مهم‌ترین نکات برای خرید اینترنتی و حضوری امن در دوران کرونا که باید بدانید

مهم‌ترین نکات برای خرید اینترنتی و حضوری امن در دوران کرونا که باید بدانید


1 آذر 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مهم‌ترین نکات برای خرید اینترنتی و حضوری امن در دوران کرونا که باید بدانید

شیوع گسترده ویروس کرونا در تمام دنیا تحولاتی عظیم در زندگی ما ایجاد کرده است. بسیاری از کارها و امور ساده‌ای که تا قبل از بروز این بیماری به راحتی انجام می‌شد، حال به یک معضل و مشکل بزرگ تبدیل شده و نگرانی‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. امروزه بسیاری از مصرف‌کنندگان به خرید آنلاین و استفاده از خدمات غیرحضوری فروشگاه‌ها روی آورده‌اند. خرید اینترنتی در دوران کرونا توانسته تحولی بزرگ بر شیوه زندگی افراد ایجاد کند. بسیاری از افراد که تا به حال تجربه‌ای از خرید اینترنتی نداشتند، در این دوران این شیوه خرید را تجربه کردند. در هر صورت در بسیاری از موارد ممکن است خیلی از ما برای تهیه لوازم ضروری و مایحتاج زندگی هنوز هم خرید حضوری را انتخاب کنیم. از همین رو باید در خرید خود پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنید. بد نیست بدانید خرید غیر حضوری به صورت تلفنی و اینترنتی و همچنین خرید حضوری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در سراسر کشور به راه است. برای تجربه یک خرید مطمئن و امن و آشنایی با نکاتی مهم در زمینه خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین در دوران کرونا، می‌توانید این مقاله از وب‌سایت‌های fda ،staysafeonline و become را در مجله کوروش بخوانید.

چطور در زمان خرید در برابر ویروس کرونا از خودمان محافظت کنیم؟

 

راهکارهایی برای تجربه خرید اینترنتی و امن در دوران شیوع کرونا

 

بسیاری از ما برای خرید مواد غذایی و ملزومات زندگی هنوز به صورت حضوری خرید می‌کنیم. اما چطور می‌توانیم از خودمان و خانواده‌مان در برابر این ویروس محافظت کنیم؟ طبق تحقیقات انجام شده، برای آلوده شدن فرد به ویروس کرونا، باید تعداد مشخصی ویروس وارد بدن شود. این ویروس از طریق نفس کشیدن هوای آلوده و لمس کردن اجسامی که آلوده هستند، از راه بینی، دهان و چشم وارد بدن ما می‌شوند. زمانی که فرد آلوده سرفه می‌کند، تعداد زیادی قطرات حاوی ویروس را به محیط پخش می‌کند و این قطرات روی سطوح می‌نشینند و با کوچک‌ترین لمسی افراد مختلف را آلوده می‌کنند. پس رعایت کردن نکات بهداشتی و به کار گرفتن راهکارهای معرفی شده می‌تواند به ما کمک کند تا خطر ابتلا به این ویروس را کاهش دهیم. در ادامه می‌توانید با چند راهکار مؤثر برای خرید امن در دوران کرونا آشنا شوید.

 

راهکارهای تجربه خرید اینترنتی و امن در دوران شیوع کرونا

 

*قبل از حضور در فروشگاه‌ها حتماً یک لیست خرید تهیه کنید و سعی کنید همه لوازم ضروری‌تان را در این لیست بنویسید و حداکثر هفته‌ای یک بار به صورت حضوری خرید کنید.

 

*اگر کوچک‌ترین علائمی شبیه به سرماخوردگی دارید، بهتر است در خانه بمانید و از رفتن به فروشگاه اجتناب کنید.

 

*قبل از ورود به فروشگاه حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنید و از تماس دست با صورت خود بپرهیزید.

 

*یک ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشید. بعد از دست زدن به محصولات، برای باز کردن کیف خود یا درست کردن لباس، حتما دستتان را ضدعفونی کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

*هنگام خرید حتماً فاصله اجتماعی خود را با سایر افراد حفظ کنید. بهتر است حدود ۲ متر با سایر خریداران و فروشنده‌ها فاصله داشته باشید.

 

*در صورت شلوغ بودن فروشگاه، برای چند لحظه بیرون فروشگاه منتظر بمانید و بعد از خلوت شدن، داخل شوید.

 

*در زمان پرداخت خودتان کارت بکشید و از فروشنده بخواهید که رمز را وارد کند.

 

*لوازم خریداری شده را در مکان مشخصی از خانه قرار دهید.

 

*بعد از کنار گذاشتن مواد غذایی دستان خود را حداقل ۲۰ دقیقه با آب گرم و صابون بشویید.

 

*تمام خریدهای قابل شستشو را بشویید و بقیه آن‌ها را نیز ضدعفونی کنید.

 

*سینک و پیشخوان آشپزخانه را به طور مرتب ضدعفونی کنید.

 

*کیف پول، موبایل و وسایلی که همراهتان بود را ضدعفونی کنید.

 

خرید اینترنتی در دوران کرونا

 

استفاده از خرید اینترنتی در دوران کرونا و به کار بردن روش‌های غیرحضوری در این زمان می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید با خیالی آسوده و مطمئن هر آن چیزی را که لازم دارید، درب منزل خودتان دریافت کنید. با همه نکات بهداشتی که در مورد خرید حضوری بیان شد، باز هم قرار گرفتن در شرایط ناامن می‌تواند تا حدود زیادی ریسک ابتلا به بیماری را در شما بالا ببرید. از همین رو بهترین روش این است که از خدمات غیرحضوری و آنلاین فروشگاه‌ها استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با شیوع بیماری کووید-۱۹ خرید اینترنتی در سراسر دنیا تا ۷۷ درصد افزایش داشته است و بسیاری از مردم دنیا به این نوع خرید روی آورده‌اند. در ادامه به مهم‌ترین دلایل برای خرید اینترنتی در دوران کرونا اشاره شده است.

 

بررسی قیمت‌ها و تجربه یک خرید ارزان‌قیمت

 

راهکارهایی برای تجربه خرید اینترنتی و حضوری امن در دوران شیوع کرونا

 

زمانی که به صورت آنلاین خرید می‌کنید، امکان مقایسه راحت قیمت‌ها وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی ببینید که کدام محصولات تخفیف بیشتری دارند و قیمت آن‌ها مناسب‌تر است و بعد خرید کنید.

 

امکان استفاده از کدهای تخفیف

 

بسیاری از فروشگاه‌ها برای تشویق مردم به خرید غیرحضوری، روزانه کدهای تخفیف مختلفی ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از این کدها خریدی شگفت‌انگیز را تجربه کنید.

 

امنیت و راحتی بیشتر با خرید اینترنتی در دوران کرونا

 

خرید اینترنتی در دوران کرونا یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین روش‌های خرید کردن است. این شیوه از خرید به شما این فرصت را می‌دهد که همان‌طور که در خانه و روی مبل نشسته‌اید، هر آن چیزی را که نیاز دارید، درب منزل دریافت کنید.

 

تجربه خریدی هوشمندانه‌تر

 

زمانی که اقدام به خرید اینترنتی در دوران کرونا می‌کنید، اطلاعات بیشتری از هر محصول در اختیار دارید. شما می‌توانید قبل از خرید همه ویژگی‌های محصول را مطالعه کنید و در مورد شیوه استفاده آن بخوانید. با نظرات سایر مشتریان در مورد آن محصول آشنا شوید و بعد از بررسی، خرید خود را انجام دهید.

 

صرفه‌جویی در زمان با خرید اینترنتی در دوران کرونا

 

تجربه خرید اینترنتی و امن در دوران شیوع کرونا

 

خرید اینترنتی در دوران کرونا به شما کمک می‌کند تا از زمان خود بهتر استفاده کنید. شما می‌توانید بدون اتلاف وقت برای رفت و آمدتان به سمت فروشگاه و قرار گرفتن در صف پرداخت، در عرض چند دقیقه یک خرید راحت و مطمئن را تجربه کنید.

 

خرید بدون محدودیت زمانی

 

برای خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. شما می‌توانید در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز هر چیزی که نیاز دارید را سفارش دهید و ساعت تحویل آن را مشخص کنید.

 

چطور یک خرید اینترنتی امن را تجربه کنیم؟

 

تجربه خرید اینترنتی و امن در دوران شیوع کرونا

 

بسیاری از افراد هنوز از خرید اینترنتی و غیرحضوری از فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین واهمه دارند. از همین رو ترجیح می‌دهند به صورت حضوری خرید کنند. اما شما با رعایت کردن چند نکته ضروری برای خرید اینترنتی می‌توانید در دوران شیوع کرونا بدون هیچ دغدغه و نگرانی خرید خود را انجام دهید.

 

*برای تجربه یک خرید اینترنتی امن در دوران شیوع کرونا قبل از هر چیزی باید یک فروشگاه آنلاین معتبر و مطمئن را انتخاب کنید.

 

*قبل از خرید از وب‌سایت‌های خرید ناشناخته، ابتدا در مورد نام و اعتبار آن تحقیق کنید.

 

*اگر هنوز به پرداخت آنلاین اطمینان ندارید، از گزینه پرداخت در محل استفاده کنید.

 

*با مطالعه تجربه خرید سایر افراد از وب‌سایت و فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید، مطمئن شوید که خدماتی قابل اطمینان ارائه می‌دهد.

 

*از فروشگاه درخواست کنید برایتان فاکتور ارسال کند. حتماً اطلاعات فاکتور را با هزینه‌ای که به صورت آنلاین پرداخت کرده‌اید، چک کنید.

 

*مطمئن شوید از گوشی یا کامپیوتری استفاده می‌کنید که عاری از هر گونه بد افزار و ویروس است.

 

*از یک اینترنت امن یا خانگی برای خرید آنلاین خودتان استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک