طرز تهیه نانایمو بار (دسر کانادایی) با پایه ویفر به صورت یخچالی و بدون فر

طرز تهیه نانایمو بار (دسر کانادایی) با پایه ویفر به صورت یخچالی و بدون فر


25 آذر 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه نانایمو بار (دسر کانادایی) با پایه ویفر به صورت یخچالی و بدون فر

نانایمو بار (Nanaimo bar) یک دسر اصالتا کانادایی است که به روش یخچالی و بدون نیاز به فر تهیه می‌شود. این دسر کانادایی به عنوان یکی از بهترین دسرهای دنیا در اصل از سه لایه ویفر، انواع مغزها و پودر نارگیل به عنوان پایه دسر، یک لایه خامه‌ای به عنوان لایه وسط دسر و یک لایه گاناش شکلاتی، به عنوان لایه رویی دسر، تشکیل شده است. البته انواع مختلفی نانایمو وجود دارند که در آنها از طعم‌‌دهنده‌های گوناگون استفاده می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش آموزش طرز تهیه نانایمو بار و نکات تهیه این دسر یخچالی را بخوانید.

مواد لازم برای لایه زیرین (لایه اول) نانایمو بار کانادایی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت (ویفر) ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر نارگیل ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز گردو یا بادام خرد شده نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر کاکائو ۵ قاشق غذاخوری
تخم مرغ در دمای محیط ۱ عدد

 

مواد لازم برای تاپینگ نانایمو بار (لایه دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر کاسترد (وانیلی) ۲ قاشق غذاخوری
خامه ۳ قاشق غذاخوری
کره نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر قند ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مواد لازم برای لایه رویی نانایمو بار (لایه سوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره ۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته‌ای ۱۰۰ گرم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان آماده‌سازی دسر نانایمو بار: ۴ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر نانایمو بار

مراحل طرز تهیه دسر نانایمو بار

برای درست کردن دسر نانایمو بار کانادایی یخچالی و بدون فر، به عنوان یکی از بهترین دسرهای خارجی، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: لایه زیرین نانایمو بار را آماده کنید

در اولین مرحله از دستور تهیه نانایمو بار، ابتدا لایه زیرین دسر را درست کنید. چون باید برای مدتی در یخچال بماند تا خودش را بگیرد. در یک ظرف مناسب، تخم‌ مرغ را بشکنید و با همزن بزنید تا کف کند و حجم بگیرد. در یک ظرف دیگر، کره را به روش بن‌ ماری و روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید.

شکر و پودر کاکائو را در حالی‌ که ظرف روی حرارت غیرمستقیم قرار دارد، اضافه کنید. تخم‌ مرغ زده شده را هم اضافه کنید و همه مواد را با هم بزنید. وقتی به خوبی مخلوط و یکدست شدند، ظرف را از روی حرارت بردارید.

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ، شکر، پودر کاکائو و کره را به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: لایه زیرین دسر را در قالب بریزید

در این مرحله، ویفر یا بیسکویت با طعم دلخواه را پودر کرده و با پودر نارگیل و مغز بادام خرد شده (یا مغز گردو و فندق) مخلوط کنید. مخلوط تخم مرغ را که در بالا درست کردید را به همراه ویفر پودر شده و پودر نارگیل و مغز بادام خرد شده را در یک قالب که با کره چرب کرده‌اید، بریزید. با پشت قاشق یا لیوان، روی مواد را محکم فشار دهید تا یکدست و منسجم شوند. سپس ظرف را برای حدود ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را کاملا بگیرد.

حتما بخوانید  ۱۵ راهکار ساده و موثر از بین بردن بوی ماهی از دست

برای خرید انواع ویفر و بیسکویت می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: لایه میانی نانایمو بار را درست کنید

در این مرحله سراغ لایه وسط دسر بیسکوییتی نانایمو بار بروید. پودر کاسترد‌، کره‌، خامه و پودر قند را در یک ظرف بریزید و با همزن بزنید تا کاملا مخلوط و غلیظ شوند. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و این مواد را روی لایه زیرین بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید.

برای خرید پودر کاسترد، قند و خامه به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: لایه رویی نانایمو بار را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه نانایمو بار، کره را با شکلات تخته‌ای در یک ظرف پیرکس بریزید و روی بخار آب کتری یا سماور قرار ‌دهید تا به روش بن ماری آب شوند. بعد از اینکه شکلات کاملا ذوب شد، صبر کنید تا کمی خنک شود. قالب دسر را از یخچال بیرون بیاورید و لایه شکلاتی را روی لایه دوم نانایمو بریزید. ظرف دسر را دوباره در یخچال بگذارید تا خنک شود.

شکلات تخته‌ای را به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله آخر: دسر نانایمو بار را سرو کنید

در نهایت، بعد از اینکه هر سه لایه دسر نانایمو بار، کاملا خودشان را گرفتند، نانایمو بار را با یک چاقو که گرم کرده‌اید، برش بزنید. این کار باعث می‌شود دسر ترک نخورد. دسر کانادایی نانایمو بار را در ظرف مناسب سرو کرده و همراه با چای یا قهوه میل کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه نانایمو بار کانادایی

فوت و فن‌های طرز تهیه نانایمو بار کانادایی

  • بیسکویتی را که برای لایه زیرین نانایمو بار انتخاب می‌کنید، ترجیحا از نوع کراکر یا ویفر باشد.
  • در صورتی‌که می‌خواهید لایه دوم سفت‌تر شود، ۱ قاشق چای‌خوری ژلاتین و ۲ قاشق غذاخوری آب را روی حرارت غیرمستقیم و به روش بن ماری ذوب و به مواد لایه دوم دسر اضافه کنید.
  • می‌توانید برای تهیه لایه دوم از شیر هم استفاده کنید و از میزان خامه کم کنید. در این صورت، باید مواد را روی حرارت قرار دهید تا به غلظت مناسب برسند، سپس به لایه زیرین اضافه کنید.
  • هر چند شکلاتی را که برای روی نانایمو بار انتخاب می‌کنید، به ذائقه شما بستگی دارد ولی بهتر است از شکلاتی استفاده کنید که کمی طعم تلخی داشته باشد تا به دستور پخت اصلی نزدیک‌تر شود.

تاریخچه دسر کانادایی نانایمو بار

تاریخچه دسر کانادایی نانایمو بار

نانایمو بار (Nanaimo bar) یکی از دسرهای معروف کانادایی است که به روش یخچالی تهیه می‌شود، بنابراین در پروسه تهیه کردن، نیازی به پخت ندارد. این دسر به نام شهر «نانایمو» در استان بریتیش کلمبیا کانادا نام‌گذاری شده است. محبوبیت نانایمو بار در شهر نانایمو باعث شد ساکنان محلی بسیج شوند تا در یک نظرسنجی از خوانندگان (نشنال پست) National Post به «شیرینی مورد علاقه خود در کانادا» رای بدهند.

در سال ۱۹۸۵‌، شهردار گریم رابرتز، مسابقه‌ای را برای یافتن دستور‌العمل نهایی نانایمو تدارک دید. دستورالعمل‌های زیادی برای نانایمو بار ارائه شد ولی درنهایت به اتفاق آرا، یکی از آن‌ها، توسط هیات داوران، انتخاب و نانایمو بار پس از معروف شدن به عنوان یک دسر کلاسیک کانادایی در نمایشگاهی در سال ۱۹۸۶، در سراسر کشور محبوب شد.

دسر کانادایی نانایمو بار اصلی از سه لایه تشکیل شده است: ویفر، مغزهای مختلف (گردو‌، بادام یا فندق) و پودر نارگیل به عنوان پایه دسر، یک لایه با مایه خامه‌ای در وسط و یک لایه گاناش شکلاتی در بالای آن. البته انواع مختلفی نانایمو وجود دارند که از طعم‌‌دهنده‌های گوناگون مانند نعناع، کره بادام زمینی، نارگیل‌، موکا و انواع مختلف شکلات تشکیل می‌شوند.

از چه ویفر یا بیسکویتی برای طرز تهیه نانایمو بار استفاده کنیم؟

در اصل یکی از اجزا و مواد اصلی برای تهیه دسر یخچالی نانایمو بار، ویفر یا بیسکویت است. اگرچه دستتان باز است تا از انواع ویفر و بیسکویت برای درست کردن این دسر کانادایی استفاده کنید، ولی کیفیت ویفر یا بیسکویت، تاثیر مستقیمی، هم بر طعم و هم بر بافت دسر دارد.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای خرمالو خوشمزه و براق به 3 روش ساده بدون شکرک

در ادامه بهترین ویفرها و بیسکویت‌هایی را که می‌توانید در طرز تهیه نانایمو بار به کار ببرید را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع ویفر

ویفر تیکرز کاکائویی فندفی با تکه‌های فندق

  • ویفر تیکرز کاکائویی فندقی با تکه‌های فندق ۲۰۰ گرمی و ۲۲ گرمی زرکام
  • ویفر وینکرز با کرم کاکائویی ۴۵ گرمی زرکام
  • ویفر وینکرز با کرم فندقی ۴۵ گرمی زرکام
  • ویفر وینکرز با کرم نارگیلی ۴۵ گرمی زرکام
  • ویفر تریپرز فندقی با روکش شکلات شیری ۲۲۰ و ۲۵ گرمی زرکام
  • ویفر چوکو تریپس کاکائویی با روکش شکلات تلخ ۵۰ گرمی زرکام

ویژگی‌های ویفرهای تیکرز از برند زرکام

«تیکرز» از انواع ویفرهای ترد و خوشمزه است که بعد از ورود به بازار، با استقبال بسیار گرمی مواجه شد. این ویفر در بسته‌بندی‌های کوچک و بزرگ برای هر سلیقه‌ای تهیه شده است و هم در تهیه انواع دسرها و هم به عنوان یک عصرانه یا میان‌وعده به کار می‌رود. نان ویفر ویکرز، بسیار ترد بوده و ۱۵ درصد محصول را تشکیل داده است. همچنین ماده اصلی و میانی این ویفر، ترکیبی بسیار لذیذ و خاص از کرم فندق،‌ شکلات با کیفیت و تکه‌های فندق بو داده شده است که طعمی خاص به این محصول بخشیده است.

در ویفرهای تیکرز زرکام، همچنین از هیچ طعم‌دهنده‌ مصنوعی استفاده نشده و کرم آن از ۸۵ درصد خمیر فندق طبیعی و ۱۰ درصد شکلات واقعی تولید شده است. علاوه بر این، تکه‌های فندق بو داده، ۱۳ درصد از لایه‌ میانی ویفر را تشکیل داده‌ که باعث شده‌، گرانول‌های فندق در کرم ویفر باقی‌ بماند و خواص فندق حفظ شود.

ویژگی‌های ویفرهای وینکرز از برند زرکام

چشیدن طعم وینکرز، حتما برای شما هم تجربه‌ای تازه از ویفر کلاسیک و ترکیبی عالی از کرم سبک فندق، نارگیل و … در بین لایه‌های ترد و کریسپی ویفر است. اگر به دنبال یک میان‌وعده سبک و سریع هستید یا اسنکی که بتوانید در هر زمانی روی آن حساب کنید، وینکرز یک انتخاب عالی به حساب می‌آید.

در تهیه وینکرز برند زرکام هم از هیچ مواد افزودنی غیر طبیعی استفاده نشده است و همه افراد در هر سنی و با هر شرایط سلامتی، با خیال راحت می‌توانند لذت خوردن آن را به خود هدیه دهند. از ویفرهای وینکرز همچنین در تهیه انواع دسر می‌توانید استفاده کنید.

انواع بیسکویت برند زرکام

بیسکویت کاکائویی بیس باکس

  • بیسکویت کاکائویی بیس باکس ۳۶ و  ۱۰۹ گرمی زرکام
  • بیسکویت کاکائویی با کرم وانیلی بیس باکس ۳۶ و ۱۰۹ گرمی زرکام
  • بیسکویت با تکه‌های کشمش وین جوی ۱۵۰ گرمی زرکام

ویژگی‌های بیسکویت‌های بیس باکس

بیسکویت‌های کاکائویی «بیس‌باکس» در دسته بیسکویت‌های ساندویچی (کرم‌دار) قرار می‌گیرد و جزو پرطرفدارترین انواع بیسکویت در جهان است که از دو لایه بیسکویت کاکائویی به همراه یک لایه کرم وانیلی تشکیل شده است. بیس‌باکس هم یک میان‌وعده‌‌ لذیذ و دلچسب در کنار نوشیدنی‌های مثل چای، قهوه، دمنوش، هات چاکلت و … است.

انواع کیک از برند زرکام

کیک وانیلی هانیپرز

  • کیک کاکائویی بریتونا با مغزی کاکائویی ۳۴ گرمی زرکام
  • کیک کاکائویی بریتونا با مغزی شاه توت ۳۴ گرمی زرکام
  • کیک وانیلی هانیپرز با مغزی کرم کاکائویی ۳۶ گرمی زرکام
  • کیک وانیلی هانیپرز با مغزی کرم وانیل ۳۶ گرمی زرکام

ویژگی‌های کیک وانیلی هانیپرز و بریتونا

کیک وانیلی با مغز کرم وانیل هانیپرز (Hanipers) و بریتونا، انتخاب‌های جذاب و عالی برای لذت بردن از لحظات شیرین هستند. این محصولات فوق‌العاده با کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر، به عنوان بهترین انتخاب‌ها برای تمام علاقه‌مندان به کیک و وانیل و کیک‌های مغزی با طعم‌های میوه‌ای مثل شاه‌توت و دوستداران شکلات و کاکائو به حساب می‌آیند. کیک وانیلی با مغزی کرم وانیل و کرم کاکائویی هانیپرز با وزن ۳۶ گرم در هر بسته و کیک کاکائویی بریتونا با مغزی کاکائویی و شاه توت، با اندازه‌ ۳۴ گرمی، خاطره یک طعم فوق‌العاده را در ذهنتان ماندگار می‌کنند.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

کالابرگ الکترونیک