طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی برای ولنتاین

طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی برای ولنتاین


21 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک دبل چاکلت برای ولنتاین

کیک‌ دبل چاکلت کافی شاپی طرفدارهای خاص خودشان را دارد. این کیک‌ با بافت نرم و کمی چسبناک، در دهان آب می‌شود و می‌توانید از ذره ذره آن لذت ببرید. حالا فکر کنید روی این کیک دبل چاکلت لذیذ و خوش‌طعم با یک لایه شکلات هم پوشیده شده باشد. یک کیک دبل چاکلت با گاناش شکلاتی مثل یک تیر و دو نشان برای عشاق شکلات است. تازه می‌تو‌انید روی آن را هم با میوه‌های زمستانی تزیین کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش با ما همراه باشید تا طرز تهیه کیک دبل چاکل شکلاتی کافی شاپی برای ولنتاین، تولد و مهمانی یاد بگیرید.

 

طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی

 

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

 

مواد لازم برای تهیه کیک دابل چاکلت شکلاتی

  • آرد: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شکر: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • نمک: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
  • وانیل: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
  • شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن: ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی روی دبل چاکلت

  • شکلات تخته‌ای: ۲۵۰گرم
  • خامه صبحانه یا قنادی: ۲۰۰ گرم

مراحل طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی

 

طرز تهیه کیک دبل چاکلت خیس

برای درست کردن دبل کیک چاکلت با گاناش کافی شاپی، مواد مورد استفاده در طرز تهیه این کیک ولنتاینی را از حدود ۳۰ دقیقه قبل در خارج یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند. بعد از ترکیب کردن اصولی مواد و درست کردن مایه کیک دبل چاکلت، آن را در قالب بریزید و در فر بگذارید. بعد از پختن کیک، روی آن را با گاناش تزیین کنید. این کیک برای آماده سازی به حدود ۲۵ دقیقه و برای پخت به حدود ۳۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

 

مرحله اول: مواد خشک را الک کرده و با هم مخلوط کنید

 

در دستور کیک دبل چاکلت ابتدا فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. در یک ظرف مناسب، آرد، بیکینگ پودر و نشاسته ذرت را ۳ مرتبه الک کنید. همه مواد را به همراه پودر کاکائو مخلوط کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه زولبیا جلبی (زولبیا افغانی) به ۲ روش بدون خمیر مایه و با‌ آن

 

مرحله دوم: وانیل، شکر، شیر و روغن را به زرده تخم مرغ اضافه کنید

 

زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را جدا از هم، در دو ظرف بریزید. زرده‌ها را با همزن به مدت ۵ دقیقه بزنید. وانیل و نصف شکر را به آرامی و در چند مرحله اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن، بزنید. مخلوطی که به دست می‌آید باید غلیظ، کشدار و یکدست باشد و نسبت به اول، حجمش دو برابر شده باشد. شیر و روغن را به زرده‌ها اضافه کنید و دوباره به هم بزنید.

 

مرحله سوم: شکر و نمک را با سفیده تخم مرغ بزنید

 

آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را به مایه کیک اضافه و با هم به خوبی مخلوط کنید. در ظرفی که سفیده تخم‌ مرغ را گذاشته بودید، بقیه شکر و نمک را بریزید و با همزن تا حدی بزنید که کاملا غلیظ شود و وقتی ظرف را برمی‌گردانید، مواد داخل آن نریزد.

 

مرحله چهارم: مایه کیک دبل چاکلت خیس را در قالب بریزید

 

سفیده و شکر و نمک را به ظرف زرده و پودر کاکائو انتقال دهید. زیاد مواد را به هم نزنید تا پف مایه کیک نخوابد. قالب را چرب و آردپاشی کنید. مواد کیک را در قالب بریزد و چند بار کف آن را به روی سطح بکوبید تا حباب‌ها خارج شوند. قالب را به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در فر بگذارید تا کاملا بپزد.

 

مرحله پنجم: کیک دابل چاکلت را در فر بپزید

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک خیس دبل چاکلت، قبل از خارج کردن کیک از فر، با خلال دندان تست کنید که کیک به خلال نچسبد. بعد از اینکه کیک پخت و آن را از فر خارج کردید، بعد از خنک شدن، کیک را روی یک توری پایه‌دار بگذارید.

 

طرز تهیه گاناش شکلاتی برای روی کیک دبل چاکلت

 

طرز تهیه گاناش شکلاتی برای روی کیک دبل چاکلت

 

مرحله اول: خامه و شکلات را با هم گرم کنید

 

برای تهیه لایه روی کیک دبل چاکلت با گاناش، خامه فرم گرفته قنادی یا خامه صبحانه را در یک ظرف روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی خامه گرم شد و اطراف آن را حباب شکل گرفت، شکلات را به آن اضافه کنید. بهتر است شکلات‌ها را خرد کنید تا راحت‌تر حل شوند. مواد را به هم بزنید تا وقتی که کاملا همه با هم مخلوط و یکدست شوند.

 

مرحله دوم: گاناش شکلاتی را روی کیک خیس بریزید

 

بگذارید مایه خامه و شکلات کمی از دما بیفتد و گاناش را روی کیک چاکلت بریزید به طوری ‌که شکلات‌های اضافی از کناره کیک بریزند و یک سطح صاف از گاناش روی کیک قرار داشته باشد. بگذارید گاناش خودش را بگیرد. به مدت ۲ ساعت کیک دبل چاکلت را در یخچال قرار دهید.

 

طرز تهیه کیک دبل چاکلت بدون فر

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش
حتما بخوانید  طرز تهیه خوراک ماش به 3 روش با گوشت و بدون گوشت

طرز تهیه کیک دبل چاکلت بدون فر

 

 

برای درست کردن کیک دابل چاکلت در قابلمه و بدون فر، بعد از تهیه مایه کیک مانند روش قبل، قالب مخصوصی را که برای کیک در نظر گرفته‌اید، چرب کنید یا داخل آن کاغذ روغنی بیندازید. سپس مایه کیک را در آن بریزید. یک قابلمه با سایز مناسب را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بگذارید تا گرم شود.

 

سپس کف آن را یک پایه فلزی بگذارید. روی پایه فلزی را قالب کیک بگذارید. دم کنی را روی قابلمه قرار دهید و حرارت را روی حالت بسیار ملایم تنظیم کنید. بهتر است از شعله پخش‌کن استفاده کنید. ۴۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا کیک بپزد و در این فاصله درب قابلمه را باز نکنید تا پف کیک نخوابد. بعد از این مدت، با خلال دندان تست کنید و از پختن کیک مطمئن شوید. اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبید کیک دبل چاکلت آماده است.

 

سپس شعله گاز را خاموش کرده و درب قابلمه را بردارید تا کیک خنک شود. کیک دبل چاکلت را با گاناش تزیین و سرو کنید.

 

فوت و فن های طرز تهیه کیک خیس اسفنجی دبل چاکلت

 

فوت و فن های طرز تهیه کیک اسفنجی دبل چاکلت

 

*دقت کنید شیری را که در طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی خودتان استفاده می‌کنید، حتما ولرم باشد چون در صورت سرد بودن، کیک سفت خواهد شد و در صورت داغ بودن هم به بافت تخم‌مرغ‌ها صدمه می‌زند و تخم مرغ‌ها با دمای شیر می‌پزند.

 

*اگر برای طرز تهیه کبک دبل چاکلت شکلاتی از توستر یا فر برقی استفاده می‌کنید، دما را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

 

*می‌توانید در دستور کیک دبل چاکلت کافی شاپی با گاناش قبل از اینکه مایه کیک دبل چاکلت را در قالب بریزید، به مدت ۳۰ دقیقه آن را استراحت دهید تا کیک خیس بافت اسفنجی خود را بعد از پخت بیشتر حفظ کند.

 

*بعد از این که کیک خیس دبل چاکلت را در فر گذاشتید، به مدت حداقل ۱۵ دقیقه، درب فر را باز نکنید. با این کار بافت اسفنجی و پف کیک از بین می‌رود.

 

*طرز تهیه کیک دبل چاکلت شکلاتی مشابه کیک کوییک میکس دبل چاکلت است و هر دو را می‌توانید برای ولنتاین و تولد و مهمانی یا عصرانه دورهمی سرو کنید.

 

سوالات متداول

 

برای تزیین کیک دبل چاکلت خیس از چه موادی استفاده کنیم؟

 

برای تزیین کیک دبل چاکلت کافی شاپی از چه موادی استفاده کنیم؟

 

انواع گاناش شکلاتی و وانیلی را می‌توانید برای روی کیک دابل چاکلت کافی شاپی استفاده کنید. حتی روی گاناش را می توان دراژه‌های رنگی یا مواد تزیینی دیگر، بریزید تا جلوه بیشتری پیدا کند.

 

قالب کیک دبل چاکلت شکلاتی چیست؟

 

برای کیک دبل چاکلت شکلاتی می‌توان از قالب‌های تک نفره هم استفاده کرد. قالب‌های مافین هم برای درست کردن کیک دبل چاکلت به کار می‌روند. اما در کل برای این کیک دست‌تان باز است تا از قالب با شکل‌های دلخواه مثل قلب، گل و … استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک