راهنمای خرید تبلت دانش آموزی | ویژگی های یک تبلت خوب

راهنمای خرید تبلت دانش آموزی | ویژگی های یک تبلت خوب


11 آبان 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید تبلت دانش آموزی؛ ویژگی های یک تبلت خوب

همه ما برای خرید تبلت یا لپ‌تاپ معمولاً زمان زیادی را به جستجو و مشاوره از دیگران اختصاص می‌دهیم، اما اگر قصد خرید تبلت دانش آموزی داشته باشیم چه اطلاعاتی برای راهنمای خرید لازم است؟ طی سال اخیر به دلیل بروز بحران پاندمی کرونا، دانش‌ آموزان در اکثر نقاط دنیا به اجبار از حضور در مدرسه و شرکت در کلاس‌های حضوری منع شدند. در این میان پل ارتباطی میانه دانش آموزان و مدرسه، آموزش آنلاین و فضای مجازی بود. در این روند برای حضور در پلتفرم‌های آنلاین نیاز به تبلت و یا تلفن هوشمند کاملا احساس می‌شود. در این میان شاید بهترین توصیه استفاده از وسیله‌ای چون تبلت است. تبلت از نظر اندازه و عملکرد چیزی مابین لپ تاپ و تلفن هوشمند است و به لحاظ هزینه‌ای هم مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد. در این مقاله از مجله کوروش نکات مهم راهنمای خرید بهترین تبلت دانش آموزی را توضیح می‌دهیم. در سرویس علم و تکنولوژی همراه ما باشید.

 

 

اندازه و وزن تبلت دانش آموزی

 

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید بهترین تبلت دانش آموزی، توجه به اندازه و وزن آن است. بهتر است بیش از هر چیز در مورد سایز صفحه نمایش تبلت و وزن آن تصمیم بگیرید. از آنجا که دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های مجازی معمولا هر روز و به صورت طولانی مدت تبلت را در دست می‌گیرند، دقت کنید تا تبلت بیش از حد سنگین نباشد. هر چه وزن تبلت سبک‌تر باشد، بهتر است. با این حال این موضوع را هم در نظر بگیرید که ظرافت آن منجر به کاهش میزان مقاومت آن نشود.

 

اندازه و وزن تبلت دانش آموزی

 

سعی کنید تبلتی را انتخاب کنید که علاوه بر وزن کم، مقاومت نسبتاً بالایی داشته باشد. چرا که احتمال اینکه از دست دانش آموزان به خصوص در سنین کم سر بخورد، نسبتا زیاد است. اما ابعاد و اندازه تبلت بسیار سلیقه‌ای است. با این حال در راهنمای خرید تبلت دانش آموزی معمولاً توصیه می‌شود تا تبلت هایی را جزو گزینه‌های انتخابی قرار دهید که صفحه نمایش نسبتاً بزرگی دارند. صفحه نمایش تبلت ها از هفت تا پانزده اینچ است.

 

 

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب تدریس و آموزش آنلاین (کلاس‌های مجازی)

 

 

نوع نمایشگر یکی از نکات اصلی در راهنمای خرید تبلت

 

در راهنمای خرید بهترین تبلت دانش آموزی به توجه در انتخاب نمایشگر بسیار تاکید شده است. از آنجا که دانش‌آموزان مدت زمان نسبتا طولانی را ممکن است به صفحات نمایشگر خیره شوند، بنابراین باید قبل از خرید نکاتی مهمی در نظر گرفته شود.

 

نوع نمایشگر یکی از نکات اصلی در راهنمای خرید تبلت

 

نکاتی از قبیل اندازه، وضوح زاویه دید، روشنایی و پوشش تصویر. به رزولوشن و کیفیت تصویر در تبلت توجه کنید. چرا که رزولوشن تاثیر زیادی در میزان کیفیت تصاویر تبلت دارد. اگر رسانه شما فول اچ دی باشد، ۷۲۰ پیکسل عدد مناسبی است.همچنین زاویه دید بسیار مهم است.

 

معمولاً در راهنمای خرید تبلت دانش آموزی توصیه می‌شود زاویه دید به گونه‌ای باشد که اگر یک نفر در کنار شما می‌نشیند، بتواند همانند شما دیدی به کامل به صفحه نمایش داشته باشد. میزان روشنایی تبلت هم بسیار مهم است. چرا که روند مطالعه را ساده‌تر می‌کند و آسیب و یا فشاری به چشم وارد نمی‌شود. صفحه نمایش تبلت باید از جنسی باشد که به راحتی تمیز شود و خراش بر ندارد.

 

 

نکات نرم‌افزاری در راهنمای خرید تبلت

 

تبلت ها نسبت به تلفن‌های هوشمند و لپ تاپ دارای سیستم عامل‌های بیشتری هستند. شما می‌توانید انتخاب کنید که چه نوع سیستم عاملی برایتان مناسب است. بنابراین پیش از خرید ابتدا تصمیم بگیرید با چه سیستم عاملی راحت‌تر هستید.

 

نکات نرم‌افزاری در راهنمای خرید تبلت

 

ios، اندروید یا حتی ویندوز؟ هر سیستم‌عامل مزایا و معایبی دارد. باید با توجه به نیاز دانش آموزی سبک و سنگین کرده و سیستم عامل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر بودجه زیادی در اختیار ندارید، سیستم عامل iOS را از سبد خرید خود حذف کنید و سمت گزینه آیپد نروید.

 

معمولاً در راهنمای خرید تبلت دانش آموزی ارزان استفاده از سیستم عامل اندروید بیشتر توصیه می‌شود. چرا که انواع و تعداد برنامه‌های موجود در این سیستم عامل بیشتر در دسترس است.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین برند پاوربانک

 

 

نکات مربوط به اتصالات و شبکه در خرید تبلت دانش آموزی

 

یکی از نکاتی که در راهنمای خرید تبلت دانش آموزی باید به آن اشاره کرد، بحث نحوه اتصال به اینترنت است. قطعاً اتصال به اینترنت در تبلت دانش آموزی بسیار مهم است. تبلت ها معمولاً دو نوع اتصال دارند: وای فای و سیم کارت تلفن همراه.

 

نکات مربوط به اتصالات و شبکه در خرید تبلت دانش آموزی

 

بسیار مهم است که تبلت شما اتصال به شبکه وای فای را پشتیبانی کند. برخی ترجیح می‌دهند برای فرزندان خود از تبلتی که قابلیت دسترسی به سیم کارت ندارد استفاده کنند. در مورد این موضوع تصمیم بگیرید و پیش از خرید مشخص کنید که آیا قصد دارید تبلت بدون سیم کارت خریداری کنید و یا اینکه پشتیبانی سیم کارت برایتان مهم است.

 

 

عمر باتری که از نکات مهم راهنمای خرید تبلت دانش آموزی

 

قطعاً عمر باتری را در خرید لحاظ کنید. در راهنمای خرید تبلت دانش آموزی تاکید بر این است که تبلتی خریداری شود که باتری آن دوام بیشتری دارد و شارژ بیشتری نگه می‌دارد. بنابراین توجه به جزئیات عمر باتری باتری بسیار مهم است.

 

عمر باتری که از نکات مهم راهنمای خرید تبلت دانش آموزی

 

برای اندازه‌گیری میزان دوام باتری راه وجود دارد اولین راه مرورگرهای وب است و راه دوم تماشای ویدیو. قطعاً یکی از کاربردهای تبلت دانش آموزی مشاهده فیلم‌های آموزشی است. همچنین معمولاً دانش آموزان کارهای دیگری هم با تبلت انجام می‌دهند. یکی از مهمترین آن‌ها بازی کردن است. بنابراین تبلتی را انتخاب کنید که حداقل ۸ ساعت دوام باتری داشته باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل خرید ساعت هوشمند

 

 

حجم فضای ذخیره سازی در تبلت دانش آموزی

 

میزان حافظه و فضای ذخیره سازی از نکاتی است که در راهنمای خرید تبلت دانش آموزی مهم است. اکثر تبلت ها بین ۸ تا ۶۴ گیگابایت فضا دارند. فضایی که در مقایسه با لپ‌تاپ بسیار کم است. با این حال فضای بین ۱۸ تا ۳۴ یک فضای مناسب استفاده دانش آموزی است. چراکه دیتاهای چندان زیادی در تبلت ذخیره نمی‌شوند.

 

 

هزینه را فراموش نکنید

 

تمام نکاتی که در راهنمای خرید برای تبلت دانش آموزی آمده است بسیار ایده‌آل است. اما همه این‌ها بستگی به این دارد که شما برای خرید چه مقدار قصد هزینه کردن دارید.

 

در خرید تبلت دانش آموزی هزینه را فراموش نکنید

 

قطعاً خرید آیپد به هزینه بیشتری نیاز دارد. بنابراین بهتر است تا تمامی نکات را بدانید و بعد اولویت‌بندی کنید. سپس با توجه به اولویت‌هایتان انتخاب کنید. چرا که هزینه ایده‌آل‌ترین تبلت دانش آموزی با در نظر گرفتن نکات بالا کمی گران است. بنابراین چندین اولویت اصلی را برای خود مشخص کنید.

 

 

بیمه و گارانتی در خرید تبلت دانش آموزی

 

بحث گارانتی هنگام خرید از جمله موضوعات مهم است. چرا که درصورت بروز مشکل می‌توانید به سادگی تبلت خود را تعویض کنید. بنابراین توصیه می‌شود در خرید تبلت دانش آموزی اگر چه ممکن است هزینه بیشتری متقبل شوید، اما گارانتی را لحاظ کنید. سعی کنید از شرکت معتبری گارانتی بگیرید.

 

 

منبع: lifewire

 

کالابرگ الکترونیک