معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی ایران برای تماشا از سایت فیلیمو در روزهای قرنطینه

معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی ایران برای تماشا از سایت فیلیمو در روزهای قرنطینه


26 اسفند 1398 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی ایران برای تماشا از سایت فیلیمو در روزهای قرنطینه

حالا که قرار است به خاطر شیوع بیماری کروناویروس کووید ۱۹ در خانه بمانیم و خودمان را قرنطینه خانگی کنیم باید دور مسافرت عید و مهمانی را هم خط بکشیم. در این ایام بهترین سرگرمی دیدن فیلم و سریال‌هایی است که در طول سال به خاطر کار و درس و دلمشغولی‌های دیگر فرصت دیدن آن‌ها را نداشته‌ایم. در این نوشتار در مجله کوروش برخی از بهترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ایرانی در سال ۹۸ برای سرگرم شدن در روزهای قرنطینه خانگی را به شما معرفی می‌کنیم تا از سایت فیلیمو دانلود و تماشا کنید.

 

متری شیش و نیم؛ داستان نفس‌گیر دزد و پلیس

 

 

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران برای تماشا از سایت فیلیمو در روزهای قرنطینه

 

یکی از بهترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ایرانی . «متری شیش و نیم» با یک سکانس نفس‌گیر و هیجانی آغاز می‌شود و در ادامه شاهد رابطه‌ای پرتنش میان یک پلیس مبارزه با مواد مخدر با بازی پیمان معادی و یک قاچاقچی و سردسته باند توزیع ماده مخدر شیشه با بازی نوید محمدزاده هستیم. هر دو شخصیت اصلی داستان چه پلیس و چه سرکرده باند مواد مخدر شخصیتی خاکستری دارند و به نظر می‌رسد همین هم نقطه قوت داستان فیلم است، که قرار نیست یک نفر قهرمان قصه باشد.

یکی از بی‌سابقه‌ترین اتفاقات فیلم متری شیش و نیم استفاده از هفت هزار معتاد شانه به شانه یکدیگر در فیلم و در فضاهای بسته و خفه است، اتفاقی که تا پیش از این در سینمای ایران سابقه نداشته آن هم وقتی بدانیم این افراد بازیگر نبوده و اغلب واقعا زندانیان مواد مخدر در زندان‌های تهران بوده‌اند. سعید روستایی، کارگردان فیلم گفته که ۲ سال را صرف تحقیق در مورد زندگی افراد معتاد کرده و از نزدیک با آن‌ها آشنا شده است تا بتواند داستان این فیلم و فیلم درخشان دیگرش یعنی «ابد و یک روز» را درآورد.

متری شیش و نیم داستان قدیمی دزد و پلیس است، داستانی جسور و تلخ که آنقدر در تقابل قهرمان و ضدقهرمان ما را به این سو و آن سو می‌کشاند که گاهی چاره‌ای جز همدردی با شخصیت بد ماجرا برای تماشاگر باقی نمی‌گذارد. فرهاد اصلانی و پریناز ایزدیار دیگر بازیگران اصلی این فیلم پرفروش هستند. پیشنهاد ما به شما به عنوان یکی از سرگرمی‌های عید امسال تماشای فیلم خوب و پخته متری شیش و نیم از سایت فیلم و سرگرمی فیلیمو دانلود و تماشا کنید.

 

شبی که ماه کامل شد؛ یک عاشقانه‌ی ناآرام

 

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران برای تماشا از سایت فیلیمو در روزهای قرنطینه

 

شبی که ماه کامل شد در لیست بهترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ایرانی در سال ۹۸ یکی از سه فیلم نخست است. شبی که ماه کامل شد در ژانر عاشقانه و سیاسی و پلیسی با یک ریتم آرام آغاز می‌شود. یک مغازه‌دار زاهدانی ساکن تهران به نام عبدالحمید عاشق یک دختر تهرانی به نام فائزه می‌شود. طبیعی است که خانواده فائزه تمایل چندانی به وصلت با عبدالحمید ندارد و بعد از یکسال رفت و آمد با کش و قوس سرانجام خانواده دختر با اما و اگر راضی به این وصلت می‌شوند. داستان فیلم واقعی است و به عنوان چهارمین فیلم کارگردان موفق زن ایرانی، نرگس آبیار روایت زندگی عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی، سرکرده گروه تروریستی جنداله است.

فیلم به دو بخش تقسیم می‌شود، بخش اول یک عاشقانه آرام و شیرین است و بخش دوم یک تغییر ماهیت از عاشق دلخسته و پیوستن او به برادرش و اتفاقات تلخ و نفس‌گیری که در پاکستان میان او و همسرش به واسطه تحریکات عبدالمالک ریگی رخ می‌دهد. این تحرکات و شستشوهای مغزی برادرش عبدالمالک، سرانجام عبدالحمید را در شبی که ماه کامل است تبدیل به یک گرگینه وحشی می‌کند، روایتی شبیه افسانه‌های ترسناک اما این بار واقعی. هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، شبنم رحمتی و فرشته صدرعرفایی بازیگران اصلی بهترین فیلم جشنواره فجر در سال ۹۷ محسوب می‌شوند. شبی که ماه کامل شد را هم اکنون از سایت فیلیمو دانلود و تماشا کنید.

 

مغزهای کوچک زنگ زده؛ چهره سیاه فقر

 

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران برای تماشا از سایت فیلیمو در روزهای قرنطینه

 

یک فیلم عجیب و غریب و تلخ به کارگردانی هومن سیدی با بازی درخشان نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی. روایتی بی‌رحم، عریان، خشن و رُک از فاجعه فقر در مناطق حاشیه‌ای تهران. علاوه بر بازی درخشان بازیگران نقش اول و حتی بازیگران نقش‌های حاشیه‌ای، فیلمنامه هم درخشان و کم نقص است و تمام تلاشش را می‌کند تا بدون شعار دادن واقعیت سیاه و عریان تلخ و حواشی که به دنبال آن می‌آید را به رخ تماشاگر بکشد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در منطقه‌ای نزدیک البرز و زندان قزل حصار، آبادی وجود دارد که محل زندگی افراد فقیر، آشغال جمع کن‌ها و معتادین به مواد مخدر است. شکور، شاهین، شهره و شهروز به همراه پدر و مادرشان، در این آبادی زندگی می‌کنند.

خشونت‌های جامعه و مسائل جمعی مواد مخدر به طوری این خانواده را تحت الشعاع قرار داده‌ که سرانجام این خانواده را از هم می‌پاشد. جنایت‌ها و جرم‌هایی که در دنیای این افراد رخ می‌دهد داستان فیلم تلخ و سیاه را پیش می‌برد. مغزهای کوچک زنگ زده را هم اکنون از سایت فیلیمو دانلود و تماشا کنید.

 

سرخ‌پوست؛ مرغ از قفس پرید؟

 

 برای تفریح در روزهای قرنطینه خانگی از سایت «فیلیمو» فیلم تماشا کنید

 

فیلم سرخ‌پوست برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۸ رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد تا تبدیل به یکی از بهترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ایرانی در سال ۹۸ شود. داستان سرخ‌پوست با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در سال ۱۳۴۶ رخ می‌دهد و داستان یک زندان قدیمی در جنوب کشور است که به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعهٔ شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان، به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است خود سرگرد به همراه افرادش تا عصر از زندان بروند. سرهنگ مدبر که مافوق جاهد است نزد او در زندان می‌رود و می‌گوید که جاهد ترفیع گرفته و قرار است جانشین خود او شود.

جاهد که از شنیدن این خبر خوشحال است در طی یک تماس تلفنی متوجه می‌شود که یکی از زندانیان به نام احمد سرخ‌پوست همراه با دیگر زندانیان نبوده ‌است. تحقیقات بعدی، جاهد را مطمئن می‌کند که سرخ‌پوست در زندان است و در جایی پنهان شده ‌است. در همان حین یک مددکار زندان به نام سوسن کریمی به دیدن جاهد آمده و به او می‌گوید که حکم سر‌خ پوست از حبس به اعدام تغییر کرده‌است. جاهد که حکم ترفیع خود را در خطر می‌بیند به همراه نیروهای خود، تمام زندان را برای پیدا کردن سرخ‌پوست جست‌وجو می‌کند و … . فیلم سرخ پوست را هم از سایت فیلیمو می‌توانید دانلود و تماشا کنید.

 

تگزاس و تگزاس ۲

 

 برای تفریح در روزهای قرنطینه خانگی از سایت «فیلیمو» فیلم تماشا کنید

 

در ژانر طنز و در لیست بهترین فیلمهای سینمایی کمدی ایران در سال ۹۶ و ۹۸ نام فیلم تگزاس و تگزاس ۲ جز ۵ فیلم اول است. این دو که در ادامه هم ساخته شده‌اند با بازی پژمان جمشیدی و سام درخشانی لحظات مفرحی را برای شما رقم می‌زنند. داستان فیلم تگزاس دربارهٔ دو دوست به نام بهرام (پژمان جمشیدی) و ساسان (سام درخشانی) است. ساسان در برزیل زندگی می‌کند و بهرام هم می‌خواهد مقیم برزیل شود.

برای همین تصمیم می‌گیرد سرپرستی یک کودک برزیلی که نام مادرش «لارا» است را به عهده بگیرد که و در ازای آن به ساسان پول هنگفتی بدهد. برادر آلیس (نامزد ساسان) به یک گنگستر بزرگ به نام کارلوس بدهکار است و در ازای پول می‌خواهد آلیس با آن ازدواج کند ساسان هم می‌خواهد پول بهرام را صرف بدهی همسر خود کند ولی بهرام پولی ندارد در همین حال بهرام در یک قرعه کشی پوشک بچه مبلغ یک میلیون دلار برنده می‌شود ولی چون به صورت اتفاقی پله ستاره فوتبال جهانی را می‌زند و فرار می‌کند تحت تعقیب پلیس برزیل و همین‌طور افراد کارلوس قرار می‌گیرد و …

تگزاس ۲ در ادامه تگزاس ساخته شده است. بعد از ماجراهای قسمت اول تگزاس ساسان (سام درخشانی) به همراه بهرام (پژمان جمشیدی) و آلیس (گابریلا پتری) به ایران برمی‌گردند. پدر بهرام، آقا بابک (مهدی هاشمی) و مادر ساسان، سوری جون (ژاله صامتی) به دنبال آن‌ها می‌آیند، اما ساسان نمی‌داند که این دو نفر زن و شوهر هستند. بهرام با یک اشتباه جدید دلارهای خود در چمدان جاساز می‌کند اما چمدان جابه‌جا می‌شود، آدم‌های کارلوس به سراغ آنها می‌آیند و ساسان و بهرام دوباره وارد ماجراهای جدیدی می‌شوند که موقعیت‌های طنز فراوانی را رقم می‌زند. هر دو فیلم تگزاس و تگزاس ۲ را از سایت فیلیمو دانلود و تماشا کنید.

 

 برای تفریح در روزهای قرنطینه خانگی از سایت «فیلیمو» فیلم تماشا کنید

 

علاوه بر فیلم‌های معرفی شده شما می‌توانید فیلم‌های سینمایی پاستاریونی، سامورایی در برلین، چهار انگشتی، زهرمار، ژن خوک، پارادایس، قانون مورفی، زندانی‌ها، پیشونی سفید ۳، ما همه با هم هستیم، درخونگاه، عرق سرد و ایکس لارج  و صدها فیلم ایرانی و خارجی دیگر را از سایت فیلیمو دانلود و در ایام تعطیلات عید نوروز ۹۹ تماشا کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک