طرز تهیه بلال پنیری با هواپز (ایرفرایر) در ۱۵ دقیقه

طرز تهیه بلال پنیری با هواپز (ایرفرایر) در ۱۵ دقیقه


31 تیر 1403 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بلال پنیری با هواپز

یکی از محبوب‌ترین انواع روش‌های پخت بلال، بلال پنیری است که با انواع پنیرهای کشدار یا پنیر پارمزان تهیه می‌شود. بلال پنیری را هم می‌توانید در فر و هم در هواپز یا در سرخ کن بدون روغن درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه بلال پنیری با هواپز و فوت و فن های خوشمزه شدن بلال پنیری در ایرفرایر را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه بلال پنیری در ایرفرایر (برای ۲ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بلال شیری ۲ عدد
شیر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره ۵۰ گرم
پنیر پارمسان (رنده شده) نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
فلفل سیاه به مقدار دلخواه
پودر فلفل پاپریکا و پودر آویشن به مقدار دلخواه
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت بلال پنیری در ایرفرایر: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه بلال پنیری با هواپز

مراحل طرز تهیه بلال پنیری با هواپز

بلال پنیری را می‌توانید به عنوان عصرانه یا تنقلات و حتی برای دورهمی‌های خودمانی، تهیه و به صورت گرم سرو کنید. بلال برای مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. در ادامه مراحل طرز تهیه بلال پنیری با هواپز را به ترتیب زیر دنبال کنید.

مرحله اول: بلال‌ها را آماده کنید

ابتدا برای تهیه این تنقلات خوشمزه و مقوی خانگی، پوست یا همان برگ‌های بلال‌ها را بگیرید و ریشه‌های نازک ذرت را جدا کنید. ذرت‌ها را بشویید و با دستمال حوله‌ای خشک کنید. بلال‌ها را روی تخته آشپزخانه بگذارید و با چاقو از وسط نصف کنید.

مرحله دوم: بلال‌ها را بجوشانید

مثل روش پخت بلال در شیر در یک قابلمه ۱ لیوان آب بریزید. نصف لیوان شیر و کره را هم به آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و بلال‌ها را در قابلمه بگذارید. بهتر است آب و شیر، روی بلال‌ها را بپوشاند. درب قابلمه را روی آن بگذارید. اجازه دهید شیر و آب بجوشند. شعله را کم کنید و اجازه دهید بلال‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند و نرم شوند و طعم شیری و کره‌ای بگیرند.

حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه انار پلو مجلسی با مرغ و گوشت تکه ای و قلقلی

در صورت تمایل می‌توانید انواع شیر و انواع کره حیوانی یا کره گیاهی را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: بلال‌ها را مزه‌دار کنید

در این مرحله، بلال‌ها که کمی نرم شدند، آنها را از قابلمه بیرون بیاورید و در یک آبکش بگذارید تا آب و شیر اضافی آن خارج شود. سپس هواپز را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌ گراد، به مدت ۳ تا ۴ دقیقه گرم کنید.

در یک کاسه، مقداری فلفل سیاه، پودر فلفل پاپریکا و پودر آویشن را با هم مخلوط کنید و از این مخلوط، روی بلال‌ها بپاشید تا همه بلال‌ها به ادویه آغشته شوند.

شما می‌توانید انواع ادویه معطر غذا مثل فلفل سیاه، پودر فلفل پاپریکا و پودر آویشن را به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم: بلال‌ها را در ایرفرایر بپزید

روی بلال‌های مزه‌دار شده، آبلیمو بریزید. سپس با برس آشپزی یا با اسپری، روی بلال‌ها را به روغن زیتون آغشته کنید. بعد از گرم شدن هواپز (ایرفرایر)، بلال‌ها را در دستگاه بگذارید و درب آن را ببندید.

به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد درب هواپز را باز کنید. روی ذرت‌ها، پنیر پارمزان بپاشید. دوباره بلال‌ها را برای ۳ تا ۵ دقیقه در هواپز بگذارید. درجه هواپز را روی ۲۰۰ درجه تنظیم کنید و اجازه دهید پنیرها ذوب شوند.

شما می‌توانید آبلیمو، پنیر پارمسان و روغن زیتون را به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله پنجم: بلال پنیری را سرو کنید

بلال‌های پنیری را بعد از آماده شدن، از هواپز بیرون بیاورید و در ظرف سرو بگذارید. در کنار بلال پنیری می‌توانید انواع سس‌های دلخواه را سرو کنید یا روی پنیرها ادویه‌های دلخواه بپاشید و آن را میل کنید.

برای خرید انواع سس کچاپ، سس مایونز، سس خردل و … می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیر بلال کبابی به روش های مختلف با انواع سس و چاشنی

حتما بخوانید  طرز تهیه پاناکوتا قهوه با قهوه فوری و شکلات

نکات مهم در طرز تهیه بلال پنیری با هواپز

نکات طرز تهیه بلال پنیری با هواپز

  • از بلال‌های شیری و دانه‌دار برای تهیه بلال پنیری استفاده کنید تا هم خوشمزه‌تر باشند و هم زودتر بپزند.
  • اگر دانه‌های بلال سفت هستند، برای مدت بیشتری آنها را بجوشانید تا نرم شوند.
  • اگر بلال‌ها خیلی نرم و شیری هستند، می‌توانید آنها را در آب و شیر نجوشانید و همان ابتدا آنها را مزه‌دار کنید و در هواپز بگذارید.
  • برای مزه دار کردن ذرت یا بلال‌ها از چاشنی‌های متنوعی مثل پودر سیر (طرز تهیه پودر سیر)، پودر پیاز (طرز تهیه پودر پیاز) و ادویه‌هایی مثل کاری و … هم می‌توانید استفاده کنید.
  • پنیر پارمسان طعم شور دارد، اگر از این پنیر استفاده می‌کنید، دیگر به بلال‌ها نمک نزنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن بلال پنیری در ایرفرایر

بلال پنیری با چه پنیری درست می‌شود؟

بلال پنیری با چه پنیری درست می‌شود؟

برای تهیه بلال پنیری در هواپز یا در فر می‌توانید از پنیر پارمزان، پنیر موزارلا، پنیر پیتزا و کلا پنیر‌های کشدار مثل پنیر چدار و دیگر پنیرهای دلخواه استفاده کنید.

چه کار کنیم بلال نرم شود؟

برای طعم شیری و نرم شدن دانه‌های ذرت، بلال‌ها را در آب و شیر بجوشانید. چون بلال در هواپز هم می‌پزد، جوشاندن آن، در حدی که نرم شود، کافی است. البته هر چه بلال‌ها شیری و نرم‌تر باشند، کمتر نیاز به آبپز کردن دارند.

 

محصولات مرتبط