اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا در بازاریابی اینستاگرام مهم است؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا در بازاریابی اینستاگرام مهم است؟


23 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی اینستاگرام

در بازاریابی دیجیتال استراتژی استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ بر بسترهای مختلفی صورت می‌گیرد اما مهمترین آن‌ها شبکه اجتماعی اینستاگرام است. در این مقاله از سرویس  علم و تکنولوژی در مجله کوروش نگاهی به بازاریابی دیجیتال از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام می‌پردازیم.

 

 

تعریف اینفلوئنسر مارکتینگ

 

تعریف اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی دیجتال یک نوع استراتژی بازاریابی محتوا است. از این استراتژی بازاریابی برای تبلیغ محصولات، خدمات یا همکاری و مشارکت برندها با یک اینفلوئنسر مارکتر استفاده می‌شود. از اینفلوئنسر مارکتینگ برای گذاشتن پست و استوری در اینستاگرام، نوشتن پست بلاگ و یا حتی تبلیغات رویدادهای آفلاین استفاده می‌شود.

 

منظور از تبلیغات در رویدادهای آفلاین حضور اینفلوئنسر مارکتر به عنوان مهمان در کنفرانس، پنل و یا افتتاحیه فروشگاه‌ها است. برندهای مختلف بنا به هدف کمپین بازاریابی خود بسترهای متفاوتی را برای استفاده از اینفلوئنسر مارکترها در بازاریابی دیجیتال در نظر می‌گیرند. این بسترها می‌توانند شامل: توییتر، فیسبوک، لینکدین و حتی پینترست باشند. بنابراین بهتر است تا قبل از تصمیم برای استفاده از اینفلوئنسر مارکتر در کمپین بازاریابی دیجیتال هدف کمپین و مخاطب آن مشخص شود. چرا که طبیعتاً هر یک از بسترهای شبکه‌های اجتماعی برای دیجیتال مارکتینگ مخاطبان خاص خود را دارد.

 

 

بیشتر بخوانید : اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی؛ تبلیغ اثربخش برای مخاطبان هدف

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

 

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

 

یکی از بسترهای پر رنگ برای بازاریابی دیجیتال در فضای مجازی، استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام است. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از ۵۰۰ هزار کاربر فعال روزانه جزو تاثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی است. در حالی که در میان شبکه‌های اجتماعی فیسبوک همچنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما اینستاگرام موفق شده است تا جایگاه ویژه‌ای را در میان نسل جوان از آن خود کند.

 

بیشترین مخاطبان شبکه اجتماعی اینستاگرام را رنج سنی ۲۴ تا ۳۴ سال تشکیل می‌دهند. این در حالی است که پس از آن جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال آمار بیشترین کاربران مخاطبان را به خود اختصاص داده‌اند. این دو گروه سنی ۷۱ درصد کاربران فعال اینستاگرام را تشکیل داده‌اند. دسترسی اینفلوئنسر مارکترها به آمار تجزیه و تحلیل اینستاگرام به آن‌ها اجازه داده تا گروه سنی مخاطب خود را شناسایی کنند. بنابراین به سادگی می‌توان با یک بررسی آماری ساده که هیچ هزینه‌ای ندارد برای تحقیقات در بازاریابی دیجیتال، اینفلوئنسر مارکتری را انتخاب کرد که مخاطب هدف استراتژیست بازاریابی است.

حتما بخوانید  بهترین تکنیک های استراتژی بازاریابی فروش در ایام تعطیلات

 

بر اساس آخرین آماری که اخیرا از سوی فیسبوک منتشر شده ۸۳ درصد از افراد برای خرید محصولات و خدمات جدید از اینستاگرام استفاده می‌کنند. این در حالی است که ۸۱ درصد از این پلتفرم برای تحقیق در مورد محصول و یا خدماتی خاص استفاده می‌کنند. در این میان ۸۰ درصد از کاربران برای تصمیم‌گیری درباره اینکه یک محصول را خریداری کنند، در محتوای اینستاگرام جست‌وجو می‌کنند. بنابراین میزان تاثیرگذاری اینستاگرام در معرفی، خرید و تبلیغات محصولات بسیار پر رنگ است. معمولا در بازاریابی دیجیتال از اینفلوئنسر مارکتینگ برای اتصال مخاطبان اینفلوئنسر مارکترها به یک برند استفاده می‌شود. در گام‌های بعدی، به تدریج محصولات برند و صدای آن به مخاطبان اینفلوئنسر مارکتر منتقل خواهد شد. به‌چنین بازاریابی، استراتژی بازاریابی گام به گام گفته می‌شود.

 

 

حتما بخوانید : ۱۴ اصل مهم پیش از اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

 

محتوای اینستاگرام جادو می‌کند!

 

محتوای اینستاگرام جادو می‌کند

 

کاربران اینستاگرام که در نقش اینفلوئنسر مارکتر ظاهر می‌شوند از دو روش پست و استوری در انتشار محتوا استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند انتخاب کنند که آیا قصد انتشار محتوا به صورت عکس را دارند و یا ترجیح می‌دهند محتوای ویدیویی بارگذاری کنند. اسپانسری محتوا که یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ است، در بسیاری از صفحات افراد معروف در اینستاگرام دیده می‌شود.

 

به یک آمار جالب توجه کنید: ۶۶ درصد از محتوای منتشر شده در قالب دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغات معمولا به صورت پست منتشر می‌شود. یکی از دلایل از استقبال از پست‌ها به‌جای استوری اینستاگرام، ماندگاری آن‌ها است. استوری‌های اینستاگرام معمولا موقتی هستند. اما از دیگر سو اینفلوئنسر مارکترها موظف هستند پس از تبلیغات آماری از تجزیه و تحلیل پست، در اختیار برندها قرار دهند. اگر بخواهیم از دید بازاریابی دیجیتال و استراتژیست برند به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که یکی از مزایای پست در اینستاگرام، از طریق اینفلوئنسر مارکترها قابلیت اشتراک گذاری آن است. همچنین نرخ تعامل از لایک و کامنت گرفته تا اشتراک گذاری در پست‌ها کاملا مشخص است.

 

 

تاثیر عکس بیشتر از ویدیو در اینستاگرام است

 

در حالی‌ که معمولا از تصاویر، بیشتر از ویدیو در تبلیغات اینستاگرام استفاده می‌شود اما باید به نکته مهمی توجه کرد. تاثیر ویدیو چه در قالب استوری و چه در قالب IGTV برای بازاریابی دیجیتال از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ را نباید نادیده گرفت. چرا که اینفلوئنسر مارکترها قابلیت مانور تبلیغاتی بیشتری در بستر ویدیو دارند.

حتما بخوانید  استراتژی فروش سازمانی (B2B) چیست؟

 

 

مطالب مرتبط : ۶ ترفند بازاریابی که خرید آنلاین را برای مشتری جذاب‌تر می‌کند

 

 

ویژگی‌های ارزشمند اینستاگرام برای بازاریابی دیجیتال

 

ویژگی‌های ارزشمند اینستاگرام برای بازاریابی دیجیتال

 

پس از اینکه در استراتژی بازاریابی به نتیجه رسیدید که اینستاگرام برای دیجیتال مارکتینگ بهترین گزینه است، باید کاری کنید. مهمترین اقدام این است که قابلیت‌های اینستاگرام را در یک لیست بنویسید. شما برای استفاده از بازاریابی با اینفلوئنسر مارکتر از چهار آپشن می‌توانید استفاده کنید.

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ با استوری اینستاگرام

 

استوری از جمله قابلیت‌های اینستاگرام است که معمولا برای بازاریابی دیجیتال از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ بازده بسیار بالایی دارد. چراکه اینفلوئنسر مارکتر شما می‌تواند از برچسب‌ها و هشتگ‌های زیادی در معرفی برند و محصولات کمپانی استفاده کند. بنابراین مخاطبان به سمت صفحه اینستاگرام کمپانی سوق داده می‌شوند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ با IGTV اینستاگرام

 

IGTV یکی از بهترین بسترها برای دیجیتال مارکتینگ برندها است. IGTV قابلیت استفاده از فیلم‌های تبلیغاتی طولانی‌تر از استوری و پست را دارد. حتی در استفاده از بازاریابی مبتنی بر اینفلوئنسر مارکتینگ، IGTV بستر بسیار خوبی است. اینفلوئنسر مارکتر می‌تواند به صورت مفصل‌تر با مخاطبان تعامل داشته باشد.

 

هشتگ‌ها در اینستاگرام

 

نقش هشتگ‌ها در اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ

 

بخش بزرگی از تبلیغات در اینستاگرام بر پایه استفاده از هشتگ‌ها است. برندهای مختلف می‌توانند هشتگ خود در اینستاگرام را ثبت کنند. کاربران در صورت استفاده از محصولات برند، به صورت اتوماتیک با هشتگ گذاری در مسیر تبلیغات رایگان برای یک برند قرار می‌گیرند. هشتگ‌ها تعامل میان مصرف کننده و تولید کننده را افزایش می‌دهند.

 

 

۸ راهکار عملی آموزش فروش و سود بیشتر بیزینس شما از طریق شبکه‌های اجتماعی

 

 

قابلیت لایو در اینستاگرام

 

قابلیت لایو در اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ

 

حتی در بازاریابی با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به‌صورت آفلاین نیز می‌توان بستری برای تبلیغات آنلاین فراهم کرد. وقتی اینفلوئنسر مارکترها به مراسم، جلسات و حتی افتتاحیه برند خاصی برای تبلیغات آفلاین دعوت می‌شوند، می‌توان کاری کرد. با استفاده از امکان جالب پخش زنده در اینستاگرام می‌توان با یک تیر دو نشان زد. علاوه بر طرفداران اینفلوئنسر در مراسم به صورت آفلاین، شمار زیادی از دنبال کنندگان هم می‌توانند به صورت آنلاین مشارکت کنند.

 

منبع: bigcommerce

 

 

کالابرگ الکترونیک