این ۱۰ اشتباه رنگ موی جدید را به سرعت کدر و بد رنگ می‌‌کند

این ۱۰ اشتباه رنگ موی جدید را به سرعت کدر و بد رنگ می‌‌کند


20 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
این 10 اشتباه رنگ موی جدید شما را به سرعت کدر و بد رنگ می‌‌کند

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از صرف وقت و البته هزینه‌های زیاد، بعد از یکی دو بار شستن رنگ مو حسابی توی ذوق‌تان خورده است. کدر و بد رنگ شدن رنگ مویی که در آرایشگاه خیلی براق و شکیل دل‌تان را برده بود بدترین اتفاقی است که می‌تواند شب عیدی برای موهای شما بیفتد. اما اشکال کار کجاست؟ اصلا می‌شود جلوی این کدر و بد رنگ شدن را گرفت و موهای رنگ شده را براق و شاداب نگه داشت؟ ۱۰ اشتباه رایج که رنگ موی جدید شما را به سرعت کدر و مات می‌کند و نکات خوش‌رنگ شدن رنگ مو را در سرویس سلامت از  مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- رنگ کردن موهای خشک و وز و آسیب دیده

 

خوش رنگ شدن رنگ مو ؛ رنگ کردن موهای خشک و وز و آسیب دیده

 

یکی از مهم‌ترین دلایل کدر و بد رنگ شدن رنگ مو این است که شما با موهای خشک و وز و آسیب دیده سراغ آرایشگر می‌رود تا رنگ موی جدید را روی موهای شما بگذارد. این یک اشتباه مهلک است که با یک بار شستن رنگ مو ظاهری کدر و مات به موهای شما می‌بخشد. از آرایشگر انتظار معجزه نداشته باشید. برای خوش‌رنگ شدن رنگ مو حداقل یک ماه قبل از رفتن به آرایشگاه برای گذاشتن رنگ موی جدید با انواع شامپوی تقویتی، کاندیشنر و نرم کننده   و البته روغن و ماسک‌های تقویتی موهای‌تان را کمی زنده کنید و از حالت خشک و شکننده خارج کنید.

بهتر است موها نسبتا تمیز باشند. لازم نیست همان روز موهای‌تان را شامپو کنید. یک روز قبل از رنگ کردن برای شستن موها ایده‌آل است. موقع رنگ کردن مو حتما باید موها کمی مرطوب باشند. رنگ مو را روی موی خشک و بدون آب نزنید و اگر آرایشگر قصد داشت این کار را انجام دهید حتما این نکته مهم را به او متذکر شوید. اگر هم خودتان دوره‌های آموزش رنگ کردن مو در خانه را گذرانده‌اید حتما موقع رنگ کردن موها این مورد مهم را در نظر داشته باشید.

 

 

بخوانید: چگونه روغن گیاه رزماری از ریزش مو جلوگیری و موها را ضخیم می‌کند؟

 

 

۲- قبل از رنگ کردن از کاندیشنر و نرم کننده استفاده می‌کنید

 

درست است که قرار شده برای جلوگیری از کدر و بد رنگ شدن رنگ مو از یک ماه قبل موهای‌تان را با کاندیشنر نرم کنید و از حالت خشک و وز خارج کنید اما این کار را یکی دو روز قبل از رنگ کردن موها کنار بگذارید. برای خوش‌رنگ شدن رنگ مو بهتر است چند ساعت قبل از رنگ کردن موها را تحریک نکنید. در زمان رنگ کردن بهتر است موها تا حد امکان تمیز باشند و چربی کف سر و گرد و غبار روی موها نباشد. اما این کار را با شامپوی ملایم آن هم یک روز قبل انجام دهید نه با کاندیشنر و نرم کننده.

حتما بخوانید  16 وسایل لازم و مهم ساک نوزاد و مادر برای بیمارستان

 

 

بخوانید: فواید روغن آرگان برای لک صورت و مو خوره و روش تشخیص آرگان اصل

 

 

۳- رنگ مو را از روی کاتالوگ انتخاب می‌کنید

 

خوش رنگ شدن رنگ مو ؛ رنگ مو را از روی کاتالوگ انتخاب می‌کنید

 

یکی دیگر از دلایل کدر و بد رنگ شدن موها این است که شما رنگ موی مورد نظرتان را از روی کاتالوگ رنگ‌ها انتخاب می‌کنید و به مسائلی مثل تناژ رنگ پوست و نیز زمینه رنگ موهای خودتان دقت نمی‌کنید. معمولا در این زمینه آرایشگرها هم راهنمایی خاصی انجام نمی‌دهند پس بهتر است خودتان آگاه باشید و بدانید که بهترین رنگ مو برای شما رنگی است که با تناژ پوست شما همخوانی داشته باشد  و نیز با توجه به رنگ موهای قبلی یا رنگ موی طبیعی خودتان رنگ موی جدید را انتخاب کنید. گاهی انتخاب رنگ‌های بلوند بسیار روشن برای افرادی که موهای بسیار تیره دارند، رنگ مشکی یا شرابی روی موهای خود زده‌اند و یا اصلا رنگ و جنس موهای‌شان به گونه‌ای است که تا حد خاصی رنگ باز می‌کند کاری بسیار اشتباه و بیهوده است. این کار احتمالا فقط آسیب زدن به موهای شما می‌شود که بعد از یک یا دو بار شستن با کدر و بد رنگ شدن رنگ مو خودش را به شما نشان می‌دهد.

 

 

بخوانید: ۸ رنگ مو جذاب و شیک سال ۲۰۲۱ مناسب با تناژهای مختلف رنگ پوست

 

 

۴- رنگ‌های فانتزی انتخاب می‌کنید

 

خوش رنگ شدن رنگ مو ؛ رنگ‌های فانتزی انتخاب می‌کنید

 

انتخاب رنگ موهایی مثل قرمز، شامپاینی، آلبالویی، شرابی، دودی مرواریدی، بنفش و سایر رنگ‌های فانتزی هم رنگ موی شما را سریع پاک می‌کند و هم نیاز به مراقبت بیشتری دارند تا کدر و بد رنگ نشوند. علت این مسئله بزرگ‌تر بودن مولکول‌های این رنگ‌ها نسبت به رنگ موی طبیعی و نیز سایر رنگ‌هایی است که فانتزی نیستند. به دلیل همین بزرگی مولکول‌ها آن‌ها نمی‌توانید عمیقا در مولکول‌های مو نفوذ کنند و در نتیجه با چند بار شستن پاک می‌شوند. اگر انتخاب شما این رنگ‌ها هستند برای دوام بیشتر باید چند بار آن‌ها را روی موی خود تکرار کنید.

 

 

۵- مدام رنگ موی‌تان را عوض می‌کنید

 

خوش رنگ شدن رنگ مو ؛ مدام رنگ موی‌تان را عوض می‌کنید

 

یکی دیگر از دلایل کدر و بد رنگ شدن رنگ مو این است که شما مدام در حال رنگ کردن موهای‌تان با رنگ‌هایی از برندهای مختلف و با طیف‌های مختلف رنگی هستید. بهتر است برای خوش‌رنگ شدن رنگ مو اگر تخصص رنگ کردن مو ندارید این کار را به دست یک آرایشگر ماهر که به کار او و موادش اطمینان دارید بسپرید. هیچ وقت کار ریموو و رنگ‌بری مو را با موادی که دیگران معرفی می‌کنند خودتان در منزل انجام ندهید.

 

 

بخوانید: آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن مو در منزل با نکات مهم و ریزه‌کاری‌ها

 

 

۶- رنگ اشتباه انتخاب می‌کنید

 

همان‌طور که گفتیم گاهی شما از روی کاتالوگ رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنید که با توجه به رنگدانه‌های موی شما روی موهای‌تان نمی‌نشینند. اگر قصد دارید فقط ریشه موها را خودتان در خانه رنگ کنید حتما از رنگی که فقط یک درجه روشن‌تر از رنگ موی ریشه خودتان است استفاده کنید تا ریشه نارنجی و قرمز نشود. اما اگر قصد دارید همه موهای‌تان را رنگ کنید این قانون رنگ با یک درجه روشن‌تر شامل حال‌تان نمی‌شود.

حتما بخوانید  تمام و نکات و بایدها و نبایدهای حمام بعد از ورزش

هیچ‌وقت به این فکر نکنید که رنگ موهایی را که نیاز به دکلره و بی‌رنگ کردن مو دارند خودتان در خانه امتحان کنید. بی‌رنگ کردن موها کاری بسیار حساس است و اگر تخصصی در آن نداشته باشید با سوزاندن موها باید مدت‌ها موهای کدر و بد رنگ و سوخته را تحمل کنید و در این صورت حتی قشنگ‌ترین رنگ موها جلوه بد و غیر قابل تحملی روی سر شما خواهند داشت.

 

 

۷- اگر مرتب رنگ می‌کنید حنا نزنید

 

خوش رنگ شدن رنگ مو ؛ اگر مرتب رنگ می‌کنید حنا نزنید

 

اگر مرتب عادت دارید موهای‌تان را رنگ کنید از مواد طبیعی مثل حنا برای رنگ کردن مو استفاده نکنید. یکی از دلایل کدر و بد رنگ شدن رنگ مو استفاده از حنا به عنوان رنگ مو است. اگر همیشه حنا استفاده می‌کنید مشکلی وجود ندارد اما اگر عادت دارید از رنگ موهای شیمیایی استفاده کنید در فواصل رنگ کردن مو حنا نزنید. حنا موها را تیره می‌کند و در نتیجه موها به سختی روشن می‌شوند. همین مسئله سبب کدر و بد رنگ شدن رنگ موی شما می‌شود.

 

 

بخوانید: آیا رنگ مو باعث سرطان سینه و مثانه و خون و … می شود؟

 

 

۸- با آب داغ موهای‌تان را می‌شورید

 

به جز ریزه کاری‌ها در نحوه رنگ کردن مو ، حمام با آب داغ یکی دیگر از دلایل کدر و بد رنگ شدن رنگ مو است. بهترین آب برای شستن موها آب ولرم است. اگر بتوانید با آب سرد (تا آن‌جا که تحمل دارید) موهای‌تان را بشورید دوام و براقی رنگ موی شما چندین برابر می‌شود. به این ترتیب موهای شما دهیدراته نمی‌شود و رطوبت خودش را نگه می‌دارد. وقتی موهای شما هیدراته و و حاوی رطوبت کافی باشند خشک و کدر هم به نظر نمی‌رسد.

 

 

۹- زیاد سشوار و اتو مو می‌کشید

 

دلیل بد رنگ شدن مو؛ زیاد سشوار و اتو مو می‌کشید

 

اگر عادت دارید که مرتب از سشوار و اتو مو و سایر دستگاه‌های حالت دهنده مو با حرارت بالا استفاده کنید باید منتظر کدر شدن رنگ موهای‌تان باشید. استفاده از این وسایل موها را خشک و دهیدراته می‌کند و ظاهری کدر و مات به رنگ موی شما می‌بخشد.

 

 

۱۰- استخر و آفتاب ممنوع

 

وقتی که موهای‌تان رنگ می‌کنید و بعد از چند روز آفتاب می‌گیرید، سولاریوم می‌روید یا استخر می‌روید انتظار کدر و مات شدن موهای‌تان به سرعت برق و باد را داشته باشد. اصلا یکی از دلایل کدر و بد رنگ شدن رنگ مو آفتاب است و اگر مجبورید ساعت‌های طولانی خارج از منزل و در معرض آفتاب باشید حتما باید از روغن‌های تقویت کننده مثل آرگان یا روغن و ماسک محافظ مو با SPF مناسب استفاده کنید. استخر هم به خاطر کلر موجود در آب به سرعت رنگ موی شما را کدر و مات می‌کند. اگر عادت دارید به استخر بروید یا مربی شنا و نجات غریق هستید حتما از کلاه شنای استاندارد استفاده کنید.

 

 

منبع: Street Directory 

 

 

کالابرگ الکترونیک