ترند های روابط عمومی برای موفقیت برند تجاری در سال ۲۰۲۱

ترند های روابط عمومی برای موفقیت برند تجاری در سال ۲۰۲۱


18 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترندهای روابط عمومی برای موفقیت برند در سال 2021

اهمیت روابط عمومی و ترند های مربوط به آن در سال ۲۰۲۰ بیش از هر چیز مشخص شده است. اگر سال گذشته چیزی را ثابت کرده باشد آن چیز اهمیت روابط عمومی و پیام رسانی مثبت در برندهای تجاری است. سال ۲۰۲۰ چشم انداز روابط عمومی را از جهاتی تغییر داد. در سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش نگاهی انداخته ایم به ترند های مهم روابط عمومی در سال ۲۰۲۱ که در موفقیت برند تجاری تاثیر گذار هستند.

تولید محتوای هدفمند برای جامعه هدف از ترند های روابط عمومی

 

تولید محتوای هدفمند برای جامعه هدف از ترند های روابط عمومی

 

محتوای مرتبط از زبان افراد مناسب یکی از ترند های حیاتی روابط عمومی در سال ۲۰۲۱ است. شاید بیش از ۱۰ سال است که شنیده باشید محتوا پادشاه است. این موضوع بدان معنا بود که تمام کاری که به عنوان روابط عمومی باید انجام داد، تولید محتوای با کیفیت است. تصور بر این بود که محتوای با کیفیت مسیر خود را پیدا خواهد کرد. بنابراین همه شروع به تولید محتوا کردند. با این کار ارزش این توصیه تا حدودی کم شد. امروزه هم محتوا یک پادشاه هست اما یک ملکه جدید هم داریم. حالا دیگر باید گفت که باید محتوای مرتبط تولید کرد. مرتبط بودن باید مهم ترین اولویت شما باشد. چرا که برای جواب دادن تاثیر روابط عمومی باید آن را با سئو ترکیب کرد.

 

بنابراین باید محتوای متناسب با موضوعات، اصطلاحات و دانش خاص یک صنعت که در آن فعالیت دارید، تولید کنید. اگر محتوای مرتبط سلطان باشد، توزیع هدفمند ملکه است. پیش از این برندگان این صنعت کسانی بودند که محتوای زیادی تولید کرده و به طور موثر محتوای خود را توزیع می کردند. بعدها برندها متوجه شدند که بسیاری از دنبال کنندگانشان چندان با ارزش نیستند. داشتن انبوه دنبال کنندگان لزوما مهم نیست. چرا که این نوع دنبال کنندگان تبدیل به دنبال کنندگان فعال به برند تجاری شما نخواهند شد.

 

در دو سه سال آینده توانایی شما در هر صنعتی با انتقال پیام شما به مخاطبان مربوطه مشخص می شود. منظور از مخاطبان مربوطه، افرادی هستند که به آنچه شما می خواهید اهمیت می دهند و در موقعیتی که شما دوست دارید و آن ها را هدایت می کنید، قرار می گیرند.

 

 

بیشتر بدانید » ترندهای تجربه مشتری در بازاریابی خرده فروشی «

 

 

استفاده از ابزارهای پیشرفته روابط عمومی

 

استفاده از ابزارهای پیشرفته روابط عمومی

 

استفاده از ابزارهای پیشرفته یکی از ترند های روابط عمومی در سال ۲۰۲۱ محسوب می شود. در گذشته نه چندان دور، کارشناسان و متخصصان روابط عمومی می توانستند بر اساس یک لیست مخاطبان رسانه ای فعالیت کنند. اما آن روزها گذشته است. امروزه جزئیات، عوامل تاثیر گذار و وابستگی های بسیار زیادی برای توسعه و پیگیری روابط وجود دارد. ابزارهای جدیدی مانند: Prowly و Muckrack اطلاعات پایگاه داده را با رابطی ترکیب کرده و مدیریت روابط را آسان تر می کند. این سیستم ها، روابط جدیدی را برای شما ایجاد می کنند. با استفاده از آن ها می توان بر روی روابط موجود بر افراد و گروه های خاص تمرکز بیشتری کرد. نرم افزارهای مدیریت رابطه حالا به ابزاری مهم تبدیل شده اند. رهبران صنایع بزرگ به این نرم افزارها نه به عنوان یک هزینه بیشتر که به عنوان یک سرمایه گذاری مهم نگاه می کنند.

حتما بخوانید  15 استراتژی برای مدیریت و برآوردن انتظارات مشتری

 

معیارهای سنجش خدمات مشتری خرده فروشی

 

 

ظهور وبلاگ ها به دنبال ظهور Paywall در روابط عمومی

 

ظهور وبلاگ ها به دنبال ظهور Paywall در روابط عمومی

 

حالا شرکت های رسانه ایی تاسیس شده اند که شروع به غلبه بر وقفه ها در تولید محتوای روابط عمومی کرده اند. این غلبه با ظهور Paywall صورت گرفته است. شرکت ها و وب سایت ها دسترسی به اطلاعات خود را محدود کرده اند و فقط کاربران با پرداخت هزینه می توانند محتوای بیشتری بخوانند. در این روش از دسترسی کاربران به داده های خاص جلوگیری می شود. کاربران برای دسترسی به محتوای وب سایت باید هزینه اشتراک دوره ای پرداخت کنند. یکی از ویژگی های پی وال ها این است که بازدید کنندگانی که تمایلی به پرداخت هزینه مطالب را ندارند نمی توانند از محتوای وب سایت استفاده کنند.

 

در این میان برخی معتقدند که پی وال ها باعث ایجاد ناامیدی و تاثیر منفی ماندگار می شوند. شرکت هایی که تنها به ازای خدمات شان هزینه دریافت می کنند، باید وبلاگ های آموزنده ای را در نظر بگیرند. در وبلاگ باید به روندها و فعالیت های صنعتی کمپانی ها و خدمات آن ها پرداخته شود. پرورش مشتریان آگاه به نفع برند تجاری شما است. این کار در عین حال باعث ایجاد روابط با شرکت های دیگر که تکمیل کننده ماموریت شما در پروسه تجارت هستند، خواهد شد.

 

شما می توانید از خدمات شرکت های مناسب در تولید محتوای مناسب برای بهبود سطح روابط عمومی برند تجاری خود استفاده کنید. در سال ۲۰۲۱ ظهور پی وال ها به عنوان یکی از ترند های مهم روابط عمومی مطرح شده است.

 

بیشتر بخوانید » شکایت های مشترک مشتریان خرده فروشی در سراسر دنیا «

 

 

عدم حواس پرتی در استفاده از پلتفرم ها و شبکه های جدید اجتماعی یکی از ترند های جذاب روابط عمومی

 

عدم حواس پرتی در استفاده از پلتفرم ها و شبکه های جدید اجتماعی یکی از ترند های جذاب روابط عمومی

 

درست است که استفاده از پلتفرم های مختلف در دنیای مدرن تاثیر زیادی در بهبود سطح روابط عمومی شرکت ها دارد اما نباید یک موضوع را نادیده گرفت. تعداد پلتفرم های جدید بسیار زیاد است. گاهی تعدد باعث حواس پرتی می شود. در عین حال هر چیز جدیدی لزوما بهتر از گزینه قبلی نیست. قبل از جهش به سمت پلتفرم های جدید باید تمام کارهایی را که در پلتفرم های قبلی انجام می داده اید، تکمیل کنید. به عنوان مثال کلاب هاوس را در نظر بگیرید. پلتفرمی که مبتنی بر صدا بوده و مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوای صوتی محسوب می شود.

حتما بخوانید  5 دلیل اهمیت اولویت دادن به استراتژی اومنی چنل در بازاریابی

 

مردم برای شنیدن به کلاب هاوس می آیند. کلاب هاوس برای آن ها هم جنبه سرگرم کننده دارد و هم آموزشی. با این حال استفاده از کلاب هاوس برای برخی برندها منطقی نیست. بهتر است کانال های مناسب خود را پیدا کنید. با این کار به نتایج بهتری دست خواهید یافت. از پلتفرم های پیشرو و رسانه های اجتماعی استفاده کنید که کار شما را بهتر راه می اندازند. بنابراین شاید بتوان گفت عدم حواس پرتی در استفاده از پلتفرم ها و شبکه های جدید اجتماعی یکی از ترندهای جذاب روابط عمومی در سال ۲۰۲۱ است.

 

 

مزایا و معایب تجارت الکترونیک در خرده فروشی

 

 

مدیریت اعتبار شهرت برند

 

مدیریت اعتبار شهرت برند

 

آمریکایی ها به تازگی از یک انتخابات کاملا بحث برانگیز عبور کرده اند. انتخاباتی که در راس اخبار جهانی قرار گرفت. لفاظی های تند و تفرقه انگیزی میان کاندیداها صورت گرفت. همین موضوع باعث رنجش مردم و ایجاد فضای نامناسب شد. برندها معمولا در معرض خطر لفاظی های رسانه ها و واکنش های مرتبط با مردم ناراضی هستند. چنین لفاظی هایی به سرعت گسترش پیدا می کنند همان طور که در دنیای سیاست شاهد آن بودیم. بنابراین بهتر است قبل از قرار گرفتن در معرض بحران، به فکر جلوگیری از بحران بود. حتی باید به عنوان روابط عمومی برنامه ها و واکنش های از پیش تعیین شده ای از شرایط بحران داشت. سعی کنید تا به صورت فعال به عنوان روابط عمومی، برند خود را با پیام های مثبت محاصره کنید. رویکرد متعهدانه و مدیریت مداوم شهرت پیش از وقوع اتفاق بد مهم است و نه پس از بحران!

 

 

مدیریت بحران

 

مدیریت بحران و روابط عمومی

 

در زمان بحران هم با مدیریت مناسب و روابط عمومی قوی می توان اوضاع را بهتر کرد. اگر متعهد باشید و در مدیریت مداوم شهرت خود درست عمل کنید، مخاطبان و مردم تمایلی به باور کردن اخبار بد درباره شما نخواهند داشت حتی اگر این اخبار درست باشد.

 

در سال گذشته شاهد آشفتگی اجتماعی بودیم. برندهایی که با مدیریت مناسب شهرت خود را بیمه کرده بودند با آرامش بیشتری در مسیر ناملایمات و آشفتگی های اجتماعی قرار گرفتند. بنابراین مدیریت اعتبار شهرت را می توان به عنوان یکی از ترند های مهم روابط عمومی در سال ۲۰۲۱ عنوان کرد. به کلام ساده بهتر است به گونه ای برند خود را مثبت، متعهد و آماده خدمت رسانی به مشتریان نشان دهید که آن ها را کاملا وفادار به خود سازید. در عین حال مشتریان وفادار در شرایط بحران، تمایلی به پذیرش اخبار بد و باور آن نخواهند داشت. این موضوع یک استراتژی مهم روابط عمومی محسوب می شود. در عین حال این موضوع باعث خواهد شد تا در زمان بحران با آرامش بیشتری در مورد نوع روابط عمومی و استراتژی مورد نیاز تصمیم گیری کنید.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک