۳ مدل طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با گوشت قلقلی، مرغ و ته چین آلبالو

۳ مدل طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با گوشت قلقلی، مرغ و ته چین آلبالو


24 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۳ مدل آلبالو پلو با گوشت قلقلی، مرغ و ته چین آلبالو

«آلبالو پلو» از جمله پلوهای ایرانی مجلسی و جزو قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که به خصوص در فصل تابستان به عنوان یک غذای تابستانی و ضدعطش هواداران فراوانی دارد. جالب است بدانید یکی از راهکارهای قدیمی‌ها برای پیشگیری از گرمازدگی خوردن آلبالو پلو در روزهای گرم تابستان بود به همین خاطر می‌توانید آن را در برنامه غذایی یک ماهه رمضان به عنوان یک سحری مقوی و خوشمزه جای دهید. آلبالو پلو را می‌توانید برای شام یا یکی از غذاهای ماه رمضان به روش‌های مختلف و با مواد متنوع به عنوان یک غذا با مرغ و غذا با گوشت چرخ کرده و به صورت آلبالو پلو ساده بدون مرغ و گوشت درست کنید. طرز تهیه انواع آلبالو پلو مجلسی و رستورانی به روش‌های مختلف برای ناهار خوشمزه و یک غذای مناسب برای مهمانی را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

انواع آلبالو پلو ساده و مجلسی

 

طرز تهیه انواع آلبالو پلو

 

آلبالو پلو از آن دسته غذاهایی که بیشتر در فصل تابستان که فصل آلبالو تازه است طبخ می‌شود. یکی از نکات جذابی که در مورد انواع آلبالو پلو وجود دارد، این است که شما می‌توانید این پلوی مجلسی را به روش‌های مختلف و با انواع گوشت مرغ، چرخ کرده، تکه‌ای و حتی به صورت آلبالو پلو ساده و بدون گوشت درست کنید. در ادامه این مقاله می‌توانید با روش پخت انواع آلبالو پلو آشنا شوید.

۱- آلبالو پلو با گوشت قلقلی

 

آلبالو پلو با گوشت قلقلی از انواع آلبالو پلو

 

«آلبالو پلو با گوشت چرخ‌ کرده» که به آلبالو پلو شیرازی هم معروف است، یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های درست کردن آلبالو پلو است. معمولا برای تهیه آلبالو پلو به روش مجلسی، گوشت چرخ‌ کرده را به صورت قلقلی درست می‌کنند. برای شروع باید برنج را در آب و نمک خیس کنید. سپس آلبالوهای هسته گرفته را در یک قابلمه ریخته و شکر را لابه‌لای آن‌ها بریزید. قابلمه آلبالو و شکر را روی شعله ملایم گاز بگذارید و بعد از به جوش آمدن این ترکیب اجازه دهید آلبالوها به مدت ۳۰ دقیقه با شکر بجوشند. سپس آلبالوها را آبکش کنید.

گوشت چرخ کرده را با یک عدد پیاز متوسط رنده شده که آب آن را گرفته‌اید، نمک و فلفل سیاه خوب ورز دهید و به صورت گوشت قلقلی‌های کوچک به اندازه یک گردو درآورید. گوشت قلقلی‌ها را در روغن داغ تفت دهید. طرز تهیه آلبالو پلو با آلبالوی فریزری نیز درست مثل روش تهیه این غذا با آلبالوی تازه است، تنها باید به جای آلبالوی تازه از آلبالوی منجمد برای تهیه این غذا استفاده کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده قلقلی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی کلیک کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خورش فسنجان گیاهی با سویا و قارچ با طعم عالی و مجلسی

در طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی از موادی مثل گوشت چرخ کرده، برنج، آلبالو منجمد، مایه آلبالو پلو، شکر، زعفران، نمک، فلفل سیاه، خلال پسته، خلال بادام و روغن مایع استفاده می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۲- آلبالو پلو با مرغ

 

آلبالو پلو با مرغ از انواع آلبالو پلو

 

درست کردن «آلبالو پلو با مرغ» برای افرادی که گوشت سفید را ترجیح می‌دهند یک انتخاب هوشمندانه است. از طرف دیگر طعم آلبالو پلو با مرغ ریش‌ ریش شده یا تکه‌ای آنقدر لذیذ است که برخی ترجیح می‌دهند آلبالو پلو را تنها با مرغ درست کنند.

روش درست کردن آلبالو پلو مجلسی با مرغ ریش‌ریش یا فیله مرغ شبیه هم است. برای تهیه آلبالو پلو با مرغ ریش‌ ریش باید ابتدا مرغ را در روغن تفت دهید و سپس مقداری آب، پیاز و زعفران به آن اضافه کنید و صبر کنید تا مرغ کاملا بپزد.

در یک ظرف جداگانه دو قاشق رب گوجه‌ فرنگی را با مقداری روغن و فلفل سیاه تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود سپس روی مرغ در حال پخت بریزید. بعد از پخته شدن تکه‌های مرغ، آن را ریش‌ ریش کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ به ۲ روش مختلف با مرغ تکه‌ای و ریش ریش می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ کلیک کنید.

برای تهیه آلبالو پلو با مرغ علاوه بر برنج، زعفران و خلال‌ها باید از موادی مثل گوشت مرغ، رب گوجه و کره استفاده کنید که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۳- ته چین آلبالو

 

ته چین آلبالو از انواع آلبالو پلو

 

«ته چین آلبالو» یکی از خوش رنگ و لعاب‌ترین انواع آلبالو پلو است که به خاطر طعم جذاب آلبالو و ظاهر دلچسبی که دارد، بسیار پرطرفدار است. برای طرز تهیه ته چین آلبالو مجلسی و خوشمزه هم می‌توانید از گوشت استفاده کنید و هم مرغ. یکی از رایج‌ترین روش‌های تهیه ته چین آلبالوی خانگی، استفاده از تکه‌های مرغ در این غذا است. برای تهیه ته چین آلبالو با مرغ ابتدا باید مرغ را با آبلیمو، فلفل، نمک و پودر سیر مزه‌دار کنید و آن را برای نیم ساعت در یخچال بگذارید. در این فرصت هسته آلبالو را جدا کنید و آن را با شکر روی حرارت قرار دهید.

بعد از مزه‌دار شدن مرغ‌ها آن‌ها را در روغن سرخ کنید. برنج را هم آبکش کنید. برای درست کردن مواد ته ‌چین آلبالو باید زرده‌های تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و همراه با روغن خوب بزنید. حالا ماست چکیده و زعفران دم کرده را اضافه کنید و مواد را با همزن دستی مخلوط کنید. برنج را کم کم به مواد ته چین آلبالو اضافه کنید. برنج باید به اندازه‌ای باشد که کاملا در مواد ته چین آلبالو غوطه‌ور شود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای پخت ته چین آلبالو به آن دقت کنید این است که بعد از اضافه کردن برنج در هر لایه از ته چین باید آن را با پشت قاشق فشار دهید تا کاملاً فشرده و منسجم شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو به ۳ روش مختلف در فر و قابلمه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید.

حتما بخوانید  بهترین راهکارها و مواد غذایی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان

در طرز تهیه ته چین آلبالو به جز برنج، زعفران و گوشت مرغ از موادی مثل تخم مرغ، ماست چکیده، پودر سیر و آبلیمو استفاده می‌شود. می‌توانید تمام این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

سوالات متداول

در طرز تهیه انواع آلبالو پلو چه زمانی باید آلبالو را به برنج اضافه کنیم؟

بعد از آبکش کردن برنج و جوشاندن آلبالو با شکر، می‌توانید آلبالوهای آبکش شده را با برنج ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا برنج دم بکشد.

علت شفته شدن انواع آلبالو پلو چیست؟

مهم‌ترین دلیل شفته شدن آلبالو پلو آبکش نکردن آلبالو است. بعد از جوشاندن آلبالو با شکر، باید آن را از صافی رد کنید تا شربت از آلبالوها جدا شود، ولی آلبالوها را برای گرفتن آب با دست فشار ندهید چون له و در پلو بدظاهر می‌شوند. برنج را هم کمی سفت‌تر از همیشه آبکش کنید و با آلبالو ترکیب کنید.

برای گرفتن سردی آلبالو پلو چه کنیم؟

برای گرفتن سردی آلبالو پلو می‌توانید در مایه گوشت قلقلی از ادویه دارچین یا فلفل قرمز استفاده کنید. همچنین خوردن شربت نعنا یا شربت بهار نارنج بعد از میل کردن آلبالو پلو سردی این غذا را می‌گیرد.

برای درست کردن آلبالو از آلبالو فریزری و مربای آلبالو می‌توانیم استفاده کنیم؟

برای درست کردن آلبالو پلو از آلبالو فریز شده هم می‌توانید استفاده کنید. برای درست کردن آلبالو پلو با مربای آلبالو موقع دم کردن برنج یک لایه برنج و یک لایه از مربای آلبالو بریزید. وقتی برنج دم کشید ابتدا آلبالو پلو را در دیس بکشید و روی آن را با گوشت کله گنجشکی یا چرخ کرده سرخ شده یا مرغ تزیین کنید. در صورت استفاده از مربای آلبالو شکر حذف می‌شود.

مقدار شکر در آلبالو پلو چقدر باید باشد؟

برای مقدار شکر آلبالو پلو معمولا برای ۷۰۰ گرم آلبالو ۲۵۰ گرم شکر در نظر می‌گیرند. البته کم یا بیشتر بودن مقدار شکر به سلیقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه آلبالو پلو ساده چگونه است؟

برای درست کردن آلبالو پلو ساده فقط به برنج، آلبالو یا مربای آلبالو، زعفران و شکر و خلال پسته و بادام نیاز دارید. در این روش تهیه آلبالو پلو از گوشت چرخ کرده یا مرغ استفاده نمی‌شود.

طرز تهیه آلبالو پلو کته به چه صورت است؟

برای درست کردن آلبالو پلو کته باید ابتدا برنج را با مقدار مناسبی آب، نمک و روغن به صورت کته دم کنید. سپس در مرحله آخر آلبالوهای آبکش شده را به برنج اضافه می‌کنید. می‌توانید برای خوش رنگ شدن برنج از مقداری شربت آلبالو و زعفران نیز استفاده کنید. درنهایت آلبالو پلو کته را با کوفته قلقلی گوشت یا مرغ سرخ شده تزیین می‌کنید.

کالابرگ الکترونیک