۷ ایده عالی برای بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک و نقلی

۷ ایده عالی برای بزرگ‌ تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک و نقلی


2 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
6 روش عالی برای بزرگ‌تر کردن فضای آپارتمان‌ کوچک و نقلی

بزرگ کردن فضای آپارتمان کوچک حسابی در روحیه شما اثر می‌گذارد. می‌دانستید با چند روش ساده می‌توانید فضای خانه نقلی خود را بزرگ و دلباز نشان دهید؟! در پروسه جابه جایی لوازم خانه از جمله خانه تکانی عید علاوه بر شستشو و رفت و روب معمولا تغییر دکوراسیون و چیدمان داخلی دوباره منزل هم یکی از بخش‌های جذاب و در عین حال مهم محسوب می‌شود. با یک تغییر دکوراسیون و چیدمان درست و اصولی می‌توانید فضای خانه یا آپارتمان کوچک و نقلی‌تان را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید. ۶ روش عالی برای بزرگ‌تر کردن فضای خانه کوچک و نقلی را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس سبک زندگی همراه باشید.

 

 

۱- وسایل خانه را عمودی بچینید

 

برای بزرگتر دیده شدن فضای خانه وسایل را عمودی بچینید

 

برای این‌که بتوانید در منزل فضای اضافی پیدا کنید باید خلاقیت به خرج دهید. یک ترفند و راهکار عالی برای بزرگ‌تر کردن فضای خانه کوچک و نقلی «عمودی» چیدن وسایل است. آیا در فضای بالای درهای منزل جا برای درست کردن یک یا دو قفسه وجود دارد؟ بالای کمد لباس جای خالی دارید؟

 

تقریبا همیشه چند فضای خالی از دید شما پنهان مانده که از آن‌ها می‌توانید برای جا دادن وسایل بیشتر و خلوت‌تر کردن فضای خانه استفاده کنید. از آویزهای دیوارکوب یا قلاب‌های ساده دیواری استفاده کنید. اما چطور فضاهای عمودی برای جا دادن وسایل و بزرگ‌تر کردن فضای آپارتمان ایجاد کنیم؟

 

روش‌های بزرگتر دیده شدن فضای خانه

 

برای مثال اگر در آشپزخانه یک دیوار خالی دارید آن را بدون استفاده نگذارید. از شلف‌ها یا طبقات چوبی یا فلزی، بسته به نوع متریال وسایل آشپزخانه، برای جا دادن ظرف و ظروف اضافی استفاده کنید. چند طبقه شلف به دیوار بکوبید و ظرف‌ها را در آن‌ها بچینید. بهتر است شلف‌ها بدون در باشند تا فضای کمتری اشغال کنند.

 

به جای کتابخانه افقی از کتابخانه‌های عمودی استفاده کنید. این مسئله در مورد بوفه هم صدق می‌کند. اگر فضای کافی برای قرار دادن میز تلویزیون ندارید یا فکر می‌کنید میز تلویزیون فضای منزل شما را تنگ و خفه می‌کنید بهتر است تلویزیون را به دیوار نصب کنید. تابلوهای عمودی و وسایل دکوری عمودی به دیوار نصب کنید. به این ترتیب خطای دید ایجاد می‌کنید و فضا را دلبازتر نشان می‌دهید.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۲- با پارتیشن یا کتابخانه عمودی فضاها را از هم جدا کنید

 

با پارتیشن یا کتابخانه عمودی فضاها را از هم جدا کنید

 

چگونه فضای خانه را دلبازتر جلوه دهیم؟ گاهی اوقات آپارتمان یا محل زندگی شما آن‌قدر کوچک و نقلی است که مجبورید از یک فضا به دو یا چند منظور استفاده کنید. در این صورت دیگر هال و نشیمن عملا به آن صورت که در ذهن ما هستند معنا پیدا نمی‌کنند.

حتما بخوانید  10 روش ساده جذب خوش شانسی و انرژی مثبت کائنات

 

در این‌گونه موارد برای بزرگ‌تر کردن فضای آپارتمان کوچک خود بهتر است از پارتیشن‌های عمودی برای تفکیک فضاها استفاده کنید. اگر کتابخانه عمودی دارید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از آن به عنوان کتابخانه استفاده کنید و هم فضای نشیمن و هال یا هال و اتاق خواب را از هم جدا و تفکیک کنید.

 

 

۳- از فضاهای پرت و مخفی خانه استفاده کنید 

 

برای دلباز و بزرگتر دیده شدن فضای خانه از فضاهای پرت و مخفی استفاده کنید

 

هیچ چیز به اندازه در هم ریختگی و شلوغی یک فضای کوچک را کوچک‌تر و دلگیرتر نشان نمی‌دهد. به همین خاطر یک ترفند عالی برای بزرگ‌تر کردن فضای آپارتمان کوچک و نقلی استفاده از تمام فضاهای مخفی کردن است. برای مثال پشت پرده‌ها، پشت درها، نهایت استفاده از جعبه‌ها و سبدهای خالی، فضای زیر تخت، چوب رختی‌هایی که پشت در آویزان می‌شوند بهترین فضاها برای جا دادن لوازم اضافی هستند.

 

در بسیاری از مبلمان‌ها به خصوص مبلمان‌های راحتی فضاهای خالی مثلا در دسته مبل برای لوازم اضافی تعبیه شده است. پس در هنگام خرید مبلمان برای خانه کوچک به این قابلیت حتما توجه کنید. اگر برای جلو مبلمان میز تهیه کرده‌اید دقت کنید که بسیاری از میزها حاوی فضاهای خالی پوشیده و پنهان هستند که برای جا دادن ظرف و ظروف میهمان تعبیه شده‌اند و تا حدود زیادی مشکل شما را در این زمینه حل می‌کنند.

 

 

۴- لوازم خانه را جمع و جور کنید

 

برای بزرگ تر دیده شدن فضای خانه نقلی جمع و جور کنید

 

اگر خانه‌تان معمولا آشفته و در هم و برهم است از شنیدن واژه «جمع و جور» کردن احتمالا کهیر می‌زنید. ولی چه بخواهید، چه نخواهید یک راه حل اساسی برای بزرگ‌تر کردن فضای آپارتمان و خانه کوچک مرتب کردن و جمع و جور کردن است. لوازم اضافی و به درد نخور را دور بریزید. از لوازم اضافی و به درد نخور حتی اگر یادگاری هستند دل بکنید و آن‌ها را دور بریزید یا به خیریه ببخشید.

 

 

۵- فضاهای داخلی خانه را چند منظوره بچینید

 

فضاهای داخلی خانه را چند منظوره بچینید

 

در طراحی و دکوراسیون اتاق‌ها به گونه‌ای عمل کنید که بتوانید استفاده چند منظوره از آن‌ها داشته باشید. برای مثال اتاق نشیمن را جوری بچینید که بتوانید به عنوان اتاق ناهارخوری و حتی اتاق مطالعه هم از آن استفاده کنید. به همین منظور لازم است که در هنگام انتخاب مبلمان به راحتی آن‌ها توجه کنید.

 

اتاق خواب خانه کوچک شما هم این قابلیت را دارد که همزمان هم اتاق خواب و هم محلی برای استراحت شما باشد. به این ترتیب در بزرگ‌تر کردن فضای آپارتمان یک قدم مهم و اساسی برداشته‌اید. این نکته را فراموش نکنید که یک ترفند بسیار عالی و موثر برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه کوچک و نقلی استفاده از رنگ‌های روشن برای لوازم و مبلمان، در و دیوار خانه و پرده‌هاست.

 

 

۶- از تمام فضاهای خالی نهایت استفاده را ببرید

 

استفاده از فضاهای خالی منزل برای بزرگ‌تر دیده شدن منزل

 

گاهی اوقات برای بزرگ‌ تر نشان دادن آپارتمان یا خانه کوچک باید یک ذهن خلاق داشته باشید. برای مثال فرض کنید در اتاق خواب منزل درب بالکن تعبیه شده است و شما به این بالکن رفت و آمد ندارید. بهترین کار این است که میز مطالعه یا کار خود را پشت درب بالکن قرار دهید. چه بهتر که از میزی استفاده کنید که فضای زیر آن خالی باشد تا بتوانید کتاب‌ها و سایر لوازم اضافی را هم زیر میز قرار دهید.

حتما بخوانید  معرفی 8 رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

 

یا اگر یک فضای خالی و بدون استفاده در هال و نشیمن منزل دارید آن را با کمترین وسیله به دو قسمت تقسیم کنید، قسمت بالا را تبدیل کنید به یک تختخواب یا محلی برای استراحت یا حتی یک کمد دیواری برای لوازم اضافی و قسمت پایین را برای قرار دادن میز تحریر اختصاص دهید.

 

حقیقت این است که تقریبا تعداد اندکی از ما در خانه‌هایی زندگی می‌کنیم که به طور سفارشی برای ما و اسباب و اثاثیه منزل‌مان طراحی شده‌اند بنابراین باید با خلاقیت و راهکارهای موثر چیدمان منزل را تا حد ممکن در جهت راحتی و آسایش خود انجام دهیم.

 

اگر هم طراحی و ساخت آپارتمان شما با نظر و ایده خودتان صورت گرفته و لوازم منزل را طبق این طراحی خریداری کرده‌اید که چه بهتر، از تمام فضاها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید، لوازم منزل درست و اصولی با فضا انتخاب کنید و خانه‌ای دنج و آرام بچینید.

 

 

۷- در انتخاب میز کنار مبل دقت کنید

 

در فضاهای که بسیار کوچک هستند و برای قرار دادن انواع وسایل جای کافی وجود ندارد، برای بزرگ‌ تر کردن فضای خانه می‌توانید از ایده‌های جدیدی استفاده کرده و آن‌ها را به کار ببرید. به طور مثال، به جای میز عسلی کنار مبل یا کاناپه می‌توانید از تاقچه‌های دیوارکوب استفاده کنید.

 

از قسمت زیرین آن برای قرار دادن کتاب یا وسایل تزئینی خود استفاده کنید. از طبقه بالایی نیز به عنوان میز بهره بگیرید. پس صرفاً استفاده از میز عسلی در کنار مبل در خانه کوچک کارایی ندارد. تنها گزینه‌ای که یک میز را شیک، مدرن یا جدید جلوه می‌دهد، سلیقه و نیاز شما است.

 

به یاد داشته‌ باشید که میزهای کنار مبل نقش به سزایی در چیدمان منزل شما دارند. بنابراین اگر در فضای کوچکی زندگی می‌کنید، تمام قسمت‌های فضا برای شما ارزشمند هستند؛ بنابراین بهتر‌است در انتخاب میز مورد نظر، نیازهای خود را هم در نظر بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

چطور برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای کوچک خانه از فضاهای پرت استفاده کنیم؟

 

برای بزرگ‌ تر نشان دادن فضای خانه کوچک می‌توانید از تمام فضاهای مخفی مثل پشت پرده‌ها، پشت در، زیر تخت و کلیه فضاهای خالی استفاده کنید.

 

 

کدام مدل میز برای فضای کوچک خانه مناسب‌تر است؟

 

اگر فضای خانه شما کوچک است، بهتر است به جای میزهای اضافی از میزهای طاقچه‌ای یا تاشو استفاده کنید.

 


نحوه چیدمان دکوراسیون در فضای خانه کوچک باید چطور باشد؟

 

برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای کوچک خانه بهتر است از چیدمان عمودی استفاده کنید و قفسه‌های عمودی روی دیوار نصب کنید. همچنین به جای قرار دادن لوازم به صورت پراکنده، آن‌ها را داخل قفسه‌ها بچینید.

 

 

منبع: apartmenttherapy

 

کالابرگ الکترونیک