اصول فنگ شویی دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان

اصول فنگ شویی دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان


10 مهر 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اصول فنگ شویی اتاق کودک
فهرست محتوا پنهان

انتخاب صحیح رنگ ها و قرار دادن هر چیز در مکان مناسب آن در اتاق کودکان و نوجوان می تواند حس بهتر و آرامش بیشتری به آن ها بدهد. مطالعات نشان می دهد که رنگ ها، فرم ها و دکوراسیون کلی یک اتاق بر خلق و خوی افراد تأثیر می گذارد. علم فنگ شویی درواقع به ما یاد می دهد تا با توجه به جنسیت و روحیات هر فرد اتاق او را طراحی کنیم و با این کار بهره وری و انرژی بیشتری به او ببخشید. این موضوع به خصوص برای کودکان و نوجوان که در سنین حساس تری قرار دارند، اهمیت بیشتری دارد. در این مقاله از سرویس سبک زندگی مجله کوروش می توانید با اصول فنگ شویی اتاق خواب کودک و نوجوان آشنا شوید.

 

 

اهمیت فنگ شویی اتاق خواب کودک و نوجوان

 

اهمیت فنگ شویی اتاق کودک و نوجوان

 

فنگ شویی یک هنر باستانی است که با رعایت قوانینی ساده به بهبود شرایط محیطی کمک می کند. شما می توانید تنها با به کار بردن تکنیک های به ظاهر ساده و انتخاب رنگ و محل قرارگیری درست هر چیزی، هماهنگی و آرامش بیشتری در فضا ایجاد کنید. باید بدانید که فنگ شویی، چیدمان و دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان بیشتر از هر فضای دیگری در منزل اهمیت دارد. زیرا این موضوع به طور مستقیم با سلامت روح و جسم کودک شما ارتباط دارد.

همه جزئیاتی که در اتاق کودک و نوجوان شما به کار می رود، می تواند بر رشد و شکوفایی استعدادهای او تأثیر بگذارد. رنگ های به کار رفته در اتاق کودک روی روحیات، احساسات و حتی خواب کودک شما مؤثر هستند. از همین رو توجه به اصول فنگ شویی اتاق کودک و نوجوان می تواند به فرزند شما کمک کند تا حس بهتری را تجربه کند و بهره وری بیشتری داشته باشد.

رعایت کردن اصول فنگ شویی می تواند موجب پرورش خلاقیت فرزندتان شود و محیطی امن تر برای او ایجاد کند. فنگ شویی اتاق کودکان و نوجوانان موجب می شود تا خطرات احتمالی از مسیر او حذف شوند و فضا تنها برای رشد و پیشرفت او فراهم شود. مطالعات نشان می دهد که دکوراسیون اتاق کودک باید حداقل هر ۲ سال یک بار تغییر کنید و با سن کودک هماهنگ شود.

 

 

مهم ترین اصول فنگ شویی اتاق کودک و نوجوان

 

مهم ترین اصول فنگ شویی اتاق کودک و نوجوان

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

فنگ شویی اتاق کودک و نوجوان بر اساس چند اصل ساده معرفی می شود. سادگی، راحتی، انعکاس حس آرامش و در دسترس بودن. برای این که اتاق فرزند خود را به بهترین نحو طراحی کنید، تنها لازم است به این موارد توجه کنید. در فنگ شویی مهم ترین اصولی که همیشه باید رعایت شوند، عدم انباشتگی و تمیز بودن هستند. فنگ شویی به شما یاد می دهد تا در کمال سادگی، آرامش، نشاط و تعادل بیشتری را به فضای اتاق بیاورید. در ادامه به مهم ترین اصول  فنگ شویی دکوراسیون اتاق نوجوان و کودک اشاره شده است.

 

 

۱- انتخاب رنگ مناسب اولین اصل فنگ شویی دکوراسیون اتاق نوجوان و کودک

 

حتما بخوانید  چطور رنگ در و دیوار و وسایل را با رنگ و تناژ وسایل چوبی خانه هماهنگ کنیم؟

انتخاب رنگ مناسب اولین اصل فنگ شویی دکوراسیون اتاق نوجوان و کودک

 

رنگ ها احساسات ما را تحت تأثیر قرار می دهند و بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارند. اتاق کودک و نوجوان شما همان جایی است که او در آن جا بازی می کند، تکالیفش را انجام می دهد و می خوابد. بنابراین انتخاب یک رنگ آرام و ملایم می تواند به او کمک کند تا احساس آرامش بیشتری را در اتاق تجربه کند. طبق فنگ شویی رنگ اتاق خواب، رنگ هایی پاستلی و رنگ هایی مثل آبی روشن و سبز روشن برای تجربه یک خواب راحت مناسب تر است. به یاد داشته باشید که استفاده از رنگ ها در اتاق کودک و نوجوان موجب افزایش خلاقیت و یادگیری او می شود. بنابراین بهتر است رنگ اتاق فرزندتان را با توجه به جنسیت و روحیات او انتخاب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ‌ها برای اتاق کودک از نظر روانشناسی

 

 

۲- نصب تصویر خانوادگی از مهم ترین اصل فنگ شویی اتاق کودک

 

قرار دادن یک عکس خانوادگی که در آن پدر و مادر لبخند می زنند و مهربان به نظر می رسند در بخشی از اتاق خواب کودک می تواند حس امنیت بیشتری به او بدهد. نصب کردن این قاب عکس خانوادگی به کودک شما کمک می کند تا زودتر مستقل شود و زمان هایی که در اتاق خود است احساس تنهایی نکند.

 

 

۳- عدم قرار دادن تلویزیون در اتاق از اصول فنگ شویی اتاق کودک و نوجوان

 

عدم قرار دادن تلویزیون در اتاق از اصول فنگ شویی اتاق کودک و نوجوان

 

خیلی از کودکان و نوجوانان در اتاق خواب خود تلویزیون و کنسول های بازی دارند. باید بدانید که طبق اصول فنگ شویی اتاق کودک و نوجوان هیچ فرکانس الکترومغناطیسی نباید در اتاق خواب باشد. این موضوع می تواند تأثیر منفی بر انرژی فرد بگذارد و خواب فرزندتان را مختل کند. توجه داشته باشید که قرار دادن تلویزیون و لوازم بازی برقی به خصوص در چیدمان اتاق پسر نوجوان که شور و هیجان زیادی دارد، اهمیت بیشتری دارد.

 

 

۴- قرار دادن تخت خواب در مکان مناسب، از اصول فنگ شویی اتاق

 

قرار دادن تخت خواب در مکان مناسب، از اصول فنگ شویی اتاق کودک

 

یکی از مهم ترین اصولی که موجب ایجاد حس کنترل بیشتر فرد در اتاق می شود و امنیت بیشتری به او می بخشد، قرار دادن تخت خواب در مکان مناسب است. طبق فنگ شویی دکوراسیون اتاق نوجوان و کودک، تخت خواب باید در مکانی قرار بگیرد که دید مناسبی به درب و پنجره اتاق داشته باشد. این موضوع موجب می شود تا فرد در زمان خوابیدن روی تخت حس کنترل خوبی بر همه چیز داشته باشد.

توجه داشته باشید که منظور از این موضوع این نیست که تخت خواب را فقط زیر پنجره یا روبروی درب قرار دهید. بلکه آن را در مکانی بگذارید که فرزند شما با خوابیدن روی تخت نظارت خوبی بر درب و پنجره داشته باشد و حس کنترل بیشتری را تجربه کند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و انتخاب سرویس اتاق نوزاد

 

 

۵- عدم استفاده از انرژی آب در دکوراسیون اتاق نوجوان و کودک

 

آب انرژی زیادی دارد. برای جلوگیری از جریان شدید انرژی آب باید از قرار دادن آکواریوم، عکس های مربوط به آب یا دریا، نقاشی آب و حتی رنگ های آبی تیره در اتاق خواب کودک اجتناب کنید. این موضوع می تواند حس عدم امنیت به فرزند شما ببخشد.

 

 

۶- عدم استفاده از آینه از اصول فنگ شویی اتاق خواب و مطالعه کودک و نوجوان

 

عدم استفاده از آینه از اصول فنگ شویی اتاق خواب و مطالعه

 

قرار دادن آینه در اتاق خواب بچه ها یکی دیگر از مواردی است که می تواند در خواب و استراحت فرزند شما اختلال ایجاد کند. از طرف دیگر استفاده از آینه در اتاقی که نوجوان شما در آن مطالعه می کند نیز موجب پرت شدن حواس او می شود. در صورتی که آینه در اتاق وجود دارد، سعی کنید آن را دور از میز مطالعه و روبروی تخت خواب بگذارید.

 

 

۷- عدم قرار دادن گیاهان از اصول مهم فنگ شویی اتاق خواب

 

هر چند که قرار دادن گل و گیاه در خانه موجب احساس آرامش و سرزندگی در اعضای خانواده می شود، اما باید بدانید که قرار دادن گیاهان در اتاق خواب و جایی که کودک شما می خوابد، به هیچ عنوان مناسب نیست. انرژی حاصل از گیاه موجب به هم ریختن تعادل انرژی و افزایش انرژی یانگ در اتاق می شود. این موضوع روی خواب و آرامش فردی که در اتاق استراحت می کند تأثیر می گذارد.

حتما بخوانید  7 ایده جالب و ساده برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

 

 

۸- عدم استفاده از رنگ های ناهماهنگ از قوانین فنگ شویی دکوراسیون

 

عدم استفاده از رنگ های ناهماهنگ از فنگ شویی دکوراسیون اتاق نوجوان و کودک

 

رنگ های پاستلی و آرام انتخاب بی نظیری برای اتاق خواب هستند. معمولاً رنگ هایی مثل صورتی ملایم، آبی ملایم و سبز کم رنگ بهترین گزینه ها برای اتاق خواب هستند. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ سفید به مقدار زیاد و همچنین به کار بردن رنگ های تند و الگوهای پیچیده موجب به هم ریختن آرامش فرد می شود. این موضوع به خصوص در کودکان بیش فعال و نوجوانان موجب بروز اختلال در خواب و به هم ریختن تمرکز می شود.

 

 

۹- استفاده از جعبه اسباب بازی، از مهم ترین اصول فنگ شویی اسباب بازی

 

حتماً می دانید که فنگ شویی اتاق خواب زن و شوهر با اصول چیدمان اتاق کودک و نوجوان فرق دارد. کودک شما نیاز به بازی دارد. از همین رو انتخاب یک روش صحیح برای جلوگیری از به هم ریختگی می تواند به مرتب بودن اتاق کمک کند. نمی توان از کودک انتظار داشت که بعد از بازی عروسک هایش را دانه به دانه در ویترین بچیند و شب دوباره آن را بردارد. یکی از بهترین روش های برای نظم بخشیدن به اتاق کودک که در فنگ شویی نیز به آن تأکید شده است، استفاده از سبد است. شما می توانید با قرار دادن یک سبد بزرگ در اتاق از فرزندتان بخواهید که هر بار اسباب بازی ها را داخل آن بیندازد.

به یاد داشته باشید که قرار دادن جعبه اسباب بازی ها در کنار تخت مناسب نیست. این موضوع موجب افزایش انرژی یانگ می شود و برای رشد کودک شما مناسب نیست. بهتر است اسباب بازی ها در اتاقی متفاوت و یا کمی دورتر از تخت قرار بگیرند.

 

 

۱۰- عدم استفاده از ویترین و قفسه، از قوانین فنگ شویی اتاق خواب

 

عدم استفاده از ویترین و قفسه، از اصول فنگ شویی دکوراسیون اتاق نوجوان

 

قفسه ها و ویترین های نمایشی به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای اتاق خواب نیستند. بهتر است برای اتاق کودک و نوجوان از کمدهایی با درب بسته استفاده کنید. توجه داشته باشید که درب های شیشه ای ویترین موجب به هم ریختن انرژی می شوند.

 

 

۱۱- استفاده از پوسترهای مناسب از اصول فنگ شویی اتاق کودک و نوجوان

 

بچه ها در سنین کودکی و نوجوانی عاشق عکس ها و پوسترها هستند. آن ها دوست دارند دیوار اتاقشان پر از عکس های شخصیت های خیالی و نمایشی باشد. این موضوع می تواند به رشد خلاقیت کودک کمک کند. اما به یاد داشته باشید که در اتاق کودک و نوجوان هیچ گاه نباید از تصاویر شکار، حیوانات وحشی، جنگ، انفجار، دریا و اقیانوس متلاطم استفاده شود.

 

 

۱۲- استفاده از روتختی مناسب از اصول فنگ شویی دکوراسیون اتاق نوجوان

 

استفاده از روتختی مناسب از اصول فنگ شویی دکوراسیون اتاق نوجوان

 

فنگ شویی اتاق خواب دختر و پسر کمی با هم متفاوت است. اما اصول آن ها معمول بسیار مشابه است. استفاده از روتختی مناسب می تواند روی کیفیت خواب فرزندتان تأثیر بگذارد. سعی کنید همیشه از ملحفه های نرم با پارچه های ضد حساسیت برای روتختی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که به کار بردن رنگ های تیره و طرح های شلوغ به هیچ عنوان برای روتختی مناسب نیست و می تواند خواب کودک را مختل کند.

 

 

جمع بندی نهایی

 

توجه به اصول فنگ شویی اتاق خواب دختر و پسرتان می تواند آرامش و امنیت بیشتری به او ببخشد. سعی کنید برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک حتماً به رنگ ها، طرح ها و نحوه چیدمان لوازم توجه کنید. از شلوغ شدن و به هم ریختگی اتاق جلوگیری کنید. فراموش نکنید که اصول چیدمان اتاق خواب دخترانه با فنگ شویی اتاق خواب پسر جوان فرق دارد. از همین رو باید با در نظر گرفتن روحیات و جنسیت کودک طراحی شود.

 

 

منابع: mouthsofmums، fengshuitricks، kenlauher

 

کالابرگ الکترونیک