۲ طرز تهیه نودل به سبک کره‌ای در روز جهانی نودل

۲ طرز تهیه نودل به سبک کره‌ای در روز جهانی نودل


13 مهر 1398 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روز جهانی نودل؛2 طرز تهیه نودل با گوشت،میگو،مرغ و سبزیجات به سبک کره‌ای

«نودل» از جمله غذاهای فوری محبوب در سال‌های اخیر است که با شکل و شمایلی شبیه رشته فرنگی و اسپاگتی علیرغم اسم آلمانی‌اش این بار در حدود قرون ۱۷ تا بیست میلادی از کشور ژاپن به آشپزخانه‌های سرتاسر جهان راه پیدا کرده است. اگر چه بسیاری نودل را یک غذای ژاپنی می‌دانند اما حقیقت این است که دستور پخت نودل توسط یک فرد چینی به نام «شو شونسی» که به دلالیل سیاسی از چین به ژاپن گریخته بود به این کشور رسید و در سال ۱۹۵۸ به آمریکا راه پیدا کرد. از جمله مزیت‌های نودل که آن را به یک غذای محبوب به خصوص در میان افراد شاغل تبدیل کرده است قیمت ارزان و تهیه آن در کمترین زمان ممکن است. روز ۶ اکتبر هر سال روی جهانی نودل است. ۲ طرز تهیه نودل خوشمزه با گوشت یا مرغ و میگو و سبزیجات به سبک کره‌ای و چینی را از سایت آشپزی Damn Delicious در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه خوراک نودل با گوشت قرمز یا مرغ یا میگو و سبزیجات با سبک کره‌ای

طرز تهیه خوراک نودل با گوشت و سبزیجات؛ نودل با میگو یا مرغ به سبک چینی و کره‌ای

مواد لازم

میگوی متوسط: ۹۰۰ گرم

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه و نمک: به مقدار دلخواه

نودل: ۹۰۰ گرم

هویج: ۲ عدد خلال شده

گردو: ¼ پیمانه خرد شده

پیازچه: ۲ عدد ریز خرد شده

گشنیز تازه و خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

کنجد: ¼ قاشق مرباخوری

مواد لازم برای سس

سویا سس کم نمک: ¼ پیمانه

کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری

روغن کنجد: ۲ قاشق غذاخوری

عسل: ۱ قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری

سس قرمز چیلی با سیر: ۱ قاشق مرباخوری (اختیاری)

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه خوراک نودل با گوشت یا میگو یا مرغ و سبزیجات به سبک چینی و تایلندی

 

برای درست کردن نودل به سبک چینی ابتدا در یک کاسه کوچک سویا سس، کره بادام زمینی، روغن مایع، روغن کنجد، عسل، شکر قهوه‌ای و سس چیلی با طعم سیر را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و سینی فر را با کمی روغن چرب کنید یا روغن را روی آن اسپری کنید. میگوهای پاک شده و رگ زده شده را در سینی فر و در یک لایه کنار هم بچینید. روغن زیتون و نمک و فلفل را روی میگوها بریزید. سینی فر را به مدت ۶ تا ۸ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید. همین که رنگ میگوها صورتی شود کافی است.

در یک قابلمه بزرگ آب را جوش بیاورید و سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید. نودل‌ها را طبق دستور‌العمل زمانی روی بسته در آب جوش بریزید. بعد از پختن نودل‌ها آن‌ها را آبکشی کنید و داخل قابلمه بریزید. سسی را که از قبل آماده کرده بودید ،میگوها، هویج‌های خلال شده، کره بادام زمینی، پیازچه و گشنیز را به نودل‌ها اضافه کنید و به آرامی و خوب هم بزنید. خوراک نودل و میگوی شما آماده است. در صورت دلخواه مقداری کنجد روی آن بپاشید و بلافاصله به صورت گرم میل کنید. به جای میگو از گوشت برش زده گوساله یا مرغ به صورت نواری هم می‌توانید استفاده کنید.

 

طرز تهیه خوراک نودل با گوشت گوساله یا مرغ به سبک چینی و کره‌ای 

 

روز جهانی نودل؛ 2 طرز تهیه نودل آماده با گوشت یا مرغ و سبزیجات+ طرز تهیه نودل آماده با میگو یا گوشت گوساله

مواد لازم

نودل: ۲ بسته

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

فیله گوشت گوساله: ۲۵۰ گرم نازک و به صورت نواری خرد شده

قارچ: ۲۵۰ گرم اسلایس شده

کلم بروکلی: ۱۸۰ گرم

هویج: ۲ عدد خلالی خرد شده

مواد لازم برای سس

سویا سس کم نمک: ۱/۳ پیمانه

شکر قهوه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری

زنجفیل تازه رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری

سیر رنده شده: ۲ حبه

روغن کنجد: ۱ قاشق مرباخوری

پودر فلفل قرمز: ¼ قاشق چایخوری

فلفل سیاه آسیاب شده: ¼ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه خوراک نودل آماده با گوشت و سبزیجات به سبک کره‌ای و تایلندی و چینی

 

در یک ظرف کوچک سویا سس، شکر قهوه‌ای، زنجفیل، سیر، روغن کنجد، پودر فلفل قرمز و پودر فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. در یک قابلمه بزرگ آب را جوش بیاورید و مقداری نمک در آن بریزید. طبق دستورالعمل روی بسته نودل‌ها را در آب جوش بریزید و بعد از مدت زمان نوشته شده روی بسته برای پخت، آن‌ها را آبکشی کنید. در یک ماهیتابه تفلون یا چدنی روغن زیتون را گرم کنید. برای این‌که گوشت زودتر پخته شود بهتر است به صورت نوارهای باریک آن را ببرید و خرد کنید. گوشت گوساله نواری خرد شده را به روغن زیتون اضافه کنید. حدود ۳ تا چهار دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشت قهوه‌ای شود.

کلم بروکلی، قارچ و هویج‌های خلال شده را به گوشت سرخ شده اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. حدود ۳ تا چهار دقیقه برای تفت دادن این مواد کافی است. مواد فوق را به نودل‌های پخته و آبکش شده اضافه کنید. سسی را که از قبل درست کرده بودید را هم اضافه کنید و تمام مواد را هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و سس به خورد مواد برود. بعد از هم زدن بلافاصله به صورت گرم سرو کنید.

 

نکته

هر دو این خوراک‌ها را می‌توانید با انواع ماکارونی، فتوچینی و رشته فرنگی و انواع مختلف سبزیجات با هر نوع گوشت یا به صورت گیاهی و بدون گوشت هم درست کنید.

 

کالابرگ الکترونیک