راهنمای خرید و فروش اقساطی گوشی موبایل

راهنمای خرید و فروش اقساطی گوشی موبایل


2 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید موبایل اقساطی

افزایش قیمت دلار به طور مستقیم روی قیمت لوازم دیجیتال از جمله گوشی های موبایل تأثیر گذاشته است. از همین رو خرید این لوازم برای همه افراد چندان ساده نیست. این موضوع موجب شده تا فروشگاه ها و سامانه های زیادی برای فروش اقساطی موبایل بدون بهره یا با بهره ایجاد شود. امروز اگر شما قصد خرید گوشی موبایل داشته باشید، شرایط متفاوتی برای فروش اقساطی یا نقدی وجود دارد. شما می توانید با توجه به مقدار بودجه و درآمدی که دارید، گوشی مورد نظر خود را خریداری کنید. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد خرید گوشی موبایل اقساطی بدانید، آشنا شوید.

 

 

خرید گوشی موبایل اقساطی چگونه است؟

 

خرید موبایل اقساطی چگونه است؟

 

اگر سری به وب سایت های فروش گوشی های تلفن همراه بزنید و یا راهی چند فروشگاه گوشی فروشی در سطح شهر شوید، متوجه می شوید که قیمت گوشی های جدید به طرز سرسام آوری در حال افزایش است. گران شدن گوشی موجب شده که افراد زیادی توانایی خرید نقدی گوشی را نداشته باشند و به دنبال روش بهتری برای خرید باشند. خرید اقساطی گوشی موبایل به روشی گفته می شود که در آن مجبور نیستید کل هزینه خرید موبایل را در ابتدا پرداخت کنید. برای خرید اقساطی موبایل می توانید مقداری از پول را ابتدای تحویل کالا بپردازید.

سپس برای پرداخت بقیه هزینه، آن را در چند قسط مختلف و در طی مدت زمانی مشخص پرداخت کنید. این روش خرید اقساطی برای افرادی که نمی توانند به صورت یک جا هزینه گوشی موبایل را پرداخت کنند، بسیار مناسب است و معمولاً در فروشگاه های مختلف با شرایط و قوانین متفاوتی ارائه می شود. معمولاً برای پرداخت هزینه گوشی به صورت اقساطی، گوشی های زیر ۵ میلیون تومان نیاز به پیش پرداخت ندارند. اما برای خرید گوشی های بالای ۵ میلیون تومان یا هر مبلغی که فروشنده در نظر گرفته است، لازم است یک مبلغی را به عنوان پیش پرداخت اولیه پرداخت نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 معرفی ارزان ترین گوشی های سامسونگ در بازار ایران «

 

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل برای عکاسی در انواع بازه قیمتی

 

 

مزیت های خرید و فروش موبایل اقساطی

 

مزیت های خرید و فروش موبایل اقساطی

 

خرید و فروش اقساطی گوشی موبایل یک روش ایده آل برای افرادی است که نمی توانند همه هزینه خرید یک کالا را در همان مرحله ابتدا پرداخت کنند. خرید اقساطی گوشی موبایل این امکان را فراهم می کند که هزینه یک کالا را با برنامه ریزی و طی چندین دوره پرداخت کنید و نگران پرداخت یک باره هزینه نباشید. در ادامه می توانید با مهم ترین مزیت های خرید و فروش موبایل قسطی برای خریدار و فروشنده آشنا شوید.

حتما بخوانید  با جذاب ترین قابلیت ها و مشخصات ویندوز ۱۱ آشنا شوید

 

  • خریدار می تواند گوشی خود را بدون پرداخت کل هزینه آن و تنها با پرداخت کردن قسط اول، دریافت کند.
  • در خرید قسطی برای خرید گوشی های گران قیمت به فرد فشار کمتری وارد می شود.
  • خریدار می تواند به جای پرداخت همه هزینه در زمان خرید آن را در چند نوبت مشخص واریز کند.
  • فروشنده می تواند در ازای فروش قسطی گوشی، مقداری سود از خریدار دریافت کند.
  • فروش قسطی گوشی موجب افزایش فروش می شود و افراد بیشتری می توانند از آن فروشگاه خرید کنند.
  • فروش اقساطی موبایل به بازنشستگان یا کارمندان یک شرکت یا اداره تسهیلاتی است که کارفرما یا دولت برای این افراد در نظر می گیرد. از همین رو افرادی که درآمد متوسط تا پایین تری دارند، راحت تر می توانند گوشی مورد نظر خود را خریداری کنید.
  • برخی فروشگاه ها برای خرید موبایل اقساطی وام و شرایطی ویژه را برای خریداران در نظر می گیرند. سپس خریدار می تواند قسط های وام را به صورت ماهانه برای خرید موبایل پرداخت کند.

 

 

نکاتی مهم در زمینه خرید و فروش موبایل اقساطی

 

نکاتی مهم در زمینه خرید و فروش موبایل اقساطی

 

  • اگر عاشق دنیای تکنولوژی و استفاده از جدیدترین گجت ها و گوشی های روز باشید، حتماً می دانید که تهیه یک باره هزینه جدیدترین گوشی ها چندان کار راحتی نیست. پیدا کردن مراکز فروش اقساطی موبایل بدون بهره به شما کمک می کند تا بتوانید در مدت زمانی کوتاه و بدون تهیه کل هزینه گوشی، جدیدترین مدل گوشی موجود در بازار را به صورت قسطی تهیه کنید.

 

  • قبل از اقدام به خرید ابتدا یک سامانه یا فروشگاه معتبر برای فروش اقساطی موبایل بدون بهره پیدا کنید. برای خرید محصولات قسطی سعی کنید حتماً از فروشگاه های معتبر استفاده کنید. تمامی روال خرید محصول را به صورت قانونی و صحیح دنبال کنید و مطمئن شوید سود بیشتری پرداخت نمی کنید.

 

  • برای خرید قسطی موبایل بهتر است از فروشندگانی خرید کنید که قیمت مناسبی دارند و هزینه و سود زیادی از مشتری دریافت نمی کنند.

 

  • برای خرید گوشی تلفن همراه ابتدا خوب تحقیق کنید و سعی کنید یک گوشی مناسب با نیازهایی که دارید تهیه کنید.

 

  • قبل از خرید گوشی اقساطی بدون پیش پرداخت با سفته یا با چک ابتدا کلیه قوانین و تبصره های قرارداد را مطالعه کنید. در صورتی که با همه موارد موافق هستید می توانید روند خرید را کامل کنید.

 

  • برای خرید موبایل قسطی باید به سیستم عامل گوشی و ویژگی های فنی آن توجه کنید. زیرا معمولاً بعد از فروش هیچ راهی برای مرجوع کردن کالا وجود ندارد.

 

  • توجه داشته باشید که در خرید اقساطی گوشی بدون چک یا با چک باید حتماً محصول مورد نظر خود را با قیمت قطعی خرید کنید. این موضوع به نفع خریدار است و با افزایش تورم و گران شدن گوشی دیگر لازم نیست هزینه بیشتری را برای خرید گوشی مورد نظر خود پرداخت کند.
حتما بخوانید  گجت (Gadget) چیست | بررسی انواع گجت هوشمند و پوشیدنی

 

 

رایج ترین روش های خرید و فروش موبایل قسطی بدون بهره با چک

 

رایج ترین روش های خرید و فروش موبایل قسطی بدون بهره با چک

 

در اولین مرحله از خرید گوشی به صورت قسطی با چک باید دسته چک معتبری داشته باشید. توجه داشته باشید که چک باید متعلق به بانک باشد و معمولاً برای خرید قسطی موبایل چک های مربوط به مؤسسات مالی و اعتباری پذیرفته نمی شود. برای خرید شما باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت خرید گوشی پرداخت کنید. سپس تعداد و مبلغ اقساط را مشخص کنید و برای هر قسط یک چک بنویسید و به فروشگاه تحویل دهید. معمولاً چک ها به صورت ۳۰ روزه یا ۴۵ روزه نوشته می شوند، ولی ممکن است برخی فروشگاه ها مدت زمان بیشتری را برای پرداخت اقساط بعدی در نظر بگیرند. بعد از پرداخت اولین قسط و ارائه چک های اقساط بعدی فرد می تواند گوشی خود را تحویل بگیرد و استفاده کند.

برخی از فروشگاه ها انتقال مالکیت کامل و کارتن محصول را بعد از اتمام قسط تحویل می دهند و برخی دیگر گوشی را به طور کامل بعد از پرداخت پیش پرداخت به مشتری ارائه می دهند. توجه داشته باشید که در این روش خرید برخی فروشندگان هیچ پیش پرداختی نیز از مشتری دریافت نمی کنند و کلیه هزینه های مربوط به گوشی را به صورت اقساطی و چک از او دریافت می کنند. این سبک خرید برای افرادی که قصد ندارند هیچ هزینه اولیه ای برای خرید گوشی پرداخت کنند، بسیار مناسب است. ممکن است هر فروشگاهی قانون متفاوتی برای فروش اقساطی داشته باشد بنابراین بهتر است قبل از خرید کلیه قوانین و شرایط فروش را در نظر بگیرید و بعد در صورتی که با روند خرید مشکل ندارید، اقدامات لازم را انجام دهید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

امروزه فروش اقساطی موبایل برای فرهنگیان یا افراد عادی در فروشگاه های مختلف ارائه می شود. امکان خرید و فروشی اقساطی گوشی موبایل موجب شده تا هر فرد بتواند به راحتی بدون در دسترس داشتن کل هزینه یک گوشی گران قیمت به راحتی آن را خرید کنید و هزینه آن را در چندین نوبت پرداخت نماید. این سبک خرید برای افرادی که مبلغ مورد نظر را برای خرید ندارند و یا دوست دارید گوشی های گران قیمت بخرند، بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که تنها با دیدن یک اطلاعیه فروش اقساطی موبایل بدون بهره اقدام به خرید نکنید. ابتدا در مورد فروشنده، جزئیات فروش و تجربه افرادی که از آن فروشگاه خرید کرده اند، تحقیق کنید و بعد خرید خود را نهایی کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین سایت های آنلاین و حضوری تعمیر موبایل در ایران «

 

 

کالابرگ الکترونیک