طرز تهیه نوشیدنی شکلات سفید داغ

طرز تهیه نوشیدنی شکلات سفید داغ


13 آبان 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شکلات سفید

 

۲۲ سپتامبر روز جهانی شکلات سفید است. اگر اهل خوردن شکلات باشید حتما در لیست انواع شکلات تا به حال طعم شکلات سفید را هم امتحان کرده‌اید. برای تزیین انواع کیک و شیرینی و دسر هم از شکلات سفید استفاده می‌شود. اما شکلات سفید واقعا شکلات است؟ بد نیست دقیق‌تر بدانیم شکلات سفید چیست و طرز تهیه شکلات سفید چگونه است. در سرویس آشپزی از مجله کوروش به شما می‌گوییم که داستان شکلات سفید واقعا چیست و طرز تهیه نوشیدنی شکلات سفید داغ را هم به شما می‌گوییم.

 

 

شکلات سفید واقعا شکلات است؟

 

شکلات سفید واقعا شکلات است؟

 

شکلات سفید چیست؟ آیا واقعاً شکلات است؟ آیا ارزش خوردن دارد؟ یک کارشناس شکلات به این سوالات پاسخ می‌دهد. شکلات سفید ممکن است متضادترین شیرینی جهان باشد، احتمالا در کنار شیرین بیان سیاه و آب نبات ذرت. اما شکلات سفید این شکلات نیست.

 

پس منطقی است که سالهاست آن را شکلات سوپر ساکارین و بی‌کیفیت لقب می‌دهند. از سوی دیگر ما عادت داریم شکلات صنعتی، با مواد اولیه و مواد نگهدارنده را بخوریم و خب طعم شکلات سفید که دیگر بدتر از اینها نیست.

 

علاوه بر این شکلات سفید حاوی شکر بسیار بیشتری نسبت به شکلات تلخ یا حتی شکلات شیری است و اگر وسواس اضافه وزن، چاقی و دیابت دارید قطعا انتخاب مناسبی برای شما نیست. از شکلات سفید و پودر شکلات سفید برای تزیین انواع کیک و شیرینی مثل ماکارون و کوکی، درست کردن انواع دسر مثل ترافل و نوشیدنی گرم و سرد و البته انواع بستنی استفاده می‌کنند.

 

 

بیشتر بخوانید:  نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه ماکارون فرانسوی شکلاتی

 

 

مواد تشکیل دهنده شکلات سفید

 

مواد تشکیل دهنده شکلات سفید

 

چه موادی در شکلات سفید وجود دارد؟ بیایید با آنچه می‌دانیم شروع کنیم: شکلات تلخ و شکلات شیری. هر دو از مواد جامد کاکائو (مواد قهوه‌ای، با نام مستعار پودر کاکائو) و کره کاکائو (چربی) تشکیل شده‌اند. از طرف دیگر، شکلات سفید هیچ ماده قهوه ای ندارد. فقط چربی دارد. شکر و پودر شیر یا خامه پودر را اضافه کرده و شکلات را می‌فروشید. و البته مقداری هل، آووکادو یا کلم بروکلی (بله، بروکلی، حقیقت دارد) هم به اندازه کافی در آن بریزید.

حتما بخوانید  ۲ روش طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی (چیکن رپ) با سس رپ مخصوص

 

 

طرز تهیه شکلات سفید

 

طرز تهیه شکلات سفید

 

از سال ۲۰۰۴ ، «شکلات سفید» شکلات محسوب می‌شود، به شرطی که حاوی حداقل ۲۰ درصد کره کاکائو، حداقل ۱۴ درصد مواد جامد شیر و ۳.۵ درصد چربی شیر و حداکثر ۵۵ درصد قند یا سایر شیرین کننده‌ها باشد.

 

برای تهیه کره کاکائو، ماده اصلی شکلات سفید، باید این چربی را از توده کاکائو (یا لیکور شکلات، اگرچه در آن هیچ الکلی وجود ندارد) جدا کنید که به طور طبیعی در دانه‌های کاکائو وجود دارد. ابتدا دانه‌های کاکائو را بو می‌دهند و پوست رویی آن را شکسته و جدا می‌کنند، سپس دانه‌های کاکائو را خشک می‌کنند. برای به دست آوردن شکلات سفید مرغوب، حدود یک هفته خشک کردن دانه‌های کاکائو زیر نور طبیعی خورشید زمان می‌برد.

 

البته روش‌های دیگری هم وجود دارد که دانه‌ها را سریع‌تر خشک می‌کند (معمولاً در تولید انبوه، از نور آفتاب استفاده نمی‌کنند) اما کاکائوی به دست آمده زیر نور آفتاب کیفیت بهتری نسبت به کاکائویی که با دستگاه خشک می‌شود دارد. در این مرحله دانه‌های خشک شده را تفت داده و سپس آن‌ها را آسیاب می‌کنند. در این مرحله، چربی کاکائو را با تحت فشار قرار دادن و پرس کردن ماده به دست آمده، از خود کاکائو جدا می‌کنند. در نهایت چیزی که باقی می‌ماند پودر کاکائو است.

 

نحوه تهیه شکلات سفید و روز جهانی آن

 

برای طرز تهیه شکلات سفید ماده به دست آمده در فرایند پرس را با مقادیر مختلفی از چرب کاکائو مخلوط می‌کنند تا در نهایت انواع شکلات را تهیه کنند. برای مثال در تهیه شکلات تلخ ساده مواد مورد نیاز عبارت است از: کاکائو، چربی کاکائو، شکر و وانیل. برای شکلات شیری به شکر، شیر یا شیر خشک، کاکائو، چربی کاکائو و وانیل نیاز است و البته در طرز تهیه شکلات سفید این مواد کاربرد دارند: شیر یا شیر خشک، شکر، چربی کاکائو و وانیل.

تخفیفات لبنیات افق کوروش
حتما بخوانید  طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی + فیلم آموزش تهیه

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شکلات مغزدار خوشمزه خانگی به ۴ روش برای ولنتاین

 

 

شکلات سفید چند درصد کاکائو دارد؟

 

مسئله اینجاست که شکلات سفید، حتی نوع مرغوب آن نهایتا ۳۳ درصد کاکائو دارد این در حالی است که مقدار کاکائو در شکلات تلخ حدود ۷۹ درصد است.

بد نیست بدانید که ما در دوران طلایی شکلات سفید زندگی می‌کنیم. دوره‌ای که شکلات‌های سفید با کیفیت بالا و با کمترین میزان شکر در دسترس ما هستیم و می‌توانیم از طعم آن‌ها لذت ببریم.

 

 

طرز تهیه شکلات سفید داغ؛ یک نوشیدنی زمستانی خوشمزه

 

طرز تهیه شکلات سفید داغ؛ یک نوشیدنی زمستانی خوشمزه

 

حالا که متوجه ترکیبات شکلات سفید شدید بد نیست طرز تهیه یک نوشیدنی خوشمزه با شکلات سفید را هم بلد باشید که در روزهای سرد زمستان حسابی می‌چسبد. برای تهیه یک لیوان شکلات سفید داغ نیاز داریم به:

 

 

شیر گرم: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکلات سفید خرد شده: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

 

برای درست کردن این نوشیدنی لذیذ ابتدا باید شکلات سفید را به روش بن ماری آب کنید. وقتی شکلات نرم و روان شد آن را در شیر داغ بریزید، هم بزنید و میل کنید. روی نوشیدنی را با دارچین یا پودر کاکائو تزیین کنید. توصیه می‌کنیم مقاله طرز تهیه هات چاکلت داغ به روش کافی شاپ را هم در مجله کوروش بخوانید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اصلی شکلات صبحانه نوتلا خانگی بدون شیر + نکات مهم تهیه نوتلا

 

 

سخن پایانی

 

قدمت شکلات به ۲۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد و اولین مردمانی که شکلات مایع را کشف کردند، آزتک‌ها بودند. شکلات نه تنها اندروفین‌های کاهش دهنده‌ی درد را به مغز ما وارد می‌کند، بلکه دارای ماده‌ی تئوبرومین بوده که مثل قهوه محرک است. شکلات از درخت کاکائوی تئوبروما به دست می‌آید که در مناطق استوایی پرورش داده می‌شود. تقریبا سه هزارسال است که در مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌کند.

 

 

منبع: chowhound

 

کالابرگ الکترونیک