چگونه یک تیپ تابستانی شیک و خنک داشته باشیم

چگونه یک تیپ تابستانی شیک و خنک داشته باشیم


16 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چگونه یک تیپ تابستانی شیک و خنک داشته باشیم

سر هم کردن یک تیپ و استایل تابستانی شیک و خنک از جمله دغدغه‌های خانم‌ها و آقایانی است که هم به نحوه لباس پوشیدن خود اهمیت می‌دهند و هم خنک و سالم ماندن پوست بدن به خصوص در زمان‌هایی که خارج از منزل و یا در محل کار هستند برای‌شان الویت دارد. در مجله کوروش به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید یک تیپ تابستانی شیک و خنک داشته باشید. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

یک تیپ تابستانی شیک؛ رنگ‌های شاد بپوشید

 

یک تیپ تابستانی شیک؛ رنگ‌های شاد بپوشید

 

تابستان فصل رنگ‌های گرم و شاد و مهیج است. بهترین انتخاب برای یک استایل تابستانه و یک تیپ تابستانی شیک استفاده هوشمندانه و درست از این رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها با یکدیگر است. می‌دانید بهترین رنگ‌ها برای تیپ تابستانی کدام رنگ‌ها هستند؟

 

رنگ‌های روشن، سفید، قرمز، سبز، زرد و نارنجی و آبی از جمله بهترین رنگ‌ها برای فصل تابستان هستند. اما این به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید از رنگ‌هایی مثل بنفش، گلبهی، صورتی، سرخابی یا خاکستری استفاده کنید. برای مثال رنگ خاکستری بهترین مکمل برای رنگ‌های قرمز و نارنجی و بنفش است. از سوی دیگر سفید با تمام رنگ‌ها ست می‌شود و یکی از بهترین رنگ‌ها برای احساس خنکی در فصل تابستان و داشتن یک استایل تابستانی مردانه و زنان و بچه‌گانه است.

 

*قرمز: یکی از شادترین رنگ‌ها که به خصوص در فصول پاییز و تابستان کاربردهای فراوانی دارد. تابستان فصل میوه‌های خوش‌رنگ و قرمز است و پوشیدن رنگ قرمز هم انرژی شما را بیشتر می‌کند و هم ترکیب آن با رنگ‌های سفید و خاکستری چشم‌نواز است.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه استایل شخصی خودمان را داشته باشیم و آن را بسازیم

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

*سفید: استفاده از رنگ‌های تیره مثل سیاه و قهوه‌ای تیره در فصل تابستان با جذب نور خورشید باعث بالا رفتن دمای بدن و احساس گرما می‌شود. به جای رنگ‌های تیره از رنگ‌های روشن به خصوص رنگ سفید در یک استایل تابستانه استفاده کنید.

 

*زرد و نارنجی: تابستان فصل پادشاهی خورشید در آسمان است. شاید به همین دلیل پوشیدن رنگ‌های قرمز و نارنجی به شما و اطرافیانتان احساس خوبی می‌بخشد. رنگ‌های زرد و نارنجی را می‌توانید با رنگ‌های آبی، بنفش و خاکستری ست کنید.

 

*سبز و آبی: رنگ‌های سبز و آبی به خاطر احساس آرامش، خنکی و شادابی که دارند از جمله رنگ‌های مناسب برای تیپ تابستانی هستند.

 

 

تیپ تابستانی شیک و خنک؛ لباس‌های آزاد بپوشید

 

تیپ تابستانی شیک و خنک؛ لباس‌های آزاد بپوشید

 

لباس‌های آزاد و راحت بهترین انتخاب برای یک تیپ شیک تابستانی هستند. به نظر می‌رسد در روزهای گرم سال جریان پیدا کردن هوا در زیر لباس احساس بهتری در بدن ایجاد کند تا پوشیدن لباس‌هایی که تنگ و چسبان هستند و سبب عرق کردن بدن می‌شوند. در این میان انتخاب مانتوی تابستانی آزاد و راحت با پارچه خنک و شلوار گشاد نخی یا لنین چند سالی است که حسابی در بورس است. برای یک تیپ تابستانی بچه‌گانه دخترانه و پسرانه هم سراغ لباس‌های آزد و خنک بروید. این لباس‌های خنک در استایل کژوال، استایل هنری و مینیمال مردانه و زنانه حسابی پرطرفدارند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ مد پرطرفدار و شیک برای استایل بهار و تابستان

 

 

در تابستان لباس‌های نخ و کتان و پنبه بپوشید

 

در تابستان لباس‌های نخ و کتان و پنبه بپوشید

 

پارچه‌های نخ، کتان و پنبه به خاطر سبکی و خنک بودن پارچه‌های مناسب برای یک تیپ شیک تابستانی هستند. بهتر است در فصل تابستان لباس‌هایتان را از پارچه‌هایی انتخاب کنید که به محض عرق کردن زود خشک شوند. در میان تمام اجناس پارچه، نخ، کتان و پنبه این ویژگی را دارا هستند. پارچه‌های ضخیم و الیاف مصنوعی و پلاستیکی سبب تعریق، عرق‌سوز شدن و مشکلات پوستی و علاوه بر این بوی بد بدن می‌شوند. یادتان باشد که حتما لباس زیرتان را هم از جنس نخ و پنبه انتخاب کنید و به هیچ‌وجه از الیاف مصنوعی و پلاستیکی استفاده نکنید.

 

 

برای تیپ تابستانی شیک و خنک «کلاه» ایده مناسبی است

 

برای تیپ تابستانی شیک و خنک «کلاه» ایده مناسبی است

 

داشتن کلاه در فصل تابستان برای کودک و پیر و جوان امری لازم است. کلاه از تابش مستفیم نور خورشید به مو و پوست صورت‌تان پیشگیری کرده و از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. شاید پوشیدن کلاه در فصل تابستان همیشه انتخاب شیکی نباشد اما بزرگ‌ترین مزیتش جلوگیری از تابش اشعه ماورابنفش به پوست سر و صورت‌تان است. اگر هم نمی‌خواهید تیپ‌تان به هم بریزد به یک کلاه‌فروشی بروید و یک کلاه مناسب با تیپ و استایل تابستانه انتخاب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی شاد تابستانی 

 

 

عینک آفتابی خلبانی بزنید

 

عینک آفتابی خلبانی بزنید

 

خلبان‌ها همیشه شیک و مطابق مد روز لباس می‌پوشند. اگر برای انتخاب آفتابی دو دل هستید و نمی‌توانید یک مدل شیک انتخاب کنید بهترین انتخاب عینک برای یک تیپ تابستانی عینک‌های آفتابی خلبانی هستند. عینک آفتابی‌های خلبانی علاوه بر این‌که همیشه در بورس هستند، برای خانم‌ها و آقایان مناسبند، ظاهری زیبا و شکیل دارند و معمولا روی تمام فرم‌های صورت به خوبی می‌نشینند. با این وجود هر مدل عینک آفتابی که انتخاب می‌کنید از استاندارد بودن شیشه‌های آن که به معنای جلوگیری از عبور اشعه‌های فرابنفش نوع A و B است مطمئن شوید.

 

 

جواهرات و زیورآلات با رنگ‌های طبیعت برای تیپ شیک تابستانی

 

یکی از ترفندهای شیک‌پوشی در تیپ تابستانی شیک و خنک کنار گذاشتن جواهرات و زیورآلات مشکی و استفاده از رنگ‌های نزدیک به زمین و طبیعت است. النگو، دستنبد، گوشواره و گردنبند به رنگ‌های آبی، طلایی، صورتی، قهوه‌ای، سبز و زیورآلاتی که سنگ فیروزه، کوارتز، یافوت و یشم دارند بهترین انتخاب برای فصل یک تیپ تابستانی شیک هستند. این رنگ‌های طبیعی و شاد با رنگ‌هایی که برای لباس‌های تابستانی انتخاب می‌کنید به زیبایی ست می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی جواهرات و زیورآلاتی که در سال ۲۰۲۱ احتمالاً ترند می‌شوند

 

 

آرایش ملایم برای تیپ شیک تابستان

 

برای یک تیپ شیک تابستانی شیک و خنک آرایش ملایم داشته باشید

 

تابستان فصل رنگ‌های شاد و تند است اما این قانون در مورد آرایش تابستانی صدق نمی‌کند. برای یک تیپ تابستانی شیک و خنک به جای رنگ‌های غلیظ و سنگین از میکاپ ملایم و سبک استفاده کنید. برای مثال رژلب‌های بژ، کالباسی و رژلب‌هایی با تن نارنجی و طلایی انتخاب‌های تابستانی مناسبی هستند. به جای رژگونه‌های تیره و سنگین از یک رژگونه بژ، طلایی یا هلویی ملایم استفاده کنید. بهترین رنگ موها برای فصل تابستان هم رنگ‌های روشن و بلوند و نیز رنگ‌های طبیعی هستند.

 

برای سایه چشم هم از رنگ‌های بژ، طلایی، صورتی خیلی ملایم و کرم استفاده کنید. خط چشم‌های پهن و سنگین را کنار بگذارید و با یک ریمل سبک چشم‌هایتان را آرایش کنید. کرم‌پودرهای سنگین انتخاب‌های خوبی برای فصل تابستان نیستند زیرا در این فصل پوست نیاز به تعریق دارد، کرم پودر مانع این تعریق طبیعی می‌شود، در نتیجه پوست دچار مشکلاتی مثل جوش و آکنه و منافذ باز می‌شود، به جای کرم‌پودر و پنکیک در فصل تابستان از ضدآفتاب‌های ترجیحا بی‌رنگ با SPF مناسب استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ مرحله ساده و قدم به قدم آموزش آرایش ملایم صورت

 

 

برای یک تیپ تابستانی کیف قهوه‌ای انتخاب مناسبی است

 

برای یک تیپ تابستانی کیف قهوه‌ای انتخاب کنید

 

رنگ قهوه‌ای ملایم و عسلی بهترین انتخاب برای کیف در یک تیپ تابستانی است. اگر قرار است فقط یک کیف در طول فصل تابستان داشته باشید رنگ قهوه‌ای ملایم را انتخاب کنید. مطمئن باشید با انتخاب رنگ قهوه‌ای برای کیف تابستانی‌تان یک تیپ شیک و مد روز در انتظار شماست.

 

 

لباس آستین بلند انتخابی مناسب برای فصل تابستان

 

لباس آستین بلند انتخابی مناسب برای فصل تابستان

 

اگر چه اغلب مردم تصور می‌کنند تابستان فصل پوشیدن پیراهن‌ها و تی‌شرت‌های آستین کوتاه است اما حقیقت این است که لباس‌های نخی و خنک آستین بلند و یقه‌دار گزینه‌های مناسب‌تری به خصوص برای یک تیپ تابستانی مردانه هستند. لباس‌های آستین بلند و یقه‌دار مانع تابش اشعه خورشید به پوست و صدمات ناشی از آن مثل تغییر رنگ پوست و آفتاب‌سوختگی می‌شوند. اما اگر شغل و فعالیت‌تان به گونه‌ای است که ساعات طولانی زیر نور مستقیم آفتاب قرار نمی‌گیرید تی‌شرت‌های آستین کوتاه و یقه‌دار با رنگ‌های شاد انتخاب‌هایی ایده‌آل برای فصل تابستان هستند.

 

 

عطر و ادکلن ملایم؛ یک انتخاب هوشمندانه برای تیپ تابستانی

 

عطر و ادکلن ملایم؛ یک انتخاب هوشمندانه برای تیپ تابستانی

 

اگر قصد خرید عطر و ادکلن برای فصل تابستان را دارید بهتر است سراغ رایحه‌های خنک و ملایم بروید. برخلاف تصور عموم بدترین انتخاب عطر و ادکلن برای فصل تابستان عطرهای سنگین و غلیظ هستند که هم باعث سردرد خودتان و اطرافیان می‌شوند و هم بوی عرق بدن را بیشتر به مشام می‌رسانند.

 

بهترین عطرها برای فصل تابستان آن‌هایی هستند که حس تازگی وخنکی را در ذهن تداعی می‌کنند و معمولاً در مواد لطیفی مانند روغن پوست میوه‌ها و گل‌ها موجودند. همچنین ترکیب رایحه مرکباتی چون لیمو، پرتقال و گریپ فروت و گل‌هایی مثل یاسمن، یاس، گل صد تومانی، میوه‌هایی چون سیب، گلابی، هلو و آناناس و روغن‌هایی مثل نارگیل و وانیل ایده‌آل ترین رایحه‌ها برای انتخاب یک عطر تابستانی است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ عطر از خوشبو‌ترین و پرفروش‌ترین عطرهای زنانه تابستانی

 

 

مهم‌ترین نکته یک تیپ تابستانی شیک؛ دوش بگیرید

 

مهم‌ترین نکته یک تیپ تابستانی شیک؛ دوش بگیرید

 

شکی نیست که مهم‌ترین اصل برای داشتن یک تیپ شیک به خصوص در فصل تابستان رعایت نظافت و تمیزی است. اگر در طول روز زیاد بیرون از منزل هستید و فعالیت بدنی دارید، یا از آن‌دسته آدم‌هایی هستید که بوی عرق بدن‌شان تند است حتما دوش گرفتن روزانه را در دستور کارتان قرار بدهید. برای از بین بردن بوی عرق که امری ناگزیر و واکنش طبیعی بدن است به جای دوش گرفتن با عطر و اسپری با آب ولرم دوش بگیرید. رعایت تمام نکات بالا برای داشتن یک تیپ شیک تابستانی بدون در نظر گرفتن نظافت شخصی و پاکیزگی بی‌فایده است.

 

 

کالابرگ الکترونیک