لیست برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۱

لیست برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۱


12 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
در گلدن گلوب ۲۰۲۱ چه گذشت
فهرست محتوا پنهان

برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۱ در سایه ی جهانی گیری بیماری کرونا، با حال و هوای خاصی شناخته شدند. مراسم امسال به صورت مجازی از نیویورک و لس آنجلس برگزار شد. طی ۷۸مین دوره گلدن گلوب شاهد درخشش فیلم های سینمایی «سرزمین آواره ها» به کارگردانی کلویی ژائو، کمدی تحسین شده «بورات دنباله سینمایی» و همچنین سریال «تاج» بودیم.

 

مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۲۱ بامداد ۱۱ اسفند (۲۸ فوریه) برگزار شد. مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۱ را تینا فی و ایمی پول به طور مشترک از نیویورک و لس آنجلس اجرا کردند. جاش اوکانر و اِما کورین دو بازیگر بریتانیایی هم با بازی در مجموعه تلویزیونی تاج در میان اولین بریتانیایی های برندگان جایزه گلدن گلوب هفتاد و هشتم قرار داشتند. این دو بازیگر به ترتیب برای ایفای نقش شاهزاده چارلز و شاهدخت دایانا حائز این جایزه شدند.

دیگر نامزدهای بهترین بازیگر زن سریال درام گلدن گلوب امسال را اولیویا کولمن، یکی دیگر از بازیگران مجموعه تلویزیونی تاج، جودی کومر (کشتن ایو)، لورا لینی (اوزارک) و سارا پالسون (راچد) تشکیل می دادند که در نهایت اِما کورین، بازیگر ۲۵ ساله بریتانیایی برنده جایزه این بخش گلدن گلوب شد. جاش اوکانر هم در حالی برنده بهترین بازیگر مرد بخش سریال درام گلدن گلوب امسال شد که سون بیتمن (اوزارک)، باب ادنکیرک (بهتره با سال تماس بگیری)، آل پاچینو (شکارچیان) و متیو ریس (پری میسون) هم در لیست نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۱ این بخش حضور داشتند.رُزمند پایک هم جایزه بهترین بازیگر زن در بخش فیلم موزیکال/ کمدی را به دلیل بازی در فیلم «بسیار مراقبت می کنم» برد. نامزدان این بخش را هم ماریا باکالوا (بورات دنباله سینمایی)، کیت هادسن (موسیقی)، میشل فایفر (خروج فرانسوی) و آنا تیلور- جوی (اما) تشکیل می دادند.

 

بهترین کارگردانی در لیست برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۱

در همین حال، کلویی ژائو به دلیل کارگردانی فیلم «سرزمین آواره ها» برنده جایزه بهترین کارگردان شد تا رکورد تازه ای از این لحاظ به ثبت برسد. ژائو دومین زنی است که در تاریخ جوایز گلدن گلوب برنده این جایزه می شود. ژائو که از دریافت این جایزه ارزشمند به شدت احساساتی شده بود، در سخنرانی پس از دریافت جایزه ی خود در حالی که اشک می ریخت، ابراز داشت: «به فیلم سازی و تعریف کردن داستان عشق می ورزم، چون این کار به ما این فرصت را می دهد که با یکدیگر بخندیم و بگرییم. از یکدیگر بیاموزیم و بیشتر برای همدیگر دلسوزی کنیم. بنابراین، از تمامی کسانی که این امکان را فراهم کردند که کاری که به آن عشق می ورزم را انجام دهم کمال تشکر را دارم.»

 

ساشا بارن کوهن و کلویی ژائو
ساشا بارن کوهن و کلویی ژائو

 

نامزد های کارگردانی گلدن گلوب ۲۰۲۱

جالب است در میان نامزدهای نامزدهای گلدن گلوب در بخش بهترین کارگردانی، ۳ زن حضور داشتند. امرالد فنل و رجینا کینگ از دیگر کارگردانان زنی بودند که برای تصاحب جایزه بهترین کارگردانی گلدن گلوب ۲۰۲۱ نامزد شده بودند. ضمن اینکه کلویی ژائو در حالی برنده جایزه بهترین کارگردانی شد که چهره های نامداری همچون دیوید فینچر و آرون سورکین هم به ترتیب با فیلم های «منک» و « دادگاه شیکاگو ۷)» حضور داشتند.

 

جایزه بهترین فیلم موزیکال گلدن گلوب ۲۰۲۱

«دنباله فیلم سینمای بورات» که دنباله ای بر فیلم بورات (۲۰۰۶) بود از برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۱  شد و جایزه بهترین فیلم موزیکال/ کمدی ۷۸مین دوره گلدن گلوب را از آن خود کرد. ساشا بارن کوهن که علاوه بر ایفای نقش بورات ساگدیف، تهیه کننده و نویسنده فیلمنامه این فیلم تحسین شده بود، با شوخ طبعی خاص خود در خلال صحبت های پس از دریافت جایزه گلدن گلوب هفتاد و هشتم گفت: «از تمام اعضای کاملا سفید پوست انجمن مطبوعات خارجی هالیوود متشکرم» این صحبت های کوهن کنایه تلخی به این موضوع بود که این انجمن طی بیش از ۲۰ سال گذشته هیچ عضو سیاه پوستی نداشته است.

 

لورا درن خبر بردن جایزه دنیل کالویا را اعلام می کند

 

نامزدهای بهترین بازیگر مرد موزیکال در گلدن گلوب ۲۰۲۱

در میان سایر نامزدهای بهترین فیلم موزیکال/ کمدی به جز بورات ۲، «همیلتون»، موسیقی، «پالم اسپرینگز» و «جشن رقص پایان سال» حضور داشتند. کوهن که بار دیگر این بار به عنوان بهترین بازیگر مرد موزیکال/ کمدی نیز انتخاب می شد، به شوخی های خود ادامه داد و گفت: «صبر کنید ببینم، دونالد ترامپ نتایج مراسم را داوری می کرده است. او ادعا می کند که خیلی از آدم های مُرده در رأی گیری شرکت کرده اند که گفتن چنین چیزی واقعا برای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود زننده است.»

کنایه Sacha Baron Cohen به انتخابات ریاست جمهوری و ترامپ

این کنایه ی ساشا بارن کوهن به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بود که چندی پیش در میان هیاهو و جنجال های بسیار نتایج آن اعلام شد و دونالد ترامپ جای خود را در کاخ سفید به جو بایدن داد. دونالد ترامپ پس از محرز شدن نتایج انتخابات نسبت به آن اعتراض داشت و حتی برخی شواهد توسط او و هوادارانش افشا شد که نشان می داد، ظاهرا دهها هزار نفر فرد مُرده در رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده بودند.

در میان دیگر نامزدهای گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد کمدی، جیمز کوردن (جشن پایان سال تحصیلی)، لین-مانوئل میراندا (همیلتون)، دو پاتل (تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد) و اندی سمبرگ (پالم اسپرینگز) حضور داشتند.

 

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل در برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۱

دنیل کالویا هم توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برای بازی در فیلم «یهودا و مسیح سیاه» دریافت کند. کالویا در این فیلم نقش فِرد همپتون، فعال سیاسی حزب پلنگ سیاه را ایفا می کرد که در سال ۱۹۶۹ در سن ۲۱ سالگی ترور شد. حزب پلنگ سیاه همانطور که از نام آن پیداست، از بحث برانگیزترین گروه های سیاسی آمریکایی هوادار حقوق سیاه پوستان بود.

 

اِما کورین برنده جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام

 

کالویا هنگام پذیرش جایزه خود به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در هفتاد و هشتمین دوره مراسم گلدن گلوب گفت: «امیدوارم نسل های آتی بتوانند ببینند که او (فِرد) چگونه جانانه جنگید، ابراز عقیده کرد و عشق ورزید. او به من چیزهایی از خودم آموخت، با او رشد کردم و من از این بابت از صمیم قلب خرسندم.»

 

نامزدان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جایزه گلدن گلوب

ساشا بارون کوهن (دادگاه شیکاگو ۷)، جرد لتو (چیزهای کوچک)، بیل موری (بر صخره‌ ها) و لزی اودم جونیر (یک شب در میامی) از دیگر نامزدان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جایزه هفتاد و هشتادم گلدن گلوب بودند.

برنده بهترین بازیگر مکمل در سریال کوتاه

جان بویگا هم عنوان بهترین بازیگر مکمل در ‌سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی را با بازی در مجموعه «تبر کوچک» به کارگردانی استیو مک کوئین برد. بویگا هم هنگام پذیرش جایزه خود از خانه به شوخی گفت: «خیلی شوکه شدم. چون هنوز لباس خانه را به تن دارم و احساس راحتی می کنم، ولی تمام اینها هیجان انگیز است.»

 

نامزد های بهترین بازیگر مرد مینی سریال

براندن گلیسون، دانیل لوی، جیم پرسون و دونالد ساترلند از دیگر نامزدان بخش بهترین بازیگر مرد مکمل سریال، سریال کوتاه و فیلم تلویزیونی بودند. ولی در بخش دیگری و در بخش برنامه های تلویزیونی این سریال تاج بود که جوایز گلدن کلوب ۲۰۲۱ را درو کرد. این سریال تحسین شده در مجموع چهار جایزه از جمله جایزه بهترین سریال درام را به دست آورد. جان اوکانر و اِما کورین هم هر دو برنده جوایز بهترین بازیگران مرد و زن به ترتیب برای ایفای نقش های شاهزاده چارلز و شاهدخت دایانا شدند.

 

برنده جایزه بهترین بازیگر زن درام گلدن گلوب ۲۰۲۱

اِما کورین که با بازی در نقش شاهدخت دایانا هم  از برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۱ شد و برنده جایزه بهترین بازیگر زن در بخش درام می شد، در صحبت های هنگام دریافت جایزه خود گفت:‌ «بیش از همه از شاهدخت دایانا متشکرم، تو به من بیش از هر اندازه ای که تصور کردنی است، دلسوزی و همدلی آموختی.»

 

 

اجرا کنندگان مراسم گلدن گلاب 2021

 

اوکانر هم در صحبت های خود گفت: «بسیار خوش شانس ام که می توانم در این دوران کار کنم. چون خیلی ها نمی توانند کار کنند و تنها و منزوی هستند. امیدوارم که سلامت روان را در میان اولویت کارهای خود قرار دهیم.»

جایزه بهترین سریال کوتاه در گلدن گلاب ۲۰۲۱

جیلین آندرسون که به دلیل بازی در نقش مارگارت تاچر، نخست وزیر اسبق بریتانیا برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن در همین سریال تاج شد. «گامبی وزیر» یا «قمار ملکه» هم جایزه بهترین سریال کوتاه را در ۷۸مین دوره گلدن گلوب به دست آورد. در همین حال، جایزه بهترین بازیگر زن سریال کوتاه هم به ستاره این سریال آنیا تیلور‌جوی با ایفای نقش بث هارمون رسید.

بهترین سریال کمدی ۲۰۲۱

شیتز کریک هم به عنوان بهترین سریال کمدی برگزیده شد. در همین حال کاترین اوهارا، یکی از بازیگران این سریال هم به عنوان بهترین بازیگر زن کمدی انتخاب شد. از سوی دیگر، در لحظه ای مملو از احساس، چادویک بوزمن، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم درام با بازی در فیلم «پایین بارانی سیاه» شد. بوزمن که در این فیلم سینمایی نقش لیو گرین یک نوازنده ترومپت را بازی می کرد، تابستان جاری در پی ابتلا به بیماری سرطان روده و در سن ۴۳ سالگی درگذشت. تیلور سیمون لدوارد، همسر او به نیابت از شوهر فقیدش جایزه او را پذیرفت. در همین حال آندرا دی، ستاره فیلم سینمایی «ایالات متحده علیه بیلی» هم برای بازی در نقش یک خواننده جاز، برنده بهترین بازیگر زن در فیلم درام گلدن گلوب امسال شد.

آرون سورکین هم ضمن پذیرفتن جایزه خود به عنوان بهترین فیلمنامه برای فیلم تاریخی دادگاه شیکاگو هفت، نسبت به ۳ زنی که برای بهترین کارگردانی نامزد شده بودند ادای احترام کرد. سورکین در خلال صحبت های پس از دریافت جایزه خود با لحنی شوخ طبعانه گفت: «شماها دلیلی هستید که دختر سن دانشگاهی ام می خواهد فیلم ساز شود و من از این بابت هیچ وقت شماها را نمی بخشم.»

رجینا کینگ که امسال برای اولین فیلم سینمای خود «یک شب در میامی» نامزد بهترین کارگردانی می شد نیز قبل از مراسم گفت: «امسال، یک سال دیگر از کار قدرتمند زنان با صداهای رسایی بودیم. بنابراین احساس خوبی است و امیدوارم این آغاز تغییری حقیقی باشد.» از دیگر برندگان جایزه گلدن گلوب ۲۰۲۱ هم می توان به مارک روفالو اشاره کرد که برنده بهترین بازیگر سریال کوتاه و فیلم «روح» از پیکسار که برنده بهترین فیلم انیمیشن شد.

 

 

جین فوندا برنده جایزه سیسیل بی دمیل ( جایزه یک عمر دستاورد هنری گلدن گلوب)

گلدن گلوب چیست؟

گلدن گلوب (به معنای گوی طلایی) مجموعه جوایزی است که هر ساله به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی داخلی و خارجی اهدا می شود. هفتاد و هشتمین دوره مراسم گلدن گلوب به دلیل همه گیری جهانی بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد. نامزدهای جوایز در خانه ها حضور داشتند، و حضاری نیز در محل برگزاری مراسم در نیویورک و لس آنجلس حضور داشتند که جمعی از کارگردانان و سایر دست اندرکاران سینما و تلویزیون این جمع را تشکیل می دادند. گلدن گلوب اولین رویداد مهم فصل جوایز سینمایی است و معمولا معیار خوبی برای فیلم برنده اسکار است. عموما کارشناسان و منتقدان سینمایی برای فیلم هایی که در گلدن گلوب موفق می شوند، شانس بالایی برای بردن اسکار قائل اند.

در کنار اجرای مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۱ که به صورت مجازی برگزار شد، تینا فی و ایمی پولر وظیفه اجرای مراسم امسال را برعهده داشتند که به ترتیب در نیویورک و لس آنجلس به اجرای این برنامه پر بیننده و مهم سینمایی پرداختند. به این ترتیب، این اولین باری در تاریخ جایزه گلدن گلوب بود که مراسم در دو مکان مختلف برگزار می شد. نامزدها و برندگان این جایزه توسط ۸۷ نفر از اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) برگزیده می شوند.

با این حال، پس از تحقیقات اخیر نشریه لس آنجلس تایمز که طی آن افشا شد، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود هیچ عضو سیاه پوستی ندارد، نمایندگان این انجمن در خلال مراسم اظهار داشتند که در پی ایجاد تغییرات بنیادینی در این خصوص هستند. هلن هونه، نایب رئیس این انجمن در خلال مراسم گفت: «امشب در حینی که آثار هنرمندانی از سرتاسر جهان را گرامی می داریم، متوجهیم که باید کار خودمان را نیز انجام دهیم.»

 

نمایی از مجموعه تلویزیونی تاج

 

وی در ادامه گفته های خود ابراز داشت: «همچون فیلم و تلویزیون، حضور سیاه پوستان ضروری است. ما باید روزنامه نگاران سیاه پوستی نیز در انجمن خود داشته باشیم.»

جین فوندا، بازیگر ۸۳ ساله هم جایزه سیسیل بی دمیل که حکم جایزه یک عمر دستاورد هنری را دارد از آن خود کرد. این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون با کوله باری از افتخارات و جوایز رنگارنگ از اسکار و بفتا تا گلدن گلوب ضمن دریافت جایزه ی خود خواستار تنوع (تنوع نژادی و جنسیتی) بیشتر در صنعت سینما و تلویزیون شد. این هنرپیشه محبوب ضمن صحبت های خود از اهمیت داستان گویی صحبت به میان آورد و ابراز داشت که «داستان های قوی می توانند قلب و ذهن ما را دگرگون سازند.»

فهرست کامل نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۱

در ادامه می توانید لیست کامل نامزدها و برندگان جایزه گلدن گلوب ۲۰۲۱ را ملاحظه کنید.

نامزدهای بهترین بازیگر مرد سریال موزیکال یا کمدی

دان چیدل «دوشنبه سیاه (Black Monday)»

نیکلاس هولت «کبیر (The Great)»

جیسون سودوکیس «تد لاسو (Ted Lasso)»*برنده

رامی یوسف «رامی (Ramy)

نامزدهای بهترین بازیگر زن سریال موزیکال یا کمدی

لیلی کالینز «امیلی در پاریس (Emily in Paris)»

کیلی کوکو «(مهمان دار (The Flight Attendant)»

ال فانینگ «(کبیر (The Great)»

کاترین اوهارا «شیتز کریک (Schitt’s Creek)*برنده

جین لوی (فهرست موسیقی شگفت انگیز زوئی (Zoey’s Extraordinary Playlist)

نامزدهای بهترین بازیگر مرد سریال درام

جیسون بیتمن «اوزارک (Ozark)»

جاش اوکانر «تاج (The Crown)*برنده

باب ادنکیرک «بهتره با سال تماس بگیری/Better Call Saul)»

آل پاچینو «شکارچیان (Hunters)»

متیو ریس «پری میسون (Perry Mason)»

 

نمایی از مجموعه‌ تلویزیونی کمدی شیتز کریک

نامزدهای بهترین بازیگر زن سریال درام

اولیویا کولمن «تاج (The Crown)

جودی کومر (کشتن ایو/ Killing Eve)

اما کورین «تاج (The Crown)*برنده

لورا لینی «اوزارک (Ozark)»

سارا پالسون « Ratched(راچد)»

نامزدهای بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی

برایان کرانستون «عالیجناب (Your Honor)»

مارک روفالو برای بازی «می‌ دانم اینقدر درست است (I Know This Much is True)»*برنده

جف دنیلز «(قانون کومی (The Comey Rule)»

هیو گرانت «فروپاشی (The Undoing)»

اتان هاوک «پرنده خدای مهربان (The Good Lord Bird)»

 

نمایی از مجموعه تلویزیونی گامبی وزیر

نامزدهای بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی

کیت بلانشت «خانم آمریکا (MRs. America)»

دیزی ادگار-جونز «آدم‌ های عادی (Normal People)

آنا تیلور-جوی «گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)»*برنده

شیرا هاس «ناراست کیش (Unorthodox)»

نیکول کیدمن «فروپاشی (The Undoing)

نامزدهای بهترین سریال درام

«تاج (The Crown)»*برنده

«لاورکرافت کانتری (Lovecraft Country)»

«مندلورین (The Mandalorian)»

«اوزاک (Ozark)»

«راچد (Ratched)»

نامزدهای بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی گلدن گلاب ۲۰۲۱

«آدم های عادی (Normal People)»

«گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)»*برنده

«تبر کوچک (Small Axe)»

«فروپاشی (The Undoing)»

«ناراست ‌کیش (Unorthodox)»

نامزدهای بهترین بازیگر زن مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی

هلنا بونهم کارتر «تاج (The Crown)»

جولیا گارنر «(اوزارک (Ozark)»

آنی مورفی «(شیتز کریک (Schitt’s Creek)»

سینتیا نیکسون «راچد (Ratched)»

جیلین اندرسون «تاج (The Crown)»*برنده

 

نمایی از فیلم سینمایی سرزمین آواره ها

نامزدهای بازیگر مرد مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی

جان بویگا «تبر کوچک (Small Axe)»*برنده

براندن گلیسون «قاعده کومی (The Comey Rule)»

دانیل لوی «شیت کریک (Schitt’s Creek)»

جیم پرسون «هالیوود (Hollywood)»

دونالد ساترلند «فروپاشی (The Undoing)»

نامزدهای بهترین سریال کمدی یا موزیکال گلدن گلاب ۲۰۲۱

«امیلی در پاریس (Emily in Paris)»

«مهماندار (The Flight Attendant)»

«کبیر (The Great)»

«شیتز کریک (Schitt’s Creek)»*برنده

«تد لاسو (Ted Lasso)»

نمایی از فیلم بورات دنباله سینمایی

نامزدهای بهترین فیلم کمدی یا موزیکال گلدن گلاب ۲۰۲۱

«بورات دنباله سینمایی (Borat Subsequent Moviefilm)»*برنده

«همیلتون (Hamilton)»

«موسیقی (Music)»

«پالم اسپرینگز  (Palm Springs)»

«جشن رقص پایان سال (The Prom)»

نامزدهای بهترین فیلم درام گلدن گلاب ۲۰۲۱

«پدر (The Father)»

«منک (Mank)»

«سرزمین آواره ها (Nomadland)»*برنده

«زن جوان خوش ‌آتیه (Promising Young Woman)»

«دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)»

نامزدهای بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلاب ۲۰۲۱

«دور دیگر (Another Round)» / دانمارک

«لا لیورونا (La Llorona)» /گواتمالا-فرانسه

«زندگی در پیش رو (The Life Ahead)» / ایتالیا

«میناری (Minari)» /آمریکا*برنده

«دوتایی ما (Two of Us)» /فرانسه- آمریکا

نامزدهای بهترین فیلمنامه گلدن گلاب ۲۰۲۱

امرالد فنل «زن جوان خوش ‌آتیه (Promising Young Woman)»

جک فینچر «منک (Mank)»

کریستفر همپتون و فلورین زلر «پدر (The Father)»

آرون سورکین «دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)»*برنده

کلوئی ژائو «سرزمین آواره ها (Nomadland)»

 

نمایی از انیمیشن روح

نامزدهای بهترین ترانه اورجینال

«جنگیدن برای تو (Fight for You)»-یهودا و مسیح سیاه

«اینجا صدای من است (Hear My Voice)»-دادگاه شیکاگو ۷

«دیده شد (IO SI)» -زندگی در پیش رو (The Life Ahead)»*برنده

«تایگرز و توید (Tigers & Tweed)»-ایالات متحده و بیلی هالیدی)

«حالا بگو (Speak Now)»-یک شب در میامی

 

نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گلدن

ساشا بارون کوهن «دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)»

دانیل کالیوآ «یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah)»*برنده

جرد لتو «چیزهای کوچک (The Little Things)»

بیل موری  «بر صخره ‌ها (On the Rocks)»

لزی اودم جونیر «یک شب در میامی (One Night in Miami)»

 

نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن

گلن کلوز «مرثیه هیل بیلی (Hillbilly Elegy)»

جودی فاستر «موریتانی ها (The Mauritanian)»*برنده

اولیویا کولمن «پدر (The Father)»

آماندا سیفراید «منک (Mank)»

هلنا زنگل «اخبار دنیا (News of the World)»

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد کمدی یا موزیکال

ساشا بارون کوهن «بورات دنباله فیلم (Borat Subsequent Moviefilm)»*برنده

جیمز کوردن «جشن پایان سال تحصیلی (The Prom)»

لین-مانوئل میراندا «(همیلتون (Hamilton)»

دو پاتل «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد (The Personal History of David Copperfield)»

اندی سمبرگ «پالم اسپرینگز (Palm Springs)»

نامزدهای بهترین انیمیشن گلدن گلاب ۲۰۲۱

«کرودزها: عصر جدید (The Croods: A New Age‎)»

«به پیش (Onward)»

«روح (Soul)»*برنده

«برفراز ماه (Over the Moon)»

«ولف واکرز (Wolfwalkers)»

 

کلوئی ژائو پشت صحنه فیلم سرزمین آواره ها

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول درام

ریز احمد «صدای متال (The Sound of Metal)»

چادویک بوزمن «بلک باتم ما رینی (Ma Rainey’s Black Bottom)»*برنده

آنتونی هاپکینز «پدر (The Father)»

گری اولدمن «(منک (Mank)»

طاهر رحیم «(موریتانی‌ها (The Mauritanian)»

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن درام

وایولا دیویس «بلک باتم ما رینی (Ma Rainey’s Black Bottom)»

آندرا دی «ایالات متحده علیه بیلی هالیدی (The United States vs. Billie Holiday)»*برنده

ونسا کربی «تکه‌ هایی از یک زن (Pieces of a Woman)»

فرانسیس مک‌ دورمند «سرزمین آواره‌ ها (Nomadland)»

کری مولیگان «(زن جوان خوش آتیه (Promising Young Woman)»

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن کمدی یا موزیکال

ماریا باکالوا «بورات دنباله سینمایی (Borat Subsequent Moviefilm)»

کیت هادسن «موسیقی (Music)»

میشل فایفر «خروج فرانسوی (French Exit)»

رزاموند پایک «من زیاد اهمیت می‌ دهم (I Care A Lot)»*برنده

آنا تیلور- جوی «اما (Emma)»

نامزدهای بخش بهترین کارگردانی گلدن گلاب ۲۰۲۱

امرالد فنل «زن جوان خوش آتیه (Promising Young Woman)»

دیوید فینچر «منک (Mank)»

ریجنا کینگ «یکشب در میامی (One Night in Miami)»

آرون سورکین «دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)»

کلویی ژائو «سرزمین‌ آواره ‌ها (Nomadland)»*برنده

نامزدهای بهترین موسیقی فیلم

«آسمان نیمه ‌شب (The Midnight Sky)»

«تنت (Tenet)»

«اخبار جهان (News of the World)»

«منک (Mank)»

«روح (Soul)»*برنده

 

 

منابع: cnn، latimes، wikipedia

کالابرگ الکترونیک