معرفی بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار

معرفی بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار


2 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار

بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار با داستان های کاملا متمایز، جذابیت ‌های بصری و شخصیت های دوست داشتنی خود طی ۳ دهه اخیر جای خود را در بین مخاطبان انیمیشن باز کرده اند و بدل به پدیده های فرهنگی شدند که کمتر بیننده ای فرصت تماشای آنها را از دست می دهد.

 

هیچ استودیوی انیمیشن سازی دیگری همچون پیکسار، انیمیشن نمی سازد. پیکسار بیش از ۳ دهه قبل با سبک جدید انیمیشن های سه بعدی خود پای به عرصه انیمیشن سازی گذاشت و با قدرت بی نظیر خود در خلق صحنه های شگفت انگیز طیف گسترده ای از مخاطبان از کودکان تا بزرگسالان را جذب کرد. پیکسار با ساخت «داستان اسباب بازی» در سال ۱۹۹۵ موفقیت عظیمی به دست آورد. استودیو پس از آن هم با قوت به کار خود ادامه داد و مجموعه ای از انیمیشن های فوق العاده جذاب و بامزه از «شرکت هیولاها» و «شگفت ‌انگیزان» تا «موش سرآشپز» و «وال-ئی» را به دنیا معرفی کرد.

اگر بگوییم پیکسار اساسا انقلابی در فیلم های انیمیشن به وجود آورد،‌ چندان پر بیراه نگفته ایم. پیکسار پیشگام تکنیک های دیجیتالی بود که بعدا سایر استودیوهای شاخص انیمیشن سازی همچون دریم ورکس انیمیشن و والت دیزنی نیز از آن تاثیر پذیرفتند. در عین حال، بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار همواره در قصه گویی و خلق شخصیت های جذاب سرآمد بودند. اکنون که در سال ۲۰۲۱ قرار داریم، پیکسار وارد ۳۵ سالگی شده است. به همین بهانه امروز در سرویس هنر و سینما مجله کوروش تصمیم گرفتیم ۱۰ عنوان از بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار از «داستان اسباب بازی» تا «شگفت انگیزان» و «در جستجوی نمو» و بسیاری دیگر از انیمیشن های جذاب و تماشایی این استودیوی انیمیشن سازی که بزرگ و کوچک از تماشای آثارش سیر نمی شوند را معرفی کنیم.

 

 

۱۰-«در جستجوی نمو (۲۰۰۳)» از بهترین انیمیشن های پیکسار و پرفروش ترین

 

«در جستجوی نمو (۲۰۰۳)» از بهترین انیمیشن های پیکسار

 

چه کسی می توانست تصور کند ماجرای جستجوی یک ماهی بتواند به چنین انیمیشن جذاب و تماشایی تبدیل شود. بهترین انیمیشن های پیکسار به دلیل جذابیت های خود برای تمام سنین شهرت دارند، با این حال، «در جستجوی نمو (Finding Nemo)» بیشتر مناسب مخاطبان کم سن و سال تر بود. انیمیشن تماشایی پیکسار شگفتی های اقیانوس را چنان به تصویر کشید که هیچ انیمیشن دیگری از زمان «پری دریایی کوچولو (۱۹۸۹-محصول استودیوی دیزنی)» نتوانسته بود نشان بدهد.

در جستجوی نمو یکی از بهترین ترکیب شخصیت های پیکسار را هم با شخصیت های بامزه ای همچون کراش لاک پشت و بروس، کوسه گیاهخوار دارد. هرچند ممکن است برخی شوخی این انیمیشن پیکسار برای بزرگسالان زیادی بچگانه به نظر برسد، ولی روایت بخشی از داستان از دیدگاه پدر بسیار حساس نمو، توانسته این کاستی را تا حد زیادی جبران کند. در جستجوی نمو همچنین مرحله مهمی بود که تکامل پیکسار را نشان می داد. حتی می توان گفت در جستجوی نمو بزرگترین جهش رو به جلوی استودیو از زمان داستان اسباب بازی بود و توانست موقعیت پیکسار را به عنوان یکی از بهترین انیمیشن سازان جهان تثبیت کند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین فیلم های علمی تخیلی از نگاه سایت IMDB «

 

 

۹-«داستان اسباب بازی ۳ (۲۰۱۰)» تکرار موفقیت های گذشته با نسخه ای دیگر از داستان اسباب بازی

 

«داستان اسباب بازی ۳ (۲۰۱۰)» تکرار موفقیت های گذشته با نسخه ای دیگر از داستان اسباب بازی

 

پیکسار با «داستان اسباب بازی ۳ (Toy Story 3)» موفق شد بار دیگر موفقیت نسخه های قبلی داستان اسباب بازی را تکرار کند. وقتی داستان اسباب بازی ۳ منتشر شد، بیش از ۱۰ سال از نبرد پرشکوه رکس علیه امپراطور زورگ و وودی و ماجراهای بی پایان با قفسه ها می گذشت، به این جهت، این سوال به ذهن می آمد که پیکسار می تواند با سومین قسمت دوباره همان جذابیت های قسمت های قبلی را به وجود بیاورد؟

پاسخ این سوال مثبت بود و لی آنکریچ توانست با احیای داستان اسباب بازی به این نگرانی ها پاسخ دهد. داستان اسباب بازی ۳ سیر طبیعی ماجراهای اتاق اندی و خود اوست و نهایت هم اندی، بالاخره خانه را ترک می کند و به دانشگاه می رود. در همین حال،‌ وودی همچنان تلاش می کند دوستانش را در کنار خودش نگه دارد. همچنین طراحی صحنه های مهدکودک سانیساید به همراه لاتسو، خرس بدجنس نبوغ آسا بود که نشان داد، داستان اسباب بازی داشته هایی بیش از آنچه تصور می شد در چنته دارد. به این جهت، حتی برخی جذابیت های داستان اسباب بازی ۳ را کم از نسخه اصلی نمی دانستند.

حتما بخوانید  18 روش اصولی برای کاهش اشتها همراه با لاغر شدن سریع

 

 

۸-«موش سر آشپز (۲۰۰۷)»؛ انیمیشنی سرگرم‌ کننده و سرشار از خلاقیت

 

«موش سر آشپز (۲۰۰۷)»؛ انیمیشنی سرگرم‌ کننده و سرشار از خلاقیت

 

از بین تمام ایده های دیوانه واری که پیکساری ها تا به حال تحویل دنیای سرگرمی داده اند، احتمالا هیچکدام سخت باورتر از موشی نیست که می خواهد به یک سرآشپز تبدیل شود. مطمئنا به دست آوردن شغل سرآشپزی در شهر پاریس برای هر کسی سخت است، ولی برای موش ها احتمالا سخت تر از دیگران باشد. در «موش سرآشپز (Ratatouille)»، رِمی، موشی است که همیشه رؤیای آشپز شدن را در سر می پرورانده است. او به همین دلیل از خانواده خود هم رانده می شود.

رمی با قایم شدن در زیر کلاه آلفردو لینگوئینی آرزوی خود را به واقعیت تبدیل می کند. موش سرآشپز انیمیشن مسحورکننده ای است که با دقت داستانی کاملا قابل قبول درباره پذیرفته شدن، اشتیاق و تلاش برای رسیدن به آرزوها را به همراه کلی اتفاقات بامزه دیگر بازگو می کند.

با وجودی که موش سرآشپز نسبت به سایر آثار پیکسار ضرباهنگی آرام تر دارد، ولی این انیمیشن از بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار هیچ وقت از تب و تاب نمی افتد و باعث نمی شود مخاطب علاقه خود به ماجراهای آن را از دست دهد. شاید بهترین دلیل برای موفقیت انیمیشن موش سرآشپز این باشد که به ازای هر ۱ نفر متخصص تغذیه و آشپزی که این انیمیشن را می بیند و تحسین می کند، ۱۰ نفر هم وجود دارند که پس از تماشای آن تصمیم می گیرند به دنبال سرآشپزی بروند.

 

 

۷-«داستان اسباب بازی ۲ (۱۹۹۹)» از پرفروش ترین و بهترین انیمیشن های پیکسار

 

«داستان اسباب بازی ۲ (۱۹۹۹)» از بهترین انیمیشن های پیکسار

 

تولید «داستان اسباب بازی (Toy Story 2)» احتمالا از سایر پروژه های پیکسار مشکل تر بود. بحث و گفتگوها با دیزنی تقریبا می رفت به حذف تمام دو سال کار انیماتورهای پیکسار بیانجامد. به هر حال، با وجود پروسه طولانی که ساخت این انیمیشن پیکسار پشت سر گذاشت، سرانجام داستان اسباب بازی ۲ از تمام چالش ها سربلند خارج شد. داستان اسباب بازی ۲ در کنار موفقیت های زیادی که به دست آورد، آغازگر سنت پیکسار برای خلق صحنه های فوق العاده نفسگیر و تاثیرگذار نیز بود.

اتفاقی که به لطف روایت داستان گذشته غم انگیز جِسی رخ داد و توانست به خوبی بینندگان را با ماجراهای اسباب بازی های دوست داشتنی پیکسار همراه کند. علاوه بر این، به زحمت می توانیم- البته به غیر از فیلم هایی همچون «پدرخوانده« و «بازگشت به آینده»- دنباله هایی را سراغ بگیریم که از نسخه اصلی خود به مراتب بهتر و جذاب تر باشند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما «

 

 

۶-«شرکت هیولاها (۲۰۰۱)»، انیمیشنی که پیکسار را در اوج نگه داشت

 

«شرکت هیولاها (۲۰۰۱)»، انیمیشنی که پیکسار را در اوج نگه داشت

 

«شرکت هیولاها (Monsters, Inc.)» احتمالا بهترین ساخته استودیو پیکسار از زمان داستان اسباب بازی باشد. شرکت هیولاها داستانی جذاب دارد و با دستمایه قرار دادن ترس کودکان، مایک و سالی، دو هیولای بامزه را نشان می دهد که با ترساندن بچه ها امورات خود و شرکت هیولاها را می گذارنند. در شرکت هیولاها که از شخصیت پردازی های بی نظیری برخوردار است، احتمالا یکی از غم انگیزترین صحنه های تمام انیمیشن های پیکسار را با صحنه خداحافظی سالی و بو شاهدیم.

شرکت هیولاها داستانی از دو موجود مختلف (انسان ها و هیولاها) با دغدغه های خاص آن دو است که به شکل سرگرم کننده ای در کنار هم چیده شدند. پیکسار با شرکت هیولاها نشان داد که همچنان در اوج قرار دارد. ممکن است برخی قابلیت های به کار رفته در این انیمیشن از نظر استانداردهای فعلی، کاملا عادی به نظر برسند. ولی شرکت هیولاها توانسته با گلچینی از طراحی های حیرت انگیز هیولاها و برخی صحنه های معرکه به لحاظ بصری اثری کاملا مبهوت کننده باشد.

 

 

بیشتر بخوانید » خلاصه و نقد فیلم تیتان/ برنده نخل طلای کن ۲۰۲۰ «

 

 

۵- «شگفت ‌انگیزان (۲۰۰۴)» از بهترین انیمیشن های پیکسار

 

«شگفت ‌انگیزان (۲۰۰۴)» از بهترین انیمیشن های پیکسار

 

اگر دنباله «شگفت‌انگیزان (The Incredibles)» نتوانست انتظارات را برآورده کند، این امر تنها به دلیل آن بود که نسخه اصلی انتظارها را به شدت بالا برده بود. فیلم ابرقهرمانی برد بِرد در سال ۲۰۰۴ از تمام جنبه ها پروژه ای موفقیت آمیز بود. شگفت انگیزان نه تنها در میان بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار قرار می گیرد، بلکه با بهترین های مارول و دی سی نیز برابری می کند. انیمیشن ابرقهرمانی شگفت انگیزان توانسته با دستمایه قرار دادن مضمونی جذاب با لحنی اصیل پا را فراتر از بسیاری انیمیشن های مشابه خود بگذارد و زندگی خانوادگی شخصیت ها را به مراتب بهتر از بسیاری از لایو اکشن هایی که از کتاب های کامیک اقتباس شده اند به تصویر بکشد.

انیمیشن تماشایی شگفت انگیزان علاوه بر این قابلیت دیگری را به مجموعه قابلیت های پیکسار افزود. شگفت انگیزان هم به لحاظ طراحی صحنه های مهیج و هم مهمتر از آن شخصیت های انسانی نشان داد پیکسار چه در آستین دارد. پیش از این، پیکسار تنها توانسته بود خصوصیات انسانی را در حیوانات، اجسام و هیولاها نشان دهد، ولی با خانواده پارها نشان داد که گرافیک کامپیوتری پیکسار می تواند طیف وسیعی از احساسات را در شخصیت های انسان نیز به طرز دلنشینی به تصویر بکشد.

حتما بخوانید  نگاهی به پرفروش ترین فیلم های سینمایی ایرانی سال ۹۹

 

 

۴-«بالا (۲۰۰۹)»؛ انیمیشن مهیج، سرگرم کننده و عجیب پیکسار

 

«بالا (۲۰۰۹)»؛ مهیج، سرگرم کننده و عجیب

 

صحنه آغازین انیمیشن تماشایی «بالا (Up)» به نوعی خلاصه داستان خود استودیوی پیکسار است؛ شخصیت های دوست داشتنی که به زیبایی تمام به حرکت در آمدند و نهایتا هم هر بیننده ای را به گریه می اندازند. البته به جز صحنه عالی شروع، باقی فیلم بالا هم جذاب و دیدنی است. انیمیشن بالا با اثبات اینکه ممکن است بازنشستگان با بچه های این روز و روزگار اشتراکات بیشتری از آنچه تصور می شد داشته باشند،‌ نسل های مختلف را به یکدیگر پیوند می دهد. بالا از بهترین انیمیشن های پیکسار با داستانی نامتعارف و به شدت جذاب برخی از بهترین آثار استودیو جیبوری ژاپن را با آن انیمه های سینمایی پرجوش و خروش و غریبش را در ذهن تداعی می کند.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی فیلم قهرمان اصغر فرهادی «

 

 

۳- «درون و بیرون (۲۰۱۵)» از بهترین انیمیشن های پیکسار

 

«درون و بیرون (۲۰۱۵)» از بهترین انیمیشن های پیکسار

 

پیکسار قبلا به اسباب بازی ها، ماهی ها، هیولاها و ماشین ها احساس بخشیده بود و فقط کمی زمان لازم بود تا سراغ خود احساسات هم برود! «درون و بیرون (Inside Out)» یکی از بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های پیکسار و از شاهکارهای استودیو است که هرآنچه پیکسار به آن مشهور است را یکجا دارد. در حالی که درون و بیرون خط داستانی و پیرنگ غیرمنتظره و جسورانه ای دارد، ولی کمتر می توان اثر دیگری را سراغ گرفت که به چنین شکل سرگرم کننده و جذابی مسائل روانی را دستمایه قرار دهد.

درون و بیرون به طرز شگفت انگیزی قدرت انیمیشن را به عنوان یک فُرم هنری ارزشمند نشان می دهد. پیکسار نه فقط در نحوه به تصویر کشیدن شخصیت ها یا اتفاقات و صداگذاری های ماهرانه عالی عمل کرده، بلکه در نحوه پردازش، کنترل و درک احساسات در دنیای واقعی نیز عملکرد خیره کننده ای داشته است.

 

 

۲-«وال-ئی (۲۰۰۸)»؛ شاهکار معناگرای پیکسار

 

«وال-ئی (۲۰۰۸)»؛ شاهکار معناگرای پیکسار

 

اگرچه پیکسار به جاه طلبی های خود شهرت دارد، ولی ساخت انیمیشنی پرخرج بدون تقریبا هیچ دیالوگی لرزه بر اندام استودیوی والت دیزنی انداخت. ولی اندرو استنتون (کارگردان) آگاهانه دست به قماری سنگین زد و با انیمیشن تماشایی «وال-ئی (WALL-E)» توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. توجه به جزئیات ریز و پس زمینه های زیبا و جذاب دنیای آینده در وال-ئی به هیچ چیز دیگری که قبل بر پرده نقره ای نقش بسته بود شباهت نداشت. اصلا تا قبل از وال-ئی هیچ کس فکر نمی کرد روزی پیکسار سراغ یکی از داستان علمی تخیلی با پس زمینه های آخرالزمانی برود.

داستان عاشقانه صامت وال-ئی و ایوا که تنها از طریق صداها و حرکات نشان داده می شود، به خوبی مفهوم زیبایی در سادگی است را به ذهن می آورد. وال-ئی فیلمی بود که شبیه آن هیچ وقت قبلا دیده نشده بود و آن ربات دوستی داشتنی انیمیشن هم با وجود کوچکی اثری بزرگ در هالیوود از خود برجای گذاشت و دل مخاطبان و هیئت های داوران جشنواره های بیشماری را به دست آورد.

 

 

این مطلب را هم بخوانید » بهترین سایت های دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی «

 

 

۱-«بازی اسباب بازی (۱۹۹۵)» از بهترین انیمیشن های پیکسار

 

«بازی اسباب بازی (۱۹۹۵)» از بهترین انیمیشن های پیکسار

 

می توان درام خانوادگی جذاب «شگفت انگیزان»، هوشمندی «درون و بیرون» یا شگفتی های «در جستجوی نمو» را تحسین کرد، ولی وقتی صحبت از بهترین و پرفروش ترین اثر پیکسار می شود، احتمالا هیچکدام پا را فراتر از اولین تجربه استودیو نمی گذارد. به کارگیری گرافیک کامپیوتری و مجموعه ای از دنباله ها احتمالا باعث شده باشد که فراموش کنیم «بازی اسباب بازی (Toy Story)» در زمان اکران در سال ۱۹۹۵ تا چه حدی حیاتی، پر جنب و جوش و انقلابی بود. در صنعت انیمیشن سازی که فناوری های آن دائما رو به جلو می روند، داستان اسباب بازی با طراحی ها، داستان و شخصیت هایی که هنوز پس از گذشت ۳۰ سال اصلا جذابیت های خود را از دست نداده اند، همچنان به صورت اثری موفق باقی مانده است که این نیز گواهی دیگر بر موفقیت این انیمیشن پیکسار است.

تک تک صحنه های داستان اسباب بازی مملو از شوخی های بامزه، جزئیات مسحورکننده و مفاهیم ریزی است که ممکن است در تماشاهای اول از چشم مخاطب پنهان مانده باشد. پیکسار ممکن است انیمیشن های جذابی با ظاهری بهتر، هوشمندانه تر، خنده دارتر و جاه طلبانه تر ساخته باشد، ولی به یاد داشته باشید، قبل از همه اینها داستان اسباب بازی را ساخته بود.

 

 

منبع: screenrant

 

 

 

کالابرگ الکترونیک