ترکیب معجزه گر روغن زیتون و آبلیمو برای سفید شدن و جوانسازی پوست

ترکیب معجزه گر روغن زیتون و آبلیمو برای سفید شدن و جوانسازی پوست


16 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای پوست

ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای پوست یک ترکیب معجزه گر و یکی از ایمن ترین روش ها برای حفظ سلامت پوست و افزایش درخشندگی و جوانسازی پوست است. شما می توانید از این ترکیب به صورت خوراکی و برای تهیه ماسک صورت استفاده کنید. در این مقاله از مجله کوروش می ‌توانید با فواید روغن زیتون و آبلیمو برای زیبایی پوست آشنا شوید.

 

 

 

فواید ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای جوانسازی و شفافیت پوست

 

فواید ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای پوست

 

روغن زیتون فرابکر با آبلیموی تازه یک معجون شگفت انگیز برای سلامت افزایش درخشندگی پوست محسوب می شود. روغن زیتون سرشار از فلاونوئیدها، پلی فنول ها، ویتامین E، اسیدهای چرب مفید، ویتامین ها و مواد معدنی است. استفاده منظم از روغن زیتون روی پوست موجب نرمی و لطافت پوست شما می شود.

 

روغن زیتون پوست را لایه برداری و آبرسانی می کند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون رادیکال های آزاد را از بین می ‌برند و از آسیب سلولی جلوگیری می نمایند. روغن زیتون یک درمان فوق العاده برای جوانسازی و کاهش علائم پیری زودرس و یک دست کردن رنگ پوست نیز هست. در ادامه به برخی از خواص ترکیب اشاره شده است.

 

 

 

ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای درمان خشکی پوست

 

اگر پوست شما دهیدراته شده و مدام پوسته پوسته می شود، استفاده از ماسک روغن زیتون و آبلیمو می تواند دلیلی فوق العاده باشد. این اکسیر طبیعی به دلیل خواص ضد عفونی کننده و منقبض کننده که دارد و به رفع خشکی پوست و همچنین برطرف کردن پوسته پوسته شدن و اگزمای پوستی کمک می کند. استفاده از ماسک روغن زیتون و عسل و آبلیمو نیز برای درمان خشکی شدید پوست بسیار مؤثر است.

 

 

ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای جلوگیری از پیری پوست

 

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که برای سلامت پوست و جلوگیری از پیری پوست بسیار ضروری هستند. ترکیب روغن زیتون با آبلیمو می تواند ایجاد چروک های پوستی و خشکی شدید پوست جلوگیری کند.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۸ ماسک معجزه گر با روغن زیتون برای تقویت پوست و مو

 

 

ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای روشن شدن پوست

 

ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای روشن شدن پوست

 

یکی از جذاب ترین خواص ماسک روغن زیتون برای سفید شدن پوست است. استفاده از ماسک روغن زیتون و آبلیمو یکی از مؤثر ترین و راحت ترین روش ها برای روشن کردن رنگ پوست است. ماسک آبلیمو و روغن زیتون برای لک صورت بسیار مؤثر است. این ماسک می تواند رنگ پوست را یک دست کند و کک و مک و لکه های پوستی را محو نماید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سس بوفالو به 2 روش رستورانی

 

استفاده از این ماسک پوست شما را لایه برداری می کند و موجب از بین بردن لکه ها و نقاط تیره روی پوست می گردد.

 

 

ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای سلامت ناخن ها

 

استفاده از ماسک روغن زیتون و آبلیمو علاوه بر رفع مشکلات پوستی می تواند به تقویت ناخن ها و پوست اطراف آن نیز کمک کند. این ترکیب موجب تغذیه کوتیکول های ناخن و جلوگیری از پوسته شدن اطراف ناخن ها می‌شود.

 

 

از بین بردن شوره سر با استفاده از ماسک روغن زیتون و آبلیمو

 

شوره سر مشکلی است که معمولاً به دلیل خشکی شدید پوست و همچنین وجود قارچ و باکتری های مختلف ایجاد می شود. برای رفع این مشکل می توانید از ترکیب روغن زیتون و آبلیمو که خاصیت ضد عفونی کننده و نرم کنندگی دارد استفاده کنید. برای درمان بهتر است در هفته چند بار از ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای مو و رفع شوره سر استفاده نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید: روش های درمان شوره سر با روغن زیتون

 

 

درمان واریس با ماسک روغن زیتون و آبلیمو

 

شاید برایتان جالب باشد اما ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای درمان و بهبود علائم واریس نیز بسیار مؤثر است. واریس مشکلی است که به دلیل ضعف دیواره رگ ها ایجاد می شود و موجب می شود تا فرد درد و خستگی خفیفی را در پاها تجربه کند.

 

از طرف دیگر افرادی که به واریس مبتلا هستند معمولاً در سطح پوست آن ها نیز رگ های بنفش قابل رؤیت هستند. برای رفع این مشکل می‌ توانید ترکیب روغن زیتون و آب لیمو را روی سطح پوست ماساژ دهید. این کار به افزایش جریان خون و بهبود علائم واریس کمک می کند.

 

 

ماسک روغن زیتون برای جوش صورت

 

ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای پوست های آکنه دار نیز بسیار مفید است. این ترکیب پوست شما را لایه برداری می کند و از التهاب و عفونت پوست جلوگیری می نماید. آبلیمو موجب می شود تا چربی اضافه پوست از بین برود و باکتری ها و میکروب هایی که موجب ایجاد جوش می شوند نابود شوند.

 

 

طرز تهیه ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای پوست

 

طرز تهیه ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای پوست

 

آبلیمو پوست را تمیز و ضد عفونی می کند ماده فوق العاده برای از بین بردن منافذ باز پوست و از بین بردن تیرگی های پوست است. از طرف دیگر روغن زیتون نیز موجب افزایش نرمی و درخشندگی پوست می شود. برای تهیه ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای پوست باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

 

مواد لازم

 

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر

یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه

 

برای تهیه این ماسک بی نظیر باید در یک کاسه تمیز روغن زیتون را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید. سپس قبل از استفاده از ماسک پوست تان را با یک شوینده ملایم بشویید و به ‌خوبی خشک کنید. مقدار کمی از ترکیب روغن زیتون و آب لیمو را با نوک انگشتان خود بردارید و سپس روی پوست صورت قرار دهید.

حتما بخوانید  ۸ خوراکی شگفت‌انگیز برای آب کردن چربی‌های دور شکم و پهلو

 

برای ۵ تا ۱۰ دقیقه مواد را روی پوست ماساژ دهید. سپس اجازه دهید این ماسک برای ۱۵ دقیقه دیگر روی پوست بماند و خشک شود. در این مرحله باید پوست را یک بار دیگر با نوک انگشتان ماساژ دهید و سپس با آب گرم تمام پوست را بشویید و به آرامی خشک کنید. در انتها بهتر است از یک مرطوب کننده و آبرسان مناسب روی پوست استفاده کنید.

 

 

 

چند بار در هفته می توان از ماسک روغن زیتون و آبلیمو استفاده نمود؟

 

چند بار در هفته می توان از ماسک روغن زیتون و آبلیمو استفاده نمود؟

 

اثربخشی روغن زیتون و آبلیمو برای پوست زمانی به حداکثر خود می رسد به صورت مرتب استفاده شود. اگر دوست دارید پوستی بی عیب، درخشان و روشن داشته باشید بهتر است که از ترکیب روغن زیتون و آبلیمو به صورت ۲ تا ۳ بار در هفته و منظم استفاده کنید.

 

معمولاً برای مشاهده بهترین نتیجه باید حداقل یک ماه صبر کنید. با این حال بعد از چند هفته نیز می توانید متوجه تغییراتی در لطافت و یک دست شدن رنگ پوست تان شوید.

 

 

بیشتر بخوانید: فواید درمانی شگفت انگیز ماساژ بدن با روغن زیتون

 

 

فواید خوردن روغن زیتون و آبلیمو برای پوست

 

فواید خوردن روغن زیتون و آبلیمو برای پوست

 

روغن زیتون علاوه بر خواص بی شماری که به صورت موضعی برای پوست دارد یک معجون بی نظیر برای مصرف به صورت خوراکی نیز می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در این ترکیب موجب از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن می شود و از پیری پوست برای ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند.

 

از طرف دیگر مصرف روغن زیتون و آبلیمو نقش مؤثری و درمان یبوست دارد. معمولاً افرادی که به یبوست مبتلا می شوند پوست خشک و کدری دارند. این افراد گاهی اوقات با جوش و آکنه های پوستی نیز دست و پنجه نرم می کنند. ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای رفع و درمان یبوست بسیار مؤثر است و می تواند از این طریق به سلامت و درخشندگی پوست نیز کمک کند.

 

 

مقدار و بهترین زمان مصرف آبلیمو و روغن زیتون به صورت خوراکی

 

مقدار و بهترین زمان مصرف آبلیمو و روغن زیتون به صورت خوراکی

 

بهترین زمان مصرف برای استفاده از ترکیب آب لیموترش و روغن زیتون فرابکر به صورت خوراکی نیم ساعت قبل از صبحانه به صورت ناشتا می باشد. بهتر است برای اثربخشی بهتر ۱ قاشق غذاخوری از این ترکیب را سه بار در هفته مصرف کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: فواید خوردن روغن زیتون ناشتا برای درمان انواع بیماری

 

 

جمع بندی نهایی

 

استفاده از ماسک های مفید و همچنین پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مقوی می تواند تاثیر به سزایی بر سلامت پوست شما داشته باشد. به جای استفاده از ماسک های شیمیایی بهتر است در هفته چند بار از ماسک های خانگی و مؤثر استفاده کنید. ماسک روغن زیتون و آبلیمو یکی از شگفت انگیزترین ماسک های است که می تواند به سلامت پوست، جوانسازی و آبرسانی و همچنین روشن و یک دست شدن پوست شما کمک کند.

 

 

منابع: agricolabevere، cashkaro، stylesatlife

 

کالابرگ الکترونیک