معرفی ۱۰ رمان از بهترین و پرفروش ترین آثار هاروکی موراکامی

معرفی ۱۰ رمان از بهترین و پرفروش ترین آثار هاروکی موراکامی


2 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی 10 رمان بی‌نظیر موراکامی با بهترین و پرفروش ترین آثار آن

«هاروکی موراکامی» (Haruki Murakami) به‌عنوان نویسنده داستان‌های پیرو فلسفه عملی و مسحورکننده است. کتاب‌های هاروکی موراکامی بیشتر به‌خاطر گرایش اصلی برای بررسی و درک شخصیت درونی انسان و فضای اسرار آمیزشان مشهور شده‌اند. در مجله کوروش ما بهترین و پرفروش ترین آثار  و کتاب های موراکامی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

چرا موراکامی بخوانیم؟

 

هاروکی موراکامی، نویسنده با استعداد و با سبک متفاوت ژاپنی-آمریکایی است و برنده جایزه نوبل ادبیات است. افسانه‌های او به‌طور عمده در یک حوزه عرفانی، مکان فراموش‌شده، رؤیا، مکانی که در آن مرده‌ها وجود دارند، اتفاق می‌افتد. موراکامی یک نویسنده ژاپنی است، اما علاوه بر این او یک نویسنده «جهانی» است و این بدان معنی است که آثار او نه به‌عنوان بیان فرهنگ ژاپن، بلکه بهتر است به‌عنوان ارزیابی سؤالات نگران‌کننده، بهتر است مورد مطالعه قرار گیرند. در ادامه پرفروش ترین کتابهای هاروکی موراکامی معرفی می‌کنیم.

 

 

۱. تعقیب گوسفند وحشی

 

تعقیب گوسفند وحشی

 

اولین کتاب در لیست پرفروش ترین آثار موراکامی کتاب «تعقیب گوسفند وحشی» است. در این کتاب، موراکامی سندیکای صنعت تجارت سیاسی را با پول و قدرت آشکارا بی‌حدوحصری به دست می‌گیرد و همه کارها را به‌تنهایی انجام می‌دهد. جذاب ‌ترین قسمت‌های این رمان، در مناطق وحشی استان «هوکایدو» اتفاق می‌افتد، که به‌عنوان مکانی خیالی برای مردگان شناخته شده است.

 

در قلب داستان، به همان شیوه همیشگی کتاب‌های موراکامی، اختلاف بین خواسته‌های فرد و درخواست‌های کشور مطرح می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی کتابهای برنده جایزه نوبل ادبیات

 

 

۲- سرگذشت پرنده کوکی

 

یکی دیگر از پرفروش ترین آثار موراکامی، «سرگذشت پرنده کوکی» است که «دنیای دیگری» را برجسته می‌کند، این بار به‌عنوان یک اقامتگاه و مکانی پیچ‌ و ‌تاب خورده ظاهر می‌شود. در این کتاب، یکی دیگر از شخصیت‌های مهم افسانه‌ای، «کومیکو»، توسط خواهر و برادر خود، واتایا نوبورو بازداشت می‌شود. این رمان به بررسی روابط، خاطرات از دست رفته و مسائل دیگر می‌پردازد.

حتما بخوانید  نگاهی به زندگینامه و بهترین کتاب های جی دی سلینجر

 

 

۳- سرزمین عجایب بی‌رحم و ته دنیا

 

بی‌شک یکی از بهترین و پرفروش ترین آثار هاروکی موراکامی، « سرزمین عجایب بی‌رحم و ته دنیا» است. در این رمان، ۲ داستان موازی روایت می‌شود و جاده‌های توکیو درگیر در یک جنگ با تلفات واقعی و یک سرزمین رؤیایی روستایی را به تصویر می‌کشد. این رمان تکان‌دهنده، ماهیت فهم و هوشیاری بشر را به تصویر می‌کشد.

 

 

۴- ۱ کیو ۸۴ از پرفروش‌ترین آثار موراکامی

 

 

 ۱ کیو ۸۴ بهترین و پرفروش ترین آثار هاروکی موراکامی

 

این کتاب که در ۱ ماه، به ۱ میلیون فروش رسید؛ یکی دیگر از پرفروش ترین آثار موراکامی است. در این داستان، دختر جوانی وارد داستانی پر رمز و راز و سورئال می‌شود. شخصیت‌های مختلف داستان دست به خشونت و کارهای مختلفی می‌زنند و در کنار همه اینها، موراکامی با زیرکی به شناساندن جامعه، نهادها و سازمان‌های مخفی ژاپن به مخاطب می‌کند. دنیای متافیزیکی و عجیب این کتاب چنان به‌خوبی توصیف می‌شود که ممکن است تصور کنید تمام آنها حقیقت دارند!

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۲ کتاب از بهترین و پرفروش‌ترین رمان‌های دنیا در تمام تاریخ

 

 

۵- سوروکو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش

 

سوروکو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش

 

تسوکورو تازاکی ۲۶ساله، بخش زیادی از داستان را صرف تلاش برای درک این مسئله می‌کند که چرا ۴ دوست صمیمی‌اش در دبیرستان، او را ترک کرده‌اند و موراکامی از این طریق، به بررسی انزوا و تنهایی انسان می‌پردازد.

 

بدون شک، گیج‌کننده‌ترین کتاب در میان همه کتاب‌های هاروکی موراکامی، این کتاب است؛ زیرا این رمان دارای ۳ قهرمان است، هر کدام سن متفاوتی دارند. اما آنها نقطه مشترکی دارند؛ همه آنها اثرات سوء  ناشی از آسیب‌دیدگی مهیبی را تجربه کرده‌اند که باعث شده است وارد «جهان دیگر» شوند.

 

 

۶- کافکا در کرانه؛ شاهکار هاروکی موراکامی

 

کافکا در کرانه؛ شاهکار هاروکی موراکامی

 

«کافکا» نام جوانی است که از خانه بیرون رفته و به دنبال سرنوشتش در شهری دیگر می‌گردد. البته در داستان حساب‌شده و دقیق موراکامی، شباهت نام این فرد با «کافکا»ی نویسنده، اتفاقی نیست.

 

کافکا تنها شخصیت اصلی این داستان نیست، شخص عجیب و مرموز دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند با گربه‌ها صحبت کند. شاید پیام اصلی این کتاب، این است که در صورتی که نتوانیم سرنوشت خود را تغییر دهیم، به هر حال می‌توانیم آن را برای خود سودمند کنیم. کتاب معروف و خواندنی کافکا در کرانه نیز یکی از پرفروش ترین آثار موراکامی است.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «خاطرات یک آدمکش» اثر کیم یونگ-ها

 

 

۷- به آواز باد گوش بسپار؛ طرحی خلاقانه، ساده، سبک و اساسی

 

به آواز باد گوش بسپار؛ طرحی خلاقانه، ساده، سبک و اساسی

 

کتاب «به آواز باد گوش بسپار» طرحی خلاقانه، ساده، سبک و اساسی است. ماجراجویی‌های مختلف، بررسی احساسات و ناخودآگاه، فضای مبهم و بررسی نسل جوان همه از ویژگی‌هایی است که هر فرد عاشق کتابی را به خود جذب می‌کند. در واقع با خواندن این کتاب، موراکامی برایتان با زبان آشنای خودش، ژاپن سال ۱۹۷۰ را بازگو می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

 

۸- پین بال، ۱۹۷۳ یکی دیگر از آثار پرفروش موراکامی

 

پین بال، ۱۹۷۳ یکی دیگر از آثار پرفروش موراکامی

 

کتاب «پین بال، ۱۹۷۳» که قبلا در بعضی از کشورها، همراه با کتاب «به آواز باد گوش بسپار» چاپ می‌شد، یکی دیگر از آثار پرفروش موراکامی است. ۲ خواهر دوقلو اسرارآمیز، در صبح روزی به خانه راوی قصه می‌روند و زندگی او را تغییر می‌دهند. راوی عاشق پین بال است. این راوی، که طبق انتظار، شخصیتی جالب توجه دارد؛ دوستی دارد که موش صحرایی است. داستان حول زندگی این ۲ نفر، یعنی راوی و موش صحرایی روایت می‌شود.

 

۹- چوب نروژی یک داستان چالش و ماجراجویی از موراکامی

 

چوب نروژی یک داستان چالش و ماجراجویی

 

«چوب نروژی» اثری متفاوت است که خود موراکامی، از آن به‌عنوان چالش و ماجراجویی یاد می‌کند. خط داستانی این رمان، یکنواخت‌تر از داستان‌های دیگر است و سرراست‌تر روایت می‌شود. به گفته خود موراکامی، او می‌خواسته با نوشتن این اثر، خودش را محک بزند. این رمان، به بررسی احساسات و فقدان‌ها می‌پردازد و در واقع، داستانی عاشقانه است.

 

 

۱۰- برقص برقص از پرفروش ترین کتاب های موراکامی

 

لیست بهترین و پرفروش ترین کتاب های موراکامی، بدون این کتاب ناقص است. همه کارشناسان و منتقدان، این رمان را ترجیح نمی‌دهند. برخی گفتند که این رمان کمی متوسط ​​حرکت می‌کند. بررسی موضوعات مختلفی که در این اثر مطرح می‌شود؛ مثل همیشه عمیق و فوق‌العاده است و ارزش خواندن دارد.

 

این ۱۰ کتاب گفته شده، جزو بهترین و پر فروش ترین آثار موراکامی هستند. بررسی و رتبه‌بندی این کتاب‌ها خوب است و میلیون‌ها نسخه از آنها در بازار به فروش رسیده است. اگر این کتاب‌ها را بخوانید، با سبک نوشتن هاروکی موراکامی آشنا می‌شوید و  روش نوشتن او را دوست خواهید داشت.

 

 

منبع: adequatedeal

 

کالابرگ الکترونیک