کدام حرکات یوگا برای لاغری و کاهش وزن موثر است؟

کدام حرکات یوگا برای لاغری و کاهش وزن موثر است؟


12 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کدام حرکات یوگا برای لاغری و کاهش وزن موثر است؟

یوگا یکی از موثرترین تمرینان برای ارتقای حالات روحی و جسمی در انسان است که به شما کمک می‌کند به آرامشی درونی دست پیدا کنید. از طرف دیگر حرکات کششی و مختلف این تمرین‌ها در بسیاری از مواد می‌تواند زمینه کاهش وزن شما را نیز فراهم کنید. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که حرکات یوگا برای لاغری بسیار موثر است و ورزشی مفید برای بهبود سلامت عمومی بدن است. برخی دیگر بر این باور هستند که تمرینات یوگا چندان روی افزایش ضربان قلب تاثیر ندارد و در کاهش وزن موثر نیست. در این مقاله می‌توانید فواید حرکات یوگا برای کاهش وزن را از سه وب‌سایت healthline و healthifyme و verywellfit در مجله کوروش بخوانید.

 

 

تاثیر حرکات یوگا برای لاغری

 

کدام حرکات یوگا برای لاغری و کاهش وزن موثر است؟

 

تمرین‌های یوگا درست مثل هر ورزش دیگری موجب سوختن کالری در بدن شما می‌شود. تمرینات یوگا معمولا قدرتی هستند و آن چنان که باید ضربان قلب را افزایش نمی‌دهند. معمولا ورزش‌های هوازی که موجب افزایش ضربان قلب می‌شوند تاثیر بهتری بر کاهش وزن دارند. از طرفی بسیاری از حرکاتی که در یوگا انجام می‌شود، نیاز به صرف انرژی زیادی دارد و با سوزاندن کالری می‌تواند از افزایش وزن شما جلوگیری کند. برخی مطالعات نشان داده است که یوگا می‌تواند در خانم‌ها موجب کاهش چربی دور شکم شود و از چاقی و پرخوری جلوگیری کند.

 

تعداد زیادی از کارشناسان هنوز در مورد موثر بودن حرکات یوگا برای لاغری مطمئن نیستند. اما زمانی که یوگا با رژیم غذایی سالم همراه باشد، می‌تواند بر کاهش وزن نیز تاثیر بگذارد. از طرف دیگر بسیاری از شواهد و مطالعات نشان دادن است که استرس یکی از عوامل مهم در افزایش وزن و چاقی است. به علاوه یوگا می‌تواند روی سبک زندگی شما تاثیر بگذارد و به شما کمک کند تا تصویر ذهنی بهتری از بدن خود داشته باشید. حرکات یوگا برای کاهش وزن و در نظر گرفتن تاثیرات مثبتی که در روح و جسم افراد ایجاد می‌کند، می‌تواند گواه این امر باشد که یوگا نقش مهمی در کاهش وزن و بهبود سلامت بدن دارد. یوگا به شما کمک می‌کند تا با کاهش استرس بدنی سالم‌تر داشته باشید و بهتر بتوانید وزن خود را کاهش دهید. مهم‌ترین اتفاق‌هایی که با انجام دادن تمرین‌های یوگا برای بدن شما می‌افتد عبارت‌اند از:

 

*افزایش انعطاف پذیری بدن

*بهبود تنفس

*افزایش نشاط و انرژی

*ایجاد تعادل در سوخت و ساز بدن

*بهبود سلامت عمومی بدن

*افزایش توان عظلانی

*سلامت قلب

*مدیریت استرس

*کاهش وزن

 

برای کاهش وزن با یوگا چقدر باید تمرین کنید؟

 

آیا حرکات یوگا برای لاغری و کاهش وزن موثر است؟

 

اگر می‌خواهید با حرکات یوگا برای لاغری و کاهش وزن خود اقدام کنید، لازم است در هفته حداقل ۳ تا ۵ بار و هر بار به مدت ۱ ساعت تمرینات را انجام دهید. بهتر است در این روزها تمرینات شدید که کالری بیشتری می‌سوزاند را امتحان کنید و در سایر روزها نیز تمرینات آرام و متعادل‌تری را انجام دهید. اگر مبتدی هستید، هیچگاه تمرینات سخت یوگا را یک باره شروع کنید و سعی کنید به مرور قدرت و انعطاف پذیری بدن خود را افزایش دهید.

این کار موجب می‌شود بدن شما در حین انجام تمرینات آسیب نبیند. اگر وقت ندارید برای چند روز در هفته، حدود ۱ ساعت تمرین کنید، بهتر است روزانه ۲۰ دقیقه تمرین کنید و یک روز در هفته را به خودتان استراحت دهید. اگر شما تمرینات یوگا را برای لاغری و کاهش وزن انجام می‌دهید، بهتر است این تمرینات را با دویدن و پیاده‌روی روزانه ترکیب کنید. می‌توانید در کنار تمرینات یوگا سایر ورزش‌های هوازی را نیز انجام دهید و برای کاهش وزن خود در کنار سلامت جسم و روحتان برنامه‌ریزی کنید.

 

چه نوع یوگایی در کاهش وزن موثرتر است؟

 

آیا حرکات یوگا برای لاغری و کاهش وزن موثر است؟

 

برخی از انواع یوگا نیاز به صرف انرژی بیشتری دارد و می‌تواند در کاهش وزن و لاغری موثرتر عمل کند. یوگای قدرتی، آشتانگا، یوگای داغ یا هات یوگا ۳ نوع یوگای موثر بر کاهش وزن هستند که حرکات و تمرین‌های آن‌ها موجب سوزاندن کالری‌های بیشتری می‌شود.

 

تاثیرجرکات پاور یوگا یا یوگای قدرتی برای لاغری

 

کدام حرکات یوگا برای لاغری و کاهش وزن مفید است؟

 

پاور یوگا نوع جدید و متفاوتی از یوگا است که موجب جوان‌تر شدن ذهن و بدن می‌شود. تمرینات این نوع یوگا می‌تواند به کاهش وزن و حفظ سلامتی بدن کمک زیادی کند و با بهبود وضعیت استقامت، انعطاف پذیری و تمرکز ذهنی به سلامت شما کمک کند. کالری سوزی در این نوع یوگا نسبت به یوگای عادی بیشتر است. تقویت سوخت و ساز در یوگای قدرتی بهتر اتفاق می‌افتد و تمرین‌های آن برای ایجاد قدرت، استقادمت، انعطاف پذیری و کاهش استرس بسیار مفید است.

 

کالابرگ الکترونیک