طرز تهیه بیسکویت خانگی به ۲ روش ساده و شکلاتی در فر و بدون فر

طرز تهیه بیسکویت خانگی به ۲ روش ساده و شکلاتی در فر و بدون فر


5 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بیسکویت خانگی ساده و شکلاتی در فر و بدون فر

طعم بیسکویت آماده به هیچ وجه قابل مقایسه با بیسکویت خانگی خوشمزه نیست. کافی است یک‌بار خودتان امتحان کنید تا متوجه شوید. خبر خوب اینکه ما در سرویس آشپزی مجله کوروش طرز تهیه ساده و آسان بیسکویت خانگی خشک شکلاتی و ساده بدون فر در ماهیتابه و در فر را برایتان آماده کرده‌ایم. اگر رژیم لاغری دارید اصلا نگران نباشید، چون طرز تهیه بیسکویت رژیمی خانگی را نیز به شما خواهیم گفت.

 

 

طرز تهیه بیسکویت ساده خانگی در فر

 

طرز تهیه بیسکویت ساده خانگی در فر

 

 مواد لازم

 

آرد: ۲۸۰ گرم

کره: ۱۵۰ گرم

پودر قند: ۱۰۰ گرم

تخم مرغ: ۱ عدد

بیکینگ‌پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

 

مرحله اول؛ آماده کردن خمیر بیسکویت ساده

 

کره را بیرون یخچال قرار دهید تا کاملا نرم شود. سپس آن را به همراه پودر قند با همزن بزنید تا کرمی و روشن شود. اگر همزن ندارید دستکش آشپزی بپوشید و با نوک انگشتانتان کره و پودر قند را ترکیب کنید. حالا آرد و بیکینگ‌پودر را از الک رد کنید و در چند مرحله به این مخلوط اضافه کنید. نکته‌ای که باید برای تهیه خمیر بیسکویت خانگی بدانید این است که میزان دقیقی برای آرد وجود ندارد. خمیر بیسکویت در ابتدا شل و چسبناک است. شما باید آرد را به تدریج اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود. زمانی که بتوانید خمیر را با دست یا کاردک جمع کنید یعنی آرد کافی است. نکته مهم بعدی این است که به هیچ‌وجه خمیر بیسکویت را ورز ندهید. ورز دادن موجب می‌شود خمیر روغن بیاندازد و خراب شود. خمیرتان را در نایلون بپیچید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه انواع مافین (کاپ کیک غذایی) با مواد مختلف و خوشمزه

 

آماده کردن خمیر بیسکویت ساده

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی

 

مرحله دوم؛ قرار دادن خمیر در فر

 

اگر می‌خواهید بیسکویت را در بپزید، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و بین دو کیسه فریزر به ضخامت ۰.۵ سانتی‌متر باز کنید. در این مرحله می‌توانید به کمک کاتر به هر شکلی که دوست دارید خمیر را قالب بزنید. اگر کاتر ندارید می‌توانید با دهانه لیوان یا استکان بیسکویت گرد ساده درست کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید اما آن را چرب نکنید. کره درون خمیر به اندازه کافی روغن پس می‌دهد و بیسکویت‌ها نخواهند چسبید. بیسکویت‌ها را با کمی فاصله، روی سینی بچینید و برای ۱۳ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. پس از ۱۳ دقیقه زیر یکی از بیسکویت‌ها را چک کنید. اگر طلایی شده باشد پخت کافی است.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بیسکویت کوکی آدمک زنجبیلی

 

 

طرز تهیه بیسکویت خانگی بدون فر

 

یک تابه رژیمی یا نچسب را روی حرارت گرم کنید. زیر آن شعله‌پخش‌کن قرار دهید و پس از گرم شدن تابه، حرارت را کم کنید. بیسکویت‌ها را در تابه بچینید و در آن را قرار دهید. در این روش هم نیازی به چرب کردن تابه نیست، اگر از تابه رژیم استفاده می‌کنید، می‌توانید کف آن را کاغذ روغنی بیاندازید. زمان پخت مانند فر است، پس از حدود ۱۰ دقیقه بیسکویت‌ها را چک کنید.

 

طرز تهیه بیسکویت خانگی بدون فر

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بیسکویت کوکی کره بادام زمینی

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی و کاکائویی خانگی

 

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی و کاکائویی خانگی

 

برای تهیه بیسکویت خانگی شکلاتی یا کاکائویی نیز می‌توانید خمیر را به همان صورتی که گفته شد آماده کنید. هر چند قاشق غذاخوری که پودر کاکائو به خمیر اضافه کردید، از آرد آن کم کنید. پودر کاکائو را از الک رد کنید تا گلوله گلوله نشود. برای تهیه بیسکویت کاکائویی کرم دار خانگی، ابتدا اجازه دهید بیسکویت‌ها خنک شوند. پس از خنک شدن روی یک بیسکویت شکلات آب‌شده بمالید و یک بیسکویت دیگر روی آن بگذارید.

حتما بخوانید  مقدار مجاز مصرف زیتون در روز چند عدد است + بایدها و نبایدهای آن

 

 

طرز تهیه بیسکویت رژیمی خانگی بدون شکر

 

مواد لازم

 

جو پرک: ۱و ۱/۲ لیوان دسته ‌دار فرانسوی

آرد جو: ۱ لیوان دسته ‌دار فرانسوی

دارچین: ۳/۴ قاشق چای خوری

جوش شیرین: ۱/۴ قاشق غذاخوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

موز رسیده: ۲ عدد

خرما خردشده: ۳/۴ لیوان دسته ‌دار فرانسوی

وانیل: ۳/۴ قاشق چای‌خوری

کره: ۱/۴ لیوان دسته ‌دار فرانسوی

پودر نارگیل: ‌۱/۲ لیوان

 

طرز تهیه بیسکویت رژیمی خانگی بدون شکر

 

 مرحله اول؛ آماده کردن خمیر بیسکویت رژیمی

 

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

 

آرد جو، جو پرک، جوش شیرین، نمک و دارچین را در یک کاسه مخلوط کنید. موزها را در ظرفی دیگر با پشت چنگال یا گوشت‌کوب کاملا له کنید. تخم مرغ‌ها، وانیل و کره نرم‌شده را به موز اضافه کره و خوب هم بزنید. سپس مواد خشک را به همراه خرما و پودر نارگیل به مخلوط موزی اضافه کنید. پس از آن که کاملا مواد را ترکیب کردید یک قاشق یک قاشق از آن بردارید با دست گلوبه کنید. گلوله‌ها را روی سینی فر با کمی فاصله بچینید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک یخچالی کره بادام زمینی بدون فر

 

 

مرحله دوم؛ قرار دادن خمیر در فر

 

با فشار پشت چنگال کمی گلوله‌ها را صاف کنید تا رد چنگال روی آنها بماند. سینی را برای مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه در فر قرار دهید. وقتی پخت بیسکویت رژیمی تمام شد، اجازه دهید خنک شوند سپس آنها را از سینی جدا کنید.

 

کالابرگ الکترونیک