برگ زیتون برای درمان آنفولانزا

 

مصریان باستان از خواص درمانی برگ زیتون برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کردند. اما چرا برگ زیتون یک درمان طبیعی و سریع آنفولانزا در طب سنتی محسوب می‌شود؟ برگ زیتون سرشار از پلی‌فنولی به نام «اولئوروپین» است که شامل خواص زیر است:

 

*انرژی را زیاد می‌کند؛

 

*قاتل سلول‌های سرطانی است؛

 

*کاهنده قند خون، کلسترول و فشار خون است؛

 

*سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد؛

 

*خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدان دارد؛

 

*سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند که عامل مهمی در درمان آنفولانزاست؛

 

*از آلزایمر و کم شدن حافظه پیشگیری می‌کند؛

 

یکی از راه‌های درمان خانگی آنفولانزا این است که روزانه ۵۰۰ میلی گرم برگ زیتون را به صورت دمنوش یا کپسول میل کنید.

 

۲۱- روغن پونه کوهی

 

«روغن پونه کوهی» یا «اورگانو» یکی از قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی و از جمله بهترین روش‌های درمان‌ آنفولانزا در طب سنتی است. دلیل این امر وجود عناصری مثل «کارواکرول» و «ترپن» است. این عناصر از جمله بهترین درمان‌ها برای بیماری‌های ناشی از انواع ویروس و باکتری از جمله بیماری‌های کشنده‌ای مثل «سالمونلا» یا همان «آنفولانزای مرغی» محسوب می‌شوند.

 

روزانه ۵ قطره روغن کوهی خالص میل کنید. مزه خوبی ندارد پس حتما بلافاصله یک لیوان آب میل کنید.

 

بیشتر بخوانید: چطور تشخیص بدهیم علائم آلرژی فصلی داریم یا به کرونا مبتلا شده‌ایم؟

 

۲۲- گُلدن سیل

 

روش استفاده از گُلدن سیل برای درمان آنفولانزا

 

«گلدن‌ سیل» یک گیاه دارویی با برگ‌های سبز و گل‌های سفید از خانواده آلاله‌هاست که از زمان‌های قدیم یک درمان موثر برای سرماخوردگی و آنفولانزا بوده است. «گلدن‌ سیل» خواص ضدعفونی کننده دارد و غشای مخاطی آسیب دیده داخل بینی، دهان و حلق را ترمیم می‌کند.

«گلدن سیل» با تحریک بخشی از کبد که مسئول مقابله با عفونت در بدن است و به همین دلیل یک درمان آنفولانزا در طب سنتی محسوب می‌شود. گلدن سیل، خون و غدد لنفاوی را تصفیه و پاکسازی می‌کند و به این ترتیب موجب گردش بهتر و بیشتر پادتن‌ها که وظیفه مبارزه با عوامل بیماری‌زا و خارج کردن مواد سمی از بدن را به عهده دارند می‌شوند. روزانه دو تا سه بار و به مدت حداکثر ۱۰ روز ۱۲ قطره از افشره این گیاه استفاده کنید.

 

۲۳- خوراکی‌های ضد باکتری بخورید

 

چگونه آنفولانزا را در خانه درمان کنیم؟ موادی مثل دوغ کفیر، ماست، کلم رنده شده و آبپز با سرکه با تقویت باکتری‌های خوب موجود در معده و دستگاه گوارش، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و باکتری‌های مضر را در سرماخوردگی از بین می‌برند.

 

۲۴- دارچین شفابخش است

 

دارچین برای درمان آنفولانزا فصلی

 

ادویه دارچین یکی از قدیمی‌ترین خوراکی‌های شفابخش است که به عقیده مصریان باستان ارزشی بیش از طلا و نقره دارد. دارچین سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر است. دارچین خواص ضدالتهاب، ضدمیکروب، کاهنده قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت کننده مغز و حافظه، تضمین کننده سلامت روده بزرگ، ضد سرطان و تقویت قلب و عروق است.

شاید به همین دلیل هم دارچین یک درمان طبیعی آنفولانزا در طب سنتی است. هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی روزانه دو بار و هر بار مخلوطی از یک قاشق چایخوری دارچین و ¼ قاشق چایخوری عسل میل کنید. دمنوش چوب دارچین، لیمو، زنجفیل و عسل هم شفا دهنده آنفولانزا است.

 

۲۵- زردچوبه

 

زردچوبه برای درمان قطعی آنفولانزا فصلی

 

ادویه زردچوبه حاوی «کورکومین» است و این ماده به خاطر خواص ضد بیماری و مقابله با انواع تومورهای سرطانی مشهور است. زردچوبه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و ضد التهاب است. برای استفاده از زردچوبه به عنوان یک درمان خانگی آنفولانزا از نظر طب سنتی به روش زیر عمل کنید:

 

*مقداری زردچوبه به چای یا دمنوش مورد علاقه‌تان اضافه کنید. ترکیب دمنوش زنجفیل با زردچوبه فوق‌العاده است.

 

*مقداری زردچوبه را به یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید تا التهاب و گرفتگی گلو را برطرف کنید.

 

*کمی زردچوبه در مقداری آب جوشیده بریزید و با آن غرغره کنید یا با انگشت داخل دهان و گلوی ملتهب بمالید و سپس با آب بشورید.

 

 

۲۶- زنجبیل بخورید

 

زنجبیل برای درمان قطعی آنفولانزا فصلی

 

از جمله خواص زنجفیل یا زنجبیل این است که ضد باکتری، ضد التهاب، آنتی‌اکسیدان و تسکین دهنده درد است. با یک برش زنجفیل تازه و مقدار آب لیموترش و آب دمنوش درست کنید. این دمنوش باید حدود یک ساعت روی شعله ملایم گاز بجوشد و سپس با عسل میل کنید تا به عنوان یک درمان قوی و سریع آنفولانزا در طب سنتی برای کودکان و بزرگسالان عمل کند. نقش عسل در درمان آنفولانزا هم که از دیرباز مورد توجه پزشکان بوده است. 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۱۰ نوشیدنی برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی

 

۲۷- چای سبز

 

چای سبز برای درمان قطعی آنفولانزا

 

چای سبز حاوی ۶ آنتی‌اکسیدان مختلف است به همین دلیل یک ضدسرطان و ضد سکته مغزی و قلبی قوی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. شاید به همین دلیل یکی از مفیدترین نوشیدنی‌ها برای سلامت بدن و البته برای درمان خانگی آنفولانزا فصلی است.

برخی دلیل عمر طولانی ژاپنی‌ها را مصرف روزانه چای سبز می‌دانند. علاوه بر این چای سبز تصفیه کننده خون، باز کننده تنفس، کاهنده اضطراب و افسردگی و انرژی‌زا است. روزانه سه فنجان چای سبز بنوشید و این کار را یک ساعت بعد از خوردن غذا انجام دهید تا دچار کم‌خونی نشوید.

 

۲۸- جلبک سبز

 

«کلرلا» نوعی جلبک سبز تک سلولی ساکن آب‌های شیرین است که به صورت قرص در داروخانه‌ها موجود است. کلرلا یک سوپر ماده غذایی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. کلرلا حاوی ویتامین‌های A ,B ,C و E و سرشار از پتاسیم، کلروفیل، فسفر، بیوتین، بتاکاروتن و منیزیم است. کلرلا سرشار از آنتی‌بادی است به همین دلیل در زمان ابتلا به آنفولانزا یک شفابخش واقعی است اما برای مصرف آن حتما با پزشک مشورت کنید.

 

۲۹- اکیناسه یا سرخارگل

 

اکیناسه یا سرخارگل برای درمان قطعی آنفولانزا

 

«اکیناسه» گیاهی از خانواده کاسنی است که با تقویت سیستم ایمنی بدن، تصفیه خون، کاهش التهاب و درد در درمان خانگی آنفولانزا موثر است. اکیناسه یا سرخارگل میزان ماده شیمیایی «پروپردین» را در خون افزایش می‌دهد و به این ترتیب مانع گسترش باکتری و ویروس در بدن می‌شود.

 

۳۰- سرکه سیب به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید

 

سرکه سیب برای درمان قطعی آنفولانزا فصلی

 

سرکه‌ سیب یک ماده‌ی کاملا طبیعی برای درمان گلودرد است. سرکه سیب سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و یک ضد میکروب و ضد باکتری قوی است. یک‌چهارم فنجان سرکه‌ سیب را با همین مقدار آب گرم ترکیب کنید و آن را غرغره کنید.

سرکه سیب فضای اطراف گلو را اسیدی می‌کند و همین امر سبب می‌شود میکروب‌های عامل سرماخوردگی از بین بروند. آب‌ گرم، سرکه‌ سیب، آب لیموترش، فلفل قرمز یا دارچین و عسل طبیعی را با هم ترکیب کنید و به صورت نوشیدنی سه بار در روز میل کنید. سرکه سیب یکی از بهترین درمان‌های طبیعی آنفولانزا در طب سنتی محسوب می‌شود.

 

۳۱- در خوردن پیاز دست و دلباز باشید

 

 پیاز خام سرشار از آنتی‌اکسیدان، ضد قارچ، ضد ویروس و ضد باکتری است. چگونه آنفولانزا را در خانه درمان کنیم؟ پیاز را به صورت خام، به صورت میکس با آب‌میوه و نوشیدنی یا آب میل کنید. می‌توانید برای ضدعفونی کردن هوای منزل پیاز را قاچ کنید و به مدت چند ساعت در اتاق، آشپزخانه و سالن پذیرایی بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ شلغم و پیاز و جو

 

۳۲- فلفل قرمز بخورید

 

چگونه آنفولانزا را در خانه درمان کنیم؟ اگر دچار مشکل معده نیستید بی‌محابا همراه با غذا «فلفل قرمز» بخورید. فلفل قرمز یک درمان طبیعی آنفولانزا در طب سنتی محسوب می‌شود. فلفل سرشار از ویتامین C است و ویتامین C یک نوع آنتی اکسیدان است که بسیار برای سلامتی مفید است سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سبب می‌شود کمتر دچار بیماری و آنفولانزا شوید.

فلفل قرمز نه تنها به هضم غذا کمک می‌کند، بلکه ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد و به دلیل خاصیت ضدباکتری یک ماده ضد اسهال هم محسوب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: ۲۰ نمونه از منابع غنی ویتامین سی

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

 

چه زمانی برای درمان آنفولانزا به پزشک مراجعه کنید

 

به طول کلی فردی که به آنفولانزا مبتلا می‌شود، تا حدود ۲ هفته علائم بیماری را تجربه می‌کند و در ۲ تا ۳ روز نیز بدترین حالات بیماری را تجربه خواهد کرد. متخصصین توصیه می‌کنند که اگر علائم بیماری بیشتر از ۱۰ روز طول کشید و فرد بعد از امتحان کردن انواع درمان خانگی آنفولانزا با طب سنتی هیچگونه نشانه‌ای از بهبودی را مشاهده نکرد، بهتر است از پزشک کمک بگیرد و در صورت نیاز دارو مصرف کند. در صورت مشاهده علائم غیر معمول و علائم شدید، بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. به طور معمول خانم‌های باردار، افراد بالای ۶۵ سال، نوزادان کمتر از ۳ ماه و بیماران خاص باید با مشاهده بیماری هر چه سریع‌تر از یک پزشک متخصص کمک بگیرند.

 

سوالات متداول

 

سریع‌ترین راه درمان آنفولانزا چیست؟

 

برای درمان قطعی آنفولانزا قبل از هر چیزی باید از غذاها و ویتامین‌های ضروری به مقدار نیاز استفاده کنید. سعی کنید در طول بیماری به مدت بیشتری استراحت کنید تا سیستم ایمنی بدن انرژی کافی برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا را داشته باشد. مصرف آب بیشتر و دمنوش‌های مفید نیز می‌تواند به درمان سریع‌تر آنفولانزا کمک زیادی کند.

 

بهترین دمنوش برای درمان آنفولانزا چیست؟

 

برای درمان آنفولانزا در خانه استفاده از دمنوش زنجبیل، دارچین، بابونه، نعنا، پونه، آویشن، لیمو و اکالیپتوس از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.

 

منابع: piedmont، makatimed، medicalnewstoday، Very Healthy Life

 

 

 

کالابرگ الکترونیک