بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال ۲۰۲۲

بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال ۲۰۲۲


2 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال 2022

داشتن بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال ۲۰۲۲ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر اساس اعلام موسسه پوریسرچ، استفاده از رسانه های اجتماعی در هر نسلی به مرور زمان افزایش یافته است. برندها در حال حاضر به طیف وسیع تری از مشتریان دسترسی دارند. نسل های جوان ممکن است هنوز وارد بازار نشده باشند، در حالی که نسل های قدیمی با قدرت بیشتر خرید می کنند. استفاده از بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی باعث تقویت استراتژی محتوا و در نهایت افزایش درآمد و تقویت ارزش ویژه برند خواهد شد. در این مقاله از مجله کوروش به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

بررسی عادات منحصر به فرد در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال ۲۰۲۲

 

بررسی عادات منحصر به فرد در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال 2022

 

یکی از موضوعات مهم در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی بررسی عادات منحصر به فرد نسل جدید (Z) است. این عادات باید در تجارت اجتماعی به عنوان اولویت اصلی برندها در صنایع مختلف قرار گیرد. تحقیقات نشان می دهد، برندهایی که مربوط به نسل جدید هستند به ناچار مجبور به ارزیابی مجدد بازاریابی خود شده اند. ایجاد یک استراتژی مناسب این نسل در رسانه های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که در بلند مدت باعث رشد کسب و کار و سود بیشتر خواهد شد.

 

چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی با استفاده از جمعیت شناسی جدید در بازاریابی دیجیتال بین نسلی

 

چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی با استفاده از جمعیت شناسی جدید در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی

 

ظهور رسانه های اجتماعی یک لحظه مهم برای بسیاری از برندها بود. بازاریابان اکنون می توانند مخاطبان هدف را شناسایی کرده و با سرمایه گذاری بر روی آن ها موفق عمل کنند. در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی تغییر و هدایت استراتژی های محتوا بسیار مهم است. برخی برندها منابع خود را بر روی یک یا دو مخاطب متمرکز کرده و بدون توجه به جمعیت کلیدی بر روی این موضوع سرمایه گذاری می کنند. این در حالی است که نسل جدید که بخش زیادی از مصرف کنندگان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ و در عین حال بیشترین هزینه خانوار را تشکیل می دهد باید اولویت اصلی برندها در صنایع باشد.

 

اهمیت نسل جدید (Z) در مرکز استراتژی بازاریابی دیجیتال بین نسلی

 

اهمیت نسل جدید (Z) در مرکز استراتژی بازاریابی دیجیتال بین نسلی

 

طبق پیش بینی های صورت گرفته از سوی ایمارکتر، در هزاره کنونی بخش بزرگی از کاربران اینستاگرام را در سراسر جهان را نسل جدید تشکیل می دهند. این در حالی است که در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۸ درصد کاربران اینستاگرام، نسل جدید بوده اند. بنابراین اهمیت بازاریابی دیجیتال بین نسلی بسیار واضح به نظر می رسد. بر اساس گزارش بانک آمریکا، مجموع درآمد نسل (Z) تا سال ۲۰۳۰ به ۳۳ تریلیون دلار می رسد. این رقم تا سال ۲۰۳۱ از درآمد هزاره فراتر می رود. قدرت مخارج نسل (Z) در حال افزایش است. بنابراین تاثیر آن بر بازاریابی و تجارت الکترونیک نیز چشمگیر خواهد بود.

حتما بخوانید  روش های افزایش تجربه پشتیبانی از مشتری در صنعت خرده فروشی

 

 

روایت سازی برند

 

روایت سازی برند 

 

حضور نسل جوان در بسترهای دیجیتالی با رشد بازاریابی هدفمند روبرو شده است. بهتر است تا برندهای تجاری برای دسترسی به زیر مجموعه مصرف کنندگان، روایت برند واقعی از برند خود بر جای بگذارند. به عنوان مثال، برند لباس چیکوز، سال ها به عنوان یک برند برای مصرف کنندگان میان سال شناخته می شد. حالا این برند با یک تغییر چشمگیر، با توجه بحث جمعیت شناسی مشتری، میانگین سنی مشتریان خود را ۱۰ سال کاهش داده است. طرح های جاودانه این برند همراه با کمپین های معتبر آن در جلب نظر مصرف کننده نسل جدید بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

پیشنهاد منحصر به فرد به هر نسل با بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی

 

پیشنهاد منحصر به فرد به هر نسل با بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی

 

در حالی که اهمیت به نسل جدید در موفقیت شبکه های اجتماعی بسیار مهم است، اما مشارکت با مصرف کنندگان در تمام رنج های سنی نیز به همان اندازه از اهمیت برخوردار است. برندها باید از فرصت ها برای دسترسی و تعامل با نسل های مختلف و ارائه پیشنهادهای منحصر به فرد استفاده کنند. بیبی بومرها یا همان کودکان نسل انفجار که در حد فاصل بین سال های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ متولد شدند نیز به اندازه نسل جدید (Z) مهم هستند. بنابراین اگر چه تعداد آن ها از مخاطبان و مصرف کنندگان نسل جدید کمتر است اما آن ها نیز باید هدف تبلیغات در رسانه های اجتماعی قرار گیرند. آن ها نیز برای برند ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

 

 

اهمیت بیبی بومر ها

 

بر اساس تحقیقات، بیبی بومرها بزرگ ترین هزینه کنندگان در برخی ایالت های آمریکا محسوب می شوند. گاهی نسل بین آن ها و نسل جدید در جایگاه عقب تر قرار می گیرد. برندها باید با توجه به بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی تاثیرگذاری قوی بر تمامی نسل ها داشته باشند.

 

 

بهینه سازی نقطه تماس دیجیتالی در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای افزایش وفاداری

 

بهینه سازی نقطه تماس دیجیتالی در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای افزایش وفاداری

 

یکی از نکات مهم در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی، بهینه سازی نقطه تماس دیجیتالی است. این کار تاثیر زیادی در حفظ و افزایش وفاداری مشتریان دارد. رفتارهای خرید به دلیل دیجیتالی شدن مدام در حال تغییر هستند. به لحاظ تاریخی، برندها محتوایی را طراحی می کردند که برای مخاطبان مورد نظر کاربرد داشت. حالا چشم انداز امروز کمی تغییر کرده است. نقاط مختلف تماسی برای ارتباط با مصرف کنندگان در طی سفر خرید وجود دارد. حالا باید بازاریابی را در چیزی فراتر از مخاطبان هدف تعریف کرد. برندها باید از هر زمان به صورت شرایط منحصر به فرد برای ارتباط با مشتری در فضای دیجیتال استفاده کنند. برندها باید در فضای دیجیتال از رسانه های آنلاین به عنوان مکانیزمی برای بازاریابی انبوه که قابل اندازه گیری و معنی دار است، استفاده کنند. آن ها باید در این فضا سرمایه گذاری کنند.

حتما بخوانید  رویکرد فروش در اولین تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا

 

 

بخوانید: ایجاد وفاداری مشتری مبتنی بر داده برای افزایش فروش در دوران پسا کرونا

 

 

بهترین شیوه ها در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی

 

بهترین شیوه ها در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی

 

برندها باید در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی از یک استراتژی بازاریابی اومنی چنل موفق استفاده کنند. در این استراتژی، مخاطبان هدف در نقطه تماس دیجیتالی هدف قرار می گیرند. هر نسلی در هر مرحله متفاوتی از سفر بسته به صنعت شما هدف بازاریابی قرار می گیرد. گاهی در این شیوه لازم است، نحوه بازاریابی ایده آل برای هر جمعیتی را ارزیابی کرد. به عنوان مثال برای ایجاد ارزش ویژه برند، برندهای لوکس می توانند کمپین های متفاوتی را در بازاریابی اومنی چنل راه اندازی کنند. برای مشتریان در محدوده سنی بیبی بومرها و یا نسل بین بیبی بومرها و نسل جدید، می توان کمپین های جایگزینی ایجاد کرد. در این کمپین ها محصولات و میراث آن ها را در خط مقدم قرار داد.

 

 

بازاریابی برندهای لوکس برای نسل نو

 

بازاریابی برندهای لوکس برای نسل نو

 

برندهای لوکس باید از تاکتیک های خلاقانه ای خارج از هنجارهای سرمایه گذاری استفاده کنند. این تاکتیک ها قطعا در جذب مصرف کنندگان جوان بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال آن ها می توانند با اینفلوئنسرها همکاری کنند. پوشش چنین همکاری هایی در رسانه های مختلف اجتماعی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی به سمت تاکتیک ها و ابزارهایی رفت که رهبران صنعت در پیش گرفته اند. ترندها در سال ۲۰۲۲ بسیار متفاوت خواهند بود.

 

بخوانید:

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی | تبلیغ اثربخش برای مخاطبان هدف

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا در بازاریابی اینستاگرام مهم است؟

 

 

اولویت بندی نسلی در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی

 

اولویت بندی نسلی در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی

 

تحقیقات نشان داده که رفتار مصرف کنندگان تا حد زیادی تغییر کرده است. پاندمی کرونا تاثیر زیادی در تغییر همه جانبه رفتار مصرف کنندگان داشته است. حالا در بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی، برندها با چالش ها و فرصت های جدیدی روبرو هستند. استقبال از بازاریابی دیجیتال تا حد زیادی افزایش یافته است. حالا برندها می توانند از این فرصت های پرسود استفاده کنند. آن ها باید بیش از پیش بر داده های خود تکیه کنند. در عین حال در تبلیغات و انتخاب کانال های بازاریابی خود اولویت بندی نسلی را لحاظ کنند. این که کانالی مانند اینستاگرام چه نسلی را بیشتر هدف قرار می دهد. این که درآمد اضافی و وفاداری به برند تجاری در چه نسلی در اینستاگرام برای آن ها بیشتر است. با تجزیه و تحلیل داده ها می توان استراتژی مناسبی تدوین کرد.

 

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی بر اساس داده ها و تحلیل رفتار خرید مشتریان و مصرف کنندگان استوار است. با جمع آوری این داده ها می توان آمار مناسبی را از رفتار مصرف کننده در نسل ها و رنج های مختلف سنی به دست آورد. با این آمار و ارقام می توان استراتژی های بازاریابی ایده آلی را برای هر نسل تدوین کرد. این کار در حفظ، وفاداری و حتی جذب مشتریان جدید بسیار تاثیرگذار است.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک