معرفی و خلاصه کتاب مدیریت افراد از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو

معرفی و خلاصه کتاب مدیریت افراد از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو


7 مهر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی و خلاصه کتاب مدیریت افراد از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو

کتاب مدیریت افراد شامل ۱۰ مقاله تجاری مستقل در مورد راهنمای نحوه مدیر شدن و از جمله کتاب های مفید مدیریتی است. کتاب مدیریت افراد توسط انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده است. در این کتاب به نکات مهمی اشاره شده که مدیران باید برای مدیریت مجموعه و کسب و کار خود آن را لحاظ کنند. نویسندگان مقالات با دید و زاویه نگاه متفاوت به نحوه مدیریت موفق یک مجموعه پرداخته اند. در این مقاله از سرویس کتاب مجله کوروش به معرفی و خلاصه کتاب مدیریت افراد پرداخته ایم.

 

 

اهمیت سه مرحله مهم مدیریتی در کتاب مدیریت افراد

 

اهمیت سه مرحله مهم مدیریتی در کتاب مدیریت افراد

 

آنچه در کتاب مدیریت افراد بطور برجسته به آن اشاره شده این است که مدیران با گرفتن اولین پست‌های مدیریتی خود به طرز برگشت ناپذیری رفتارشان شکل می گیرد. این رفتار در نتیجه رهبری تیمی است که مسئولیت مدیریت آن را بر عهده دارند. نویسندگان مقالات کتاب معتقدند برای مدیریت سه مرحله‌ مهم مدیریتی وجود دارد. در مرحله اول زمانی که قصد مدیریت مجموعه ای را دارید باید افراد را به درستی ارزیابی کنید. میزان پویایی آن ها را در فعالیت ها در نظر بگیرید. در مرحله دوم باید تیم ها را مشخص کنید. به تیم ها هدف و جهت داده و مدل عملیاتی و رفتاری آن ها را در مقابل چالش‌ های تجاری که با آن رو به رو هستید، ارزیابی کنید. سپس در مرحله سوم باید بتوانید پیشرفت تیم را با بدست آوردن چند برد اولیه تسریع کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب «ذهن حواس جمع» اثر نیر ایال

 

 

اعلام دقیق معیارها و ارزش ها

 

نویسندگان در مقالات کتاب تاکید می کنند که  اگر ارزش ها و معیارهای خود را با صراحت بیان کنید، ارزیابی شما سریع تر و دقیق تر خواهد بود. افراد برای مقابله با چالش‌ های خاص شما باید به ویژگی های خاصی داشته باشند. بنابراین بهتر است این ویژگی‌ ها را لحاظ کنید. مهارت های متنوع یا مکمل در گروه ها را اولویت بندی کنید. برخی از ویژگی های قابل توجه، شایستگی، قابلیت اعتماد، انرژی، مهارت‌ های افراد تمرکز و عدم قضاوت است.

 

 

انتخاب نماینده مناسب، یکی از نکات مهم در مدیریت افراد

 

انتخاب نماینده مناسب، یکی از نکات مهم در مدیریت افراد

 

در مقالات متنوع کتاب مدیریت افراد به نکات مهمی اشاره شده است. یکی از مهم ترین این نکات بحث انتخاب نماینده است. شما باید با دیگران ارتباط برقرار کرده و یک نماینده مناسب را انتخاب کنید. نماینده‌ ای که بتواند کمک کند و از سرپوش گذاشتن بر روی مشکلات خودداری کند. در مرحله بعدی باید این نماینده را به دیگران و مدیران دیگر معرفی کنید. از نماینده خود بخواهید تا در جلسات آماده شود و به سازماندهی افکار کمک کند.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

حتما بخوانید  مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) چیست؟

 

 

اهمیت بحث اعتماد سازی در مدیریت افراد

 

اهمیت بحث اعتماد سازی در مدیریت افراد

 

مرحله بعد در مدیریت درست مجموعه بحث اعتماد سازی است. شما باید اعتماد را در مجموعه خود ایجاد کنید. بحث اعتماد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که در برخی از مقالات کتاب مدیریت افراد به این موضوع اشاره شده شما می‌ توانید با آگاهی مداوم از تصویر کار خود اعتماد را در مجموعه ایجاد کنید. احساسات خود را نسبت به افراد پشت درهای بسته نگه دارید. اما در مقابل اطمینان حاصل کنید که افراد می توانند به شما پیام بدهند. از مشکلات و مسائل با شما صحبت کنند. در عین حال این مهم است که قضاوت نکنید.

 

 

اهمیت نمابش تصویر ذهنی شما به کارکنان

 

اهمیت نمابش تصویر ذهنی شما به کارکنان در کتاب مدیریت افراد

 

یکی دیگر از نکات مهمی که در کتاب مدیریت افراد به آن اشاره شده بحث تمرکز بر روی تصویر بزرگ شما از اقدامات لازم برای مدیریت و توسعه کسب و کار است. بهتر از تصویر بزرگی که از مدیریت در ذهن دارید رونمایی کنید. آن را به نحوه مناسب برای کارکنان ترسیم کنید. این تصویر را مکتوب کنید و برای مستند سازی از استراتژی های لازم استفاده کنید. شما باید اقدامات لازم را در این راستا انجام دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین پادکست ها با موضوع کارآفرینی و کسب و کار

 

 

پذیرش بازخورد سازنده

 

یکی از موضوعات مهم دیگر در این مسیر بحث بازخورد سازنده است. در مقالات متعدد کتاب مدیریت افراد بر روی اهمیت این موضوع تاکید شده است. مدیران باید پذیرای بازخورد باشند، بازخوردی که به تقویت فعالیت کاری آنها کمک می کند. در نتیجه باید این فرهنگ سازمانی را در بین کارکنان نیز ایجاد کنند. این اقدام باعث می شود تا افراد در مقابل هم واکنش نشان ندهند و در مقابل بازخوردهای مناسب تغییر ایجاد کنند.

 

 

وبژگی های مهم یک رهبر موفق در کتاب مدیریت افراد

 

وبژگی های مهم یک رهبر موفق در کتاب مدیریت افراد

 

در کتاب مدیریت افراد و ویژگی های اصلی یک رهبرموفق اشاره شده است. اینکه چه چیز افراد را تبدیل به یک رهبر کارآمد می کند. ویژگی اصلی مهم خودآگاهی است. رهبران باید از نقاط قوت و ضعف، محرک ها، ارزش ها و تاثیر بر دیگران آگاه باشند. نکته دوم بحث کنترل است. رهبرها باید کنترل زیادی نسبت به تکانه ها و موج های مخرب داشته باشند. در مرحله بعدی انگیزه و همدلی نقش اساسی را ایفا می کنند. در مقالات کتاب مدیریت افراد به این مسئله بسیار اشاره شده است. رهبران باید یاد بگیرند تا از موفقیت لذت ببرند و درک احساسی قوی نسبت به دیگران داشته باشند.

 

 

اهمیت ارتباطات و شبکه سازی در مدیریت

 

اهمیت ارتباطات و شبکه سازی در مدیریت

 

یکی از نکات مهمی که در کتاب مدیریت افراد و آن اشاره شده، نحوه ایجاد ارتباط و شبکه سازی مدیران است. نوسندگان مقالات در این کتاب معتقدند که  آنچه مدیران موفق را از دیگر رهبران متمایز می‌کند، بحث شبکه سازی و نحوه ارتباط با دیگران است. آن ها برای این موضوع باید تلاش زیادی بکنند و در رفتار خود تغییرات زیادی ایجاد کنند. باید با مخاطبین شخصی خود برای پشتیبانی، بازخورد و رفع مشکلات ارتباط خوبی برقرار کنند. در عین حال باید بتوانند از طریق شبکه سازی افراد موفق را شناسایی کنند و در مقابل پروژه های مشکل دار بایستند. شبکه سازی استراتژیک باعث می شود تا با روشن سازی اولویت ها و چالش های آینده بتوان از ذینفعان حمایت دریافت کرد. مدیران می‌ توانند با تصویر مناسبی که از خود در مدیریت می سازند در این زمینه بسیار قدرتمند عمل کنند.

حتما بخوانید  چگونه در محل کار احساس ارزشمندی و عزت نفس خود را تقویت کنیم؟

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب «نسل پنجم بازاریابی» اثر فیلیپ کاتلر «

 

 

تغییرات مهمی که در کتاب مدیریت افراد به آن اشاره شده است

 

تغییرات مهمی که در کتاب مدیریت افراد به آن اشاره شده 

 

مدیران می توانند به عنوان رهبران قوی عمل کنند و به رهبران قدرتمند تبدیل شوند. اما باید برای رسیدن به این مرحله تغییراتی ایجاد کنند. یکی از این تغییرات این است که بتوانند مدل‌ های ذهنی و عملکرد های کلیدی کسب و کار را بشناسند. تحلیل کنند و از تیم ها در این تحلیل استفاده کنند. آن ها باید مشکلات را تعریف کنند و حل مسئله را در دستور کار قرار دهند. آن ها باید جنگجویانی دیپلمات باشند و به طور فعال محیط ایده‌آل خود را شکل دهند. از بازیگران نقش اصلی در کسب و کار حمایت کرده و رفتار صحیح را به عنوان الگو  الهام‌ بخش گروه‌ های دیگر قرار دهند.

 

 

تعامل و نظرخواهی

 

تعامل با دیگران از طریق نظرخواهی و اجازه به آن ها برای رد ایده ها می تواند تاثیر زیادی در مدیریت تیم داشته باشد. مدیران باید به افراد آموزش بدهند که به ایده های یکدیگر احترام بگذارند. باید تیم ها را تشویق کرد تا از نظر یکدیگر و تعامل سازنده بهره ببرند. همچنین همه افراد باید در تصمیم گیری های تیمی دخیل باشند و بفهمد که چرا چنین تصمیم هایی برای کسب و کار گرفته شده است.

 

 

حمایت از مدیران تازه کار

 

در مقالات متنوع کتاب مدیریت افراد، توصیه‌ هایی به افرادی که در مراحل مدیریتی قرار دارند شده است. نویسندگان تاکید بر این دارند که باید سبک های مدیریتی خود را با افراد گروه خود تطبیق دهید. با دادن مسئولیت های بیشتر و نه پول بیشتر به افراد انگیزه دهید. چرا که آن ها زمانی که مسئولیتی را به درستی انجام می دهند و مورد تایید و رضایت دیگر افراد قرار می گیرند، انرژی بیشتری برای ادامه کار دارند. یکی دیگر از موضوعات مهم در مدیریت افراد حمایت از مدیران تازه کار است. معرفی آن ها به تیم  و حمایت از تصمیمات آن ها می تواند تاثیر زیادی در رشد تیم داشته باشد. به نظرات دیگران اعتماد کنید. از افراد باهوش یاد بگیرید و از شکست ها بیاموزید.

 

 

اهمیت تعامل با روسا در کتاب مدیریت افراد

 

اهمیت تعامل با روسا در کتاب مدیریت افراد

 

یکی از نکات مهمی که در کتاب مدیریت افراد به آن اشاره شده است، بحث مدیریت و برخورد با رئیس است. نویسندگان مقالات کتاب مدیریت افراد معتقدند برای اینکه مدیران مستقلی باشید باید نگرانی‌ های رئیس خود را برطرف کنید. در عین حال به بهترین روش ممکن اعتماد سازی کنید. همیشه شنوندگان و خوانندگان خوبی باشید. در عین حال نشان ندهید که هر آنچه رئیس تان می گوید و می خواهد را می دانید. اجازه دهید او صحبت کند و او را در جریان تمامی مشکلات و مسائل قرار دهید. سعی کنید اطمینان در او ایجاد کنید. صداقت داشته باشید و وعده ندهید. حقیقت را با شفافیت مطرح کنید. در عین حال از منابع و زمان به درستی استفاده کنید. طوری که رئیستان تصور نکند که شما نسبت به آن ها بی تفاوت هستید.

 

 

منبع: medium

 

کالابرگ الکترونیک