راهنمای خرید فرش قسطی و نکات مهمی که باید بدانید

راهنمای خرید فرش قسطی و نکات مهمی که باید بدانید


4 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید فرش قسطی

فرش ها انواع مختلفی دارند و با توجه به جنس، بافت و رنگی که دارند با قیمت های متفاوتی ارائه می شوند. این روزها با گران شدن همه لوازم خانه، قیمت فرش نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. گران شدن فرش موجب شده تا خرید فرش برای خیلی از افراد به مشکلی جدی تبدیل شود. امروزه مراکز و فروشگاه های زیادی هستند که فرش ها را به صورت قسطی در اختیار مشتریان قرار می دهند. برای این امر معمولاً هر یک از فروشگاه ها تسهیلات و شرایط مختلفی را برای مشتریان در نظر می گیرند. اما به هر حال رعایت برخی نکات می تواند به شما کمک کند تا تجربه بهتری از خرید فرش قسطی را تجربه کنید. در این مقاله از راهنمای خرید فرش در سرویس سبک زندگی از مجله کوروش می توانید با شرایط فروش اقساطی فرش آشنا شوید.

 

 

چرا فرش را به صورت قسطی بخریم؟

 

چرا فرش را به صورت قسطی بخریم؟

 

فرش ها از ضروری ترین لوازم خانه ما ایرانی ها هستند. تقریباً همه ایرانی ها برای زینت بخشیدن خانه های خود از آن استفاده می کنند. در چند سال اخیر به دلیل گران شدن متریال مورد استفاده در تهیه فرش و هزینه تولید آن، قیمت فرش به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در این میان قیمت فرش های دستی و ابریشمی که در رده گران ترین انواع فرش در دنیا قرار دارد، آن قدر زیاد شده که خیلی از افراد قادر به خرید آن به صورت نقدی نیستند. استفاده از روش اقساطی فرش یک روش فوق العاده برای پرداخت هزینه فرش در چند قسط است. با این روش شما می توانید هزینه فرش مورد نظر خود را در چند نوبت مختلف پرداخت کنید و به راحتی آن را بخرید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای خرید گوشی موبایل قسطی «

 

 

شرایط فروش اقساطی فرش

 

شرایط فروش اقساطی فرش

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

به طور معمول شرایط خرید و فروش فرش اقساطی بدون چک و با چک در فروشگاه های مختلف، متفاوت است. برخی از فروشگاه ها برای خرید قسطی فرش از خریدار چک درخواست می کنند. در این روش خریدار باید چک و کارت ملی خود را به فروشنده ارائه دهد. سپس خریدار و فروشنده مبلغ فرش را به چند قسط تقسیم می کنند. خریدار باید برای هر قسط یک چک ارائه دهد. برای خرید قسطی فرش در یک سال باید مبلغ اقساط بر اساس یک سوم درآمد خالص فرد در نظر گرفته شود. برخی فروشندگان برای افرادی که مدرک شغلی ارائه نمی دهند، مبالغ چک زیر ۱ میلیون تومان در نظر می گیرند. برخی فروشندگان یک سوم یا دو سوم مبلغ فرش را به عنوان پیش پرداخت آن در نظر می گیرند. برخی دیگر نیز کل مبلغ فرش را به صورت قسط بندی از خریدار دریافت می کنند.

حتما بخوانید  بهترین روش های شستشوی انواع توت تازه و خشک

 

 

این مطالب را هم بخوانید:

 

جدیدترین مدل های ترند فرش و موکت در سال ۲۰۲۱ 

 

راهنمای خرید فرش برای اتاق خواب

 

 

شرایط فروش اقساطی فرش

 

معمولاً مدت زمان باز پرداخت اقساط هر فروشگاه از قبل مشخص است. برخی برای فروش فرش از دم قسط مدت زمان بیشتری را در حدود ۱۲ تا ۳۶ ماه در نظر می گیرند برخی فروشگاه ها نیز کلیه قسط بندی ها را در بازه زمانی زیر یک سال مشخص می کنند. از طرف دیگر معمولاً حداکثر مبلغ فرش نیز برای فروش قسطی مشخص می شود و خریدار می تواند تا این مبلغ فرش خود را خریداری نماید. معمولاً خرید فرش اقساطی بدون چک توسط همه فروشگاه ها پذیرفته نمی شود.

بیشتر فروشندگان و مراکز فروش فرش ترجیح می دهند تا فرش های خود را به صورت قسطی و با چک های معتبر به فروش برسانند. زیرا چک و ضامن به فروشگاه این ضمانت را می دهد که خریدار در زمان مشخص هزینه فرش را پرداخت خواهد کرد. به علاوه در صورت عدم پرداخت فروشگاه می تواند به راحتی موضوع را پیگیری نماید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهنمای خرید تابلو فرش ماشینی و دستباف «

 

 

رایج ترین مدارکی که باید در زمان خرید فرش قسطی ارائه دهید

 

رایج ترین مدارکی که باید در زمان خرید فرش قسطی ارائه دهید

 

به طور معمول هر فروشگاهی قوانین و مقررات مخصوص به خودش را برای ارائه فرش به صورت قسطی دارد. اما به هر حال دریافت برخی مدارک بسیار رایج تر است. از طرف دیگر اگر برای خرید قسطی به ضامن نیاز باشد، او نیز باید کلیه مدارک و اسناد مربوط به خود را ارائه دهد. معمولاً مدارک مربوط به ضامن نیز شبیه به مدارک خریدار باید به صورت کامل و دقیق ارائه شود. مدارکی مثل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، قبض آب، برق یا گاز محل سکونت، کپی سند ملکی، اجازه نامه یا قولنامه محل سکونت، پرینت حساب، مدرک شغلی یا جواز کسب، چک و آدرس باید توسط ضامن فرد به فروشگاه ارائه شوند. در ادامه به مهم ترین مدارکی که باید در زمان خرید فرش قسطی ارائه دهید، اشاره شده است.

 

  • یک قطعه عکس ۳ در ۴
  • قبض برق، آب یا گاز از محل سکونت که کد پستی و اطلاعات محل سکونت در آن قید شده باشد.
  • کپی سند مالکیت یا قولنامه یا اجاره نامه محل سکونت فرد
  • پرینت ۳ ماه آخر حساب جاری با مهر بانک
  • پرینت ۶ ماه آخر حساب حقوقی برای کارمندان و بازنشستگان
  • مدارک شغلی یا جواز کسب
  • آخرین فیش حقوقی + کپی دفترچه بیمه و گواهی اشتغال به کار
  • گواهی کسر از حقوق از بانک مشخص شده
  • چک یا سفته در وجه بانک مشخص شده
  • افتتاح حساب در بانک مشخص شده

 

 

نکاتی که باید در مورد خرید فرش قسطی بدانید

 

نکاتی که باید در مورد خرید فرش قسطی بدانید

 

  • اگر مبلغ زیادی برای خرید فرش ندارید، بهتر است از شرایط فروش از دم قسط استفاده کنید. در این روش شما مجبور نیستید که مبلغی را به عنوان پیش پرداخت ارائه دهید. می توانید با ارائه چک فرش را خرید کنید. سپس در هر ماه مبلغ مورد نظر را به صورت قسطی بپردازید.
حتما بخوانید  بهترین روش نگهداری و مراقبت از گیاهان بزرگ آپارتمانی

 

  • برای خرید قسطی فرش بهتر است از فروشگاه های معتبر و مطمئن خرید کنید.

 

  • به جنس و بافت فرش توجه کنید و حواستان باشد که قیمت فرش معمولاً با توجه به بافت، جنس، نقش و حتی برند آن مشخص می شود. به همه این موارد در زمان خرید توجه کنید و سعی کنید قیمت فرش را از چند فروشگاه بپرسید. اگر از گران نبودن کالای مورد نظرتان مطمئن شدید، می توانید فرش مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

  • برخی از فروشندگان برای فروش اقساطی فرش مبلغ زیادی سود از خریدار دریافت می کنند. بهتر است قبل از خرید قسطی کلیه قوانین و شرایط فروشگاه را با دقت مطالعه کنید. در صورتی که همه جوانب به نفع شما است و مجبور به پرداخت سود زیادی نیستید، می توانید فرش خود را به صورت قسطی خریداری نمایید.

 

  • برخی فروشگاه ها تسهیلات ویژه ای برای خریداران در نظر می گیرند. فروش فرش بدون ضامن، بدون پیش پرداخت و بدون سود در مدت زمانی طولانی تر. سعی کنید با شناسایی چنین فروشگاه های معتبری خرید راحت تری را برای خودتان رقم بزنید.

 

  • توجه داشته باشید که برخی مراکز فروش با ارائه حمل و نقل رایگان بخش دیگری از هزینه های شما را کاهش می دهند. می توانید با انتخاب چنین فروشگاه هایی فرش مورد نظر خود را به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

 

  • امروزه وب سایت های زیادی اقدام به فروش غیر حضوری و آنلاین فرش با شرایط ویژه نموده اند. بسیاری از این وب سایت ها قابل اعتماد نیستند و نماد اعتماد الکترونیک ندارند. بهتر است قبل از خرید به صورت غیر حضوری ابتدا از مطمئن بودن فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنید و بعد خرید خود را انجام دهید.

 

  • قبل از خرید ابتدا شرایط اقساطی فروشگاه مورد نظر خود را با سایر فروشگاه ها مقایسه کنید. در نهایت بهترین گزینه را برای خرید انتخاب نمایید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

فروش اقساطی یک روش فوق العاده برای افرادی است که قادر به پرداخت یک باره هزینه نیستند. افرادی که ترجیح می دهند، هزینه یک کالای گران قیمت را در چند نوبت پرداخت کنند نیز می توانند از این خدمات استفاده کنند. به طور معمول فروشگاه های مختلف شرایط متفاوتی برای فروش قسطی فرش در نظر می گیرند. شما باید با بررسی این شرایط بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که قبل از خرید قسطی فرش ابتدا کلیه قوانین و شرایط فروشگاه را با دقت مرور کنید و سپس اقدام به خرید نمایید تا بعداً با مشکل روبرو نشوید.

 

 

کالابرگ الکترونیک