۷ راهکار دقیق برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز

۷ راهکار دقیق برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز


6 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نگاهی به 7 راهکار دقیق برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز

برای راه اندازی و مدیریت هوشمندانه فرانچایز نیاز است تا بسیار دقیق باشید. حواس پرتی را کنار گذاشته و تلاش زیادی در جذب مشتری ها داشته باشید. در شروع راه اندازی یک فرانچایز قطعا مشکلاتی چون حواس پرتی، دغدغه زیاد و حتی مسایل غیر قابل پیش بینی رخ می دهند. روزهای بسیار کمی همه چیز عالی است و کار های زیادی برای انجام وجود دارد. در این میان سوالات زیادی در ذهن تان مطرح می شود. این که آیا ساعت کار بیشتر بهتر است؟ چنین نیست! طولانی شدن روز و هفته کاری بهره وری را کاهش می دهد. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی ۷ راهکار برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز پرداخته ایم.

 

 

برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز کارها را اولویت بندی کنید

 

برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز کارها را اولویت بندی کنید

 

در آغاز راه با کارها و مسئولیت های زیادی روبرو هستید. گاهی برای مدیریت هوشمندانه باید همه چیز اولویت بندی شود. در این میان گاهی ممکن است در حین انجام کار مسئولیت های دیگری از طریق اهدا کننده فرانچایز به شما واگذار شود. نگران نباشید، شما می توانید لیست اولویت بندی خود را بالا و پایین کنید و تغییر دهید. یکی از راهکارهای موثر و ایده آل برای اولویت بندی کارها، استفاده از نرم افزارهای مدیریت کار است. شما می توانید از دسته بندی A، B، C، استفاده کنید. واقعیت این است که مهم نیست که از چه روشی برای اولویت بندی کارها استفاده می کنید. مهم این است که وظایف را مشخص کرده و مرتبا مرور کنید. هر روز سه تا چهار ساعت کار با ارزش بالا را در اولویت دسته بندی خود قرار دهید. بسیاری از افراد بهترین زمان برای انجام این کار را در شب می دانند. چرا که بعد از کار یک دید کلی به فضای موجود کاری و شرایط در ذهن ایجاد شده است. بنابراین می توانید منطقی تر و با دید بازتر تصمیم بگیرید.

 

بیشتر بخوانید » فرانچایز یا حق نمایندگی چیست؟ «

 

 

در مسیر مدیریت فرانچایز خط پیشرفت را ردیابی کنید

 

در مسیر مدیریت هوشمندانه فرانچایز خط پیشرفت را ردیابی کنید

 

هدف گذاری کنید. هدف گذاری باید برای پروژه های مختلف به صورت مجزا تعیین شود. هدف گذاری در مورد پروژه های طولانی و بزرگ از اهمیت بالاتری برخوردار است. در این مسیر مراحل انجام کار را پیگیری کنید. وقتی پروژه به پایان می رسد با نگاه به این مراحل می توانید پیشرفت خود را ردیابی کنید. در این مسیر می توانید نقاط ضعف را به دست آورده و در تصمیمات و پروژه های بعدی راحت تر تصمیم بگیرید. ردیابی پیشرفت در مدیریت فرانچایز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما می توانید این پروسه ردیابی را در پایان هر روز انجام دهید. بنابراین به سادگی می توانید در مورد اولویت های روز بعد برای ایجاد موفقیت های بیشتر تصمیم گیری کنید.

حتما بخوانید  چگونه یک کمپین بازاریابی محصول راه‌ اندازی کنیم؟

 

 

برای مدیریت بهتر از نماینده و کارمند استفاده کنید

 

برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز از نماینده استفاده کنید

 

بپذیرید که در همه کارها مهارت ندارید. بنابراین اشخاص دیگری هستند که می توانند برخی از کارها را بهتر از شما انجام دهند. این اشخاص می توانند کارمند فرانچایز شما باشند یا به صورت پیمانکار خارجی با شما کار کنند. از استعدادها و توانایی های افراد استفاده کنید. در سطح بالاتر باید در ذهن کارکنان این موضوع را جا بیاندازید که همه باید با بیشترین توان خود در مسیر استعدادها و مهارت هایشان فعالیت کنند. یکی از نکات مهم در راه اندازی و مدیریت فرانچایز هوشمندانه، واگذار کردن برخی مسئولیت ها به نمایندگان است. این مسئولیت ها می تواند در جایگاه های مختلفی صورت بگیرد. گاهی شما مهارت تصمیم گیری در مورد سنجش سطح دستمزد و حقوق کارکنان را ندارید. شاید شخص دیگری سریع تر و بهتر از شما از عهده این کار بربیاید. از افراد استفاده کنید و وقت خود را برای زمینه های تخصصی مرتبط با خود آزاد کنید.

 

این مطلب را هم بخوانید » چگونه فرانچایز افق کوروش شویم «

 

 

تاثیر حذف تصمیمات کوچک در موفقیت شما

 

تاثیر حذف تصمیمات کوچک در مدیریت هوشمندانه فرانچایز

 

احمقانه به نظر می رسد، اما باید تصمیمات کوچک را حذف کنید. این کار باعث می شود تا مغز شما برای تصمیم گیری های بزرگ آزاد شود. روال هایی را تنظیم کنید که با برنامه ریزی و تصمیم گیری های ساده روزانه به طور مرتب کار کنند. وقتی مرتبا روز خود را برنامه ریزی کنید، تصمیمات کوچک کمتری برای تصمیم گیری وجود دارد. تصمیمات کمتر به ذهن شما اجازه می دهد تا کارها با اولویت بالا را با فراخ بال بیشتر مدیریت کنید. این موضوع در مدیریت هوشمندانه فرانچایز بسیار تاثیرگذار است. شاید تصمیم بگیرید که تمام تماس های فروش برای بعد از ظهر باشد. برای این کار نیاز نیست تا هر روز تصمیم کوچکی در این مورد گرفته شود. با اتخاذ روش های خودکار این کار به صورت روتین انجام خواهد شد. بنابراین ذهن شما برای کارهای دیگر و تصمیمات مهم تر خسته نخواهد شد.

 

 

استفاده از فناوری برای خطای کمتر در مدیریت

 

استفاده از فناوری در مدیریت هوشمندانه فرانچایز

 

برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز بهتر است از فناوری استفاده بهینه داشته باشید. شما می توانید از نرم افزارهای مدیریت گرفته تا نرم افزارهای زمان بندی کارکنان هر چه بیشتر استفاده کنید. با استفاده از فناوری خطای کمتری در مدیریت کارها خواهید داشت. در عین حال زمان شما نیز مدیریت می شود. بسیاری از نرم افزارها و برنامه های مدیریت برای مشاغل کوچک رایگان هستند. اما اگر کسب و کار شما نسبتا بزرگ است باید هزینه ای را صرف تهیه نرم افزارهای مرتبط با دفتر کار خود کنید. بهبود زیرساخت های حوزه فناوری نیز تاثیر شگرفی در استفاده بهینه از زمان و انرژی شما و کارکنان خواهد داشت. مهم ترین بخش ماجرا این است که وظایف تکراری و ساده را به اشتباه انجام نخواهید داد. در چنین شرایطی برای کارهای سخت تر، زمان، انرژی و تمرکز بیشتری خواهید داشت.

حتما بخوانید  ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری

 

بیشتر بخوانید » ترندهای برتر صنعت فرانچایز «

 

 

اهمیت برقراری ارتباط واضح و روشن برای کارآمدتر شدن پروژه های تیمی

 

اهمیت برقراری ارتباط واضح و روشن در مدیریت هوشمندانه فرانچایز

 

چالش های ارتباطی در هر سازمانی وجود دارند. این موضوع کاملا انکارناپذیر است اما شیوه مدیریت هوشمندانه در این زمینه چیست؟ برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز بهتر است به فکر افزایش مهارت های خود در برخورد با چالش های ارتباطی باشید. قطعا در جایگاه مدیریت نیاز به آموزش در مورد مهارت های ارتباطی دارید. عدم ارتباط واضح باعث ایجاد سوء تفاهم در سطوح مختلف کاری میان شما و کارکنان خواهد شد. سعی کنید علاوه بر آموزش مهارت های ارتباطی، مشارکت بیشتری با کارکنان و افراد درگیر در فرانچایز داشته باشید. هرچه مشارکت و حضور شما بیشتر باشد، قطعا زمان کمتری نیز برای غلبه بر اشتباهات قابل پیگیری صرف خواهید کرد. به کارکنان نیز آموزش برقراری ارتباطات واضح و سالم را بدهید. هر چه سطح ارتباطی سنجیده تر باشد، پروژه های تیمی کارآمدتر پیش خواهند رفت. بنابراین بهتر است به فرهنگ سازمانی فرانچایز خود برای مدیریت بهینه و هوشمندانه توجه بیشتری داشته باشید.

برای مدیریت بهتر نیاز به آرامش و استراحت و برنامه ریزی دارید

 

برای مدیریت هوشمندانه فرانچایز نیاز به آرامش و استراحت دارید

 

گاهی لازم است تا کمی بیشتر استراحت کنید. فعالیت های روزمره به عنوان یک کارآفرین در لحظه لحظه زندگی شما رخنه می کند. بنابراین آرامش یک بخش مهم در مدیریت هوشمندانه فرانچایز محسوب می شود. گاهی تصور کنید که خود را از برق کشیده اید. بهتر است زمانی را به کارهایی که باعث آرامش ذهن و جسم شما می شود، اختصاص دهید. استراحت و انجام کارهای آرام بخش تاثیر زیادی در افزایش بهره وری و برنامه ریزی بهینه برای روزها و پروژه های بعدی دارد. به موسیقی گوش دهید، یوگا انجام دهید و گاهی شنا کنید. چنین برنامه هایی را به عنوان بخش مهمی از کارهای هفتگی خود قرار دهید. در چنین شرایطی کمتر استرس خواهید داشت و کارآمدی بیشتری دارید. راه اندازی و مدیریت فرانچایز اگرچه یک مدل کسب و کار عالی محسوب می شود، اما قطعا دغدغه های زیادی به همراه دارد. بنابراین باید بتوانید هوشمندانه کار کنید و برای دستیابی به موفقیت بیشتر هوشمندانه تر مدیریت و برنامه ریزی کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » نگاهی به فرانچایزهای موفق برای سرمایه گذاری «

 

 

سخن پایانی

 

راه اندازی  کسب و کار بر مبنای فرانچایز با ریسک کمتری در مقایسه با سایر کسب و کارها همراه است. اما در این میان مدیریت بهینه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که  شما در مقابل نام تجاری برند اعطا کننده فرانچایز مسئولیت دارید. مطالعه، برنامه ریزی، اهمیت به بحث اولویت بندی کارها و مشاوره از افراد با تجربه می تواند در موفقیت شما تاثیر گذار باشد.

 

 

منبع: franchisedirect

 

کالابرگ الکترونیک