ویژگی های طلایی که شما را به شدت باهوش می کند

ویژگی های طلایی که شما را به شدت باهوش می کند


5 خرداد 1397 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ویژگی های طلایی که شما را به شدت باهوش می کند

شما هیچ هوشی ندارید، پسر شما خیلی باهوش است، متاسفانه شما در هوش از آخر رتبه اول را کسب کرده اید، این ها نمونه جملاتی است که بارها با آن ها روبرو شده ایم؛ البته ممکن است که کسی مستقیم به ما گفته است یا اینکه در خصوص کسی دیگر به کاربرده ایم یا شنیده ایم.

هوش، اصطلاحی است که حتی به غیر از معنای تخصصی نیز، آن را در گفتار عامیانه هم به کار می بریم:” کم هوش جان، اول باید دکمه ON را بزنی تا روشن بشه.” اما واقعا هوش به چه معناست و چرا بعضی افراد در جامعه به اصطلاح باهوش نامیده می شوند؟

 

هوش چیست؟

 

هوش

 

تعریف علمی و مختصری که می توان برای هوش تعریف کرد، شامل:

” هوش یک نوع توانایی و فرآیند ذهنی است و شامل توانایی و قابلیت هایی مختلفی مانند درک منطقی، خودآگاهی، حل مساله، زبان، یادگیری و غیره است.”

 

باهوش کیست؟

 

حال این سوال مطرح می شود که به چه شخصی باهوش می گویند. فرد باهوش، کسی نیست که از فضا یا کره دیگر به زمین آمده باشد، بلکه آن ها بلد هستند که از توانایی و فرآیندهای ذهنی خود که در بالا بیان شد، به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. آن ها برخلاف افراد دیگر، هر روز خود را به یک چالش دعوت می کنند و سعی می کنند تا با بهره گیری از قدرت، چالش و مسائل خود را حل کنند.

 

همه باهوش هستیم….

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

همه ما باهوش هستیم و به عبارتی دیگر هرکسی در یک زمینه ای استعداد لازم را دارد؛ اما به قول انیشتین اگر از یک ماهی بخواهیم که از درختی بالا برود و اگر نتواند نشاندهنده ضعف او است، تا آخر عمر خود را یک کودن به تمام معنا می داند. همه ما هوش لازم را داریم و خداوند هیچ مخلوقی را بدون هوش نیافریده است؛ اما نحوه استفاده از هوش و استعداد و چگونگی شناخت آن است که شما را در دسته باهوش ها قرار می دهد.

 

چگونه باهوش باشیم؟

 

همیشه برایمان سوال بوده است که چگونه مانند افراد باهوش باشیم؟ افراد باهوش در زندگی خود چه فعالیت هایی را انجام می دهند؟ در ادامه این مقاله قصد داریم تا ده فعالیت کمک کننده برای باهوش کردن شما را بیان کنیم.

 

  1. خودباوری

اول از همه باید خودتان را باور کنید. شما باید باور کنید که توانایی انجام یک کار خاصی را دارید. به هیچ وجه به حرف های ناامیدکننده دیگران گوش ندهید. شما تا به توانایی های خود ایمان پیدا نکنید، این اجازه را به دیگران می دهید که با حرفهایشان ناامیدتان کنند.

 

  1. به مشکلات سلام کنید

افراد باهوش هیچگاه از مشکلات فرار نمی کنند و جای خالی نمی دهند، بلکه به آن ها سلام کرده و اجازه اسیر شدن زندگی خود توسط مشکلات را نمی دهند. افراد باهوش در برابر مشکلات، آن ها را به دقت تحلیل کرده و برای هر جز نیز به دنبال یک راه حل مناسب خواهند بود.

 

  1. کمتر سخن می گویند

3. کمتر سخن می گویند

 

افراد باهوش به هیچ وجه علاقه ای ندارند تا با حرف خود را به دیگران ثابت کنند، برای همین سعی می کنند تا به دور از بقیه باشند و بیشتر به کار خود فکر کنند. سخن گفتن باعث می شود که افراد تمرکز فکری خود را از دست دهند و از این رو بیشتر زمان خود را صرف فعالیت های بیهوده کنند.

 

  1. شب ها بیدار می مانند

شب بیدار بودن یکی از خصلت های افراد باهوش است؛ البته افراد باهوش در شب ها بیشتر به کار و فکر کردن در خصوص بهتر انجام دادن آن می پردازند و به دنبال این هستند تا در اثر خستگی ناشی از کار به خواب بروند. افراد باهوش شب را برای کار کردن انتخاب می کنند زیرا محیط شب نسبت به روز ساکت تر است و بهتر از دیگر زمان ها می توانند تا تفکر کنند.

 

  1. با هم نوعان خود در ارتباط هستند

با هر کسی بگردی و الگو بگیری، مانند او می شوی. این یک اصل است و هیچ تردیدی در آن وجود ندارد. افراد باهوش به دنبال افرادی همانند خود هستند، البته نه شخصی که هوش زیادی دارد؛ بلکه کسی که به خود و توانایی هایش اهمیت می دهد و همیشه به دنبال چالش و روش های نوین برای حل مشکلات خود است. به عبارتی دیگر افرادی که خصلت همانند خود دارند.

 

  1. پیشرفت اندیش هستند

افراد باهوش به دنبال پیشرفت در زندگی خود دارند. این پیشرفت می تواند علمی و معنوی باشد. آن ها از ساکن بودن متنفر هستند و هر روز به دنبال این هستند تا نسبت به گذشته، حداقل یک نکته جدید را فرا بگیرند.

 

  1. مطالعه می کنند

7. مطالعه می کنند

 

افراد باهوش همیشه به دنبال مطالعه هستند. آن ها در طول روز، مقداری از وقت خالی خود را به مطالعه کتاب هایی در خصوص موضوع کاری خود یا متفرقه اختصاص می دهند. آن ها به دنبال این هستند تا با مطالعه، دانش خود را زیاد کنند و همراه با کتاب تفکر کنند.

 

  1. تواضع دارند

همانطور که در بالا گفتیم، افراد باهوش به دنبال این نیستند تا با حرف خود را ثابت کنند. آن ها اگر در جمعی قرار بگیرند، نسبت به بقیه ساکت تر هستند و به دنبال این روش تا با انجام فعالیت هایی، استعداد خود را نشان دهند. در واقع به نوعی تواضع دارند و خاکی هستند و سعی می کنند تا به جای فخر فروختن، به دیگران با تواضع خود کمک کنند.

 

  1. متکلم نیستند

افراد باهوش به جای حرف زدن، بیشتر گوش می دهند. به عبارتی دیگر آن ها به جای اینکه نخستین فردی باشند که حرف بزنند، اول از همه به حرف طرف مقابل خود گوش می دهند تا بهتر بتوانند براساس حرف های او و تحلیل آن ها، بهترین پاسخ را بدهند.

 

  1. خود را درگیر کارهای جدید می کنند

افراد باهوش همیشه دنبال چالش هستند، در واقع سعی می کنند تا با وارد شدن به یک چالش جدید، ذهن خود را همیشه درگیر و فعال نگه داشته و ساکن بودن فعال فراری هستند. آن ها به دنبال کارهای جدید هستند تا با افراد جدیدی در حوزه کاری خود معاشرت کنند.

 

کالابرگ الکترونیک