چگونه جوش‌های صورت را از بین ببریم | ۷ ماسک خانگی آسان برای درمان جوش

چگونه جوش‌های صورت را از بین ببریم | ۷ ماسک خانگی آسان برای درمان جوش


5 خرداد 1397 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چگونه جوش‌های صورت را از بین ببریم ؟ 7 ماسک خانگی آسان برای درمان جوش

ماسک‌های خانگی و طبیعی از جمله راهکارهای قدیمی و موثر برای درمان جوش و آکنه صورت و بدن هستند. از آنجایی که جوش و آکنه سن و سال و وقت و بی‌وقت نمی‌شناسد و حتی در سن و سالی که تصورش را هم نمی‌کنید به سراغ شما می‌آید بد نیست دستور تهیه چند ماسک خانگی و طبیعی موثر برای درمان جوش و آکنه را بلد باشید. در این نوشتار می‌خواهیم یاد بگیریم چگونه جوش‌های صورت خود را از بین ببریم . 

در قدم نخست علت جوش و آکنه را بیابید

 

چگونه جوش‌های صورت را از بین ببریم ؟ 7 ماسک خانگی آسان برای درمان جوش

 

اولین قدم در پروسه چگونه جوش‌های صورت خود را از بین ببریم این است که بدانیم درمان جوش و آکنه به همین سادگی‌ها هم نیست. در حقیقت اگر دلیل جوش و آکنه در شما عوامل داخلی و هورمونی بدن نیست با ماسک‌های خانگی و طبیعی می‌توانید تا حدود زیادی جوش و آکنه را کنترل کنید. پس ابتدا در پی یافت علت اصلی جوش زدن صورت و بدن باشید و در صورتی که نیاز به درمان‌های پزشکی و مصرف دارو برای از بین بردن ریشه اصلی مشکل‌تان نبود، از ماسک‌های طبیعی و خانگی برای درمان آن‌ها استفاده کنید. روش‌های از بین بردن جوش‌های سرسیاه روی بینی و صورت را هم در اینجا بخوانید.

 

ماسک خانگی چای‌سبز؛ التهاب جوش‌ها را کم کنید

 

چگونه جوش‌های صورت را از بین ببریم ؟ 7 ماسک خانگی آسان برای درمان جوش

 

مواد لازم

یک قاشق چایخوری چای سبز دم شده

یک قاشق چای‌خوری آب لیمو‌ترش

یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و ارگانیک

سه قاشق چایخوری شکر قهوه‌ای یا شکر سفید

تمام این مواد را با هم ترکیب کنید، نتیجه یک خمیر نرم و روان است. این خمیر نرم و روان را روی پوست تمیز صورت به شکل دورانی بمالید. حدود ۵ تا ده دقیقه ماسک را روی پوست صورت‌تان نگه دارید و سپس با آب ولرم بشورید. سپس پوست صورت‌تان را با یک دستمال حوله‌ای نرم به آرامی خشک کنید. یادتان باشید در دقایقی که ماسک روی صورت‌تان است دراز بکشید و آرام باشید. از ماسک خانگی چای‌سبز می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای گرفتن نتیجه بهتر از ماسک‌های خانگی و طبیعی بهتر است پیش از استفاده از آن‌ها پوست صورت‌تان را با توجه به جنس پوست (چرب، خشک یا مختلط) ده دقیقه بخور دهید.

 

ماسک خانگی زردچوبه؛ درمان جوش با زعفران زرد

 

چگونه جوش‌های صورت را از بین ببریم ؟ 7 ماسک خانگی آسان برای درمان جوش

 

مواد لازم

پودر زردچوبه ۲/۱ قاشق چایخوری

سرکه سیب ارگانیک ۲/۱ قاشق چایخوری

عسل ارگانیک و طبیعی یک قاشق غذاخوری

ماست یا شیر ۲/۱ قاشق غذاخوری

چند قطره آب لیمو ترش تازه

چگونه جوش‌های صورت را از بین ببریم ؟ با یک پماد طبیعی برای درمان جوش صورت. زردچوبه که برخی به آن لقب «زعفران زرد» هم داده‌اند، از جمله ادویه‌های مفید و پرخاصیت با خواص کاهش التهاب و ضد‌باکتری و ضد‌عفونی کننده و از جمله بهترین داروهای گیاهی برای از بین بردن جوش صورت است. علاوه بر خواص خوراکی بی‌نظیر این ادویه خوشبو، یکی از بهترین مواد برای تهیه ماسک صورت و بدن جهت درمان جوش و لایه‌برداری پوست است. برای تهیه ماسک خانگی زردچوبه مواد فوق را با هم ترکیب کنید تا یک ماده خمیر‌مانند و چسبناک درست شود. ماسک را روی پوست تمیز و شسته شده بمالید، حدود بیست دقیقه به آن زمان بدهید و سپس با آب ولرم بشورید. دو بار در هفته می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. ماسک خانگی زردچوبه علاوه بر درمان جوش و آکنه برای مشکلاتی از قبیل خشکی پوست، درمان تیرگی دور‌چشم، لایه‌برداری پوست و درمان چین و چروک پوست صورت و دور چشم موثر است.

 

ماسک خانگی هندوانه و سیب‌زمینی

 

چگونه جوش‌های صورت را از بین ببریم ؟ 7 ماسک خانگی آسان برای درمان جوش

 

تابستان فصل هندوانه‌های خوشمزه و آب‌دار است و سیب‌زمینی هم در تمام فصول سال در دسترس است. مواد لازم برای تهیه یک ماسک خانگی از هندوانه و سیب‌زمینی جهت درمان جوش و آکنه عبارتند از:

یک قاشق غذاخوری مغز هندوانه

یک تکه سیب‌زمینی خام (با پوست)

یک تکه خیار

یک قاشق غذاخوری جوانه ماش

یک قاشق غذاخوری ماست شیرین و تازه

تمام مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و مدت ۲۰ دقیقه این مخلوط را روی پوست تمیز بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت‌تان را با آب خنک بشورید. اگر پوست صورت‌تان خشک است به جای ماست، از یک قاشق خامه استفاده کنید و بعد از شستن ماسک (برای مرطوب کردن پوست) حتما یک مرطوب‌کننده یا تونر استاندارد مخصوص پوست خودتان آن را مرطوب کنید.

 

ماسک خانگی عسل؛ ضد‌جوش و باکتری

 

چگونه جوش‌های صورت را از بین ببریم ؟ 7 ماسک خانگی آسان برای درمان جوش

 

عسل طبیعی و ارگانیک با جذب آلودگی‌ها از روی پوست و منافذ آن مثل یک شوینده‌ی طبیعی عمل می‌کند. از آنجایی که عسل یک ماده‌ی ضدعفونی‌کننده و ضد باکتریایی طبیعی است، یک ماسک خانگی و طبیعی مؤثر در درمان آکنه، نرمی، لطافت و التیام پوست محسوب می‌شود. برای درمان آکنه و تمیز کردن پوست، یک لایه‌ی نازک عسل طبیعی را روی صورت بمالید و اجازه بدهید ۳۰ دقیقه روی آن بماند و پس از آن صورت‌تان با آب ولرم بشورید. پیش از آن بهتر است مقداری عسل را روی قسمتی از پوست‌تان امتحان کنید، چون عسل مثل هر ماده‌ طبیعی دیگری ممکن است آلرژی‌زا باشد.

 

ماسک خانگی عسل طبیعی و دارچین

 

علاوه بر خواص آنتی‌بیوتیک و ضد‌باکتریایی عسل، اضافه کردن «دارچین» به آن به آن به عنوان یک ماده ضد‌باکتری دیگر برای از بین بردن جوش و آکنه و بستن منافذ باز پوست یک ماسک خانگی موثر برای پوست‌های چرب و جوش‌دار است. برای تهیه ماسک خانگی عسل و دارچین این دو را با هم ترکیب و روی پوست تمیز بمالید. ۲۰ دقیقه زمان برای این ماسک کافی است.

 

ماسک خانگی عسل طبیعی و آلوورا

 

خواص ضد‌باکتری آلوورا ثابت شده و درمانی موثر برای جوش‌های دردناک و ملتهب است. یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با ۳ قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کنید و روی پوست تمیز صورت بمالید. مدت زمان طبیعی برای اکثر ماسک‌های خانگی روی پوست بدن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. برای استفاده از ژل آلوورا پوست رویی و زیرین آلورا را جدا کنید و با قاشق ژل آلوورا را دربیاورید. مراقب باشید این ژل را به خاطر خاصیت خشک‌کنندگی که دارد، اطراف چشم‌تان نمالید. بهتر است تمام ماسک‌های خانگی تازه استفاده شوند، پس هر کدام از ماسک‌ها را به اندازه‌ای درست کنید که چیزی از آن باقی نماند.

 

ماسک عسل و جوش‌شیرین

 

طرز تهیه ماسک جوش شیرین برای از بین بردن جوش‌های صورت و بدن

 

یک ماسک خانگی و موثر دیگر برای درمان جوش و آکنه ماسک عسل و جوش‌شیرین است. بد نیست بدانید ماسک جوش‌شیرین هم مثل عسل طبیعی، ماده‌ای سم‌زدا و ضد‌باکتری برای درمان جوش صورت است. برای تهیه ماسک عسل و جوش‌شیرین مواد زیر را آماده کنید:

جو آسیاب شده (جو خاصیت پاک‌کننده و مرطوب‌کننده دارد) حدود نصف فنجان

یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین

عسل طبیعی یک قاشق غذاخوری

بابونه دم کرده دو قاشق چای‌خوری

چند قطره لیمو‌ترش تازه

تمام مواد را با هم مخلوط کنید و مقداری بابونه دم شده که به شکل چای آن را دم کرده‌اید به آن اضافه کنید، آن‌قدر بابونه اضافه کنید تا یک ماده خمیری و نرم به دست بیاید (حدود دو قاشق چای‌خوری). اگر می‌خواهید ماسک حالت لایه بردار داشته باشد مقداری شکر به آن اضافه کنید.ماسک را روی پوست تمیز بمالید و ۵ دقیقه صبر کنید. در این حالت آرام باشید، یا دراز بکشید و یا اگر در حمام هستید، سر خودتان را گرم کنید. بعد از ۵ دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم بشورید و بعد از این‌که از حمام بیرون آمدید به پوست‌تان مرطوب کننده بزنید.

 

کالابرگ الکترونیک