۵ مقصد اصلی گردشگری سلامت برای دریافت بهترین خدمات درمانی

۵ مقصد اصلی گردشگری سلامت برای دریافت بهترین خدمات درمانی


29 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
5 مقصد اصلی گردشگری سلامت برای دریافت بهترین خدمات درمانی

با افزایش روزافزون هزینه‌های درمان بسیاری از مردم در نقاط مختلف دنیا با واژه گردشگری سلامت آشنایی پیدا کردند. سالانه میلیون‌ها بیمار از کشورهایی فاقد زیرساخت‌های مناسب برای مراقبت‌های بهداشتی راهی مقاصد مهم گردشگری سلامت می‌شوند. این مقاصد معمولا کشورهایی هستند که از لحاظ مراقبت‌های پزشکی، خدمات تخصصی ویژه با هزینه مناسب ارائه می‌دهند. در این مقاله از سبک زندگی در مجله کوروش به ۵ مقصد اصلی گردشگری سلامت در جهان نگاهی می‌اندازیم.

ارزش بازار گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۷ میلیارد اعلام شد. بیماران برای انجام جراحی‌های زیبایی، دندان پزشکی و ارتوپدی ترجیح می‌دادند تا به کشورهایی با هزینه‌های مقرون به صرفه‌تر سفر کنند. طبق اعلام شاخص گردشگری پزشکی، مهم‌ترین عامل رشد این نوع توریسم جذابیت کشورهای مقصد به لحاظ اقتصادی و هزینه مراقبت‌های بهداشتی و در عین حال کیفیت این نوع مراقبت‌ها است.

 

 

کانادا قطب صنعت گردشگری سلامت جهان

 

کانادا قطب صنعت گردشگری سلامت در جهان

 

کانادا در زمینه گردشگری سلامت بسیار توسعه یافته است. در سال ۲۰۲۰ شاخص گردشگری پزشکی در این منطقه کاملا متحیر‌کننده بود. چرا که دومین منطقه بزرگ جهان با صنعت قوی گردشگری سلامت اعلام شد. سالانه بیش از ۱۴ میلیون امریکایی برای انجام معاینات و خدمات پزشکی به سمت این منطقه سفر می‌کنند. از مزیت‌های هجوم گسترده گردشگران و بیماران به این منطقه فرار از انتظارهای طولانی برای فرآیند درمان و هزینه‌های زیاد بهداشت و درمان است. بنابراین گردشگران سلامت ترجیح می‌دهند تا زمان و هزینه‌های زیاد را دور بزنند. کانادا از نظر ارائه خدمات پزشکی با کیفیت و تخصصی در رتبه بسیار بالایی قرار دارد.

 

سنگاپور مقصد دوم گردشگری سلامت

 

سنگاپور مقصد دوم گردشگری سلامت در جهان

 

کشور سنگاپور در فهرست گردشگری پزشکی و سلامت در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالی است که این کشور از نظر کیفیت امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در رتبه نخست ایستاده است. از سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی برای استفاده از خدمات بهداشتی مقرون به صرفه و با کیفیت به سنگاپور سفر کرده‌اند. سنگاپور اخیرا مراکز بین‌المللی ارائه خدمات به بیماران را ایجاد کرده است. معمولا آژانس‌های مسافرتی پزشکی به عنوان واسط در این مراکز فعالیت می‌کنند. بیمارانی که از ایالات متحده مقصد سنگاپور را برای بهداشت و درمان انتخاب می‌کنند، بیش از ۲۵ تا ۴۰ درصد هزینه کمتری می‌پردازند. هزینه جراحی بای پس قلب در امریکا ۱۴۰ هزار دلار است. این در حالی است که در کشور سنگاپور همین عمل با ۲۵ هزار دلار انجام می‌شود.

 

خدمات پیشرفته فناوری ژاپن در خدمت گردشگری سلامت

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

خدمات پیشرفته فناوری ژاپن در خدمت گردشگری سلامت در جهان

 

ژاپن به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در نظام مراقبت‌های بهداشتی، یکی از مهم‌ترین کشورهای مقصد برای توریسم سلامت است. پیشرفت‌های اخیر در زمینه فناوری و پزشکی باعث ارائه خدمات درجه یک به شهروندان و گردشگران خارجی شده است. بیشتر گردشگران پزشکی و سلامت از چین به ژاپن سفر می‌کنند. طبق گفته وزارت خارجه ژاپن، تعداد ویزاهای پزشکی صادر شده برای بیماران بین‌المللی در سال ۲۰۱۱ هفتاد مورد بود. این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۱۶۵۰ ویزا رسید. بیشتر این ویزاها مربوط به بیماران برای درمان سرطان و جراحی‌های زیبایی بود. هزینه کم مراقبت‌های پزشکی یکی از دلایل رشد گردشگری سلامت در ژاپن است. در جراحی تعویض مفصل ران در ایالات متحده باید ۳۰ هزار دلار پرداخت. در حالی که این عمل در ژاپن حدود ۴ هزار دلار آب می‌خورد. گردشگران سلامت برای انجام این عمل با سفر به کشور ژاپن ۷۰ درصد صرفه جویی در هزینه درمان خواهند داشت.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

انواع گردشگری سلامت و اهمیت آن در صنعت پزشکی و گردشگری

 

 

اسپانیا زیباترین مقصد گردشگری سلامت در جهان

 

اسپانیا زیباترین مقصد گردشگری سلامت در جهان

 

کشور اسپانیا یکی از پر بازدیدترین مقاصد گردشگری سلامت در جهان است. دلیل این موضوع هم زیبایی گردشگری ویژه در این کشور است. اسپانیا دارای ویژگی‌های برجسته و مهم به عنوان یک کشور مقصد برای نه تنها گردشگری سلامت، بلکه گردشگری عادی است. این کشور سالانه ده‌ها میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. بیماران خارجی خدمات بهداشتی عالی به همراه یک تجربه سفر خاطره انگیز دریافت خواهند کرد. این کشور به عنوان بهترین مقصد گردشگری سلامت در اروپا شناخته می‌شود. اسپانیا گردشگران بین‌المللی زیادی از خاورمیانه، شمال افریقا و انگلیس پذیرا می‌شود. بسیاری از این گردشگران سلامت برای انجام اقدامات پیشرفته ارتوپدی، زیبایی و دندان پزشکی از اسپانیا بازدید می‌کنند. اقدامات زیبایی از جمله لیفت صورت که در امریکا هزینه‌ای معادل ۱۵ هزار دلار دارد، در اسپانیا به طور متوسط با ۵ هزار دلار انجام می‌شود.

حتما بخوانید:

 

چگونه می‌توان با گردشگری سلامت کسب درآمد کرد؟

 

 

انگلیس در رتبه پنجم گردشگری سلامت جهان است

 

انگلیس در رتبه پنجم گردشگری سلامت در جهان است

 

در رتبه‌بندی جهانی مقاصد گردشگری سلامت و پزشکی که توسط MTI انجام شده، انگلیس در جایگاه پنجم قرار دارد. انگلستان محل استقرار موسسات پزشکی مشهوری از جمله کلینیک ارتوپدی لندن است. بیمارستان کودکان بیرمنگام و مرکز ارتوپدی کمبریج خدمات عالی پزشکی به بیماران ارائه می‌دهند. از سوی دیگر این کشور سالانه پذیرای بیش از ۳۱ گردشگر بین‌المللی است که برای مشاهده میراث فرهنگی غنی بریتانیا به این کشور سفر می‌کنند. هزینه مهم‌ترین عامل قرار گرفتن کشوری چون انگلیس در میان برترین‌های مقاصد توریسم سلامت است. به عنوان مثال هزینه عمل جراحی تعویض مفصل زانو ۳۰ هزار دلار است. این رقم در انگلیس معادل ۲۰ هزار دلار است. همین اختلاف قیمت می‌تواند بیماران را به کشور کشانده و باعث رونق افتصادی شود.

 

 

منبع: medicaltourism

 

کالابرگ الکترونیک