۵ خاصیت درمانی عجیب قهوه سبز با طریقه دم کردن قهوه سبز برای لاغری

۵ خاصیت درمانی عجیب قهوه سبز با طریقه دم کردن قهوه سبز برای لاغری


5 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طریقه دم کردن قهوه سبزی برای لاغری

قهوه سبز همان قهوه کال و بو نداده است که به خاطر حرارت ندیدن میزان کافئین و بخصوص پولیفنول ها، اسید کلروژنیک، کافئیک و کینیک آن بیشتر از قهوه بو‌داده است. در نتیجه خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی آن برای سلامت بدن از قهوه معمولی بیشتر است. به نظر می‌رسد این پولیفنول‌های موجود در قهوه سبز هستند که اثرات مثبتی روی سلامت انسان و لاغری دارند. در مجله کوروش با ما همراه باشید تا هم از خواص قهوه سبز برای پوست و کبد چرب و پیشگیری از آلزایمر و … و هم طریقه دم کردن قهوه سبز برای لاغری و … را به شما بگوییم.

خواص درمانی بی‌نظیر قهوه سبز برای سلامتی

 

خواص درمانی بی‌نظیر قهوه سبز برای سلامتی

 

۱- کاهش وزن و لاغری

 

قهوه سبز سرشاراز اسید کلروژنیک و پولیفنول است. به اعتقاد برخی پزشکان اسید کلروژنیک خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و به همین دلیل به کاهش فشار‌خون و کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت قهوه سبز با افزایش عملکرد سوخت و ساز بدن و متابولیسم سبب کاهش وزن و لاغری می‌شود. با این‌همه در مورد خواص لاغری هیچ ماده غذایی نمی‌توان اغراق کرد. یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می‌شود. علاوه بر این قهوه به‌دلیل دارا بودن کافئین، می‌تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همین افزایش متابولیسم، چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، بنابراین واقعیت این است که یکی از خواص درمانی قهوه سبز این است که  روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به‌طور منطقی و با رعایت اصول صحیح تغذیه و ورزش مصرف شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۷ خواص درمانی شگفت انگیز و معجزه آسای قهوه قارچ گانودرما

 

 

۲- کاهش فشار و قند خون

 

کاهش فشار و قند خون با خوردن قهوه سبز

 

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه سبز به کاهش فشارخون کمک می‌کنند. از سوی دیگر تأثیر قهوه در کنترل قند خون به خاطر پولیفنول‌ها و اسید کلروژنیک موجود در آن است. این ترکیبات روی هورمون‌های ترشح شده از لوله گوارش تأثیر گذاشته و جذب گلوکز (قند) را کاهش می‌دهند. البته نوشیدن این قهوه به تنهایی نه سبب کاهش فشار خون و نه پایین آوردن قند خون می‌شود. رعایت یک رژیم غذایی اصولی و سالم در کنار نوشیدن روزانه ۲ فنجان قهوه سبز به کاهش فشار خون و قند خون کمک می‌کند.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه هات‌ چاکلت غلیظ کافی شاپی با شیر و بدون شیر

 

 

۳- پیشگیری از آلزایمر

 

پلیفنول‌های موجود در قهوه سبز مانع تشکیل پلاک «آمیلوتید» می‌شود که عامل اصلی ابتلا به بیماری آلزایمر یا همان زوال عقل است. از سوی دیگر کافئین موجود در قهوه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. اگر در طول روز ۲ فنجان قهوه سبز یا قهوه معمولی مصرف کنید ۶۵ درصد کمتر از کسانی که اصلا قهوه میل نمی‌کنند خطر ابتلا به آلزایمر شما را تهدید می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل علمی شگفت‌انگیز برای اثبات خواص درمانی قهوه

 

 

۴- کاهش احتمال ابتلا به کبد چرب

 

کاهش احتمال ابتلا به کبد چرب با قهوه سبز

 

تاثیر عملکرد خواص درمانی قهوه سبز در احتمال پیشگیری از چرب شدن کبد در انسان هنوز ثابت نشده است. اما طبق تحقیقاتی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده است اسید کلروژنیک موجود در قهوه از کبد در برابر مضرات رژیم‌های غذایی نامناسب محافظت می‌کند. علاوه بر این کافستول و کاوئول موجود در این قهوه باعث تحریک آنزیم‌های سم‌زدای کبد و محافظت از آن می‌شوند. از سوی دیگر خواص قهوه سبز به صورت دم کرده برای شفافیت و سلامت پوست هم بی‌نظیر است.

 

 

۵- سرحال‌ و هوشیار شوید

 

همانطور که کافئین موجود در قهوه معمولی خستگی را از بین برده و سطح هوشیاری را بالا می‌برد. یکی دیگر از خواص درمانی قهوه سبز این است که به دلیل میزان ۲ تا چهار برابر کافئین موجود در آن این تاثیر را بیش از پیش بر روی بدن انسان می‌گذارد، میزان هوشیاری را بالا برده و باعث افزایش تمرکز می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: چای بخوریم یا قهوه؛ کدام یک واقعا برای سلامتی مفید است؟

 

 

طریقه دم کردن قهوه سبز برای لاغری

 

طریقه دم کردن قهوه سبز برای لاغری

 

قهوه سبز را چگونه بخوریم؟ به جای استفاده از پودر آماده و فوری قهوه سبز بهتر است خودتان آن را در خانه تهیه کنید. برای دم کردن قهوه سبز به یک فنجان دانه قهوه ، یک قوری و یک قابلمه نیاز دارید. مثل قهوه معمولی می‌توانید از پودر و هم از دانه‌های قهوه سبز استفاده کنید. اگر می‌خواهید دانه قهوه را دم کنید ابتدا دانه‌های قهوه را با آب بشورید.

 

نسبت آب به قهوه سه به یک است. پس سه فنجان آب و یک فنجان دانه قهوه را در قابلمه بریزید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و صبر کنید تا روی حرارت ملایم به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه به آرامی بجوشد. مخلوط آب و قهوه را مرتب هم بزنید تا دانه‌های قهوه به خوبی با آب جوش ترکیب شوند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه سوپ گوجه و خامه خوشمزه به روش ایتالیایی و مدیترانه ای

 

بعد از ۱۵ دقیقه مواد داخل قابلمه را از یک صافی رد کنید و اجازه دهید کمی خنک شود و سپس آن را میل کنید. خواص قهوه سبز با دارچین چندین برابر می‌شود. برای افزایش طعم و عطر قهوه سبز هم بعد از دم کشیدن به آن کمی پودر دارچین اضافه کنید.

 

دم کردن قهوه سبز برای لاغری

 

برای لاغری و کاهش وزن با قهوه سبز یادتان باشد ورزش و رعایت رژیم غذایی اصولی را فراموش نکنید. برای مصرف قهوه سبز تعادل را رعایت کنید. مصرف بیش از دو فنجان قهوه سبز حتی برای لاغری شکم و کاهش وزن هم در طول روز برای بدن مضر است. از سوی دیگر مصرف این قهوه برای برخی افراد به طور کلی مضر است و توصیه نمی‌شود:

 

*زنان باردار و شیرده

 

*افراد مبتلا به بیماری‌های انعقاد خون

 

*برای بهره‌گیری از خواص درمانی قهوه سبز آن انوارا با فاصله حداقل ۲ ساعت از مصرف مکمل‌های حاوی روی و آهن مصرف کنید زیرا از جذب روی و آهن جلوگیری می‌کند.

 

*قهوه سبز را همراه داروهای ضد دیابت مصرف نکنید زیرا کلروژنیک اسید موجود در آن اثر این داروها را تشدید می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید قهوه؛ روش تشخیص قهوه اصل از تقلبی

 

 

مضرات قهوه سبز چیست؟

 

در مجموع برخی عوارض قهوه سبز در صورت رعایت نکردن میزان صحیح مصرف و نیز در افرادی که برای میل کردن آن محدودیت دارند عبارتند از:

 

بی‌خوابی، سردرد، اضطراب و بی‌قراری، سندروم روده تحریک‌پذیر، اسهال، استفراغ، تهوع، افزایش سطح کلسترول خون به دلیل وجود کافئین تصفیه نشده در قهوه و شکستگی استخوان در نتیجه استئوپروز. در حقیقت کافئین و سایر ترکیبات موجود در این قهوه مقدار آزاد شدن کلسیم از استخوان‌ها را افزایش می‌دهند. در نتیجه کلسیم از طریق ادرار دفع و همین امر باعث ضعیف شدن استخوان‌ها می‌شود. به همین دلیل افراد مبتلا به استئوپروز به خصوص در زنان یائسه باید مصرف کافئین خود را به کمتر از ۳۰۰ میلی‌گرم در روز کاهش دهند (۲-۳ فنجان قهوه در طی روز).

 

کالابرگ الکترونیک