ربات ضدعفونی کننده مجهز به اشعه فرا بنفش در فروشگاه‌های زنجیره ای

ربات ضدعفونی کننده مجهز به اشعه فرا بنفش در فروشگاه‌های زنجیره ای


15 آبان 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ربات ضدعفونی کننده فروشگاه های زنجیره ای

Badger Technologies اخیرا ربات ضدعفونی کننده با اشعه فرابنفش Badger UV را به بازار عرضه کرده است. این ربات ضد عفونی کننده برای بالا بردن سلامت و ایمنی در فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی و خرده فروشی معرفی شده است. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی می‌اندازیم به راهکار روباتیک Badger در پاکسازی فروشگاه‌های زنجیره ای خرده فروشی. در سرویس علم و تکنولوژی همراه ما باشید.

 

ضد عفونی آلودگی ویروس کرونا در فروشگاه های خرده فروشی

 

در دوران پاندمی کرونا شاهد مهاجرت خیل عظیمی از مشتریان فروشگاه‌های خرده فروشی به سمت پلتفرم‌های خرید آنلاین بودیم. اما برخی مشتریان فروشگاه‌های خرده فروشی همچنان عادت به خرید حضوری و آفلاین دارند. معمولا پروسه خرید آنلاین برای افراد سالمند کمی ناخوشایند و دشوار است. در پلتفرم‌های آنلاین فروشگاه‌های خرده فروشی فکری به حال دسترسی راحت برای سالمندان نشده است.

 

ضد عفونی آلودگی ویروس کرونا در فروشگاه های خرده فروشی

 

اما در عین حال سالمندان ترجیح می‌دهند به شیوه سنتی حضوری خرید کنند. بنابراین فراهم کردن محیطی امن برای خرید یکی از اولویت‌های فروشگاه‌های خرده فروشی محسوب می‌شود. اخیرا Badger با کمک دستگاه‌های فرابنفش و کارگذاری آن‌ها بر روی ربات‌هایی که مدام در فروشگاه‌های خرده فروشی چرخ می‌زنند، موفق شده تا حد زیادی آلودگی احتمالی اجسام و کالاها به ویروس کرونا را از بین ببرد. بر اساس آزمایش‌هایی که انجام شده، این ربات در مدت زمان دو ساعت قادر است تا تمام آلودگی‌های ناشی از ویروس کرونا را در فروشگاه خرده فروشی از بین ببرد.

 

 

بیشتر بخوانید: لزوم فراهم کردن بستر امن خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 

 

۹۹ درصد، قدرت ضدعفونی کننده ربات فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی

 

قدرت پاکسازی این ربات ۹۹ درصد است. بنابراین این میزان قدرت ضدعفونی کننده گزینه بسیار مناسبی برای فروشگاه‌های خرده فروشی آفلاین محسوب می‌شود. ربات ضدعفونی کننده مجهز به اشعه ماورا بنفش، در عین حال می‌تواند عوامل بیماری‌زا و پرخطر بر روی مواد غذایی را هم شناسایی کنند و در مرحله بعد با اسکن یو وی از بین ببرد.

 

تولید کنندگان این ربات می‌گویند که ربات با چرخ‌زنی در فروشگاه‌های خرده فروشی می‌تواند آلودگی ناشی از ویروس کرونا در هوا را هم از بین ببرد. بنابراین دیگر نگرانی از خرید حضوری در فروشگاه وجود نخواهد داشت.

حتما بخوانید  خرده فروشی در دوران پسا کرونا و بازاریابی اومنی چنل 2.0

 

99 درصد، قدرت ضدعفونی کننده ربات فروشگاه های خرده فروشی

 

این ربات آزمایش‌های خود را پس داده  و مراحل تست را در Salmonella enterica و Influenza A انجام داده است. ربات Badger موفق به از بین بردن ۹۹ درصد آلودگی ناشی از ویروس کرونا شده است. نتایج آزمایش‌های اولیه همچنین نشان می‌دهد که ربات ضد عفونی کننده Badger UV می‌تواند مسافتی معادل ۴۰ هزار فوت مربع را ضد عفونی کند. این رباط در مدت زمان دو ساعت قادر به ضد عفونی سریع فضاهای معمول فروشگاه، از جمله قفسه‌ها، راهروها و قسمت های مرتبط با صندوق خواهد بود.

 

پیتر ولوز ، مدیرعامل شرکت UltraViolet Devices Inc می‌گوید: ما افتخار می کنیم که با Badger Technologies موفق به پیشبرد ایمنی فروشگاه‌‎ها شده‌ایم. او می‌گوید تیم ما از ترکیب فناوری‌های مورد اعتماد جهانی استفاده کرده است. ترکیبی که شامل اشعه فرابنفش و تکنولوژی روباتیک است. تولید کنندگان Badger می‌گویند ما می توانیم ضد عفونی سطح پیشرفته را در فضاهای عمومی را فراهم کنیم. این تکنولوژی نه تنها برای فروشگاه‌های خرده فروشی بسیار مناسب است، بلکه در دیگر فضاهای عمومی که نگرانی انتقال ویروش وجود دارد، کاربرد زیادی دارد.

 

 

بیشتر بخوانید: تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت خرده فروشی

 

 

همکاری ربات و ضدعفونی کننده  UV-C در فروشگاه های زنجیره ای

 

بر اساس چندین مطالعه بالینی منتشر شده ، در بیش از ۱۰۰۰ بیمارستان در دنیا از فناوری پیشرفته UV-C UVDI استفاده می‌کنند. اشعه فرا بنفش اثر خود را در محدود کردن عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی ثابت کرده است. اخیرا نتایج آزمایش مستقل انجام شده توسط Innovative Bioanalysis نشان داده است که فناوری ضد عفونی کننده UV-C UVDI بیش از ۹۹.۹۹٪ در غیرفعال سازی ویروس بیماری‌هایی چون سارس و کوید ۱۹ تاثیرگذار است.

 

همکاری ربات و ضدعفونی کننده  UV-C

 

این تکنولوژی ویروس عامل ایجاد کننده COVID-19 را طی پنج دقیقه پس از استفاده در فاصله ۱۲ فوت شناسایی کرده و از بین می‌برد. تیم رولند، مدیرعامل Badger Technologies می‌گوید که ضد عفونی کردن فروشگاه‌های خرده فروشی برای ربات‌ های ما یک شغل ایده‌آل است. زیرا آن‌ها می‌توانند به راحتی در راهروها حرکت کنند. او می‌گوید خوشحالیم که با  UVDI بتوانیم کمک چشمگیری خرده فروشان کنیم. تا سریعاً مشکلات آلودگی COVID-19 را برطرف کنند.

 

 

پیشرفت اتوماسیون در  فروشگاه‌‌های خرده فروشی

 

حتما بخوانید  بهترین تکنیک های استراتژی بازاریابی فروش در ایام تعطیلات

برای پیشبرد اتوماسیون خرده فروشی و پیشگیری از عفونت، Badger Technologies و UVDI در سه ماهه اول سال جاری آزمایش راندمان Badger UV Disinfect را انجام خواهند داد. ربات ضد عفونی کننده فرابنفش  Badger UV Disinfect به ربات Badger ™ Retail inSight، که یک ربات اسکن کننده قفسه است می‌پیوندد. Badger ™ Retail inSight رباتی است که در حالت عادی مسئولیت اسکن قفسه و بررسی مشکلات موجودی در انبار، مطابقت برنامه نویسی و یکپارچگی قیمت را بر عهده دارد.

 

پیشرفت اتوماسیون در  فروشگاه‌‌های خرده فروشی

 

ربات Badger ™ Retail inSpect، یک ربات اسکن کننده کف است. این ربات عملیات ردیابی خطر را به طور خودکار انجام می دهد. بنابراین ترکیب رباتیک این دو ربات باعث طی فرایند درست حرکت در فروشگاه‌های خرده فروشی و اسکن کالاها و قفشه ها با اشعه فرا بنفش خواهد شد. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ ربات مستقل Badger Technologies توسط این شرکت در سراسر ایالات متحده و استرالیا مستقر شده‌اند.

 

در طی همه گیری COVID-19 ، این ربات‌های چند منظوره صدها هزار مایل را در کنار کارگران راه رفته‌اند. آن‌ها به قفسه‌های مواد غذایی سر زده‌اند. مسئولیت ربات‌ها چک کردن قفسه‌ها در فروشگاه‌های خرده فروشی است. همچنین بررسی موجودی در انبار و حتی کنترل شرایط تمیزی و مرتب بودن فروشگاه بخش دیگری از مسئولیت این ربات‎‌ها است.

 

 

بیشتر بخوانید: پاندمی کرونا در صنایع خرده فروشی

 

 

درباره ربات های  Badger Technologies فروشگاه های خرده فروشی بیشتر بدانید

 

Badger Technologies یک بخش محصول از شرکت Jabil است. شرکتی که با ارائه راهکارهای مناسب در زمینه تولید و خدمات جامع طراحی، ساخت، زنجیره تامین و مدیریت محصول، کمک‌های بسیار زیادی به صنعت خرده فروشی کرده است. Badger Technologies با ارائه راه‌حل‌های مناسب در زمینه اتوماسیون در صنعت خرده فروشی، ربات های مستقلی را طراحی کرده است.

 

درباره ربات های ضد عفونی کننده  Badger Technologies بیشتر بدانید

 

این ربات‌ها داده های ارزشمند طراحی شده برای بهبود عملیات و عملکرد مالی را ضبط و به اشتراک می‌گذارند. فروشگاه‌های خرده فروشی معمولا با انبوهی از موجودی کالا و قطع ارتباط داده‌ها مواجه هستند. ربات‌ها برای بهبود سودآوری و تجارب خرید، خطرات را به طور خودکار تشخیص می‌دهند. آن‌ها سرعت حل مسائل را تسریع می کنند. Badger Technologies همچنین یک ربات ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش خودکار را هم طراحی کرده است. هدف از طراحی این ربات از بین بردن عوامل بیماری زا با خطر بالا در بخش مربوط به نگهبانی است.

 

 

منبع: bloomberg

 

کالابرگ الکترونیک