بهترین و قوی ترین خوراکی های ضد گرسنگی و چاقی

بهترین و قوی ترین خوراکی های ضد گرسنگی و چاقی


11 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین و قوی ترین خوراکی های ضد گرسنگی و چاقی غذای سالم چرب تغذیه رژیمی کالری پایین

معمولا غذاهای پر آب و پر فیبر جزو بهترین خوراکی های ضد چاقی و ضد گرسنگی محسوب می شوند. این مواد غذایی سیر کننده به مهار گرسنگی بسیار کمک می کنند. حجم چنین مواد غذایی که میوه ها و سبزیجات بخش عمده آن ها را شامل می شوند بسیار زیاد است. بنابراین با پر کردن حجم معده تاثیر زیادی در جلوگیری از چاقی و پرخوری دارند. در این مقاله از سرویس سلامت مجله کوروش به بررسی بهترین خوراکی های ضد چاقی و برطرف کننده اشتهای کاذب پرداخته ایم.

بررسی تئوری حجمی و مصرف خوراکی های ضد چاقی

 

بررسی تئوری حجمی و مصرف خوراکی های ضد چاقی

 

تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا در مورد تئوری حجمی در رابطه با خوردن غذاهای کم کالری با حجم زیاد جالب توجه است. در این مطالعات وقتی به افراد غذاهای با حجم زیاد و در عین حال کم کالری به میزان دلخواه داده شد، تعداد زیادی از آن ها در طول روز کمتر غذا خوردند. غذاهای حجیم کم کالری در دسته بهترین خوراکی های ضد چاقی قرار گرفته اند.

 

در تئوری حجمی توصیه می شود قبل از غذا یک ظرف کامل سالاد و یا سوپ خورده شود. این نوع مواد غذایی میزان زیادی از حجم معده را اشغال می کند. در این تئوری توصیه شده تا با افزایش میزان مصرفی آب و فیبر چگالی کالری مواد غذایی کاهش داده شود. البته این کار نباید تا حدی انجام شود که طعم غذا از بین برود. بنابراین پیش غذاهای حجیم و آبکی در دسته بهترین خوراکی های ضد چاقی قرار دارند.

 

غذاهای حاوی آب، هوا یا فیبر نسبت به سایر مواد غذایی کالری کمتری دارند. این غذاها باعث فعالیت بهتر معده هم می شوند. به علاوه افراد معمولا پس از خوردن غذاهایی مانند سالاد احساس رضایت بیشتری دارند. شما می توانید بدون اینکه احساس کنید یک رژیم محدود دارید، میزان زیادی مواد غذایی کم کالری مصرف کنید.

 

 

پروتئین خالص در دسته بهترین خوراکی های ضد چاقی

 

پروتئین خالص در دسته بهترین خوراکی های ضد چاقی

 

شواهد زیادی وجود دارد که مصرف پروتئین تاثیر زیادی در کاهش گرسنگی دارد. پروتئین بدون چربی مانند گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ، سویا و تخم مرغ در دسته بهترین خوراکی ها و مواد غذایی ضد چاقی قرار دارد. پروتئین بدون چربی باعث سیری و کاهش وزن و لاغری می شود. بیشتر افراد بعد از خوردن پروتئین احساس سیری بیشتری نسبت به سایر مواد غذایی از جمله فیبرها دارند. دلیل اینکه بسیاری از رژیم های غذایی شامل پروتئین زیاد هستند، افزایش احساس سیری در افراد با مصرف پروتئین است.

 

پروتئین زیاد در کاهش وزن و لاغری تاثیر زیادی دارد. چرا که یکی از قوی ترین مواد غذایی محسوب می شود که مانع از گرسنگی در افراد می شود. افرادی که پروتئین بدون چربی مصرف می کنند، در رژیم غذایی لاغری خود توده های عضلانی بیشتری را حفظ می کنند. حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین بدون چربی تاثیر زیادی در کاهش اشتها دارد. رژیم های غذایی و خوراکی هایی که پروتئین ناکافی دارند، باعث ایجاد گرسنگی در افراد می شوند. همین موضوع در طول رژیم لاغری میل به خوردن در افراد را بیشتر می کند.

حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه کباب ساتای مرغ ترد و لذیذ روی منقل، در تابه و فر

 

 

طرز تهیه کوکو سویا و سیب زمینی رژیمی و سیر کننده

 

 

۸ گرم پروتئین بیشتر دریافت کنید!

 

شما می توانید به جای نوشیدن یک نوشیدنی شیرین، یک لیوان شیر بدون چربی یا کم چرب جایگزین کنید. با این کار ۸ گرم پروتئین اضافی دریافت خواهید کرد. بنابراین بهتر است این ماده غذایی را در لیست مواد غذایی و خوراکی های تاثیرگذار در لاغری قرار دهید. تحقیقات نشان داده که مصرف پروتئین در وعده صبحانه برای بدن بسیار مفید است. بسیاری از متخصصان رژیم غذایی سعی می کنند تا برای افراد در رژیم لاغری، یک تا دو عدد تخم مرغ قرار دهند. این تخم مرغ ها معمولا در وعده غذایی صبحانه قرار داده می شود.

 

 

مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه

 

پروتئین خالص در دسته بهترین خوراکی های ضد چاقی

 

بر اساس مطالعاتی که انجام شده، زنانی که در صبحانه خود دو عدد تخم مرغ مصرف کرده اند، کالری زیادی در طول روز سوزانده اند. این دسته از زنان ۶۵ درصد بیشتر نسبت به دیگر افرادی که در رژیم لاغری بودند، کاهش سایز داشتند. افرادی که به هنگام صبحانه تخم مرغ مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که از کربوهیدرات هایی مانند نان شیرین در رژیم غذایی خود استفاده می کنند، احساس رضایت بیشتری در طول روز دارند. این دسته از افراد با مصرف این نوع خوراکی کمتر احساس گرسنگی دارند.

 

 

فوت و فن انواع روش های پخت تخم مرغ رستورانی

 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مصرف خوراکی های جامد ضد چاقی برای جلوگیری از اشتهای کاذب

 

یکی از بهترین توصیه ها برای کاهش وزن، استفاده از خوراکی های جامد به جای نوشیدن مایعات است. خوراکی های جامد به شما کمک می کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید. نوشیدنی های پر کالری و پر آب به اندازه غذاهای جامد در معده دوام نمی آورند. میزان گرسنگی و اشتهای کاذب با مصرف مواد غذایی جامد تا حد زیادی کاهش می یابد. بنابراین توصیه می شود تا خوراکی های کم کالری و جامد را به عنوان غذاهای ضد چاقی در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

 

 

بهترین خوراکی های ضد چاقی و مهار کننده اشتهای کاذب

 

بهترین خوراکی های ضد چاقی و مهار کننده اشتهای کاذب

 

گاهی اوقات افراد دچار اشتهای کاذب و عادت خوردن بیش از حد می شوند. لیستی از مواد غذایی و خوراکی ها وجود دارد که به عنوان بهترین خوراکی های ضد چاقی و مهار کننده اشتهای کاذب محسوب می شوند. سوپ ها، خورش ها، غلات سبوس دار و لوبیا در دسته این نوع مواد غذایی هستند. میوه و سبزیجات با پر کردن حجم معده جلوی اشتهای کاذب را می گیرد. غلات کامل مانند ذرت بو داده و پروتئین های بدون چربی باعث ایجاد حس سیری در افراد می شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوفته شفته سماق کاشان مرحله به مرحله

 

 

پیتزا و ماکارونی سبزیجات

 

سبزیجات خرد شده را به غذاهایی چون ماکارونی اضافه کنید. سعی کنید تا تخم مرغ را به همراه سالاد سرو کنید. حتی می توانید برای خود پیتزا با انواع سبزیجات درست کنید.

 

 

طرز تهیه پاستا پنه سبزیجات به سبک ایتالیایی

 

 

میوه های کامل به جای آبمیوه برای رفع اشتهای کاذب

 

میوه های کامل به جای آبمیوه برای رفع اشتهای کاذب

 

سعی کنید تا از میوه های تازه و کامل در وعده های غذایی استفاده کنید. آبمیوه و میوه های خشک شده برای رژیم غذایی لاغری چندان مناسب نیستند. اگر قصد خورن نوشیدنی های میوه ای دارید، اسموتی ها در دسته بهترین خوراکی های ضد چاقی قرار دارند چرا که در روش تهیه اسموتی مقدار زیادی هوا وارد نوشیدنی ها می شود. این موضوع باعث می شود تا میزان زیادی هوا به همراه اسموتی میوه وارد معده شما شود. در نتیجه خیلی سریع تر احساس سیری خواهید کرد.

 

 

غلات پف کرده و بو داده اشتهای کاذب را برطرف می کنند

 

غلات پف کرده و بو داده اشتهای کاذب را برطرف می کنند

 

مصرف غلات به ویژه از نوع پف کرده و بو داده تاثیر زیادی در از بین بردن اشتهای کاذب دارند. بیشتر متخصصان تغذیه در رژیم های غذایی ضد چاقی از غلات و ذرت بو داده استفاده می کنند. مصرف نان و ماکارونی هم اگر به میزان مناسب باشد تاثیر زیادی در از بین بردن اشتهای کاذب و کم خوری شما دارد.

 

 

سالاد های متنوع برای احساس سیری و رفع اشتهای کاذب

 

سالاد های متنوع برای احساس سیری و رفع اشتهای کاذب

 

شما می توانید برای پر کردن حجم معده و جذب مواد غذایی کم کالری مغذی سالاد های متنوعی درست کنید. سالاد های زیادی با گوشت بدون چربی و مرغ وجود دارد. توفو، تخم مرغ و لوبیا در سالاد بسیار خوش مزه و مغذی هستند. سعی کنید با استفاده از آجیل ها و سبزیجات یک ترکیب عالی مغذی تهیه کنید. سالاد میوه را فراموش نکنید. از سالاد میوه می توانید به عنوان دسر هم استفاده کنید. سعی کنید در میان وعده های خود از پروتئین بدون چربی چون لبنیات کم چرب بیشتر استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی «

 

 

تنقلات و خوراکی های کم کالری و ضد چاقی

 

تنقلات و خوراکی های کم کالری و ضد چاقی

 

بسیاری از افراد چاق و کسانی که از اشتهای کاذب رنج می برند به خوردن تنقلات عادت زیادی دارند. نیازی نیست تا تنقلات را از وعده غذایی خود حذف کنید. در مقابل می توانید از خوراکی ها و تنقلات کم کالری و کم چرب استفاده کنید. برخی از خوراکی های کم کالری که بیشتر به عنوان تنقلات استفاده می شوند تا حد زیادی جلوی اشتهای زیاد شما را می گیرند. ذرت بو داده یا همان پاپ کورن از جمله این خوراکی های کم کالری محسوب می شود. ذرت جزو بهترین تنقلات حجیم و کم کالری است. سعی کنید به جای مصرف پفک، چیپس و یا حتی تنقلات شیرین از پاپ کورن استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که هنگام تهیه پاپ کورن از هیچ گونه مواد چرب استفاده نکنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پاپ کورن خانگی با طعم های مختلف «

 

 

منبع: webmd

 

کالابرگ الکترونیک