۱۰ روش برای پیشگیری از ماسیدن آرایش، کرم پودر و ضد آفتاب روی پوست

۱۰ روش برای پیشگیری از ماسیدن آرایش، کرم پودر و ضد آفتاب روی پوست


29 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راه‌های پیشگیری از ماسیدن آرایش صورت

ماسیدن آرایش به خصوص کرم پودر و کرم ضد آفتاب روی پوست به ویژه در فصل تابستان و روزهای گرم سال یکی از مشکلاتی است که جلوه‌ی آرایش و میکاپ را از بین می‌برد و در بسیاری موارد ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کند. اما علت ماسیدن آرایش و کرم پودر و ضد آفتاب و پوسته پوسته شدن پوست بعد از استفاده از این موارد چیست و چگونه می‌توان با زیرسازی صحیح و حرفه‌ای آرایش از ماسیدن کرم روی پوست صورت جلوگیری کنیم؟ ۱۰ روشی که از ماسیدن آرایش شامل پنکیک، کانسیلر و کرم پودر و ضد آفتاب روی پوست جلوگیری می‌کنند را در سرویس سلامت مجله کوروش بخوانید.

علت ماسیدن آرایش و کرم پودر و ضد آفتاب روی پوست چیست؟

 

علت ماسیدن آرایش و کرم پودر و ضد آفتاب روی پوست چیست

 

یکی از دلیل‌هایی که باعث می شود کرم پودر ما بماسد این است که آن را به درستی به روی پوستمان نزده‌ایم. بعضی از خانوم‌ها روش درست زدن کرم پودر را بلد نیستن بهترین راه این است که این کار رو آموزش ببینید و تمرین کنید.

بنابراین تا اینجا فهمیدین که مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل در ماسیدن آرایش بر روی صورت شما درست نزدن کرم پودر است! البته جنس و رنگ کرم پودر نیز در ماشیدن آرایش صورت بی تاثیر نیست.

ما در اینجا با ۱۰ روش مهم و اصلی به شما آموزش می‌دهیم که چگونه آرایش کنید و کرم پودر بزنید تا از ماشیدن آرایش، کرم پودر، ضد آفتاب و حتی کرم صورت شما جلوگیری شود.

 

 

حتما بخوانید : نحوه استفاده از کانسیلر 

 

 

۱- سبک و ملایم آرایش کنید

 

سبک آرایش کردن برای جلوگیرزی از ماشیدن آرایش و کرم پودر

 

وقتی بیش از حد از کرم پودر یا هر وسیله آرایش دیگر روی پوست صورت استفاده کنید آرایش روی پوست شما می‌ماسد و روی پوست شما نمی‌نشیند واین نوع آرایش از جذابیت شما کم می کند.  این مسئله به خصوص در فصل تابستان سبب می‌شود که پوست شما بیش از حد چرب و براق به نظر برسد. بهترین کار این است که از حجم کرم پودر و کرم ضد آفتاب و کانسیلر کم کنید و سبک آرایش کنید.

یک آرایش صورت ملایم در صورتی که از اصولی که در ادامه به شما می‌گوییم پیروی کنید تا ساعت‌ها بدون تغییر روی پوست شما باقی می‌ماند.

 

 

۲- لوازم آرایش بدون چربی استفاده کنید

 

یک اصل آموزش آرایش صورت برای مبتدیان این است که بدانید برای یک آرایش ملایم و دخترانه در خانه بهتر است از مواد آرایشی استفاده کنید که پایه آنها آب است نه روغن.

حتما بخوانید  بهترین کرم های کلاژن ساز و ضد چروک و جوان کننده پوست

مواد آرایشی با پایه روغن به خصوص در فصل تابستان زودتر روی صورت می‌ماسند و پایین می‌آیند. به این ترتیب به محض اینکه پوست صورت عرق کند کرم پودر و ضد آفتاب روی پوست شروع به ماسیدن می‌کند و به راحتی پایین می‌آید. اگر از مواد ارایشی با پایه روغن استفاده می‌کنید سعی کنید مدت زمانی کمی روی پوستتان بماند.

 

 

۳- از پرایمر استفاده کنید

 

پرایمر چیست؟ اگر پوست صورت شما به خصوص در فصل تابستان زیاد عرق می‌کند از یک پرایمر مرغوب با پایه آب استفاده کنید. پرایمر خط و خطوط و منافذ باز پوست را می‌پوشاند. در حقیقت پرایمر پایه دوم آرایش شماست، برق پوست و خط و خطوط و منافذ را می‌پوشاند. به این ترتیب کرم پودر بهتر روی پوست شما می‌نشیند و آرایش شما بدون برق افتادن مدت زمان بیشتری روی پوست‌تان دوام می‌آورد، در هوای گرم آرایش شما عرق نمی‌کند و به هم نمی‌ریزد.

در این میان هم می‌توانید از پرایمر پوست صورت استفاده کنید و هم از پرایمرهای مخصوص دور چشم و پلک‌ها. با این همه پرایمر برای آرایش روزانه چندان هم مناسب نیست چون منافذ پوست را مسدود می‌کند. اما چگونه کرم پودر روی پوست بخوابد و خشک نشود؟ بهتر است پرایمر را برای آرایش مهمانی استفاده کنید و برای آرایش روزانه از تونر یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از تونر باعث می‌شود پوست شما تمیز و عاری از هر گونه چربی شود و چربی اضافی پوست با کرم ضد آفتاب ترکیب نشود. به این ترتیب یک آرایش ملایم سبک خواهید داشت. اگر بعد از استفاده از تونر پوست صورت‌تان خشک شد کمی کرم مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید و سپس ضد آفتاب بزنید.

حتما بخوانید : تونر چیست؟

۴- قبل از آرایش از یخ روی پوست صورت استفاده کنید

 

یکی از علت‌های ماسیدن آرایش و کرم ضد آفتاب و کرم پودر روی پوست و پوسته پوسته کرم پودر باز بودن منافذ پوستی است. بهتر است قبل از هر کاری بعد از شستشوی پوست با شوینده مناسب یک قالب یخ را به صورت مستقیم روی پوست صورت بگذارید و پوست را با آن ماساژ بدهید. بعد از این کار اجازه دهید پوست صورت در معرض دمای محیط خشک شود و خودتان پوست را خشک نکنید. به این ترتیب یک زیرسازی مناسب روی پوست انجام داده‌اید و آرایش برای مدت بیشتری روی پوست شما دوام می‌آورد.

 

 

۵- علت ماسیدن کانسیلر چیست؟

 

علت ماسیدن کانسیلر و آرایش صورت چیست؟

 

علت ماسیدن کانسیلر دور چشم خشک بودن پوست است. اگر از کانسیلر دور چشم یا کانسیلر پوست صورت استفاده می‌کنید بهتر است از پرایمرهای مخصوص چشم و صورت با پایه آب برای پیشگیری از ماسیدن کانسیلر زیر چشم یا روی صورت استفاده کنید. در واقع پرایمر یک بیس خوب و استوار روی پوست شما ایجاد می‌کند و به این ترتیب گرما هم روی آرایش شما تاثیر نگذارد. قبل از کانسیلر بهتر است اول پرایمر بزنید، پرایمر پوست را مرطوب می کند  و سپس از کانسیلر استفاده کنید ،با این روش کانسیلر شما دیگر نمی ماسد.

حتما بخوانید  معرفی ۵ بو و رایحه‌ای که وادارتان می‌کند پول خرج کنید

 

حتما بخوانید : آموزش آسان آرایشگری در خانه

 

 

۶- از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید

 

در واقع این فقط گرما نیست که علت ماسیدن آرایش و کرم پودر و کرم ضد آفتاب روی پوست است. رطوبت موجود در هوا و تعریق بدن هم باعث می‌شود که آرایش روی صورت شما بماسد. بنابراین بهتر است از ریمل، مداد چشم، کرم ضد آفتاب و کرم پودر و پنکیک ضد آب استفاده کنید.

 

 

۷- اسپری تثبیت کننده مانع از ماسیدن آرایش روی پوست می‌شود

 

اگر به دنبال یاد گرفتن اصول پایه آموزش آرایشگری در منزل هستید باید بدانید که در آرایش روزانه و برای آرایش محل کار لازم نیست از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید. اما در آرایش و میکاپ مجلسی بهتر است از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید تا کرم پودر و کانسیلر روی پوست شما آب نشود و حالت ماسیده به خودشان نگیرند.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش آرایشگری در منزل 

 

 

۸- از اسپری آب و آرامبخش صورت استفاده کنید

 

اسپری آرامش بخش صورت برای جلوگیری از ماسیدگی آرایش

 

اسپری آب تخصصی که از داروخانه و دراگ استور می‌توانید تهیه کنید مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست است. اغلب افراد از آن برای آماده سازی پوست قبل از آرایش و البته برای تازه کردن آرایش استفاده می‌کنند. این اسپری آب هم التهاب سطح پوست را از بین می‌برد و هم سطح پوست را برای استفاده انواع کرم و پنکیک آماده می‌کند. علاوه بر این اسپری آب معمولا خاصیت مرطوب کنندگی، التیام بخش، ترمیم کننده، آنتی‌اکسیدان و … دارد. اگر به اسپری آب دسترسی ندارید قبل از آرایش مقداری گلاب خالص روی پوست صورت خود اسپری کنید.

 

 

۹- از لوازم آرایش مایع استفاده نکنید

 

لوازم آرایش مایع مثل کرم پودر یا رژلب مایع در اثر تعریق به خصوص در فصل تابستان علت ماسیدن آرایش روی پوست صورت هستند. در واقع یکی از علت‌ های ماسیدن آرایش و کرم ضد آفتاب و کرم پودر استفاده از این لوازم آرایش مایع است و بهتر است از لوازم آرایش خشک و بدون پایه روغن استفاده کنید.

 

 

حتما بخوانید : آموزش آرایش برای روزهای کرونایی

 

 

۱۰- از دستمال مرطوب استفاده کنید

 

استفاده ار دستمال مرطوب برای جلوگیری از ماسیدگی آرایش

 

یکی از علت های ماسیدن آرایش و کرم پودر و ضد آفتاب روی صورت به اصطلاح آمدن آرایش روی آرایش است. برخی از خانم‌ها در طول روز وقتی صورت‌شان عرق می‌کند یا به خاطر تعریق آرایش شروع به پایین آمدن می‌کند آن را تجدید می‌کنند. یعنی روی ضد آفتاب یا کرم پودر و پنکیک دوباره این مواد را تجدید می‌کنند. این کار ظاهر آرایش شما را بدتر می‌کند. بهترین کار این است که چربی و عرق صورت را به آرامی با یک دستمال مرطوب بگیرید. این کار را به صورت ضربه‌ای انجام بدهید و عرق و چربی اضافی صورت را بگیرید و دستمال را روی پوست صورت نکشید. به این ترتیب بدون خراب کردن ظاهر آرایش براقی و چربی آن را می‌گیرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک